אז מה היה לנו כאן- כל הדיונים.. לכאן

מצב
הנושא נעול.

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
סלחו לי רבותי, איני מנגן בכלי שלכם, אבל אולי יש לי מה להוסיף:
אני לא חושב שנכון לעשות למישהו שיימינג של איש רע, או קצת רע.
אבל כן יש לשים לב, שרוב תחנות הרדיו בימינו, או במותג החדש- רוב 'התעשיה' עשויה מפופ. ממה שפופולרי. בכל תחנות הרדיו, לצערנו מה ששולט רוב הזמן זה לא האמנות, אלא מה שמכניס. שמביא מאזינים, צפיות, השמעות, הורדות ומכירות. יפה או לא, אמנותי או לא זה לא העניין. אלא רק מה שמכניס. יש פה גם הרבה חינוך מוסיקלי לציבור כולו- אנשי המדיה, ופעמים רבות גם המוסיקאים עצמם, מחנכים את הציבור שזה יפה וזה מוכר, וזה בסטייל. סוג של ביצה ותרנגולת. הגיוני שזה מה שהם אוהבים, כמו שרובנו אוהבים קורנפלקס עם חלב לעומת ארוחת בוקר בריאה ומושקעת (ראו בהרחבה בספר 'יודע נגן' של פרופסור דניאל שליט).

בשנה שעברה, בלהיטים של יואלי דיקמן, הוא דיבר עם איזה אמן על שיר חדש שהוציא. השיר היה עם כלים אמתיים, לא אלקטרוני, ויואלי מאוד התפעל. הוא אמר שהוא חשב שבטח ישמע שוב משהו אלקטרוני ופופ, ומאוד הופתע לטובה. אבל מה בין הטעם האישי שלו לבין מה שמביא מאזינים (שרובם לא מבינים באמת במוסיקה)? רדיו מחפש מאזינים, ולכן גם מנחם ויואלי וגם כולם, בפריים טיים של הרדיו, משדרים כמעט אך ורק פופ.

שימו לב, שיצירות האמנות, או האומנים הגדולים- כמעט ולא מושמעים באף תחנת רדיו, וכמעט באף תוכנית. בכל המוסיקות, בכל המגזרים (כן, במוסיקה החילונית באמת משמיעים המון, אבל המון, פסולת מוסיקלית. עבודה פשוטה של טכנאי שידע להשתמש בנוסחה: יצר+קצב=כסף. לא לב ולא מח ולא תוכן).

מתי לאחרונה שמעתם ברדיו, לא סתם שיר, אלא יצירת אומנות? מי שמכיר את היצירות הקוליות של שלום למר, או את המילים הנפלאות ובעלות העמקות של שולי רנד, או את היצירות המוסיקליות של האחים רזאל, או של יהודה גלאנץ (לענ"ד הו מגדולי המוסיקאים והנגנים בעולם היהודי כבר עשרות שנים), ועוד רבים ומופלאים, יודע לענות.

ולכן, אני חושב שאל לכם להיפגע. אתם אומנים, ומעריכים אומנות, ואנא מכם- המשיכו בדרככם. כי בס"ד- אתם יוצרים, ולא סתם יוצרים, אלא יוצרים את מה שהציבור יאהב, כי אתם יוצרים את מה שהציבור ישמע ויבחר לשמוע. נכון, אינכם שולטים על הרדיו, אבל יש לכם כח השפעה. גם אתם אלו שמאחורי הקלידים. וכל מוסיקאי יודע שהמוסיקה האמתית היא לא זו שמשודרת ברדיו.

לגבי עצם התחרות- אני חושב שבלי כוונה ירדתם הרבה על אחד המתמודדים. וזה לא דבר נכון משום בחינה. אני לא מעריץ של הסגנון, אבל התפעלתי מהיכולות של הנגנים האלו. כן גם שלו. פשוט קוסמים. כדי לעשות כזה דבר מכלי נגינה צריך להיות קוסם, וזה ממש התאים לי בקרבה לפרשת בלק- "וקסמים בידם". וואלה קסמים בידם...

ולסיום חשוב אחרי מה שאמרתי על התעשיה הזו- סוף סוף, כמו שכתבו כאן לפני- כדי לנגן בסגנון הזה צריך להיות אמן. ואני מעריך מאוד את היכולת האמנותית של כולם שם. לענ"ד, עצם זה שמישהו הגיע לגמר (וגם לשלבים שקדמו לו) זו כבר תעודת הוקרה מספקת. כולם עמדו לפני הגביע במרחק נגיעה (בנגינה הם עקפו את הגביע הרבה...). זה לא הפסד. זה הישג.

כחסיד של כלים אקוסטיים, אני שמח על ההזדמנות ללמוד להעריך יותר את כולכם ואת הענף הנפלא שלכם.
היו ברוכים.
אף אחד לא התכוון לזלזל ח"ו....
סך הכל טענו שהיכולות שלו בפאן הטכני והאלטרנטבי אולי יותר טובות משל דויטש אני מדבר על הקטע של האיצבוע המהיר והנגינת "מאיר אדלר" שלו.. וכן גם בעינין הפופ והאלקטרו (למרות שדוייטש בחצי גמר נתן אלקטרו מאוד יפה ואפילו מוגזם לדעת חובבי הכלים האקוסטיים...)
אבל במבחן "מוסיקה תכלס" ז"א הרמוניות אקורדים מיוחדים ומדויקים מעבר סולמות יפה ונכון אין ספק שהוא לא מהטובים בדור... וכאן דוייטש ידו על העליונה בלי שום ספק.
עכשיו הנידון הוא מה עדיפות הציבור או יהיו מי שיאמרו מה העדיפות לציבור...
האם המהירות המרתקת לידיים של שטיין והבראסים המרימים והמקפיצים...
או המוסיקה והידע של דויטש ...
אני חושב שקלידן טוב זה מישהו שהיה מצליח לרתק אותי בחתונה או מופע להיסתכל על מה שהוא עושה וכאן אין ספק שדויטש היה עושה את זה יותר זמן משטיין
לי בכל אופן..
 

אלישבע אבר

מנהלת קהילת מוזיקה. סאונד. והפקות במה
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נראה לי הדיון מוצה.
שלחתי אותו לשופטים מהתוכנית, במידה ותהיה לי תגובה, אעלה אותה לכאן..
נועלת לעת עתה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה