שיתוף אחי אתה הכי מלך שיש! כולנו מלכים ברכבת ישראל

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
1. הקמפיין היה לי ממש סבבה בעין. הוא זורם, הוא מגניב, הוא כיפי. לא התחברתי לביקורת בכלל.

2. עברית שפה יפה?
עברית היא שפה שמגיע מהמקורות שלנו. היא לא שפה שמיועדת לשיחה יומיומית או שפה מדוברת.
ההתנגדות החרדית לשיח בעברית בקום המדינה היה בגלל שלקחו שפה קדושה, שהייתה בספרים בלבד, בשום שלב היסטורי היא לא הייתה מדוברת, והפכו אותה ליומיומית, חיללו את הקודש.
בגלל שהעברית לא שפה מדוברת חסרות בה הרבה מילים. ולכן מלווים מילים משפות אחרות.
והשיח באופן גלובלי הפך לרדוד יותר, בלי קשר לעברית.
 

בוחרים בבית

משתמש צעיר
זה תופעה שקיימת סתם ככה היום במון שפות וחברות (אני מדבר 5 שפות)
הרמה של הדיבור פשוט ירד בעידן במודרני,אולי כתוצאה מרשתות חברתיות
"בעל בית השתגע"
"עשינו כאסח למחירים"
וכולי
 
2. עברית שפה יפה?
עברית היא שפה שמגיע מהמקורות שלנו. היא לא שפה שמיועדת לשיחה יומיומית או שפה מדוברת.
ההתנגדות החרדית לשיח בעברית בקום המדינה היה בגלל שלקחו שפה קדושה, שהייתה בספרים בלבד, בשום שלב היסטורי היא לא הייתה מדוברת, והפכו אותה ליומיומית, חיללו את הקודש.
זה טעות היסטורית ברורה ונפוצה
אבל נחמיה קונן ע"ז שעמ"י אחרי הגלות לא ידע לשוה"ק
נחמיה פרק יג
(כד) וּבְנֵיהֶ֗ם חֲצִי֙ מְדַבֵּ֣ר אַשְׁדּוֹדִ֔ית וְאֵינָ֥ם מַכִּירִ֖ים לְדַבֵּ֣ר יְהוּדִ֑ית
וכן כתבו
אבן עזרא ישעיהו פרק יט פסוק יח
מזה נלמוד כי הכנענים בלשון הקדש היו מדברים:

רד"ק תהלים פרק פא
כי רובם לא היו מבינים לשון המצרים כי היו מדברים בלשון הקודש, וכן אמרו רז"ל (שו"ט קיד) כי ישראל במצרים לא שינו את לשונם ולא שינו את שמותם:

רמב"ן בראשית פרק מה
כי איננה ראיה שידבר אדם אחד במצרים בלשון הקדש, כי על דעתי הוא שפת כנען, כי אברהם לא הביאו מאור כשדים ומחרן כי ארמית היא, והגל הזה עד, ואיננו לשון לאיש אחד לבד, אבל הוא לשון כנען:
וכן ידוע לכל מבין שעד סוף בית ראשון רובם דיברו לשוה"ק בכל דיבריהם
ואח"כ עקב השלטון הזר נתחלפה השפה שדיברו בה תמיד לשפת השילטון ואח"כ עברו ג"כ לכתוב בה דברם קדושים כמו הגמרא בארמית והגאונים והרמב"ם בערבית
 

מביטה

משתמש פעיל
זה גרוע, גרוע ממש.
וגם האוטובוסים עם הסליחה?! מסכה, היה הפתיח כנראה... רק לי זה גירד קצת מוזר?
למה לא כמו בגלים הקודמים... ולעטות מסיכה במהלך כל הנסיעה...?
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה גרוע, גרוע ממש.
וגם האוטובוסים עם הסליחה?! מסכה, היה הפתיח כנראה... רק לי זה גירד קצת מוזר?
למה לא כמו בגלים הקודמים... ולעטות מסיכה במהלך כל הנסיעה...?
רק בשביל שנשים לב שנאמר משהו.
 

מעל הסטנדר(ט)

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ההתנגדות החרדית לשיח בעברית בקום המדינה היה בגלל שלקחו שפה קדושה, שהייתה בספרים בלבד, בשום שלב היסטורי היא לא הייתה מדוברת, והפכו אותה ליומיומית, חיללו את הקודש.
סליחה ועם כל הכבוד אבל זה פשוט קשקוש

השפה היתה מדוברת בעם לדורותיו, וגם אין שום חילול הקודש בלדבר את שפתנו.

למשל, "וַיִּקְרָא לוֹ לָבָן יְגַר שָׂהֲדוּתָא, וְיַעֲקֹב קָרָא לוֹ גַּלְעֵד"
ובמדרש רבה, "אברם העברי: ורבנן אמרי: שהוא מעבר הנהר, ושהוא מֵשׂיח בלשון עברי".

ההתנגדות לשפה של בן יהודה הייתה לכך שהוא לש את השפה כרצונו, ואף הטה במזיד לצרכים חילוניים.
אין לי כוח להאריך ולבסס את העניין, כדי לסבר את האוזן נסתפק בדוגמא אחת בולטת והזויה:
המילה "חשמל" לקוחה ממעשה המרכבה!! דבר שלא נתפס לנו! ומשתמשים איתה, לפי רשעותו של אב"י הנ"ל, יום יום
כזה זלזול.. אחחחח
 

מעל הסטנדר(ט)

משתמש פעיל
עריכה תורנית
השפה היתה מדוברת בעם לדורותיו
מתוך הספר מעשה אפוד לרבי יצחק בן משה הלוי (1350-1415), צוטט בהמכלול ערך לשון הקודש:
הנה מפני זה אני חושב שאמנם נקרא הלשון העברי לשון הקדש לפי שהוא לשון העם הנקרא קדש .. ונכון הוא לקראו "לשון ישראל" או "לשון ארץ ישראל", ולפי שמלת קדש כוללת שניהם לזה נקרא סתם לשון הקדש.

וראה מלכים ב יח : "דַּבֶּר-נָא אֶל-עֲבָדֶיךָ אֲרָמִית--כִּי שֹׁמְעִים, אֲנָחְנוּ; וְאַל-תְּדַבֵּר עִמָּנוּ, יְהוּדִית [...] וַיִּקְרָא בְקוֹל-גָּדוֹל, יְהוּדִית"
ובנחמיה יג : "וּבְנֵיהֶם, חֲצִי מְדַבֵּר אַשְׁדּוֹדִית, וְאֵינָם מַכִּירִים, לְדַבֵּר יְהוּדִית"
 

בוחרים בבית

משתמש צעיר
מתוך הספר מעשה אפוד לרבי יצחק בן משה הלוי (1350-1415), צוטט בהמכלול ערך לשון הקודש:
הנה מפני זה אני חושב שאמנם נקרא הלשון העברי לשון הקדש לפי שהוא לשון העם הנקרא קדש .. ונכון הוא לקראו "לשון ישראל" או "לשון ארץ ישראל", ולפי שמלת קדש כוללת שניהם לזה נקרא סתם לשון הקדש.

וראה מלכים ב יח : "דַּבֶּר-נָא אֶל-עֲבָדֶיךָ אֲרָמִית--כִּי שֹׁמְעִים, אֲנָחְנוּ; וְאַל-תְּדַבֵּר עִמָּנוּ, יְהוּדִית [...] וַיִּקְרָא בְקוֹל-גָּדוֹל, יְהוּדִית"
ובנחמיה יג : "וּבְנֵיהֶם, חֲצִי מְדַבֵּר אַשְׁדּוֹדִית, וְאֵינָם מַכִּירִים, לְדַבֵּר יְהוּדִית"
אשמח שתצרף קישור של המקור
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
(סליחה? מסכה! אין מקום לנגיף הקורונה וכו'(ועוד אגב, באמת בירושלים, בצפיפות שלנו בקוים החרדיים נראה לי אפילו הקורונה לא מעיזה להכנס כי אין לה מקום...))
כבר אמרה הבת שלי בת ה-4 ש-"אין לאף אחד מסיכה כי אין לקורונה מקום לשבת" נכון אבא...?
אגב, דוגמא מצוינת לקמפיין ילדותי שעבר זמנו בתוך יומיים מאז שעלה לאוויר....
 

ב' א'

משתמש פעיל
ההתנגדות לשפה של בן יהודה הייתה לכך שהוא לש את השפה כרצונו, ואף הטה במזיד לצרכים חילוניים.
אין לי כוח להאריך ולבסס את העניין, כדי לסבר את האוזן נסתפק בדוגמא אחת בולטת והזויה:
המילה "חשמל" לקוחה ממעשה המרכבה!! דבר שלא נתפס לנו! ומשתמשים איתה, לפי רשעותו של אב"י הנ"ל, יום יום
כזה זלזול.. אחחחח
תסביר את העניין של החשמל?
 

מעל הסטנדר(ט)

משתמש פעיל
עריכה תורנית
תסביר את העניין של החשמל?
בקצרה.
מעשה מרכבה (מופיע בנביא יחזקאל) הוא תיאור כביכול של כבודו יתברך, עם המלאכים, האופנים והחיות, וּדְמוּת עַל רָאשֵׁי הַחַיָּה רָקִיעַ כְּעֵין הַקֶּרַח הַנּוֹרָא נָטוּי עַל רָאשֵׁיהֶם מִלְמָעְלָה (פסוק לדוגמא), ושם כתוב כך:
"וממעל לרקיע אשר על ראשם כמראה אבן ספיר דמות כסא ועל דמות הכסא דמות כמראה אדם עליו מלמעלה,
וארא כעין חשמל כמראה אש בית לה סביב ממראה מתניו ולמעלה וממראה מתניו ולמטה ראיתי כמראה אש ונגה לו סביב".

הלך בן יהודה (שר"י) ואמר: ניקח את המילה הזו, שמתארת ... (איך אסביר מה היא מתארת?) ונדביק אותה לזרם האלקטרוניקה, על מנת להוזיל את המילה תוך הוצאתה ממשמעותה והקשרה.
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כותבים השחיזו מקלדותיכם!

האם כך יראה הפרסום שלנו, גם החרדי, בקרוב?
גם אתם רואים בו טעם לפגם?
אולי אין מה לעשות ופשוט צריך להתאים את השפה לתקופה?
הפרסום של קווים בביתר עילית בתקופה האחרונה, גרוע יותר. 'אין מה לעשות, בלי לתקף א"א לנסוע' עם מגוון דוגמאות של מקומות שלא יכניסו אתכם בלי תו ירוק וכדו'.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפרסום של קווים בביתר עילית בתקופה האחרונה, גרוע יותר. 'אין מה לעשות, בלי לתקף א"א לנסוע' עם מגוון דוגמאות של מקומות שלא יכניסו אתכם בלי תו ירוק וכדו'.
אשמח לראות
כי לא בדיוק הבנתי את הבעיה
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
הפרסום של קווים בביתר עילית בתקופה האחרונה, גרוע יותר. 'אין מה לעשות, בלי לתקף א"א לנסוע' עם מגוון דוגמאות של מקומות שלא יכניסו אתכם בלי תו ירוק וכדו'.
פחח
הפרסום הוא לכניסה ללא רב קו והדוגמאות מצויינות+
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אשמח לראות
כי לא בדיוק הבנתי את הבעיה

קווים 1.jpg

קווים 2.jpg

קווים 3.jpg

קווים 4.jpg

קווים 5.jpg

קווים 6.jpg
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
וואו ממש משל ונמשל.
חוץ מזה שזה ארוך וקצת טרחני
דווקא ליגיטימי, לא?
עדיין לא קלטתי את הבעיה ותודה שטרחתם להעלות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה