אופק חדש-

אחת מעיר

משתמש צעיר
לקחת בחשבון שבעוז מקבלים תוספת של 3 שעות חינוך- כלומר אחוז משרה גבוה יותר, ובאופק לא?
כי קשה לי להאמין שיש הפרש משמעותי לטובת אופק אם לוקחים את זה בחשבון.
(במצב הנוכחי שלאופק יש הסכם חדש ולעוז לא- יש סיטואציות שבהן אופק בחט"ב עדיף, אבל לא הבדל משמעותי, ולא נתקלתי במקרה כזה בחינוך)

איך ידעת איזו דרגת אופק לחשב? יש כבר דרגת אופק?

ובכל מקרה- כמו שכתבו, בכיתה ז אין באמת בחירה אם להיות באופק או בעוז...
א. לא לקחתי בחשבון תוספת שעות חינוך, אלא כתבתי רק 100% משרה, ובזה כאמור באופק יצא הרבה יותר שווה.

ב. חישבתי בדרגה הכי נמוכה באופק (מורה מתחילה), מול מורה מתחילה בעוז לתמורה.

ג. השאלה הייתה כדי לבדוק היכן יותר משתלם כספית לעבוד, באופק או בעוז, לפי מה שיוצא כרגע בחשבון יש פער גדול, אשמח להבין היכן טעיתי.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
א. לא לקחתי בחשבון תוספת שעות חינוך, אלא כתבתי רק 100% משרה, ובזה כאמור באופק יצא הרבה יותר שווה.

ב. חישבתי בדרגה הכי נמוכה באופק (מורה מתחילה), מול מורה מתחילה בעוז לתמורה.

ג. השאלה הייתה כדי לבדוק היכן יותר משתלם כספית לעבוד, באופק או בעוז, לפי מה שיוצא כרגע בחשבון יש פער גדול, אשמח להבין היכן טעיתי.
אז תחשבי באופק לא לפי 100% משרה, אלא לפי 91.5%, שזה המקבילה ל100% משרה בעוז בחינוך.
(בכוונה אמרתי לך להוריד מאופק ולא להוסיף לעוז, כי חישוב אחוזי משרה מעבר ל100% מסובך יותר, וממילא רוב המורות, במיוחד המתחילות, וודאי המחנכות, לא מסוגלות לעבוד כ"כ הרבה שעות)

נקודה נוספת שצריך לבדוק היא האם יש זכאות למשרת אם, כי אם כן- בעוז היא לרוב שווה יותר מבאופק. (תלוי במס' השעות הפרונטליות. יש מקרים בודדים שבאופק זה שווה יותר)

ושאלה נוספת- בהנחה שיש לך גם תואר וגם תעודת הוראה (אחרת אין מה לדבר על אופק/עוז)- חישבת בעוז שיש לך כפל תואר?
 

אחת מעיר

משתמש צעיר
אז תחשבי באופק לא לפי 100% משרה, אלא לפי 91.5%, שזה המקבילה ל100% משרה בעוז בחינוך.
(בכוונה אמרתי לך להוריד מאופק ולא להוסיף לעוז, כי חישוב אחוזי משרה מעבר ל100% מסובך יותר, וממילא רוב המורות, במיוחד המתחילות, וודאי המחנכות, לא מסוגלות לעבוד כ"כ הרבה שעות)

נקודה נוספת שצריך לבדוק היא האם יש זכאות למשרת אם, כי אם כן- בעוז היא לרוב שווה יותר מבאופק. (תלוי במס' השעות הפרונטליות. יש מקרים בודדים שבאופק זה שווה יותר)

ושאלה נוספת- בהנחה שיש לך גם תואר וגם תעודת הוראה (אחרת אין מה לדבר על אופק/עוז)- חישבת בעוז שיש לך כפל תואר?
א. מנסה להבין למה לפי 91% באופק? שבוע העבודה בעוז קצר יותר עבור משרת חינוך? אשמח להבין...

ב. החישוב היה עבור בעלי ולכן משרת אם לא רלוונטית (אשמח לתיקון אם אני טועה)

ג. כמובן שיש כפל תואר וחישבתי את זה במחשבון.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
א. מנסה להבין למה לפי 91% באופק? שבוע העבודה בעוז קצר יותר עבור משרת חינוך? אשמח להבין...
כן. למחנך בעוז מחשיבים כאילו יש לו עוד 3 שעות פרונטליות יותר ממה שהוא עובד בפועל, ובאופק זה לא קיים.
לכן מחנך שעובד 21 שעות פרונטליות בכיתה יקבל באופק לפי 91.5% משרה, ובעוז בגלל התוספת של 3 שעות חינוך זה ייחשב לו כאילו יש לו 24 שעות פרונטליות- שזה 100% משרה.

אפשר גם ללכת על חישוב של 100% באופק, כלומר 23 שעות פרונטליות, ואז לחשב כמה אחוזי משרה יוצאים ל26 שעות פרונטליות בעוז, רק שמעל 100% משרה החישוב מסובך יותר, ובכל מקרה אתם לא יודעים כמה שעות הוא יקבל.
ב. החישוב היה עבור בעלי ולכן משרת אם לא רלוונטית (אשמח לתיקון אם אני טועה)
אם את עובדת מעל 79% משרה (בכל עבודה שהיא) ולא זכאית למשרת אם- הוא יכול לקבל משרת אם במקומך, אם יש לו מעל 79% משרה. התנאים קצת יותר מגבילים מאשר אצל נשים, אבל יש אפשרות כזאת.
 

אחת מעיר

משתמש צעיר
כן. למחנך בעוז מחשיבים כאילו יש לו עוד 3 שעות פרונטליות יותר ממה שהוא עובד בפועל, ובאופק זה לא קיים.
לכן מחנך שעובד 21 שעות פרונטליות בכיתה יקבל באופק לפי 91.5% משרה, ובעוז בגלל התוספת של 3 שעות חינוך זה ייחשב לו כאילו יש לו 24 שעות פרונטליות- שזה 100% משרה.

אפשר גם ללכת על חישוב של 100% באופק, כלומר 23 שעות פרונטליות, ואז לחשב כמה אחוזי משרה יוצאים ל26 שעות פרונטליות בעוז, רק שמעל 100% משרה החישוב מסובך יותר, ובכל מקרה אתם לא יודעים כמה שעות הוא יקבל.

אם את עובדת מעל 79% משרה (בכל עבודה שהיא) ולא זכאית למשרת אם- הוא יכול לקבל משרת אם במקומך, אם יש לו מעל 79% משרה. התנאים קצת יותר מגבילים מאשר אצל נשים, אבל יש אפשרות כזאת.
אוקי, הסברת טוב, יישר כח!

עכשיו הפער במחשבון הוא כ400 שח שזה כנראה בעקבות ההסכם שמתעכב בעוז. (גם כאן אשמח לתיקון...)

אבל עדיין בשורה התחתונה גם אם הרווחנו 3 שעות, בסיכומו של שבוע העבודה:
בעוז צריך לעבוד 37 שעות בסך הכל (בניכוי 3 שעות חינוך כאמור).
ובאופק 36 שעות סה"כ.

ולכן זה קצת מטעה לכאורה לחשבן לפי 91.5% כשבפועל שבוע העבודה בעוז אחרי הניכוי של שעות חינוך יהיה לא פחות מ100% של אופק חדש.
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לא מדויק
שעות השהיה בעוז הרבה יותר גמישות
גם לפי משרד החינוך 50% מהשהיה נעשה בבית
בניגוד לאופק ששם לפי הפרוטוקול צריך לקיים את כל השעות בביהס"
וגם אי אפשר להשוות שעה פרונטלית לשהיה או לפרטני
ועוד הרבה הבדלים
כמה שוות שעות מ"מ? איך הצבירה של ימי מחלה? כמה תפקידים אפשר לקבל......


תנסי גם לחשב את השכר בעוד שנתיים בשני המקרים ובעוד 10 שנים
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
לא מדויק
שעות השהיה בעוז הרבה יותר גמישות
גם לפי משרד החינוך 50% מהשהיה נעשה בבית
בניגוד לאופק ששם לפי הפרוטוקול צריך לקיים את כל השעות בביהס"
וגם אי אפשר להשוות שעה פרונטלית לשהיה או לפרטני
ועוד הרבה הבדלים
כמה שוות שעות מ"מ? איך הצבירה של ימי מחלה? כמה תפקידים אפשר לקבל......


תנסי גם לחשב את השכר בעוד שנתיים בשני המקרים ובעוד 10 שנים
דווקא גמולי תפקיד לרוב שווים יותר באופק מאשר בעוז. לפחות כרגע- לפני ההסכם.
(כי הם באים באחוזים מהשכר המשולב. ובאופק יש יותר אחוזים מהשכר שהם בשכר המשלב מאשר בעוז- ששם בערך חצי משכורת זה תוספת לשכר המשולב)
וגם שעות מ"מ- בתור מי שעובדת גם באופק וגם בעוז- באופק שעת מ"מ שלי שווה יותר. (מניחה שזה קשור לבסיס המשרה- נמוך יותר באופק)

אבל עדיין בשורה התחתונה גם אם הרווחנו 3 שעות, בסיכומו של שבוע העבודה:
בעוז צריך לעבוד 37 שעות בסך הכל (בניכוי 3 שעות חינוך כאמור).
ובאופק 36 שעות סה"כ.

ולכן זה קצת מטעה לכאורה לחשבן לפי 91.5% כשבפועל שבוע העבודה בעוז אחרי הניכוי של שעות חינוך יהיה לא פחות מ100% של אופק חדש.
זה מאד מאד תלוי עד כמה ההנהלה עומדת על זה ששעות שהייה יעשו מבי"ס.
אם ההנהלה משחררת בקטע הזה, ולא אכפת לה שיעשו שעות שהייה מהבית, אז זה לא באמת משנה כמה שעות שהייה יש. בפרטני זה כן משנה.
שעות השהיה בעוז הרבה יותר גמישות
גם לפי משרד החינוך 50% מהשהיה נעשה בבית
בניגוד לאופק ששם לפי הפרוטוקול צריך לקיים את כל השעות בביהס"
זה לא קשור לאופק או לעוז.
על פי הסיכום בין משרד החינוך לארגון המורים, בבי"ס שלומדים בו חמישה ימים בשבוע ולא שישה, אפשר לעשות חצי משעות השהייה בבית. וזה גם למורים בחט"ב שעובדים באופק.
ואם יש לימודים בבי"ס ביום שישי- רשמית אי אפשר לעשות שעות שהייה מהבית, גם בעוז.

אגב, עוד נקודה לטובת אופק, היא שניתן לקבל שכר על עד 40 שעות בשנה על עבודה שנעשתה מחוץ לשעות הלימודים כמו ישיבות למיניהן ואסיפות הורים.
בעוז אין את זה, ורק אמורים לקזז משעות השהייה על חשבון על ישיבה כזאת.

מה שכן, בהסתכלות לטווח רחוק- סביר להניח שאחרי שיהיה הסכם לעוז לתמורה השכר בעוז כן יהיה גבוה משמעותית מאשר באופק (לפני שהמו"מ התפוצץ, דובר על תוספת שכר של 2000 ש"ח.)

ועוד נקודה לטובת עוז- ההסכם החדש של אופק הוא כזה שהוסיף המון למורים צעירים, ופחות לוותיקים. ככל שעולים בדרגות התוספת עם עליית הדרגה קטנה יותר. כלומר בהמשך עליית השכר תהיה נמוכה יחסית.
בעוז לעומת זאת, לפחות כרגע, העלייה בשכר היא די עקבית לאורך השנים.
מה שאומר שגם אם כרגע נקודת ההתחלה נמוכה מעט מאופק- בהמשך סיכוי סביר שזה יתהפך. וזה עוד לפני הסכם.

בכל מקרה, אני חושבת שהבחירה צריכה להיות יותר לפי הגיל שרוצים ללמד. זה בעיני משמעותי בהרבה מההבדלים הקלים שבין הרפורמות.
(זה יכול להשתנות כשיהיה הסכם חדש לעוז, אבל כרגע זה הבדלים מינוריים ממש- לכאן או לכאן)

כל האמור כאן מתייחס לאופק חדש בחט"ב בבי"ס שמתחיל בכיתה ז.
בבי"ס יסודי, גם בכיתות ז-ח, ההעסקה היא של 26 שעות פרונטליות למשרה מלאה, ואז עוז וודאי יותר שווה.
 

אבי2021

משתמש מקצוען
ועוד נקודה לטובת עוז- ההסכם החדש של אופק הוא כזה שהוסיף המון למורים צעירים, ופחות לוותיקים. ככל שעולים בדרגות התוספת עם עליית הדרגה קטנה יותר. כלומר בהמשך עליית השכר תהיה נמוכה יחסית.
אם אני לא טועה.
בדרגות הגבוהות יש כן השפעה לטובה על הדרגות...
והסביר:
התוספות של 2016 ו2022.
הן תוספות בשיטת פוחת והולך ככל שנעלה בדרגה התוספת יפחת, וכל זו כדי לתגמל את המורים החדשים, שאין להם דרגה גבוהה אז קבעו שהתוספת הנ"ל תהיה גבוהה בהתחלה וככל שהמורה יתקדם בדרגות - הרי ששכרו (המשולב) יגדל ב7.5% לכל דרגה ואז התוספות יפחתו והכל לפי טבלה מסודרת שקבעו בעת קביעת ההסכם...

לדוגמא תוספת 2016, בשקלים (משנת 2024) לדרגה 1 - 1208ש"ח וכך יורד עד דרגה 5 ומשם זה קבוע ל - 611 ש"ח.
לעומת תוספת 2022 שהוא גם מתחיל גבוה בדרגה 1 ובשיעור של 1585 ש"ח ויורד ויורד עד דרגה 1.

זאת אומרת, מורה בדרגה 5 ומעלה ישנו כן חשיבות לעליית הדרגה כי תוספת 2016 נעצרה עבורו, כבר לא תרד יותר ולעומת זאת כל דרגה יקדם אותו 7.5% מהשכר המשולב.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אם אני לא טועה.
בדרגות הגבוהות יש כן השפעה לטובה על הדרגות...
והסביר:
התוספות של 2016 ו2022.
הן תוספות בשיטת פוחת והולך ככל שנעלה בדרגה התוספת יפחת, וכל זו כדי לתגמל את המורים החדשים, שאין להם דרגה גבוהה אז קבעו שהתוספת הנ"ל תהיה גבוהה בהתחלה וככל שהמורה יתקדם בדרגות - הרי ששכרו (המשולב) יגדל ב7.5% לכל דרגה ואז התוספות יפחתו והכל לפי טבלה מסודרת שקבעו בעת קביעת ההסכם...

לדוגמא תוספת 2016, בשקלים (משנת 2024) לדרגה 1 - 1208ש"ח וכך יורד עד דרגה 5 ומשם זה קבוע ל - 611 ש"ח.
לעומת תוספת 2022 שהוא גם מתחיל גבוה בדרגה 1 ובשיעור של 1585 ש"ח ויורד ויורד עד דרגה 1.

זאת אומרת, מורה בדרגה 5 ומעלה ישנו כן חשיבות לעליית הדרגה כי תוספת 2016 נעצרה עבורו, כבר לא תרד יותר ולעומת זאת כל דרגה יקדם אותו 7.5% מהשכר המשולב.
וודאי שיש חשיבות לעלייה בדרגה.
אין מצב שעולים בדרגה והשכר יורד בעקבות זה.
אבל התוספת היא לא 7.5% כמו שנראה בטבלת השכר המשולב, כי יחד עם התוספת של הדרגה תוספת 22 פוחתת, ככה שההתקדמות בשכר לא מהירה (ובדרגות הנמוכות גם תוספת 2016).

לא מזמן עליתי בדרגה, והתאכזבתי לגלות שאחרי כ"כ הרבה המתנה, וריצות אחרי המנהלת שתעשה לי סוף סוף הערכה, התוספת בשכר כ"כ נמוכה וכמעט ולא משמעותית
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  53  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה