מידע שימושי אחרי הסוף - סרטה החדש של ר. שור - חול המועד פסח

מצב
הנושא נעול.

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ראשית - מאחלת לך להקים בית נאמן בישראל.
גם אני התאכזבתי קצת מאיראן 3.
אומנם הטריילר גירה בטירוף אבל ראו שהמפיקה עדיין ירוקה בעניין סרטים.
גם המסר היה חלש במיוחד. לא אהבתי שזה חוזר על עצמו כמו הסרט אש באויר-
בסוף היהודיות ניצלו פחות או יותר או דבר.
זה לא כמו הסרטים של טלי אברהמי שחודרים לעצמות בעוצמה שלהם.
דווקא אני נהנתי מזה שהמפיקה "ירוקה"...
לאחרונה אני מרגישה בסרטים, שהמפיקות הגדולות, אלו שקנו את שמן (וביושר אמנם..)- קצת שחררו. שחררו מבחינת המקצועיות, הצילום, הפאנצ', התלבושות, אפילו האיפור והלבוש של השחקניות שנראה זוועה...
לכן מראש, המלצתי לחברותי ללכת לסרט איראן 3, כי מפיקה ירוקה תעשה הכל- הכל! כדי לכבד את הקהל שמגיע לצפות.
אם זה הצילום הכי טוב שיש, העריכה שהיתה וואו.. הדברים שעמדו כמו שצריך..
אז נכון. יש לי אי אלו הערות לגבי התסריט למשל, הטון הילדותי שהשתרבב מידי פעם לסצנות, הסוף שהיה דיי אנמי וצפוי (ציפיתי לראות את המפקדת והיהודיות נפגשות פיזית למשל. המתח של הקהל דרש את זה.. ובסופו של דבר זה לא קרה.. מה שהשאיר את כולנו קצת מאוכזבות..)
אבל בגדול, הסרט היה מושקע בכל קנה מידה, וזה הדבר שאהבתי! אנחנו לא ציבור, סליחה שאני אומרת.. דפוק, או לא מבין. אנחנו ציבור שמבין ורוצה לראות מקצועיות בעיינים והפקה מוקפדת שמצדיקה את המחיר ששילמנו (מה שכבר פחות רואים בסרטים האחרים..)

אני לא רוצה ללכלך חלילה, בכלל לא! כי יש פוטנציאל והכל... אבל אולי זאת ההזדמנות שלי להגיד משהו כדי שהמפיקות של "אחרי הסוף" תקחנה לצומת ליבן...
יש תחושה, לי היתה כזו בכל אופן... שמישהו הרגיש שהפקות סרטים זה דבר שהפך להיות להיט, טרנדי, רווחי.. מה לא... והציבור שלנו ברובו קונה את זה.. קונה שחקניות אוויליות שצווחות כמו אני לא יודעת מה.. קונה סאונד לקוי או דיבוב שלא במקומו בכלל (מלכתחילה) או תלבושות לא מוקפדות מספיק, או צילום לקוי...
וזה חבל.
70 ש"ח זה המון לסרט, חבל לתעתע את העיינים של הקהל בהפקה שנראת "הצעקה האחרונה" אבל במגרש השני למשל, היא תחשב כמשהו שחייב ליטוש דחוף,
ולא מתכוונת להשוות, בכלל לא. אבל כן חשוב לשים לב לפרטים האלה... ממליצה לפעם הבאה..
ומעריכה מאוד מאוד את ההשקעה של כל "הירוקות".. הציבור צריך אתכן!
תודה בשמי!
 

אביטלA

משתמש פעיל
מאכזב!
לא היה היום בנתיבות את הסרט בבצהריים (נראה שגם בערב..)
אלא את איראן 3. (למרות שהוא גם יפה מאוד אבל חיכיתי ללכת דווקא לזה).
לפעם הבאה כדאי לבדוק גם מול המודעה שמסתובבת בעיר למקרה של שינוי מצד הערייה.
 
נערך לאחרונה ב:

שעשוע

משתמש פעיל
דווקא אני נהנתי מזה שהמפיקה "ירוקה"...
לאחרונה אני מרגישה בסרטים, שהמפיקות הגדולות, אלו שקנו את שמן (וביושר אמנם..)- קצת שחררו. שחררו מבחינת המקצועיות, הצילום, הפאנצ', התלבושות, אפילו האיפור והלבוש של השחקניות שנראה זוועה...
לכן מראש, המלצתי לחברותי ללכת לסרט איראן 3, כי מפיקה ירוקה תעשה הכל- הכל! כדי לכבד את הקהל שמגיע לצפות.
אם זה הצילום הכי טוב שיש, העריכה שהיתה וואו.. הדברים שעמדו כמו שצריך..
אז נכון. יש לי אי אלו הערות לגבי התסריט למשל, הטון הילדותי שהשתרבב מידי פעם לסצנות, הסוף שהיה דיי אנמי וצפוי (ציפיתי לראות את המפקדת והיהודיות נפגשות פיזית למשל. המתח של הקהל דרש את זה.. ובסופו של דבר זה לא קרה.. מה שהשאיר את כולנו קצת מאוכזבות..)
אבל בגדול, הסרט היה מושקע בכל קנה מידה, וזה הדבר שאהבתי! אנחנו לא ציבור, סליחה שאני אומרת.. דפוק, או לא מבין. אנחנו ציבור שמבין ורוצה לראות מקצועיות בעיינים והפקה מוקפדת שמצדיקה את המחיר ששילמנו (מה שכבר פחות רואים בסרטים האחרים..)

אני לא רוצה ללכלך חלילה, בכלל לא! כי יש פוטנציאל והכל... אבל אולי זאת ההזדמנות שלי להגיד משהו כדי שהמפיקות של "אחרי הסוף" תקחנה לצומת ליבן...
יש תחושה, לי היתה כזו בכל אופן... שמישהו הרגיש שהפקות סרטים זה דבר שהפך להיות להיט, טרנדי, רווחי.. מה לא... והציבור שלנו ברובו קונה את זה.. קונה שחקניות אוויליות שצווחות כמו אני לא יודעת מה.. קונה סאונד לקוי או דיבוב שלא במקומו בכלל (מלכתחילה) או תלבושות לא מוקפדות מספיק, או צילום לקוי...
וזה חבל.
70 ש"ח זה המון לסרט, חבל לתעתע את העיינים של הקהל בהפקה שנראת "הצעקה האחרונה" אבל במגרש השני למשל, היא תחשב כמשהו שחייב ליטוש דחוף,
ולא מתכוונת להשוות, בכלל לא. אבל כן חשוב לשים לב לפרטים האלה... ממליצה לפעם הבאה..
ומעריכה מאוד מאוד את ההשקעה של כל "הירוקות".. הציבור צריך אתכן!
תודה בשמי!
אני לא חושבת כך בכלל, ובטוחה שהרבה כמוני מעדיפות בהחלט את המפיקות הותיקות (כל אחת והסגנון אליו היא מתחברת) ובטוחה שכולן מחכות לסרט חדש של א. בראך, לדוגמא... שאגב היתה מקצועית מהרגע הראשון...
 

טנא הפקות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
אביטל,
שאלת לגבי נתיבות וענינו לך כבר בתחילת היום שהסרט הוקרן בנתיבות ביום ראשון
זו המודעה שהתפרסמה בעיר
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2022-04-13 at 15.22.47.jpeg
    WhatsApp Image 2022-04-13 at 15.22.47.jpeg
    KB 437.4 · צפיות: 151

לונה לאבגוד

משתמש פעיל
ראשית - מאחלת לך להקים בית נאמן בישראל.
גם אני התאכזבתי קצת מאיראן 3.
אומנם הטריילר גירה בטירוף אבל ראו שהמפיקה עדיין ירוקה בעניין סרטים.
גם המסר היה חלש במיוחד. לא אהבתי שזה חוזר על עצמו כמו הסרט אש באויר-
בסוף היהודיות ניצלו פחות או יותר או דבר.
זה לא כמו הסרטים של טלי אברהמי שחודרים לעצמות בעוצמה שלהם.
חחח תודה לקח לי שניה להבין למה את מאחלת את זה
ולגבי טלי אברהמי נו מה את רוצה זו ליגה אחרת!
אניא אישית פחות אוהבת סרטים חרדים בגלל הקיציות הנוראית שלהם לאורך כל העלילה עד להפי אנד המושלם
בקטע הזה טלי אברהמי עושה קולנוע חרדי שונה ומעולה ברמות!
מחכה מאוד לסרט הבא שלה בתקוה שהוא לא יהיה כמו הקודם כי הוא לא היה משהו בכללל
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חחח תודה לקח לי שניה להבין למה את מאחלת את זה
ולגבי טלי אברהמי נו מה את רוצה זו ליגה אחרת!
אניא אישית פחות אוהבת סרטים חרדים בגלל הקיציות הנוראית שלהם לאורך כל העלילה עד להפי אנד המושלם
בקטע הזה טלי אברהמי עושה קולנוע חרדי שונה ומעולה ברמות!
מחכה מאוד לסרט הבא שלה בתקוה שהוא לא יהיה כמו הקודם כי הוא לא היה משהו בכללל
הקודם של טלי אברהמי היה מזמן מזמן, לא?
מה הוא היה עצם?
 

לונה לאבגוד

משתמש פעיל
לדעתי , זה צולם בגיאורגיה ...
זה צולם באזרביזאן
הם סיפרו שהם תכננו להסריט באוקראינה אבל בגלל שהמצב שם לא היה רגוע(זה היה ממש ערב פרוץ המלחמה..)
הם העבירו את הצילומים למקום אחר .. זה די מענין שכולה לפני כמה חודשים הם יצאו לצילומים הזוי בעיני
שככה מפיקים סרט מהרגע להרגע..
 

אמא מותק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הסרט היה מהמם הרבה זמן לא נהנית ככה
מלא חשיבה ותחכום ועלילה יפה
יש לי כמה שאלות
1 למה ריטה ברחה דווקא לברזיל לא היה על זה שום הסבר (בית האמונה יכל להיות גם בישראל לא היה צורך מיוחד שהיה בברזיל וגם זה לא הורגש בסרט)
2 רואים בסרט שנדאיה נעצרה והילדה נשארה לבד איך היא הגיעה למשפחת טוסאן
3 אם נאדיה נעצרה איך הסרט התכלת של שירין הגיעה לריטה
 

טנא הפקות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בס"ד

שלום לכולכן
תודה רבה לכל הצופות היקרות, ובמיוחד על התגובות המחממות מאוד.

העלילה נרקמה ונבנתה במאמצים מרובים למעלה משנתיים. היא מבוססת על אירועים אמיתיים, וסיפורה אמיתי של משפחה שבזמן המהפכה וכמה שנים לאחריה פעלה להבריח יהודים ולא רק מאיראן.

בחרנו הפעם בז'אנר קצר יותר חכם ובוגר. עמדה לנו מטרה להפתיע את הצופה, לצאת מהבנאליות של העלילות הצפויות מראש, ולשחק לצופות בראש עם טוויסטים מפתיעים . וכן, ללכת צעד קדימה.
ידענו שאנחנו מסתכנות, אבל העזנו, ושמחות על הפידבקים המעולים, מבינות גם את אלה שקצת היה מורכב להן (ובשבילן נסדר עוד כמה הסברים בעריכה, ותודה על המשוב שלכן גם.)

בחרנו להביא את איראן האותנטית כפי שהיא נראית במציאות. ועדיין יש צופות שעדיין לא בשלות לזה, וכן מחפשות את מצעד האופנה של השחקניות בסרט, היופי הלא אותנטי של השחקניות ושל הלוקיישנים. מכבדות גם את דעתן, ולפעמים פחות את תגובתן.

וכמובן תודה רבה לבורא עולם שזיכה אותנו להוציא יצירה כזו. ותפילה לגבי העתיד שנזכה תמיד לסעייתא דשמייא ולמצוא חן וחסד בעיני אלוקים ואדם.

ומכאן לשאלות שלכן

למה שאדי רצתה ששירין תחזור לאיראן?

שאדי דיברה על החזרה לאיראן- זה היה חלק מהמניפולציות שלה על שירין, וגם בשלב מסוים רצון לנקום בה, משום שתוכניותיה השתבשו

מה היה הרעיון לסגור את בית האומנה הזה?

הרעיון בסגירת בית האומנה היה ההבנה של שירין, שהמקום הזה מסוכן כי האיראנים סמנו אותו...ושאדי השתלטה על המקום.

ולמרות שבשלב מסויים כבר לא הייתה בטוחה שזו משפחתה, היא החליטה לעזור להן. גם אם לרגע זה היה נראה לאסתר שהיא הורסת לה... היא אמרה לאסתר בוועדה, אומנם לא תרגמתי אותך, אבל עוד תדעי שהכל היה לטובתך...

קיבלנו גם עוד כמה פרשנויות מצופות רבות בינהן אולי זו הייתה הדרך שלה לגרום לריטה להופיע... אהבנו.
(ולקחנו לתשומת ליבנו את העובדה שזו שאלה שהכי הציקה, מיד אחרי החג אנחנו נוסיף את מה שצריך להוסיף כדי להבהיר זאת)

מי היתה זו שחיכתה עם השלט "שירין טוסאן" ביציאה משדה התעופה?

זו הייתה כמובן שליחה של שאדי , אבל ריטה/ רבקה הקדימה אותה.

איך שירין מקבלת את הניירת בסוף?

היא נכנסה לחדרה של רבקה וראתה את הכספת פרוצה. (שאדי כנראה פרצה אותה.. בסרט לא חייבים להראות הכל, מתנצלות שאנחנו לא מאכילות בכפית) המסמכים שלה מילדות היו מונחים בכספת של ריטה.

מה קורה עם שאדי בסוף?

הסוף לא חייב להיות סוף סגור

בחרנו בכוונה להשאיר אותו פתוח..

מסתבר ששאדי תשוחרר באיזשהו שלב ואמה נסרין כבר עזבה את איראן והיא בדרכה אליה...
ורוצות לשמוע משהו מעניין מאחורי הקלעים
אכן באמת התלבטנו אם לשים את שאדי בניידת או לא, בחרנו בהתחלה שלא, וכך הצטלמה הסצנה. אח"כ כן רצינו וצילמנו אותה בקלוזאפ בלוקיישן אחר, ובעריכה השתלנו אותה. כעת לאור תגובתכן שוקלות האם "להוציא" אותה מהניידת, או לא,
עדיין מתלבטות (מה דעתכן?)

איך אמה, נסרין פעלה נגדה?

היא אמרה לה בשיחת הטלפון "פעלתי לטובתך", אמה נסרין הייתה נגד משמרות המהפכה ורצתה לחלץ את ביתה משם ומתפקידה (מבוסס על מקרה אמיתי ששמענו). היא לא רק עזרה ליהודים, היא גם הבריחה מתנגדי משטר, בשיתוף פעולה עם ריטה שפעלה כמובן גם להברחת יהודים, ולא רק. (מבוסס ממש על סיפור אמיתי)
חשבנו למה השאלה הזו כ"כ מציקה, הרי היא אומרת לה במפורש בשיחת הטלפון מדוע כך פעלה , מסתבר שזה ששאדי בניידת גרמה לצופות לתהות לגבי אמה... ולכן יתכן שנוציא אותה מהנייד (ויתכן שלא...)

אכן יש דברים שנוסיף בעריכה כדי להבהיר יותר, ותודה על הערותיכן.

כמו כן לקחנו לתשומת הלב את ההערות לגבי הכיתוביות, ונגדיל אותן משמעותית מיד לאחר החג.
יישר כוח שוב לכל התגובות החמות.

ועוד שאלה שהציקה לכן..
התגובות בשרשור לא היו תגובות מטעמינו.
הן היו תגובות אותנטיות שלכן.
יישר כוח!!!!
וחג שמח!
 
נערך לאחרונה ב:

גילי שוהם

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תודה על התשובות.

רק חבל שזה בנימה מזלזלת.

להאכיל בכפית- חייבים לתקוע את זה בכל משפט???

הציבור ברובו לא מטומטם, וזה שהמפיקות אוכלות את התסריט שנתיים ויודעות בו כל פרט, לא מחייב המציאות שאשה יושבת לראשונה במשך שעתיים חייבת להבין את כל הפרטים מאחורי הקלעים בלי להאכיל בכפית.
 

עד מתי

משתמש מקצוען
תודה על התשובות.

רק חבל שזה בנימה מזלזלת.

להאכיל בכפית- חייבים לתקוע את זה בכל משפט???

הציבור ברובו לא מטומטם, וזה שהמפיקות אוכלות את התסריט שנתיים ויודעות בו כל פרט, לא מחייב המציאות שאשה יושבת לראשונה במשך שעתיים חייבת להבין את כל הפרטים מאחורי הקלעים בלי להאכיל בכפית.
גם לי צרם הנימה המזלזלת
כביכול מי שמבקשת תשובות הסרט היה לא לרמתה ...
 

טנא הפקות

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
צודקות
לא התכוונו לבטא נימה של זלזול, ממש לא.
קבלנו את הערתכן, ותיקנו את זה בתשובות. (קראי אותן שוב)
אצלנו זה ביטוי שגור כשאנחנו מתיישבות לבנות עלילה ולכתוב תסריט להאכיל בכפית או לא..
לכן זה פחות צרם לנו
אבל שימו לב תיקנו
עמכן הסליחה!!!
 
נערך לאחרונה ב:

שעשוע

משתמש פעיל
גם לי צרם הנימה המזלזלת
כביכול מי שמבקשת תשובות הסרט היה לא לרמתה ...
ואוו, גם לי היה ממש קשה לקרוא את התשובה
סה"כ הצופות הן קהל היעד... וכדאי לכבד אותן בתשובות... במקום לחפות על החורים שבסרט...
ועם כל הכבוד לשנתיים שעבדתן על הסרט...
כנראה שחשוב להראות את הסרט לכמה נשים מבחוץ , לפני ההשקה, כדי לשמוע מה הן רואות ואיך הן חוות את מה שלכן אולי ברור מאליו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה