שיתוף - לביקורת אחרי החגים נמשכים הלבבות

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הנה הסתיו בא, הגשם ירד ושוב חלף לו. מחר אולי ירד שוב, הלוואי.
זריחה מאוחרת קורצת לי, עיניים עוד נפקחות בקושי.
יום קצר, מלאכה מרובה. ובעל הבית?
מביטה שוב אל הזריחה, מעזה לנשום אותה לפני תחילת המרוץ. נזכרת בזריחה אחרת, אי אז בעידן אחר.
ראש השנה, משהו העיר אותי עוד לפני השמש. פקח את עיני, הרבה לפני העולם.
אולי היה זה חלום, אולי הלב שקצת רטט. אבל הזריחה הייתה, ועמדתי לדבר קצת איתו, עם בעל הבית. זה שהלוואי והיה דוחק, בדרך כלל הוא בקושי דופק. השעון מרעים הרבה יותר חזק מכל דבר אחר.
הבטחתי אז שהשנה יהיה אחרת. הרהרתי בכל הרגעים ההם, הקרירים. היבשים. בקריאות שמע נחפזות בין לבין, במלמולי ברכה בדרך אל הדלת.

ושוב עומדת מול זריחה. היום מתחיל לפוח בי, מבקש שאניס את הצללים. אור חזק הוא אור השמש, אך אינו חודר את האדם. ואת צילו שלו - יכול להאיר רק האדם עצמו.
עז פנים הוא העם הזה, ואני מרימה את ראשי אל השמיים.
כן, כבר שנים הכל אותו דבר. הגלגל חוזר, ואיתן הזריחות.
אבל השנה, אני מעזה להתיימר שוב ולהבטיח, השנה יהיה אחרת.
חיוך מרחיב את השפתיים, חוזרת אל הבית.
הפעם יהיה אחרת, אני מבטיחה.
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
איזה יופי, קסום ומעורר.

אור חזק הוא אור השמש, אך אינו חודר את האדם.
זה תפס אותי. חושבת לעצמי, אם אור השמש לא משפיע על האדם ולפעמים לא מצליח להעיר את נשמתו, אזי באותה מטבע גם החושך והערפל בתקופה הזו יכולים לא לחדור, להעציב ולהחשיך את הנשמה המאירה. את ההבטחה.

נהניתי מאוד גם מהכותרת. :)
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איזה יופי, קסום ומעורר.


זה תפס אותי. חושבת לעצמי, אם אור השמש לא משפיע על האדם ולפעמים לא מצליח להעיר את נשמתו, אזי באותה מטבע גם החושך והערפל בתקופה הזו יכולים לא לחדור, להעציב ולהחשיך את הנשמה המאירה. את ההבטחה.

נהניתי מאוד גם מהכותרת. :)
תודה רבה!
אהבתי את הרעיון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה