דיון אחרי בשורת ה AI תחום התכנות לאן?

גונן

משתמש מקצוען
מעניין...
 

כגונא

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יש להגדיר תחילה שמידע אינו ידע ומידע אינו דעה. מידע הוא חומר שמגיע אלינו ועדיין לא הפך למשהו שאני יודע, עד אחרי שהמידע מסונן אצלנו בהתאם למה שחשוב ומה שלא חשוב. כי יש לנו מסננת שנקראת "בינה", הבינה האנושית שיודעת לסנן בין מה שנכון ומה שלא נכון בין מה שרצוי למה שאינו כזה.
בינה מלאכותית לומדת מהרבה מקורות ומשלבת אותן לסיכום של נתונים שככל שהם רבים ומופיעים במקומות שנחשבים אמינים כך הנוסחה של התכנה מאשרת לשלב את המידע הרב לידיעה אחת.
כשאנחנו מתארגנים לדור הבא של הידע המלאכותי עלינו להתכונן ללא חרדה מהלא נודע. להיות ריאלי ולדעת את גבולות המידע והיכולת הזו.
אבל מה שכן הולך לעבור שינוי הוא השליטה של נו על המידה ואיך נדע לסנן בין מידע לידע. מה האמת ומה כאיו אמת מה אומרים ומה ידוע ומה באמת ידוע.
בעוד זמן מועט כבר נכיר בכך, שאין לנו דרך לתכנת ללא ai ואין לנו דרך לתכנן נסיעה או לרכוש כרטיס טיסה או טלפון ללא התייעצות כזו בדיוק כמו שאנחנו נחפש כרטיס מוזל בגוגל כך זה עובר לשם.
הצורך בבינה זו מחייב סינון של מידע וכל מהותו של הדבר הוא שאין ו סינון ואין אפשרות לסנן מקורות של ההחלטה של הבינה עצמה מה להכניס ומה לא.
כל מי שיפתח שאלה ולא משנה במה הוא נמצא באותו המקום שבו כששואלים שאלות רגישות מקבלים תשובות לא רגישות. על אמונה ול צניעות וע להנפש ועל קשר בין הורים ילדים נשואים וגרושין וכל מה שלא עולה על הדעת שלא ידועת עדיין כלום.
כל זה יהיה בחבילה אחת של ידע לא מסונן כשההחלטה תהיה לדעת ולסנן או לא לדעת כלום.
האתגר של המורים לתכנות אינו האם להשתמש בבינה מלאכותית בלמודי התכנה אלא איך להשתמש וכך שהרבה ידע שלומדים היום הוא מיותר.
ההערכות של המערכת הלימודית של העולם כולו עוברת בימים אלו שדרוג של תהייה ותהייה ואפילו לא ניסוי כי אין ניסוי אלא כל רק תהייה ויום והתהייה הבאה אחריו.
יש כאן קריאה לכל מי שמתעסק על למידה חינוך התארגנות של ידע ומידע לקראת שנת תשפד וצפונה להבין שכל משה שידענו כאילו שתכליתו היתה שלא נדע.
אנא היגוי חשיבה עדתידנית והתתארגנות בהתאם לפחות לפתח סקרנת למה שקורה עכשיו מחר בעוד שבוע חדש... שנה ו זה כבר המון.
 

sk1203

משתמש מקצוען
לדעתך מערכת החינוך החרדית תושפע מהבינה ?
לא כרגע
אולי עוד כמה (עשרות) שנים.
הטכנולוגיה נכנסת לציבור החרדי ל-א-ט, ל-א-ט ל-א-ט (כציבור, לא מדברת על אנשים פרטיים)
כבר נכנסו המחשבים (והאינטרנט) באופן נרחב,
הטאבלטים וה"וויז כשר" גם הגיעו לנורמה
סמארטפונים מתחילים להכנס
אח"כ יגיע (אולי) הבינה מלאכותית

לא מדברת על סמינרים שמלמדים מדעי המחשב שאולי יכניסו גם את התחום הזה
 

גונן

משתמש מקצוען

יאיר צ

משתמש פעיל
מה שבטוח זה שאת האברכים הוא לא יחליף
ולכו תדעו, אולי זו הנבואה של איש תחת גפנו ותחת תאנתו, אלא ששמעתי מת"ח גדול, שלא יתכן שלעתיד לבוא נשתמש במכשיר או כלי שכופר יצר אותו, הקב"ה יכול ליצר לנו מספיק פתרונות
 

גונן

משתמש מקצוען

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה