כבישים איך אפשר לנהוג ברחוב צר?

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
בגדול כמו שכבר צויין, זה הסיבה שלומדים נהיגה, בשביל לדעת איך מתמודדים עם מצבים שונים בכביש.

לפי נוסחת 2 השאלות (רחוב צר, והכיכר) נראה שהבעיה היא 'הכרת גבולות הרכב' שזה דבר שלומדים עם הזמן.
דבר ראשון כדאי לעדכן את המורה על כך שעדיין את לא בטוחה לגבי גבולות הרכב ושתמקד שיעור שתיים בנושא.
דבר שני כשעוברים ברחוב צד (ואגב, גם ברוורס....) יש נטיה לסובב את ההגה, לא תמיד בהקשר לנתונים בכביש, ולכן, במקרה שנכנסים לרחוב צר, אחרי שעברנו את הרכב הראשון החונה, כל זמן שהרכב הבא חונה באותה תנוחה אין סיבה שנתנגש בו! ואם הרכב בולט יותר, הטיה קלה של ההגה - לראות את תוצאת ההטיה ואז להחליט אם מסובבים עוד או שזה הספיק.
ובכיכר, מסתכלים גם מהחלון וגם מהשמשה הקדמית וגם על המראות, אבל לא בודקים כמה אני רחוק מהמדרכה אלא יודעים, ושוב, אנו מדברים על הכרת גבולות הרכב.
אגב, אני בכיכר יודע את זה לפי המרחק שלי! איפה שאני עצמי (כסא הנהג) נמצא ביחס לכיכר.

והעיקר! בלי לחץ!
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר לנצל את המראות הכפולות שיש למורה כדי לראות אם עולים על המדרכה בכיכר.
 

בייגלה מלוח

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לי נאמר שבכיכר להסתכל רק דרך השמשה הקדמית למקום שאני נוסעת
לאן שהעיניים מסתכלות האוטו נוסע....
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לי נאמר שבכיכר להסתכל רק דרך השמשה הקדמית למקום שאני נוסעת
לאן שהעיניים מסתכלות האוטו נוסע....
במציאות אין אופציה להסתכל רק בשמשה הקידמית.
תמיד, גם בפניות, גם בכיכרות, גם בקרבת מעברי חציה, מסתכלים גם בחלונות הצדדים. אמנם לשבריר שניה, ולפעמים אפי' בלי לשים לב, אבל לא לחינם החוק אוסר לשים וילונות על החלונות הקדמיים ואפי' להשחיר אותם.
 

פרשן

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
 

ניק כמעט בלי ראש

משתמש מקצוען
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
בעיה מוכרת
זה נקרא"שטח מת"
יש רכבים שהתקינו במראה נורה אדומה להתראה על רכב בשטח המת
הפיתרון הזול והפשוט - להוסיף מעל/על מראות הצד של הרכב מראה מעוגלת.
 

פרשן

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בעיה מוכרת
זה נקרא"שטח מת"
יש רכבים שהתקינו במראה נורה אדומה להתראה על רכב בשטח המת
הפיתרון הזול והפשוט - להוסיף מראה מעוגלת
וכל עוד אין מכשיר או מראה/רכב לא שלי, מה ניתן לעשות, פשוט לסובב את הראש בגסות ימינה כל פעם לראות מאחורה אם יש רכב בשטח המת?
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
זה נקרא 'שטח מת' שאתה לא רואה אותו.
במקום להסתכן ולסכן בהסתובבות לחלון האחורי אתה יכול לסרוק את השטח ע''י שתסתכל במראה בכמה זוויות, לדוגמה אם אתה מסתכל כשאתה שעוּּּן אז תביא את עצמך קדימה לכיוון ההגה ומשם תסתכל.
 

פרשן

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

זה נקרא 'שטח מת' שאתה לא רואה אותו.
במקום להסתכן ולסכן בהסתובבות לחלון האחורי אתה יכול לסרוק את השטח ע''י שתסתכל במראה בכמה זוויות, לדוגמה אם אתה מסתכל כשאתה שעוּּּן אז תביא את עצמך קדימה לכיוון ההגה ומשם תסתכל.
אם כך, זה ממש מלחיץ שאתה עוקף רכבים אחרים מי יודע אם אתה לא בשטח המת שלהם כבר והם לא רואים אותך, עד היום כשעברתי רכבים אחרים הייתי די רגוע וסמוך, עכשיו אני כבר מתחיל לחשוש מכל רכב שאני עובר אותו, אולי הוא יחתוך בדיוק שמאלה עכשיו כי הוא לא רואה אותי.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אם כך, זה ממש מלחיץ שאתה עוקף רכבים אחרים מי יודע אם אתה לא בשטח המת שלהם כבר והם לא רואים אותך, עד היום כשעברתי רכבים אחרים הייתי די רגוע וסמוך, עכשיו אני כבר מתחיל לחשוש מכל רכב שאני עובר אותו, אולי הוא יחתוך בדיוק שמאלה עכשיו כי הוא לא רואה אותי.
לכן ייעצתי לך בהודעתי המצוטטת.
אתה יכול להרכיב גם מראה פנורמית בכמה שקלים.
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
להסתכל גם במראה האמצעית,
לתכנן במשך כמה שניות את המעבר, ולהסתכל כמה פעמים במראות ובחלון (כי הרכב לא הגיע מהשמים לתוך השטח מת... לפני כן הוא היה מאחוריך),
ואת המעבר עצמו לעשות באיטיות ועם איתות, כך שאם יש רכב הוא יצפור או יאט.

כך גם צריך לנהוג כשאתה העוקף,
לשים לב לרכבים מסביב, ואם רכב מתקרב בצורה מסוכנת, לבלום ולצפור לו.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
כל האשכול הזה מצחיק..
עם הזמן לומדים ומסתגלים להכל, ואם לא אז פשוט חייב לרדת מהכביש.. אה, בעצם מהרכב..

וסליחה, איפה המורה שלך? אל תתביישי תשאלי אותו/ה את כל השאלות!
ואם היא מורה לא כ"כ מוצלחת כדאי מאוד שתדברי עם בן משפחה שיוכל להסביר ואולי גם במוחש כדי להקל עלייך.
מנסיון עשיר של 20 שנה!
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

112123

משתמש מקצוען
וכל עוד אין מכשיר או מראה/רכב לא שלי, מה ניתן לעשות, פשוט לסובב את הראש בגסות ימינה כל פעם לראות מאחורה אם יש רכב בשטח המת?
לומדים לקרא את הכביש כולו כל הזמן
וגם, אחרי מס' שנים מתחילים לכוון את המראות אחרת בצורה כזו שמשיגים ראיה טובה יותר על השטח מת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה