אופק חדש-

efrat1992

משתמש רשום
ממה שהבנתי עד כה - המורים בתלמודי תורה די נפגעים מהמעבר לאופק חדש

כיום הם עובדים 6 ימים בשבוע ללא יום חופשי - ומינימום ימי חופשה במהלך השנה (בין הזמנים)
מורה שמלמד יום שלם (עד 15.30) אחוז המשרה שלו כיום הוא כ 150

כעת, עם המעבר לאופק חדש - הרשתות עושים מהלך לא פייר
כיון שלטענתם לא ניתן לקבל ממשרד החינוך מעל 117 אחוז משרה-
המורים ימשיכו לעבוד בדיוק באותה המתכונת ללא יום חופשי אבל אחוז המשרה שלהם שהיה כ 150% יהיה שווה רק 117%

בנוסף- ע"פ המצגת שנשלחה השבוע הוצגה הפרדה בין מורים לכיתות א-ו למורים בכיתות ז' ח' בשעות השבועיות שלהם שמקלות קצת על המורים בכיתות הגבוהות

והיום- ההחלטה שונתה , סך השעות הפרונטליות הה בכלל הכיתות א-ח .

בבתי ספר כלליים/בנות מורים מכיתה ז' ומעלה ה ש"ש שלהם נמוך משמעותית

מרגיז ומקומם ממש
השתפכתי קצת
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
איזו רשת?
איזו מצגת נשלחה? אפשר לראות?
 

אבי2021

משתמש מקצוען
ממה שהבנתי עד כה - המורים בתלמודי תורה די נפגעים מהמעבר לאופק חדש

כיום הם עובדים 6 ימים בשבוע ללא יום חופשי - ומינימום ימי חופשה במהלך השנה (בין הזמנים)
מורה שמלמד יום שלם (עד 15.30) אחוז המשרה שלו כיום הוא כ 150
מי מקבל עבור 150 אחוז משרה? לא מכיר יותר מ140.
כעת, עם המעבר לאופק חדש - הרשתות עושים מהלך לא פייר
כיון שלטענתם לא ניתן לקבל ממשרד החינוך מעל 117 אחוז משרה-
המורים ימשיכו לעבוד בדיוק באותה המתכונת ללא יום חופשי אבל אחוז המשרה שלהם שהיה כ 150% יהיה שווה רק 117%
140 בעולם ישן= 42 ש"ש.
117 אופק חדש = 32 פרונטלי, 5 שהיה, 5 פרטני, ס"ה 42 ש"ש.
בנוסף- ע"פ המצגת שנשלחה השבוע הוצגה הפרדה בין מורים לכיתות א-ו למורים בכיתות ז' ח' בשעות השבועיות שלהם שמקלות קצת על המורים בכיתות הגבוהות

והיום- ההחלטה שונתה , סך השעות הפרונטליות הה בכלל הכיתות א-ח .
נכון מאוד... היה הבדל רק בפיצול השעות, בכל מקרה בסך השעות היו אמורים ליהות זהים, כך שאין הבדל גדול בשינוי.
עוד משהו על כיתות ז-ח, נכון שבעולם ישן בסיס משרה שלהם עמד על 24 ש"ש למשרה מלאה, ובאופק בסיס המשרה שלהם זהה לכיתות א-ו, ולכן בדיוק בגלל זה הם פוצו בהמרה, המקדם המרה גבוה משמעותית...
בבתי ספר כלליים/בנות מורים מכיתה ז' ומעלה ה ש"ש שלהם נמוך משמעותית
השינוי רק בשהיה... בש"ש בס"ה גם להם זה 36 ש"ש.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
כעת, עם המעבר לאופק חדש - הרשתות עושים מהלך לא פייר
כיון שלטענתם לא ניתן לקבל ממשרד החינוך מעל 117 אחוז משרה-
המורים ימשיכו לעבוד בדיוק באותה המתכונת ללא יום חופשי אבל אחוז המשרה שלהם שהיה כ 150% יהיה שווה רק 117%
אם הם ידרשו לעבוד בדיוק באותה מתכונת, כלומר כל השעות שלהם יהיו פרונטליות זה באמת הרעת תנאים. (בעולם הישן השכר פר שעה גבוה יותר באופק. לפחות כך היה עד ההסכם האחרון, לא בדקתי אם זה השתנה)
אם גם מבנה העבודה ישתנה, וחלק מהשעות יהיו שהייה או פרטני, אז אמנם אחוז המשרה ירד, אבל לפחות העבודה תהיה קלה יותר
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
טוב אז ככה:

לפני התייחסות לעובדי הוראה יש חוק שעות עבודה ומנוחה
אסור להעסיק עובדים מעל 42 ש"ש
שזה בדרך כלל 100% משרה במשק.
אם מעסיקים זה כבר שעות נוספות וכו'.

עובדי הוראה בסיס המשרה שלהם שונה ולכן קבעו חוק שאסור מעל x אחוזי משרה שלא לעבור את ה42 שעות.

בטרום רפורמה זה היה בסיס של 30 שעות 140% = 42 ש"ש
ולא חילקו בין יסודי לחטיבה ועל יסודי ובכולם קבעו עד 140% (ובז-ח זה היה 33.6 שש)

(למנהלים היה מותר עד 150% כי גם בחוק שעות עבודה יש החרגה של אלו שהחוק לא חל עליהם כמו יודעי סוד ובכירים מסויימים, אבל בדרך כלל המנהלים ידעו לסדר לעצמם 40 שש 150% משרה [חלוקת שעות של ז-ח וא-ו, אבל זה לא הנושא כרגע.]).

באופק שבסיס המשרה הוא 36 שש
אפשר עד 117% שזה שוב 42 שש.

לבתי ספר יסודיים שכוללים גם כיתות ז-ח באופק חדש אין יותר הבדל בשעות ההוראה ובסיס המשרה 26+5+5

*

חישוב שעות עבודה של מורים שונה משעות עבודה במשק שבגדול זה 45 דק' לשעה אקדמית (חוץ מ2 שיעורים של 50 דק') אבל לא כולל הפסקות.
בעוד שבאופן הכללי אצל הבנות עבדו לפי מערכת שעות מסוג זה אצל הבנים בתלמודי התורה והחיידרים שיטת החישוב הייתה שונה,
שעה חודשית (ספירה של כמה שעות עגולות יש ביום והתשלום הוא לפי זה בחודשי, למשל 8.00-16.00 זה 8 שעות חודשיות והשכר שנקבע לכך)
כשעברו לרשתות והתחילו לשלם שעה שבועית עדיין ספרו כמה שעות ביום x מס' ימים + יום שישי)
בכל מקרה לעבוד עד 15.30 זה בין 7-8 שעות ביום (תלוי מתי מתחילים ומשך ההפסקות).
*
כשרצו להגדיל את שכר המורים באחד הפעמים עשו את הסכם אופק חדש שמטרתו הייתה:
* הגדלת שכר (ברמה הכללית ולא ביחס לשעה)
* חובת השתלמות ופיתוח מקצועי לקידום
* מתן מענה לשעות חלון ושעות עבודה מעבר לכיתה
* מתן מענה פרטני לתלמידים
* מתן זמן לישיבות צוות שלא היו מתוגמלות
* קידום הלמידה והאקלים הבית ספרי
ועוד.

*
אם אנחנו מסתכלים על חישוב שעות מול אחוזי משרה אז 100% באופק = 120% בטרום רפורמה
אם נחשב את השעות שהמורה בתלמוד תורה כמעט ואין הבדל בשכר, הרווח העיקרי הוא שעות השהיה והפרטני.
אבל אם יש תפקידים כמו חינוך כיתה או ריכוז מקצוע השווי שלהם הוא הרבה יותר גבוה כי שכר לבסיס המשרה הוא גבוה יותר.
או מורים חדשים שמתחילים בשכר גבוה יחסית.

*
דרך אגב שאופק חדש היה בתחילתו היו קבוצת מורים (בעיקר אלו שהיום כבר בפנסיה) שהיו נקראים נפגעי אופק חדש.
 
נערך לאחרונה ב:

efrat1992

משתמש רשום
נשאלת השאלה-

אם מורה עובד 42 שעות עגולות של 60 דק' , הוא יתוגמל רק על 42 שעות של 45 דק '?
שזה אומר בערך 31 שעות עגולות?
לכאורה הוא צריך לקבל 54 ש"ש (של 45 דקות)

מי ישלם על כל ההפרש?

בסופו של יום המורה עובד בשבוע 40 שעות !!!
 

איש פשוט אחד

משתמש פעיל
בדקתי במחשבון של משרד החינוך ויצא לי שאצטרך לעבוד יותר שעות באופק חדש ולקבל פחות משכורת???!!!!
היום אני מורה עם 25 שנות ותק שעובד בחטיבת ביניים 33 ש"ש-140%.
במחשבון יצא שעל מנת לעבוד משרה מלאה 36 שעות, אבל פחות משכורת.
מישהו יכול הסביר לי היכן טעיתי (או שלא...)
1693241711631.png
 

ידידים

משתמש פעיל
בדקתי במחשבון של משרד החינוך ויצא לי שאצטרך לעבוד יותר שעות באופק חדש ולקבל פחות משכורת???!!!!
היום אני מורה עם 25 שנות ותק שעובד בחטיבת ביניים 33 ש"ש-140%.
במחשבון יצא שעל מנת לעבוד משרה מלאה 36 שעות, אבל פחות משכורת.
מישהו יכול הסביר לי היכן טעיתי (או שלא...)
צפה בקובץ המצורף 1450369
מה שצריך לקחת מהמחשבון הוא רק את הדרגה. השכר העדכני צריך לחשב במחשבון יוניק.
השכר לפי מחשבון יוניק הוא
10משולב אופק חדש11758.40
17ת.שקלית אחידה 2016593.470
53החזר טלפון48.6200
5618תוספת אופק 2022230.270
9999ברוטו כללי12630.740

בנוסף 36 שעות מורכבות משעות פרונטליות שהיה ופרטניות כך שאמנם יש 3 שעות נוספות אבל פחות 7 ש"ש של הוראה בכיתה {5 פרטני ו5 שהיה להכנת החומר}.
בהצלחה
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
בדקתי במחשבון של משרד החינוך ויצא לי שאצטרך לעבוד יותר שעות באופק חדש ולקבל פחות משכורת???!!!!
היום אני מורה עם 25 שנות ותק שעובד בחטיבת ביניים 33 ש"ש-140%.
במחשבון יצא שעל מנת לעבוד משרה מלאה 36 שעות, אבל פחות משכורת.
מישהו יכול הסביר לי היכן טעיתי (או שלא...)
צפה בקובץ המצורף 1450369
באיזה מחשבון בדקת?
לפי התגובה של @ידידים זה נראה שהשתמשת במחשבון ישן, שמחשב לפי טבלת המרה ישנה.
עדיין יכול להיות מצב כמו שתיארת (כמו שהגבתי במקום אחר), אבל כדאי לבדוק את השכר הצפוי כמו שצריך
 

אבי2021

משתמש מקצוען
בדקתי במחשבון של משרד החינוך ויצא לי שאצטרך לעבוד יותר שעות באופק חדש ולקבל פחות משכורת???!!!!
היום אני מורה עם 25 שנות ותק שעובד בחטיבת ביניים 33 ש"ש-140%.
במחשבון יצא שעל מנת לעבוד משרה מלאה 36 שעות, אבל פחות משכורת.
מישהו יכול הסביר לי היכן טעיתי (או שלא...)
צפה בקובץ המצורף 1450369
לגבי מה שכתבת יתכן ונכון הדברים, וכמו שטילון כתבה.

בדקתי לכמה עו"ה מחנכי ז-ח ולחלקם יצא שהפסידו (לא לכולם) תלוי מאוד בהרבה משתנים.
לגבי המחשבון משהו לא מסתדר לי, מופיע שמה 30 % מקדם? זה אמור להיות מקדם יותר גבוה, 42.5% לחינוך ו39.5% למורה רגיל. לכן לקחת בעירבון מוגבל מה שיצא לך.
צריך לקחת עוד משהו לחשבון לפעמים באמת יוצא למורי ז-ח סוג של הפסד מ"מ נלע"ד שכן שווא (לא תמיד) לעבור לאופק כדי להרוויח את המקדם הגבוה, כי לטווח הארוך בוודאי שווא, שימו לב! במעבר בין בדרגות הגבוהות בין 7 ל8 וכו התוספת שכר משמעותי, ולא בטוח שמורי ז-ח שהמוסד שלהם עבר לאופק והם נשארו בעולם ישן (עם וועדת חריגים) שבסיס המשרה שלהם 24 ש"ש ישאר להם...

עם אתה רוצה שיבדקו לך בצורה מקצועי (לא מבטיח), תכתוב מה השכלה, גמולים, אחוז משרה בז-ח, מורה או מחנך.

בהצלחה.
 

איש פשוט אחד

משתמש פעיל
תודה לכל המגיבים!!!!!
מצ"ב המחשבון שאיתו בדקתי. אני לא זוכר מהיכן יש לי אותו.
אני מחנך עם 33 ש"ש-137.5% משרה. 16 גמולים וכפל תואר. BA.
אשמח לדעת שטעיתי...
 

קבצים מצורפים

  • מחשבון אופק.xls
    1.1 MB · צפיות: 73

אבי2021

משתמש מקצוען
תודה לכל המגיבים!!!!!
מצ"ב המחשבון שאיתו בדקתי. אני לא זוכר מהיכן יש לי אותו.
אני מחנך עם 33 ש"ש-137.5% משרה. 16 גמולים וכפל תואר. BA.
אשמח לדעת שטעיתי...
מחשבון ישן.
אינו מחשב מקדם שחיקה.
אינו מחשב מורי ז-ח.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אז מה כן החישוב. יש מחשבון דרגה אחר?
העלו פה מחשבון שפורסם לאחרונה. לא בדקתי אותו, אבל גם ראיתי שיש טענות שהוא לא לגמרי מדוייק.
אפשר לחשב בדרך שמפורטת פה-
 

אבי2021

משתמש מקצוען
אז מה כן החישוב. יש מחשבון דרגה אחר?
עולם ישן לפי 137.5% (33 ש"ש) 14623 ש"ח.
דרגה באופק 7.5
אופק חדש לפי 91.67% (33 ש"ש) 14654.34 ש"ח.
עם הפרש קלה לטובת אופק, רק שים לב! שבאופק לפי 91.67% מגולם בתוכו 5 ש"ש שהיה ו5 ש"ש פרטני, ככה שאתה עובד פחות קשה.
לסיכום ברור ששווא לך מה גם בדרגות האלו כל עליה בחצי או בדרגה שלמה מאוד משמעותי.

בהצלחה.
 

מנוחי_מ

משתמש פעיל
@איש פשוט אחד
אם אתה עומד בתנאים אלו
התנאים הנדרשים למימוש הזכות לקיצור שבוע עבודה של אב עובד הוראה:
1. בת הזוג של עובד ההוראה עובדת כשכירה או כעצמאית.
2. היקף משרתה או עבודתה של בת הזוג הוא לפחות 80%.
3. בת הזוג אינה מקבלת את ההטבה לקיצור יום עבודה מהמעסיק שלה או כעצמאית.
4. העובד המבקש את הזכאות בעל ילדים מתחת לגיל 14.
5. העובד המבקש את הזכאות מועסק בהיקף משרה שאינו פחות מ-79%.
6. עקב הזכות העומדת לרשותו של מורה אב לקיצור שבוע עבודה בפועל בלבד, הרי שהיקף משרתו המקסימלי של מורה אב כולל מימוש הזכות ההורית לקיצור יום העבודה, לא יעלה על 100% משרה.

אתה זכאי למשרת אב כך ש 33 ש"ש שווה ל97.22% משרה
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
@איש פשוט אחד
אם אתה עומד בתנאים אלו
התנאים הנדרשים למימוש הזכות לקיצור שבוע עבודה של אב עובד הוראה:
1. בת הזוג של עובד ההוראה עובדת כשכירה או כעצמאית.
2. היקף משרתה או עבודתה של בת הזוג הוא לפחות 80%.
3. בת הזוג אינה מקבלת את ההטבה לקיצור יום עבודה מהמעסיק שלה או כעצמאית.
4. העובד המבקש את הזכאות בעל ילדים מתחת לגיל 14.
5. העובד המבקש את הזכאות מועסק בהיקף משרה שאינו פחות מ-79%.
6. עקב הזכות העומדת לרשותו של מורה אב לקיצור שבוע עבודה בפועל בלבד, הרי שהיקף משרתו המקסימלי של מורה אב כולל מימוש הזכות ההורית לקיצור יום העבודה, לא יעלה על 100% משרה.

אתה זכאי למשרת אב כך ש 33 ש"ש שווה ל97.22% משרה
ועל הדרך- אם יש ילד/ים מתחת לגיל 5 ואשתך לא מקבלת מעונות- אתה יכול לקבל במקומה.
גם אם היא כן מקבלת, אבל לא עובדת ב100%, שווה לה לוותר עליהם כדי שאתה תוכל לקבל אותם
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  50  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה