רוחי פרידמן
משתמש מקצוען
קודם כל חני רובינשטיין היא לא מפיקה ירוקה בכלל !דווקא אני נהנתי מזה שהמפיקה "ירוקה"...
לאחרונה אני מרגישה בסרטים, שהמפיקות הגדולות, אלו שקנו את שמן (וביושר אמנם..)- קצת שחררו. שחררו מבחינת המקצועיות, הצילום, הפאנצ', התלבושות, אפילו האיפור והלבוש של השחקניות שנראה זוועה...
לכן מראש, המלצתי לחברותי ללכת לסרט איראן 3, כי מפיקה ירוקה תעשה הכל- הכל! כדי לכבד את הקהל שמגיע לצפות.
אם זה הצילום הכי טוב שיש, העריכה שהיתה וואו.. הדברים שעמדו כמו שצריך..
אז נכון. יש לי אי אלו הערות לגבי התסריט למשל, הטון הילדותי שהשתרבב מידי פעם לסצנות, הסוף שהיה דיי אנמי וצפוי (ציפיתי לראות את המפקדת והיהודיות נפגשות פיזית למשל. המתח של הקהל דרש את זה.. ובסופו של דבר זה לא קרה.. מה שהשאיר את כולנו קצת מאוכזבות..)
אבל בגדול, הסרט היה מושקע בכל קנה מידה, וזה הדבר שאהבתי! אנחנו לא ציבור, סליחה שאני אומרת.. דפוק, או לא מבין. אנחנו ציבור שמבין ורוצה לראות מקצועיות בעיינים והפקה מוקפדת שמצדיקה את המחיר ששילמנו (מה שכבר פחות רואים בסרטים האחרים..)
אני לא רוצה ללכלך חלילה, בכלל לא! כי יש פוטנציאל והכל... אבל אולי זאת ההזדמנות שלי להגיד משהו כדי שהמפיקות של "אחרי הסוף" תקחנה לצומת ליבן...
יש תחושה, לי היתה כזו בכל אופן... שמישהו הרגיש שהפקות סרטים זה דבר שהפך להיות להיט, טרנדי, רווחי.. מה לא... והציבור שלנו ברובו קונה את זה.. קונה שחקניות אוויליות שצווחות כמו אני לא יודעת מה.. קונה סאונד לקוי או דיבוב שלא במקומו בכלל (מלכתחילה) או תלבושות לא מוקפדות מספיק, או צילום לקוי...
וזה חבל.
70 ש"ח זה המון לסרט, חבל לתעתע את העיינים של הקהל בהפקה שנראת "הצעקה האחרונה" אבל במגרש השני למשל, היא תחשב כמשהו שחייב ליטוש דחוף,
ולא מתכוונת להשוות, בכלל לא. אבל כן חשוב לשים לב לפרטים האלה... ממליצה לפעם הבאה..
ומעריכה מאוד מאוד את ההשקעה של כל "הירוקות".. הציבור צריך אתכן!
תודה בשמי!
יש לה תוכניות והפקות ברמה כבר שנים ! ( כמו קקטוס , זאת הנקודה ועוד )
ולאחרונה היא התחילה גם להוציא סרטים
התוכניות שלה - הן אחת הגדולות
ובגלל שאני באה מתחום אומנות הבמה - אני מבינה בזה
כמו כן היא גם מלמדת הפקות ובימוי באחד הסמינרים הנחשבים
והרט שלה אש באויר שהיה הסרט הראשון שלה היה מטורף !
אז נכון שאיראן לעומתו - היה פחות - כי ציפיתן ליותר . - זה א' .
ב' - מה שאמרת בקשר למפיקות המוכרות - אינו נכון בכלל !
ההיפך הן רק משתבחות והולכות - אני אישית מעדיפה ללכת לסרט של מפיקה מוכרת
ועוד אף פעם לא התאכזבתי ...
השנה בפסח - לא היה ( כי הם עשו בסוכות ולוקח שנה כדי להפיק סרט איכותי )אז הלכתי למה שיש אבל אני בהחלט מתגעגעת למפיקות המוכרות . ברור שאפשר לתת לעוד כשרונות לצאת
אבל הם לא סותרים \ ממעיטים מהקיים
ראית למשל את הסרטים של ר. שיק ? "מעלי " - שזו הפקה מטורפת - סיפור על כוזר . "אחרי "
ו"לגעת בגבהים " - תראי את הסרטים שלה כדי להבין איך סרט צריך להיראות מבחינת רמה , משחק תפאורה ועלילה . אגב אחת השחקניות בסרט "אחרי " משחקת את הדוורית באיראן 3
היא כמעט לא מראה אותם - וחבל ! (למה באמת ? ) אבל הם סרטים רמה אחת מעל כולם , שחקניות , תפאורה , עלילה
ומי שצווח זה לא השחקניות - אלא הקהל ... ברובן הצעירות ...- אולי באמת הגיע הזמן להפסיק עם זה . לי אישית זה הורס את חוית הצפיה .
ואם הייתי יודעת מה זה להפיק סרט ובאילו משאבים זה כרוך ( מאות אלפי שקלים - אם לא יותר )
זה אנשים שצריך לשלם להם שנה שלימה שחקניות , ימי צילום - את יודעת כמה עולה כל שעת צילום ? כל דקת עריכה ? סאונד ? -מלון , טיסות , צוות
70 שח זה בכלל לא המון .