כן..מנהל האתגר הנכבד, השמת לב כי חילק המנהל הבעה"ב את הנספח???
כאשר דיברנו?
בהתחלה הוא חשב שזה יבלבל כשיהיו שני נספחים (של האתגר החודשי, ושל האתגר הדו שבועי)
כנראה הגיע למסקנה שזה עמוס ומבלבל להעמיס את כל האתגרים על נספח אחד.
*מנהלת
כן..מנהל האתגר הנכבד, השמת לב כי חילק המנהל הבעה"ב את הנספח???
כאשר דיברנו?
זה היה סיוט. הנספח הארוך והאגדי שהתיימר להתחרות בגילו של מתושלח..כן..
בהתחלה הוא חשב שזה יבלבל כשיהיו שני נספחים (של האתגר החודשי, ושל האתגר הדו שבועי)
כנראה הגיע למסקנה שזה עמוס ומבלבל להעמיס את כל האתגרים על נספח אחד.
*מנהלת
@אוריצפת צודק
אבל במטותא ממך, אנא, להגיב רק בנספח..
לעונג היה לי לקרוא את תגובתך הרהוטה והאינטליגנטית, תרשי לי לחלוק על חלק מהטענות שהבאת.
קחי לדוגמא את ה הניגונים החסידיים. הם נוצרו כחלק מהרעיון כי ניתן באמצעות ערכים רוחניים לשחרר את הנשמה מהגשמיות שגורם הגוף, ובכך להשיג קיום נשגב יותר.
חלק מן המנגינות האלה הושפעו מאד מהמוזיקה העממית הסלאבית, אולם כולן עשו שימוש בשטייגערים מסוימים. האימוץ של מנגינות מהסביבה הלא יהודית הוסבר בדרך כלל כאופן של גאולת "ניצוצות הקדושה" בשירים, שהיו שבויים בידי "כוחות הטומאה", כפי שבא הרעיון לידי ביטוי באמרתו של רבי נחמן מברסלב: "כי מכל הדברים צועק כבוד ה' יתברך אפילו מסיפורי הגויים ומניגוניהם". גם רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, מגדולי האדמו"רים החסידיים במאה ה-18, פיתח שירים יהודיים ועממיים ויצק לתוכם תכנים חסידיים, לעיתים תוך הוספת מילים ביידיש לפיוטים עתיקים בלשון הקודש כגון אום אני חומה, שהעניקו לטקסט נימה מרוככת ומעודדת. אחד משיריו שהשתמרו הוא "דודלע" (באוקראינית: חליל), עיבוד למנגינת רועים עממית.
אני מאמינה ששום דבר לא קורה סתם, ולכל התרחשות יש מה ללמד אותנו, גם אם היא אינה מתרחשת בד' אמותינו.
האם כתיבה או למידה של היסטוריה או "חכמה בגוים תאמין" תהפוך אותנו להיות חלק מהם?
זה אמנם קרה בהיסטוריה, בימי היוונים, בתקופת ההשכלה וכו'. האם חז"ל גזרו בעקבות כך לא להתחבר או להיחשף להיסטוריה או לתרבות הגויים? למיטב ידיעתי לא. אנחנו יצורים בחירים, ביכולתנו לקחת ולהפיק תועלת ואפילו צמיחה רוחנית וביכולתנו ליפול לבאר שחת, הכל עניין של בחירה.
ההגדרות האלו הן תלויות בחסידויות, אבל העקרון שלהן זהה בכל מקום.עד כמה שלי ידוע, יש במסורת החסידית "ניגון מכוון" ו"ניגון שוטה".
כדי 'לגאול' את הניגון משביו ביד נכרים, צריך כוח של צדיק. כלומר, מה שהוזכר כאן שעשה רבי נחמן, הרבי מברדיצ'ב, ועוד - אלו נינוגים שנגאלו ביד צדיקים, ולכן הם "ניגונים מכוונים". ברם, לא כל הרוצה ליטול יבוא ויטול, ואם נטל - הרי זה "ניגון שוטה".
תוהני אם כיוונתי לשמץ אמת, או שאלו סתם "דברי שוטה".
עד כמה שלי ידוע, יש במסורת החסידית "ניגון מכוון" ו"ניגון שוטה".
כדי 'לגאול' את הניגון משביו ביד נכרים, צריך כוח של צדיק. כלומר, מה שהוזכר כאן שעשה רבי נחמן, הרבי מברדיצ'ב, ועוד - אלו נינוגים שנגאלו ביד צדיקים, ולכן הם "ניגונים מכוונים". ברם, לא כל הרוצה ליטול יבוא ויטול, ואם נטל - הרי זה "ניגון שוטה".
תוהני אם כיוונתי לשמץ אמת, או שאלו סתם "דברי שוטה".
כאן זה הנספח.. תגובות וכל-מה-שהוא-לא-בלדה - רק כאן.מהו 'נספח'? איך מוצאים אותו? מה ההבדל בינו לבין ה'לא-נספח'?
באמת גמרת אותנו אפשר לנעול את האתגר, לא?יש לי רעיון לבלדה נהדרת.
בהרצה.
בלי המנגינה והביצועעעעעעעעעעעע זה חסר טעם כמעט, לא? [יחסית כמובן...]ואיך לא?
בלדה לחובש / דן אלמגור
הם התקדמו לאט. הכל היה רגוע.
מנגד הנהר וגומא מרשרש
פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע!
אני כבר בא- ענה לו החובש.
עלינו על מוקש! - צעק אז הפצוע,
אני כאן, לצידך - ענה לו החובש.
ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
הַשאירו אותי כאן - ביקש אז הפצוע,
עזוב שטויות - ענה לו החובש.
תציל את עצמך - ביקש אז הפצוע.
אני נשאר איתך - ענה לו החובש.
והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
אנחנו אבודים - מילמל אז הפצוע,
אחוז בי טוב - ענה לו החובש.
נפצעת גם אתה - מילמל אז הפצוע
עזוב, זה לא נורא - ענה לו החובש.
האש כבדה, כבדה! קשה, קשה לנוע.
רק לא להתייאש, רק לא להתייאש,
אזכור אותך תמיד - נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול - מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך - נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי - ענה לו החובש.
פתאום ענן אבק, פתאום עלתה הרוח,
וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
ניצלנו! הם באים! - ייבב אז הפצוע,
אך לא שמע מילה מן החובש.
אחי, אחי שלי! - ייבב אז הפצוע.
מעבר לנהר הגומא מרשרש,
אחי, אחי שלי
אחי, אחי שלי
אחי!!!
חלילה וחסבאמת גמרת אותנו אפשר לנעול את האתגר, לא?
יש בזה.בלי המנגינה והביצועעעעעעעעעעעע זה חסר טעם כמעט, לא? [יחסית כמובן...]
למה? חבל לסגור.. אולי הוא יעלה עודבאמת גמרת אותנו אפשר לנעול את האתגר, לא?
לאו דווקא בכלל, אני פעם ראשונה ראיתי את זה בבית הספר בשיעור ספרות... בלי המנגינה.בלי המנגינה והביצועעעעעעעעעעעע זה חסר טעם כמעט, לא? [יחסית כמובן...]
הנה, העליתי אני...למה? חבל לסגור.. אולי הוא יעלה עוד
זה מיוחד.ובכן, בדחילו:
אחר שעמל ויגע והתעמת עם כל מי
שזז.
ויסד ובנה וסידר וארגן את הכל ממש
פגז.
ושנה ושילש וגם שתה משקה אנרגיה
מוגז.
והגיע לרגע הגורלי מוכן ובעיניו מבע
עז.
אז
באו כל החבר'ה והתגודדו סביבו
במרץ.
חדורי מוטיבציה מספר אחד בכל
הארץ.
לשסע לגדע לנתוץ ולהשמיד כל
שמץ.
לפורר למסמס לנעוץ סיכה בבלון
האומץ.
אומֵץ
גיבורנו את כל כוחות נפשו ושם
גז.
מיד שולף את כל כלי נשקו
מהארגז.
הן יום הדין הוא זה ותערו
מושחז.
לְנַצֵחַ בא ולצאת עם רוב
בז.
בז
לו הציבור ובעקיצות לא
מקמץ.
יאללה בואו נתלה אותו על
העץ.
נרקוד על דמו לשונם כמו
חץ.
יֵצֵא בשן ועין ויבוא לו
הקץ.
קָץ
הגיבור ואמר את מהלכו
המופז.
"שמעו נא הלא כך וכך הקשה
הט"ז".
"איך תדבר" תקפו "הרי הפוך מפורש
בע"ז".
"חילוק אחלק!" תירוצו מן המוכן
ניתז.
ניתז
רוקם לבולעו היו חפצים
הקומץ.
"אם כן איך תפרנס סוגיַת
חמץ?!".
"הוי הבלים" גיחך "שכחתם שיטת ר"א
ממץ!".
כך הוא בשנינות אותם שם
עוקץ.
עוקץ
תמיד בא בשקט והוא לא
מוכרז.
כך הוא מהרהר לקול תרועות ההמון
שעלז.
את הניָרות עם דמעות בעיניו
אחז.
איך לא חישבתי את הקושיא
הלז?.
קוצקאי?! אני ליטאי בתכלית!זה מיוחד.
ואינטליגנטי, כי -
א. חיבור הבתים במילה מסיימת ופותחת זו טכניקה שלא כ"כ נעשה בה שימוש. אהבתי. (קיימת בוריאציה דומה בשיר המופלא של שולי רנד 'סגולה').
ב. אומֵץ - אימצתי.
ג. התוכן הוא קוצקאי כ"כ וכו' וכו' וכו' בגרות נפשית. שכוייח.
תביט פנימהקוצקאי?! אני ליטאי בתכלית!
ותודה, זה בכל אופן
הייתי כותב/מנקד את המילה 'חמץ' בצורה כזו כך שהגייתה במלעיל תהיה ברורה מיד בקריאה ראשונה."אם כן איך תפרנס סוגיַת
חמץ?!".
איך? לנקד רק את הח' יועיל?הייתי מנקד את המילה 'חמץ' בצורה שהגייתה במלעיל תהיה ברורה מיד בקריאה ראשונה.
בסגולה זה דומה כי יש רק מילה חורזת מסוף בית לתחילת בית ולא מילה מדויקת החוזרת על עצמה בפירוש שונה! (בגב-אגב-לפניו. בריתות-כרותות-מענות(טענות?). סתיו-אגב-לפניו. שחור-כינור-באור.)א. חיבור הבתים במילה מסיימת ופותחת זו טכניקה שלא כ"כ נעשה בה שימוש. אהבתי. (קיימת בוריאציה דומה בשיר המופלא של שולי רנד 'סגולה').
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: