אהבתי1. בשניה שרצים להסעה? או שניה אחרי שהיא ברחה בגלל שלא מצאת את הנעל.....
2. OK
3. אחרי השעתיים שאת משתגעת שהוא יירדם, או לפני???
תפסיקו להעמיד את כל העולם על כללים ועקרונות... ואחר כך לאכול את הלב, איך הוא הלך לישון.... הרסתי את הילד שלי בידיים.....!
תזרמו, תהיו כנים עם הילד, תבינו את עצמיכם, את החולשות, את הקשיים, את הרגעים ותזכרו להתנצל...
1.לשלוח אותם לבית הספר בנינוחות ובאיחולים ונשיקות(כך בבית הספר הילד מבסוט)
אהבתי.אמא אוהבת זה לאו דוקא שכל היום את נינוחה ושלווה ומחבקת...
דבראשון עצם זה שאת רוצה להשתנות מעיד על אהבתך הרבה לילדים!
אותי מחזק דבר אחד ששמעתי מהרב יעקובזון:
לילדים חשוב במשך היום 3 דברים:
1.לשלוח אותם לבית הספר בנינוחות ובאיחולים ונשיקות(כך בבית הספר הילד מבסוט)
2.כשחוזר-לשמוע מה עבר עליו,לפנק אותו(מרגיש נאהב ושחיכו לו)
3.להשכיב אותו לישון בלי כעסים,ואם היה-לפייס אותו(יכול לישון רגוע וחולם דברים טובים)
כי זה נקודות זמן המשמעותיות ביותר ביום.
במהלך היום שיהיה מה שיהיה ,וכמה תאקרים שיקרו,זה כמובן זמן לעבוד על עצמינו ועלהסבלנות
אבל כלום לא קורה אם היה כעס או עצבים ,זה נורמלי והגיוני אנחנו לא מלאכיות
להקפיד על 3 הנק' הנ"ל זה פשוט מדהים איך שזה עובד,גם לילד וגם לך כאמא מבחינה מצפונית..
בהצלחה לכולנו!!
חייבת להגיד שקודם כל קצת נרגעתי.
הייתי בטוחה שאקבל פה דחיפה להשתנות ובהקדם כי אחרת זה ישפיע על כל העתיד של הילדים שלי , במקום הערות קיבלתי מחמאות , כיף
ובאמת , אני הולכת להדפיס לי את העצות שלכם, לשבת ולקרוא את זה בזמן נינוח יותר , לעבד , להחליט על שינויים , ולעבוד על זה.
.....
אבל אני תמיד מרגישה שלילי כי בעלי ההפך ממני , רגוע או אדיש , איך שתקראו לזה , גם שלילי וגם חיובי , לכן רשמתי את שני הצדדים , והוא מידי פעם מזכיר לי שהלחץ שלי לא טוב לבית , והכל היה שונה אם לא הייתי לחוצה, ואמנם הוא מחמיא כשאני לא , אבל אני בעיקר 'נזהרת' שהוא יראה שאני כן אמא טובה כמו שהוא חולם שאהיה. וזה קשה , בפרט שבבוקר אני כמעט היחידה שמארגנת. ובערב אני המשכיבה כשהוא הולך ללמוד. ובכלל לא מפריע לו כלום כמעט שהילדים עושים אז אני מרגישה שכל העומס הרגשי נופל עלי , ורק אני סוחבת אותו איתי.
למרות שהוא עוזר מאד, מקשיב ומבין. שלא תטעו , באמת שבזוגיות ב"ה אנחנו ++ , אבל עדיין אני תמיד מרגישה שהלחץ שלי הוא אצלו שלילי מאד מאד. כי מה כבר יקרה אם הילד יעשה כך או כך? ומתסכל שרק לי זה מפריע. וכמעט רק אני מעירה או --.
אם גם הוא היה לוקח ממני קצת את העול הזה והייתי יודעת שהוא 'ישגיח' קצת במקומי, זה היה מוריד ממני הרבה.
ומצד שני אני מודה לה' שיש לי בעל הפוך ממני , כי זה מה ששינה אותי בכמעט מהקצה לקצה.......
(למי שתוהה, אז כן , עם הילדים המאתגרים שלי צריך השגחה צמודה. אחרת ..... מי שיש לה כמוני מבינה.)
נראה לי שפה "קבור לב העיניין" - כי גם אם הזוגיות שבינכם היא++++++++, ואני מאמינה שהיא אכן כזו - גם אצל "זוג יונים" יש תמיד על מה לעבוד ולשפר כדי להגיע ל"זכו"
ויש פה, בדיוק במקום הזה, המאתגר, הקשה והשובר לפעמים, מקום הדדי לבנות ולהיבנות. פשוט (או לא פשוט) לשבת ביחד, בכנות (מה שנקרא "דוגרי" ) ולבדוק מה אפשר לשפר ועם מה צריך להשלים. אי אפשר להשתנות ולשנות אופי בצורה חד צדדית כדי למצוא חן כל הזמן.לא את וגם לא הוא. (ואולי אפילו לשקול לעשות את זה עם הנחיה מקצועית, או עם הקלפים הזוגיים שדובר עליהם פה )
ובכל מקרה - נשמע שאת אמא מסורה ונהדרת!!!!
הצלחות!!!
אהבתי.
התכוונת בקיצור -
לילדים חשוב במשך היום 3 דברים:
שכל היום אמא שלהם תהיה רגועה וסבלנית.
נכון?
בוקר, צהרים, ערב = כל היום. לא?
מתי היא יכולה להיות עצבנית?
כשהיא בעבודה והם לא לידה?
או כשהם כבר הלכו לישון וממילא אין על מי או על מה להתעצבן?
תודה,אויש אף אחת כאן לא הבינה את מה שהרב יעקובזון אמר.
הפוך בדיוק-
א"א להיות אמא טובה רגועה סבלנית ואוהבת במשך יום שלם נקודה.
ולכן אם ניקח את הדוגמא של הבוקר:
אפשר להעיר את הילדים, לכעוס עליהם על מה שעשו לא בסדר, לריב איתם שכבר יקומו וכבר מאוחר, להעניש ילד שעשה מעשה חמור. אבל בסוף, 5 דקות לפני שיורדים להסעה/ למעון/ לבית הספר, לשבת כולם סביב שולחן, לאכול עוגיה (בריאה! ) ולספר בדיחות או להחמיא ולצחוק יחד על משהו לא קשור לבוקר הזה. ככה שהילדים ייצאו מהבית בתחושה נעימה, וזה גורם להם לתפקוד והרגשה טובים יותר במשך היום. (ברור שזה דורש תכנון מוקדם אבל זה משתלם).
כנ"ל בצהרים- ילד שנכנס הביתה לא פר לקבל אותו בביקורת או הערה או כעס. לכן זה משהו שצריך שיהיה במודעות- ילד שחוזר הביתה מתקבל בחיוך, נשיקה והתענינות קצרה ומינימלית (לפחות) ואחרי זה אפשר להתחיל עם סגירת החשבונות (כמובן לא מומלץ-כן? אבל מה שלא קורה שיקרה אחרי היחס האוהד הזה). ובלילה כנ"ל- לאחר מלחמות הכריות הקפיצות והעצבים- לגשת לילד- להגיד לו מילה חמה ואוהבת, נשיקה, אפשר גם קריאת שמע ולשיר לו המלאך הגואל.
ההבדל בין ילד שנרדם מתוך הרגשה שכועסים עליו לבין ילד שנרדם בתחושה נעימה ושהוא אהוב, זה עצום!
והנקודה היא שזה לא דברים ארוכים או בלתי אפשריים. זאת בכל אופן ההבנה שלי לגבי הדברים.
לא פעם ולא פעמיים אני שומעת מהילדים - "איזה אמא לא טובה את" [את המילה 'רעה', הם לא מעזים להגיד כנראה]
לא לפחד לאהוב לנסות לאט ולרכוש בטחוןגם אני הייתי באותה דילמה (6 ילדים, ואני טיפוס שקשה לו להראות אהבה...)
וקיבלתי על עצמי לעשות את זה בהדרגה.
כל יום להגיד לכל ילד משהו אחד: ביטוי אהבה, מחמאה, חיזוק, משהו טוב שראיתי בו.
רק אחד כל יום (לכל ילד), זה עושה לי ממש טוב, ואני מצליחה לעמוד בזה.
מקווה שככה זה יגדל ויתעצם, אבל השיטה היא (לדעתי) בהדרגה.
בהצלחה.
אני לא מפחדת לאהוב, אני פשוט לא יודעת איך להוציא את זה החוצה.לא לפחד לאהוב לנסות לאט ולרכוש בטחון
אהבתי את גילוי הלב והמודעות הגבוהה שלך..אני לא מפחדת לאהוב, אני פשוט לא יודעת איך להוציא את זה החוצה.
גדלתי בבית מדהים, אבל מאוד קר ורשמי ולא יודע חמימות מהי (פולנים).
והחלום שלי היה, להיות אמא חמה, ומרעיפה מחמאות ו"אני אוהבת אותך" וכו' וכו',
וממש קשה לי, אני במלחמה עם עצמי לבטא את מה שאני מרגישה.
לכן דיברתי על הדרגה, כי כשניסיתי ללכת על כל הקופה, התייאשתי ונפלתי.
אבל רק ביטוי אהבה אחד ביום, אני עוד יכולה להצליח.
וזה עושה לי כל כך טוב, פשוט מדהים.
בהצלחה!
בשם הרבנית רות שמשמ מומלץ להתיחס לשעת שינה כאתגר והכנה מראש ולא פתאום צריך לישוןבדיוק ב-3 הדברים האלה קשה.
בבוקר ובערב- זה השעות הכי מאתגרות וקשות- שעת לחץ!
זה עבודה מאד קשה לא לכעוס וכו'...
בדיוק!!!אויש אף אחת כאן לא הבינה את מה שהרב יעקובזון אמר.
הפוך בדיוק-
א"א להיות אמא טובה רגועה סבלנית ואוהבת במשך יום שלם נקודה.
ולכן אם ניקח את הדוגמא של הבוקר:
אפשר להעיר את הילדים, לכעוס עליהם על מה שעשו לא בסדר, לריב איתם שכבר יקומו וכבר מאוחר, להעניש ילד שעשה מעשה חמור. אבל בסוף, 5 דקות לפני שיורדים להסעה/ למעון/ לבית הספר, לשבת כולם סביב שולחן, לאכול עוגיה (בריאה! ) ולספר בדיחות או להחמיא ולצחוק יחד על משהו לא קשור לבוקר הזה. ככה שהילדים ייצאו מהבית בתחושה נעימה, וזה גורם להם לתפקוד והרגשה טובים יותר במשך היום. (ברור שזה דורש תכנון מוקדם אבל זה משתלם).
כנ"ל בצהרים- ילד שנכנס הביתה לא פר לקבל אותו בביקורת או הערה או כעס. לכן זה משהו שצריך שיהיה במודעות- ילד שחוזר הביתה מתקבל בחיוך, נשיקה והתענינות קצרה ומינימלית (לפחות) ואחרי זה אפשר להתחיל עם סגירת החשבונות (כמובן לא מומלץ-כן? אבל מה שלא קורה שיקרה אחרי היחס האוהד הזה). ובלילה כנ"ל- לאחר מלחמות הכריות הקפיצות והעצבים- לגשת לילד- להגיד לו מילה חמה ואוהבת, נשיקה, אפשר גם קריאת שמע ולשיר לו המלאך הגואל.
(אצלינו יש שיר קבוע בסוף ההשכבה: "לילה טוב שינה מתוקה, חלומות נעימים. לילה טוב ל-X המתוקה- אנחנו אותך אוהבים". ל-י-ל-ה טוב..! ואז לפעמים היא אומרת עם עיניים חצי עצומות וחיוך- כולם אוהבים אותי- סבתא אוהבת אותי אבא אוהב אותי וכו' (ילדה קטנה)...)
ההבדל בין ילד שנרדם מתוך הרגשה שכועסים עליו לבין ילד שנרדם בתחושה נעימה ושהוא אהוב, זה עצום!
והנקודה היא שזה לא דברים ארוכים או בלתי אפשריים. זאת בכל אופן ההבנה שלי לגבי הדברים.
נהיה טרנד משתמשים אנונימיים , אז גם אני הצטרפתי
חייבת לציין שגדלתי בבית שלילי מאד , מריבות ואלימות יומיומית , וכנראה שזה בין היתר המשפיע על הקושי אצלי ,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: