עזר לי מה שכתבת.
איך אני יודעת כמה לסובב בפניות ימינה בלי לגעת במדרכה, יש לך עצה גם לזה?
אין לי שיטה חד משמעית לזה.
אבל הרעיון במה שכתבתי הוא להצליח להיכנס ל'מודעות מרחבית',
וכמו שצעירים כשהולכים ברגל לא צריכים להסתכל על המדרכה בפניות ובצמתים,
כי המוח שלהם מחשבן את כל הרמזים לאופן הימצאותם, והם יכולים לומר מייד מה המצב שלהם.
ככה בדיוק צריך להגדיל את התחושה המרחבית, כאילו האוטו זה אנחנו (ולא שאנחנו בתוך הרכב).
הרמזים שנתתי לעיל, הם באמת החיישינים שמשמשים את המוח לחשבן את המיקום.
ככל שנתמיד בהם, ונתאמן, נוכל 'להרגיש' שהמשכנו מספיק אחרי התחלת הצומת כדי לפנות.
(אגב, התחושה הזו מאד חשובה, כי כך אמורים להרגיש בנסיעה מנוסה. הנהג 'מרגיש' את כל קצוות הרכב, ואף יודע בדיוק מה קורה בכל אחד מהצדדים, מבלי להתחיל לחשבן מה הוא רואה, ע"י הצצות בכל המראות)
אבל כן יש לי טיפ אחד.
רק אקדים, שברכב רגיל, כשאתה פונה, הרכב לא מסתובב בחדות, אלא הוא פשוט נוסע בעיקום בהתאם לזוית ההטיה של ההגה. ולכן אם אתה נזהר ושומר מרחק מהקצוות בנסיעה ישרה, אין סיבה שבנסיעה עקומה מאד- כלומר בפניה, תפגע במדרכה.
אז ככה-
ביושבך על ההגה, תן מבט על אורך הזוית הימנית התחתונה של הרכב, (המקום שבו נפגשות תחתית הדלתות והרצפה.)
המשך במוחך את הקו הדמיוני של הפינה הזו לקדימה לכיוון השמשה הקדמית. הקו הזה הוא המקסימום שמותר לך שיגע במדרכה.
מקווה שיועיל