התייעצות איך אפשר לדון לכף זכות?

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
שלום רב.

ידיד שיתף אותי במכתב הבא.

עסקים לא עושים עם חברים

יש לי מכירה ביתית של סלולר וקווי סלולר.
לאחרונה ראיתי חברים קרובים מאוד וקרובי משפחה, שרכשו בעבר אצלי ונתתי להם שירות מעולה לדעתי,
והם התעניינו אצלי על מכשיר.
פתאום אני רואה אותם מחזיקים ביד מכשיר חדש שלא קנו אצלי. זה מאוד פגע בי. מדובר באנשים שאני בקשר יומיומי איתם, ואני עוזר להם בהרבה תחומים אחרים. אני מרגיש ממש בגידה.
לאחרונה היה מקרה עם חבר קרוב שאני בקשר מאוד טוב איתו, וקנה הרבה פעמים אצלי, לפתע אני רואה אותו עם מכשיר חדש והוא בא לבקש ממני עזרה ומתנצל שהיה לו זיכוי בחנות מסויימת.
לאחר כמה שבועות אני מגלה שנייד קווים וקנה עוד מכשיר, לא אצלי. מדובר על אדם שאני מקדיש בשבילו הרבה שעות ועושה לו הרבה טובות.
גם הרבה אנשים מתייעצים איתי על איזה מכשירים כדאי להם לקנות, ובסוף לא קונים אצלי, אלא קונים בחנות,
וכן מתייעצים איתי לאיזה חברה יש קליטה טובה באזור שלהם.

אם אתם לא חושבים לקנות אצלי, אז אל תתייעצו איתי, או שתגידו מראש אני לא חושב לקנות אצלך.


איך אפשר לדון לכף זכות , ואיך אפשר לעודד את הידיד?
 

shani123

משתמש מקצוען
אם אתם לא חושבים לקנות אצלי, אז אל תתייעצו איתי, או שתגידו מראש אני לא חושב לקנות אצלך.
זה אסור הלכתית, גניבת הדעת.

הוא יכול לבדוק את רמת המחירים שלו לעומת המתחרים.

לעודד: פרנסה משמים, הקב"ה זן ומפרנס כל בריה, אין אדם נוגע במה שמוכן לחברו וכו'
 

אולטימטיבי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אולי.....
פשוט......
לשאול אותו.....
[אם אתם פתוחים עם הידיד...]
תגידו לו... שאתם מעוניינים לדעת אם שמה זה יותר בזול? קליטה יותר טובה? תנאי אחר יותר טוב? מכשיר יותר יפה חדש מתקדם? וכו'...
אולי יש מה לשפר...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
שלום רב.

ידיד שיתף אותי במכתב הבא.

עסקים לא עושים עם חברים

יש לי מכירה ביתית של סלולר וקווי סלולר.
לאחרונה ראיתי חברים קרובים מאוד וקרובי משפחה, שרכשו בעבר אצלי ונתתי להם שירות מעולה לדעתי,
והם התעניינו אצלי על מכשיר.
פתאום אני רואה אותם מחזיקים ביד מכשיר חדש שלא קנו אצלי. זה מאוד פגע בי. מדובר באנשים שאני בקשר יומיומי איתם, ואני עוזר להם בהרבה תחומים אחרים. אני מרגיש ממש בגידה.
לאחרונה היה מקרה עם חבר קרוב שאני בקשר מאוד טוב איתו, וקנה הרבה פעמים אצלי, לפתע אני רואה אותו עם מכשיר חדש והוא בא לבקש ממני עזרה ומתנצל שהיה לו זיכוי בחנות מסויימת.
לאחר כמה שבועות אני מגלה שנייד קווים וקנה עוד מכשיר, לא אצלי. מדובר על אדם שאני מקדיש בשבילו הרבה שעות ועושה לו הרבה טובות.
גם הרבה אנשים מתייעצים איתי על איזה מכשירים כדאי להם לקנות, ובסוף לא קונים אצלי, אלא קונים בחנות,
וכן מתייעצים איתי לאיזה חברה יש קליטה טובה באזור שלהם.

אם אתם לא חושבים לקנות אצלי, אז אל תתייעצו איתי, או שתגידו מראש אני לא חושב לקנות אצלך.


איך אפשר לדון לכף זכות , ואיך אפשר לעודד את הידיד?
אם מדובר בתופעה גורפת כדאי לו ליזום איתם שיחה כדי לבדוק אלו יתרונות יש בחנות האחרת
יתכן שתגלו ממצאים מפתיעים
 

מקושרת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אולי.....
פשוט......
לשאול אותו.....
[אם אתם פתוחים עם הידיד...]
תגידו לו... שאתם מעוניינים לדעת אם שמה זה יותר בזול? קליטה יותר טובה? תנאי אחר יותר טוב? מכשיר יותר יפה חדש מתקדם? וכו'...
אולי יש מה לשפר...
מצטרפת לנ"ל, כנראה יש סיבה שלא קונים אצלו
וכדאי מאוד לברר וכך הוא גם יכול ליעל את השירות שלו.
 

רפרפת

משתמש פעיל
אני אכתוב בזהירות כי זה באמת כואב,
אבל לפעמים המכירות הביתיות בפרט כשמדובר בידידים גורמות למועקה ולהרגשה שחייבים לקנות.
בן אדם אוהב להרגיש חווית קניה.
קניה כזו לפעמים גורמת לחנק.
אני אישית נוסעת רחוק או דוחה צרכים, אבל לא נכנסת בל"נ למכירות ביתיות וכד'..
לכן לא יודעת אם התפקיד של פותח האשכול להסביר לו, ובפרט כשזה כ"כ כואב,

אבל מניחה את זה כאן-
בעלי מכירות,
תהיו חייכנים גם כשמישהו לא קנה,
אל תתלו בי עיניים מצפות,
אל תעמדו לידי כשאני בוחנת את הסחורה,
אל תקשיבו להתייעצות שלי בטלפון או מי שלידי,
אל תראו לי שאתם צריכים אותי, כדי שאני אצטרך אתכם.
 

בינה מלכותית

משתמש מקצוען
זה לפעמים מאוד בעייתי
אין ברירה וחייבים לקנות מכשיר חדש
אבל המחיר יקר ולפעמים יש פער של מעל 100 שקל בין חנות למכירה

כן, חשבתי לקנות אצלך,
אבל בדיוק למחרת שמעתי מחנות שאם אני מניידת שתי טלפונים אני מקבלת מכשיר בחצי מחיר
שזה יוצא רבע מחיר ממה שהייתי משלם אצלך.

אז מה אני אמורה לעשות???
ואם אבוא ואגיד לך, תשמע בחנות הזו אני קונה בהרבה יותר זול, מה תהיה התגובה?
איך שאנשים מנסים לנצל אותי??? אני כבר לא ארויח שקל ממך ועוד....

אז בהחלט תכננתי לקנות אצלכם, ובגלל המבצע קניתי אצל מישהו אחר

בגלל שאח שלי החליט לפתוח מכירה בייתית
אני חייבת להתחיל לקנות יותר יקר???
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל זה באמת כואב מאוד לשמוע על כזה מצב.
זה מאוד מאוד מתסכל ופוגע!

(אני לא בטוחה אם התפקיד של מי שמעודד אותו זה ללמד עליהם זכות, או שצריך בעיקר להתמקד במה שהוא מרגיש ועובר, אבל אם בכל אופן יהיה צורך)
בתור רחפנית מקצועית, הרבה פעמים פשוט לא זוכרים מזה. אני יכולה לחפש במחשב כל מיני דברים ואז להיזכר (או שאומרים לי...) שהשכן מלמטה מוכר בדיוק דברים כאלו. לכן יש חשיבות להזכיר לאנשים כל הזמן - במה אתה עוסק ולפרסם ולשווק את עצמך גם בקרב החברים. בגלל שהוא עוסק בזה הוא כל הזמן שם לב איזה כשירים יש לכל אחד ומי התחדש וכו', אבל מי שלא מונח בזה, יכול פשוט לשכוח ברגע האמת שיש לו חבר מוכר פלאפונים וללכת סתם כך לחנות.

בסיפור שלו זה נשמע שיש כאלה שכן זכרו ובכל אופן קנו במקום אחר. אולי זה הפוך מלימוד זכות, אבל זה המצב - יש אנשים שיעשו הכל כדי לקנות בכמה שיותר זול, אפילו בהפרש של 10 ש"ח! ההרגשה שהם מצאו את הדיל הכי משתלם זה מה שהם מחפשים ולא חושבים על זה ששירות ואחריות ואמינות וייעוץ אישי זה גם דברים ששווה לשלם עליהם. ובכלל, גם אם זה לא שווה - שווה לפרנס יהודי, ובפרט חבר שלך שעוזר לך, זה מצווה יותר גדולה מצדקה! כי זה מונע את המצב שח"ו בן אדם ייאלץ להיעזר בצדקה אח"כ. ובטח שאסור לעשות הונאת דברים - לתת הרגשה שעומדים לקנות, ומתייעצים, ובסוף קונים במקום אחר!
אגב הסיפור העצוב הזה ממש מזכיר למי שקורא את החשיבות של האיסור הזה. צריך את הרגישות הזאת, להיזהר לא ליצור את ההרגשה שאני מתעניינת כדי לקנות אם לא בטוח שאקנה

מה שהוא יכול לעשות, זה לדבר עם האנשים האלו, לשאול בצורה פתוחה ושיענו באמת מה הסיבה שהם קנו במקום אחר. אין סיבה להתבייש לשאול, הם צריכים להתבייש ולא הוא. כנראה שהם יענו לו (כי מי שלא מתבייש לעשות את זה בכוונה, כנראה גם לא יתבייש להסביר למה). אולי זה יחכים אותו מה הסיבה.

וכמובן, ללמוד מכאן ולהבא: לא שיפסיק לייעץ לאנשים, אלא שמיד בתחילת השיחה יברר עם האנשים את העניין בצורה עדינה אבל באופן שיהיה ברור ללקוח: אתה הולך לקנות פה או לא? אם הוא רק "מתעניין ומאוד רוצה ואולי בסוף גם יקנה" אז להקדיש לזה כמה זמן וכוח שהוא מוכן למשהו שהוא לא ירוויח עליו שקל (זה יכול להיות דקה שתיים וזה יכול להיות גם בכלל לא), ולהבהיר ללקוח שאם הוא יבוא רציני הוא יקבל המשך ייעוץ רציני. אם התשובה של הלקוח היא "כן" חד וחלק, רק אז אפשר להשקיע בו.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני אכתוב בזהירות כי זה באמת כואב,
אבל לפעמים המכירות הביתיות בפרט כשמדובר בידידים גורמות למועקה ולהרגשה שחייבים לקנות.
בן אדם אוהב להרגיש חווית קניה.
קניה כזו לפעמים גורמת לחנק.
אני אישית נוסעת רחוק או דוחה צרכים, אבל לא נכנסת בל"נ למכירות ביתיות וכד'..
לכן לא יודעת אם התפקיד של פותח האשכול להסביר לו, ובפרט כשזה כ"כ כואב,

אבל מניחה את זה כאן-
בעלי מכירות,
תהיו חייכנים גם כשמישהו לא קנה,
אל תתלו בי עיניים מצפות,
אל תעמדו לידי כשאני בוחנת את הסחורה,
אל תקשיבו להתייעצות שלי בטלפון או מי שלידי,
אל תראו לי שאתם צריכים אותי, כדי שאני אצטרך אתכם.
מה שכתבת כאן מוכר ונכון אבל זה לא המצב המתואר בסיפור. הוא מציין שכבר קנו אצלנו, לעיתים פעמים רבות.
הוא כותב שאנשים באים להתייעץ איתו, משמע שהוא דווקא גורם להם להרגשה נעימה מאוד, כי להתייעץ הם מתייעצים ורק את הקניה עושים במקום אחר.
 

הודו לה'

משתמש מקצוען
זה לפעמים מאוד בעייתי
אין ברירה וחייבים לקנות מכשיר חדש
אבל המחיר יקר ולפעמים יש פער של מעל 100 שקל בין חנות למכירה

כן, חשבתי לקנות אצלך,
אבל בדיוק למחרת שמעתי מחנות שאם אני מניידת שתי טלפונים אני מקבלת מכשיר בחצי מחיר
שזה יוצא רבע מחיר ממה שהייתי משלם אצלך.

אז מה אני אמורה לעשות???
ואם אבוא ואגיד לך, תשמע בחנות הזו אני קונה בהרבה יותר זול, מה תהיה התגובה?
איך שאנשים מנסים לנצל אותי??? אני כבר לא ארויח שקל ממך ועוד....

אז בהחלט תכננתי לקנות אצלכם, ובגלל המבצע קניתי אצל מישהו אחר

בגלל שאח שלי החליט לפתוח מכירה בייתית
אני חייבת להתחיל לקנות יותר יקר???
אפשר להבין שלא רוצים לקנות אצלו כי מצאו מקום אחר יותר זול,
אבל אם כך, אל תתייעצו איתו.
זה כבר לא פיר.
 

רפרפת

משתמש פעיל
מה שכתבת כאן מוכר ונכון אבל זה לא המצב המתואר בסיפור. הוא מציין שכבר קנו אצלנו, לעיתים פעמים רבות.
הוא כותב שאנשים באים להתייעץ איתו, משמע שהוא דווקא גורם להם להרגשה נעימה מאוד, כי להתייעץ הם מתייעצים ורק את הקניה עושים במקום אחר.
גם לזה התכוונתי
בחנות את נכנסת, מקבלת מידע, ואם מצאת אחר כך יותר זול את לא קונה שם.
למה זה שונה מכל נותן שירות אחר?
בגלל שהם מכרים/חברים?

ואגב זה מרגיש שהוא עוקב בדריכות אחרי כל המכרים וגורם להם לחץ
פתאום אני רואה אותם מחזיקים ביד מכשיר חדש שלא קנו אצלי.

לפתע אני רואה אותו עם מכשיר חדש

אני מגלה שנייד קווים וקנה עוד מכשיר
 

shani123

משתמש מקצוען
עוד משהו
לפעמים דווקא לא נעים לקנות ממשהו מוכר
כי אם יהיו תקלות ומימוש אחריות, עוד יותר לא נעים ללחוץ ולכעוס על מישהו מוכר
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
תודה על התגובות.

א. אדגיש. אני לא המוכר וזה לא קשור אלי.
חבר שמתעסק בזה כתב לי את המכתב.

ב. כמובן שאפשר לשער השערות, ולכן ביקש ושאל איך אפשר לדון לכף זכות אותם.
(והיו לו מחשבות כגון שהבעל רצה, אבל האשה לא רצתה. או אכן שבחנות הציעו מבצעים, אבל לא באו לשאול אותו גם בחזרה)
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אסור הלכתית להטריח בעל עסק לחינם אם אתה מתכוון לרכוש במקום אחר.
וזה גם בנעליים , שאנשים נכנסים לחנות כדי לדעת מידה, המוכרת טורחת, מביאה, נותנת שירות ואז יוצאים בלי כלום מכל מיני תירוצים ומזמינים מחו"ל.
שימו לב לזה.
 

רפרפת

משתמש פעיל
אסור הלכתית להטריח בעל עסק לחינם אם אתה מתכוון לרכוש במקום אחר.
אבל מותר כמובן להגיד, וזה מה שאני לפעמים עושה..
שואלת לדוג'- אמא שלי רוצה לקנות לילד נעליים, זה בסדר שאני אמדוד פה, ואגיד לה את המידה למרות שהיא תקנה במקום אחר?
עפ"י רוב שמחים לעזור, ובעלי עסקים יודעים ששירות טוב יגרום לי לחזור לשם פעם הבאה כשאצטרך.
 

זמר אלוף

משתמש פעיל
אני אכתוב בזהירות כי זה באמת כואב,
אבל לפעמים המכירות הביתיות בפרט כשמדובר בידידים גורמות למועקה ולהרגשה שחייבים לקנות.
בן אדם אוהב להרגיש חווית קניה.
קניה כזו לפעמים גורמת לחנק.
אני אישית נוסעת רחוק או דוחה צרכים, אבל לא נכנסת בל"נ למכירות ביתיות וכד'..
לכן לא יודעת אם התפקיד של פותח האשכול להסביר לו, ובפרט כשזה כ"כ כואב,

אבל מניחה את זה כאן-
בעלי מכירות,
תהיו חייכנים גם כשמישהו לא קנה,
אל תתלו בי עיניים מצפות,
אל תעמדו לידי כשאני בוחנת את הסחורה,
אל תקשיבו להתייעצות שלי בטלפון או מי שלידי,
אל תראו לי שאתם צריכים אותי, כדי שאני אצטרך אתכם.
בדיוק כך!!!
 

שירה 34

משתמש מקצוען
אבל מותר כמובן להגיד, וזה מה שאני לפעמים עושה..
שואלת לדוג'- אמא שלי רוצה לקנות לילד נעליים, זה בסדר שאני אמדוד פה, ואגיד לה את המידה למרות שהיא תקנה במקום אחר?
עפ"י רוב שמחים לעזור, ובעלי עסקים יודעים ששירות טוב יגרום לי לחזור לשם פעם הבאה כשאצטרך.
לא תמיד כ''כ שמחים לעזור..
אמר לי משהו שעובד בחנות כלשהי שהרבה פעמים אנשים באים, שואלים שאלות ומבקשים מלא בקשות
והוא מתרוצץ ומשקיע
ונותן שרות מעולה.

אבל אם הוא קולט שהבן אדם רק שואל כדי לקנות במקום אחר, זה מאוד מעצבן אותו.

ובד''כ המוכרים קולטים מהר..

הוא יכול לתת יעוץ בקטנה אבל לא להתאמץ.
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
אבל מניחה את זה כאן-
בעלי מכירות,
תהיו חייכנים גם כשמישהו לא קנה,
אל תתלו בי עיניים מצפות,
אל תעמדו לידי כשאני בוחנת את הסחורה,
אל תקשיבו להתייעצות שלי בטלפון או מי שלידי,
אל תראו לי שאתם צריכים אותי, כדי שאני אצטרך אתכם.
מזדהה גם
לפעמים אנשים עסוקים בהישרדות
ברצינות, הם מרגישים בתחושה האישית שלהם שה100 שח הפרש בין המכירה של השכן/חבר להזמנה שעושה באונליין או בחנות בעיר יתנו להם עוד מרווח נשימה עד לראש חודש/ראשון לחודש שתיכנס המשכורת..
ואין מה לעשות, אני לא מחוייב וגם לא יכול להתחייב לכל המכירות בבניין + חברים
הייתי רוצה לשלם לכולכם פי שניים ממה שאתם מוכרים.. אבל לפעמים פשוט אין..
כמובן, כשיהיה בהרחבה נקנה רק אצל אנ"ש מהבניין! אבל לא תמיד אני יכול
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה