דרוש מידע איך גובים חוב ענק מאדם שטוען: אין לי

מצב
הנושא נעול.

גרניטא פקאן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני מכירה בעלת עסק שניתנו לה צ'קים בלי כיסוי בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, והיא כבר התייאשה מזה , אבל אחיין שלה ששמע את הסיפור החליט לעשות מעשה( הוא היה בן שמונה עשרה בערך)
דפק בבית של אותה משפחה( חרדית), פתחו לו, נכנס מהר והתחיל לרוקן את כל הכלי כסף מהספריה, והיו שם די הרבה, והסתלק תוך כמה דקות בודדות...
תוך כמה ימים, כל החוב שולם!!!
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני מכירה בעלת עסק שניתנו לה צ'קים בלי כיסוי בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, והיא כבר התייאשה מזה , אבל אחיין שלה ששמע את הסיפור החליט לעשות מעשה( הוא היה בן שמונה עשרה בערך)
דפק בבית של אותה משפחה( חרדית), פתחו לו, נכנס מהר והתחיל לרוקן את כל הכלי כסף מהספריה, והיו שם די הרבה, והסתלק תוך כמה דקות בודדות...
תוך כמה ימים, כל החוב שולם!!!
הוא היה יכול להאסר על זה.
פריצה לבית ושוד (לכאורה יחשבו במשפט ל) חמורים יותר מאשר גניבה שמתבטאת במשיכת זמן עם כסף.
וזה בלי להמעיט מחומרת אי כיסוי הצ'קים.

לטעמי הדעות ל"איך לגנוב חזרה את הכסף", לא כל כך רלוונטיות פה. אם המטרה היא לא לקחת את הכסף- לגנוב אותו לא טוב יותר.
ואם המטרה היא להחזיר אותו- לכו לבי"ד שיורה לכם מה לעשות.
יש לנו תורה שקובעת מה לעשות במקרים כאלו.
 

פפרר

משתמש מקצוען
אני מקווה שהוא לא באמת אברך
יש המשתמשים בשם אברך ככינוי לצעיר חרדי
אברך יודע שהוא דל אמצעים וחי מבחירה באושר ועוני
הבעיה יותר עם אחד שעובד ומרוויח עשירייה ובטוח שהוא יכול לחיות כמו גביר (ע"ח אחרים ...)
היא השכירה דירה גדולה לאברך חרדי למהדרין,
שיצא לעבוד וישלם את הכסף.
 
נערך לאחרונה ב:

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יש לנו תורה שקובעת מה לעשות במקרים כאלו.
סתם להעשרת הידע,
בהלכה יש מושג של 'דין לעצמו', זה קצת מורכב מבחינת התנאים אבל יש מושג הלכתי כזה.
 

אחד הטיפשים

משתמש פעיל
סתם להעשרת הידע,
בהלכה יש מושג של 'דין לעצמו', זה קצת מורכב מבחינת התנאים אבל יש מושג הלכתי כזה.
רק במקום שההליכה לב"ד לא תוכל לפתור את הבעיה, כמו מי שחוסמים לו את הכניסה לבית ועד שילך לב"ד וכו' אין לו איך להיכנס וכיצ"ב,
ודרך אגב, את הקולות אנשים מכירים, כדאי להעשיר את הידע בחומרות,-כמובן בבין אדם לחבירו (בב"א למקום אולי זה הפוך ;);))
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם לא הייתי מובן, לא פסקתי פה הלכה, אבל לפי התגובות שקראתי ללחוץ מפה לתחמן מפה וכו' וכו', הערתי שצריך לבדוק את הענין של "לא תהיה לו כנושה" שזה איסור דאורייתא שאנשים לא מודעים אליו... ולא מבינים מה זה אומר
איסור לא תהיה לו כנושה הוא כשאין לו לשלם והמלוה "מציק" ללוה. סתם.
אבל אם יש לו - ודאי שמותר.
ומנין לנו שאין לאברך זה קרן השתלמות \ קופת חסכון שיכול לשבור ולשלם את החוב ?
הרי ע"פ הנפסק בשולחן ערוך חייב שטוען שאין לו צריך להציג הצהרת הון מפורטת, ולהישבע על כך.
שישבע - ואח"כ יהיה "לא תהיה לו כנושה" (בהנחה שזה לא רק בהלוואות)

ציטוט - שולחן ערוך חושן משפט סימן צז סעיף ב'

"אסור לנגוש את הלוה לפרוע כשיודע שאין לו ואפילו להראות לו אסור מפני שהוא נכלם בראותו למלוה ואין ידו משגת לפרוע"
 

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני מכירה בעלת עסק שניתנו לה צ'קים בלי כיסוי בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, והיא כבר התייאשה מזה , אבל אחיין שלה ששמע את הסיפור החליט לעשות מעשה( הוא היה בן שמונה עשרה בערך)
דפק בבית של אותה משפחה( חרדית), פתחו לו, נכנס מהר והתחיל לרוקן את כל הכלי כסף מהספריה, והיו שם די הרבה, והסתלק תוך כמה דקות בודדות...
תוך כמה ימים, כל החוב שולם!!!
אני מכיר סיפור כזה על בעל גמח כספים
כמובן לא הרים כלי כסף
רק נכנס לסלון והתחיל להתלבש עם פיג'מה לישון אצל הבעל חוב (כשלא היה בבית רק האשה והילדים) תוך כחצי שעה קיבל העברה בנקאית לחשבונו את כל הסכום.... לא צריכים להיות אלימים רק להיות חכמים.
אף אחד לא אוהב שנדחפים לו לד' אמות שלו.

הסיפורים ששמעתי בעבר זה אחד השיטות שעובדת מצויין.
כל הצדקות להצדיק את המשכיר לא במקום והיה אמור לעצור בזמן ולישון בתחנות אוטובוסים ברחוב ולא לייצר חוב מנופח.

בהצלחה .
 

מאיר d

משתמש פעיל
עריכה תורנית
מנסיון עגום ודומה בעבר, לפעמים לא צריך ממש בית משפט, גם מכתב מעורך דין, שיעלה כמה מאות שקלים (או פחות אם הוא מהמשפחה שלכם) ובו הוא מבהיר שאתם מתחילים תהליכי גביה באישור בית הדין, אמור להריץ אותו לשולחן המשא ומתן.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני מכירה בעלת עסק שניתנו לה צ'קים בלי כיסוי בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים, והיא כבר התייאשה מזה , אבל אחיין שלה ששמע את הסיפור החליט לעשות מעשה( הוא היה בן שמונה עשרה בערך)
דפק בבית של אותה משפחה( חרדית), פתחו לו, נכנס מהר והתחיל לרוקן את כל הכלי כסף מהספריה, והיו שם די הרבה, והסתלק תוך כמה דקות בודדות...
תוך כמה ימים, כל החוב שולם!!!

אפשר פשוט לבקש משכון...
בכל מקרה לפי התורה יש בעיה ממשית להיכנס לבית הלווה על מנת לקחת את המשכון.
"לֹא תָבֹא אֶל בֵּיתוֹ לַעֲבֹט עֲבֹטוֹ. בַּחוּץ תַּעֲמֹד, וְהָאִישׁ אֲשֶׁר אַתָּה נֹשֶׁה בוֹ יוֹצִיא אֵלֶיךָ אֶת הַעֲבוֹט הַחוּצָה."

קודם כל 50K זה עד לא חוב ענק.
יש אנשים שבשבילם 50K זה לא חוב ענק. זה חוב ממוטט.
זאת יכולה להיות הכנסה שלהם של חצי שנה.

איסור לא תהיה לו כנושה הוא כשאין לו לשלם והמלוה "מציק" ללוה. סתם.
כל השאלה אם במקרים האלו הנפגע מתמודד עם גדר "לווה".
או גדר "גונב". יש פער משמעותי בגישה ההלכתית כלפיהם.
ואני תוהה למה אדם שנכנס להרפתקה כלכלית על חשבון זולתו, כשהוא יודע שהוא עוקץ. נחשב ללווה ולא לגנב (למרות תואר אברך)
והשני שלא התכוון בשום שלב להלוות ממון, אלא לבצע עסקה תמורת תשלום. נחשב ל "מלווה"?
 
נערך לאחרונה ב:

mina

משתמש מקצוען
קודם כל 50K זה עד לא חוב ענק.
לא אהבתי את המשפט הזה. אנחנו לא יודעים מה המצב הכלכלי של כל אחד. בשביל מישהו 1,000 ש"ח בלבד יכול להיות המון כסף.
את היית מוכנה לוותר על 50,000 בקלות??

בכל מקרה. אחותי השכירה פעם דירה למישהו וההתנהלות הייתה דומה מאוד למה שאת מתארת, היו צעקות, עצבים, כעסים, מריבות.. שום דבר לא עזר.
כן גם אחותי ניתקו להם את החשמל, נעלו להם את הבית מבחוץ כהם יצאו יום אחד כל מיני דברים להקשות עליהם ושום דבר לא עזר..
פנו לבית דין, בית הדין אמר לאחותי, את יכולה ללכת בשמחה לבית משפט, את יכולה לנקוט בכל ההליכים.
מנסיון שלנו, כך אמר בית הדין, לא משנה מה יהיה כמה מאמצים וכוחות תוציאו על העניין הזה - את הכסף אתם לא תראו. זה הסוג של האנשים, באמת אין להם, ובאמת הם לא עומדים להתאמץ שיהיה להם.

אחותי ויתרה...
(אבל אני חושבת שהיה מדובר בסכום נמוך יותר מ - 50,000)
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
סתם להעשרת הידע,
בהלכה יש מושג של 'דין לעצמו', זה קצת מורכב מבחינת התנאים אבל יש מושג הלכתי כזה.
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
יש לכם הוכחות שהוא אכן היה גר שם? (בלי זה חבל בכלל על הדיבורים על בתי משפט והליכי הוצאה לפועל)
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כל השאלה אם במקרים האלו הנפגע מתמודד עם גדר "לווה".
או גדר "גונב". יש פער משמעותי בגישה ההלכתית כלפיהם.
ואני תוהה למה אדם שנכנס להרפתקה כלכלית על חשבון זולתו, כשהוא יודע שהוא עוקץ. נחשב ללווה ולא לגנב (למרות תואר אברך)
והשני שלא התכוון בשום שלב להלוות ממון, אלא לבצע עסקה תמורת תשלום. נחשב ל "מלווה"?
הנ"ל נכתב בהנחה שאין הבדל בין לווה לשאר בע"ח. (עיין חו"מ תחילת סימן צז)
בהלכה כידוע אם אתה "מוגדר" כלווה כמו באופן שזקפו עליו במלווה וכדו', חלים עליו כל דיני הלוואה.
 
  • תודה
Reactions: y&m

rew3020

משתמש מקצוען
אני מכיר סיפור דומה, בעל הדירה שלח כמה חברה אמנם חרדים אבל נראים מאיימים
(עם עבר אמיתי... לפני שחזרו בתשובה).
הם רק נכנסו לבית ופשוט "דנו" בינם לבין עצמם איזה חפץ הם יקחו ומה הולכים לזרוק מהחלון, וכו' וכו'
הם נלחצו עד אימה ומכאן הדרך היתה קצרה עד שהעסק הסתדר.

בקיצור, צריך לגרום לזה שחייב להבין שיש לו פה הרבה מה להפסיד.
צריך לברר מי המשפחה שלו, אם הם יחששו מבזיונות, סביר להניח שהם יתגייסו לעניין.
אפשר לעשות חריש עמוק על מקומות עבודה, לימוד, מוסדות של הילדים - ובצורה שהוא ידע מזה ויחשוש...

גם אם הולכים להסדר, סביר להניח שאחרי מספר פעולות שכאלו, ההסדר יהיה הרבה יותר סביר מאשר 10 ש"ח ליום...
 

משהX2

משתמש פעיל
איסור לא תהיה לו כנושה הוא כשאין לו לשלם והמלוה "מציק" ללוה. סתם.
אבל אם יש לו - ודאי שמותר.
ומנין לנו שאין לאברך זה קרן השתלמות \ קופת חסכון שיכול לשבור ולשלם את החוב ?
הרי ע"פ הנפסק בשולחן ערוך חייב שטוען שאין לו צריך להציג הצהרת הון מפורטת, ולהישבע על כך.
שישבע - ואח"כ יהיה "לא תהיה לו כנושה" (בהנחה שזה לא רק בהלוואות)

ציטוט - שולחן ערוך חושן משפט סימן צז סעיף ב'

"אסור לנגוש את הלוה לפרוע כשיודע שאין לו ואפילו להראות לו אסור מפני שהוא נכלם בראותו למלוה ואין ידו משגת לפרוע"
יפה כתבת
וביותר:
על פי ההלכה אסור להלוות לאדם כל הלוואה וכדו' בלא שיהיה על זה משכון+שטר+עדים וכו'
איפה המשכונות היום???????
סומכים על הזקן שלו!!
לשמחתנו ולדאבוננו הציבור החרדי סומכים אחד על השני והשלישי על השני.....
ועד שלא נופלים בפח עם ערבויות והלוואות שלא משולמות לא לומדים לקח!!!
ראבותיי!!!!!!!!!
תלמדו מטעויות של השני!
אל תגיעו למצב שגם אתם תהיו עם "נסיון" מהסוג הזה
אל תפלו בפח!
כמובן שמצווה רבה וגדולה היא להלוות אך כאמור ישנם הלכות מפורשות בנידון!!
ממצווה לא ניזוקים, אז כיצד ייתכן שאנו רואים אלפים שנפלו בפח מ'לעזור' בערבות הלוואות וכו'
היות שהם עשו זאת רק מלחץ ורגש וכו'
ולא לפי איך שהתורה מצווה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה