כבישים איך אפשר לנהוג ברחוב צר?

בייגלה מלוח

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
מעבר נתיבים ועקיפות
 

אברהם קורניק

משתמש מקצוען
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?

בכביש בין ערוני אל תצא לעקיפה לפני שאתה מוודא כמה שניות שאין לידך רכב.
עם הזמן זה נהיה אוטומטי.
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
עצה:
יש את תוואי הנתיב הנראה - כלומר מימין קו השוליים/מדרכה. משמאל קו ההפרדה/מדרכה.
כשמתבוננים קדימה, רואים אותם יורדים על פני השמשה הקדמית ופוגעים בתחתיתה בשני מקומות.
הימניים באמצע השמשה בערך, והשמאליים מעל לוח השעונים.
ברגע שברור לנו איך אמורים להיראות השוליים, לא צריך לחפש אותם מהצד, מספיק לבדוק אותם מקדימה, אם הם במיקום הנכון שלהם.
זאת השיטה.
זה עובד גם בככרות. אמנם לוקחים יותר מרוווח כי זה מתעגל, אבל לפחות ככה יודעים איפה האמצע של הנתיב! (שנמצע בין שני הנקודות הנ"ל)
בהמשך, זה הופך להיות טבעי עד שרוב הנהגים כבר לא שמים לב איך זה ברור להם.
-אין צורך להסתכל בחלונות לנסיעה רגילה. (רק לעקיפות או לסטיות נתיב)-
עזר לי מה שכתבת.
איך אני יודעת כמה לסובב בפניות ימינה בלי לגעת במדרכה, יש לך עצה גם לזה?
 

.B.B

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בכדי לא לפגוע ברכב ב"שטח המת" שצמוד לרכבך-
תסתכל במראה ותעקוב כמה פעמים מי הרכב שמאחורה, ואז תיתן גז, תתרחק ממנו ותעקוף.
ככה אתה כל הזמן רואה במראה שאתה לא נכנס במישהו....
 

מלכי 052

משתמש רשום
בעיה מוכרת
זה נקרא"שטח מת"
יש רכבים שהתקינו במראה נורה אדומה להתראה על רכב בשטח המת
הפיתרון הזול והפשוט - להוסיף מעל/על מראות הצד של הרכב מראה מעוגלת.
הרכב לא עובר טסט עם מראה פנורמית
 

.B.B

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הרכב לא עובר טסט עם מראה פנורמית
המטרה של הטסט היא לראות שאת\ה יודע להסתדר על הכביש,
גם בלי עזרים כמו מראה פנורמית\ משולש אזהרה בעת עקיפה אם יש רכב מאחוריך\ התרעה על סטייה מהנתיב וכד'....
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

אבל לא מצאתי מקור לכך שזה לא חוקי.
אשמח למקור - למי שיש לו.
 

.B.B

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
מעניין, לא שמעתי על זה עד היום שזה לא חוקי.
לא יצא לי לראות הרבה רכבים עם מראה כזו
אבל מעניין ממש לשמוע שאסור.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אסור כי .....
מגיגול, זה אסור כי זה מעוות את המציאות, ולכן אין מבט אמיתי על סביבת הרכב, מה שנכון. ולדעתי גם על הדרך עושה סחרחורת..
אבל לא מצאתי מקור לחוק שאוסר את זה.
 

אלי365

משתמש פעיל
עזר לי מה שכתבת.
איך אני יודעת כמה לסובב בפניות ימינה בלי לגעת במדרכה, יש לך עצה גם לזה?
אין לי שיטה חד משמעית לזה.
אבל הרעיון במה שכתבתי הוא להצליח להיכנס ל'מודעות מרחבית',
וכמו שצעירים כשהולכים ברגל לא צריכים להסתכל על המדרכה בפניות ובצמתים,
כי המוח שלהם מחשבן את כל הרמזים לאופן הימצאותם, והם יכולים לומר מייד מה המצב שלהם.
ככה בדיוק צריך להגדיל את התחושה המרחבית, כאילו האוטו זה אנחנו (ולא שאנחנו בתוך הרכב).
הרמזים שנתתי לעיל, הם באמת החיישינים שמשמשים את המוח לחשבן את המיקום.
ככל שנתמיד בהם, ונתאמן, נוכל 'להרגיש' שהמשכנו מספיק אחרי התחלת הצומת כדי לפנות.

(אגב, התחושה הזו מאד חשובה, כי כך אמורים להרגיש בנסיעה מנוסה. הנהג 'מרגיש' את כל קצוות הרכב, ואף יודע בדיוק מה קורה בכל אחד מהצדדים, מבלי להתחיל לחשבן מה הוא רואה, ע"י הצצות בכל המראות)

אבל כן יש לי טיפ אחד.
רק אקדים, שברכב רגיל, כשאתה פונה, הרכב לא מסתובב בחדות, אלא הוא פשוט נוסע בעיקום בהתאם לזוית ההטיה של ההגה. ולכן אם אתה נזהר ושומר מרחק מהקצוות בנסיעה ישרה, אין סיבה שבנסיעה עקומה מאד- כלומר בפניה, תפגע במדרכה.
אז ככה-
ביושבך על ההגה, תן מבט על אורך הזוית הימנית התחתונה של הרכב, (המקום שבו נפגשות תחתית הדלתות והרצפה.)
המשך במוחך את הקו הדמיוני של הפינה הזו לקדימה לכיוון השמשה הקדמית. הקו הזה הוא המקסימום שמותר לך שיגע במדרכה.

מקווה שיועיל
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
@אלי365 העצות שכתבת לי פעם עזרו לי מאוד.
תוכל לתת לי גם הכוונה איך לכוונן נכון את המראות?
מה הבעיה? כשתשבי בכסא הנהג ס'תכלי בכל המראות ותראי איך את רואה הכי טוב את אחורי וצידי הרכב.
בצדדים טוב לראות את תחילת ידית הפתיחה של הדלת האחורית..
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
מה הבעיה? כשתשבי בכסא הנהג ס'תכלי בכל המראות ותראי איך את רואה הכי טוב את אחורי וצידי הרכב.
בצדדים טוב לראות את תחילת ידית הפתיחה של הדלת האחורית..
זהו, שמה שנוח לי בנהיגה לא נוח לי בחניה..
וכל היום משחקת עם המראות, יש במקום מסוים הדרכה ברורה מה צריך לראות? ואיך לא מייצרים שטחים מתים נוספים...
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
זהו, שמה שנוח לי בנהיגה לא נוח לי בחניה..
וכל היום משחקת עם המראות, יש במקום מסוים הדרכה ברורה מה צריך לראות? ואיך לא מייצרים שטחים מתים נוספים...
בחניה אפשר בהחלט לשחק קצת עם המראות ע"מ לראות את היצמדות הרכב למדרכה. עם הזמן ההרגל עושה את שלו ופעמים גם שלא.. אני יותר מ-20 שנה עם רישיון ועדיין אוהב לשחק עם המראות לראות שאני צמוד כדבעי..
 

אלי365

משתמש פעיל
@אלי365 העצות שכתבת לי פעם עזרו לי מאוד.
תוכל לתת לי גם הכוונה איך לכוונן נכון את המראות?
ההדרכה הקלאסית לכיוונון המראות - היא שנראה בקצה הפנימי של המראה פס דק ביותר של הרכב. כמה שהקו של הרכב יהיה יותר דק אנו נקבל תמונה יותר רחבה על הזוויות המתרחקות מהרכב (מאחורה כמובן).
תוך כדי נסיעה, בעקיפה וכדו' כשרוצים לקבל תמונת מצב על השטחים המתים, כדאי להטות את הגוף קדימה תוך כדי התבוננות במראה -- כך נקבל זוויות חדשות של המראות, עבורי הן בד"כ מכסות את כל ה'שטחים המתים'.

אגב,
אני משתמש במראה העליונה, לקבל מושג אם יש רכב מאחוריי שמתכונן לצאת לעקיפה בנתיב שלידי, וכך אדע להזהר לא לצאת באותה עת. כמו כן, המראה העליונה היא המראה הראשונה שאני מסתכל תוך כדי עצירת חירום, כדי למנוע התנגשות מאחוריי.

לגבי חניה,
בחניה בניצב, אני נהנה מידי פעם להוריד את המראה עד למטה, כדי להזהר שלא לפגוע ברכב שאני זז צמוד אליו.
אבל בחניה רגילה אני לא יודע על נוסחה חד משמעית (למרות ששמעתי משהו פעם)
אני נעמד מקביל לרכב שלידי, בזוית כלפי חוץ, מכניס את ההגה עד הסוף לכיוון המדרכה, ומתחיל רוורס עד שאני מרגיש שאם אני אסובב את ההגה בדיוק לצד השני (עד הסוף) יקרו שני דברים: א. אני אצמד למדרכה ולא אעלה עליה ב. הפגוש הקדמי לא יפגע ברכב שלפניי.

בד"כ אני מעדיף לעמוד קרוב יותר מידי למדרכה, מאשר רחוק, מכיון שבאופן הנסיעה ברוורס יותר קל לתמרן התרחקות מהמדרכה מאשר התקרבות חזרה.
הסיבה לכך פשוטה, בעוד שבנסיעה קדימה כל הזוויות אפשריות, ימינה ושמאלה, הרי שבנסיעה אחורה יש זוית קהה ימינה וזוית קהה שמאלה, אבל החלק הקדמי של הרכב יטה לצד השני. כך שקביעת הזוית של הכניסה תיקבע אך ורק לפי זוית כלל הרכב בזמן הרוורס הראשוני. וזה כלל שצריך להבין.

כל זאת כתבתי באופן מהיר ואולי לא כ"כ מובן. ואם תרצו אאריך בל"נ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה