דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אז כנראה שאני לא משהו בחשבון
היו מקרים שבהם רוסיה טענה כי ירי טילים של אוקראינה הוצג כירי רוסי כדי לגרום לדה לגיטימציה
לי זה נשמע קצת מוזר שאוקראינה כבר יודעת את התוכניות הרוסיות ברמה כל כך מפורטת
 

הילה פוטוגרפי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
למי שעדיין לא קנה כרטיס חזור ויש רבים שמשום מה קונים הלוך ולא ממהרים לקנות חזור.
באמת למה עושים ככה ?
אחי טס לפני שבועים ואמר להורי כשתרצו שאחזור תקנו לי כרטיס חזור
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אצלינו גם נוסעים דרך רומניה ובעלי נוסע יחד עם הבן שלי
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
׳כאן 11׳: יועץ בכיר לנשיא אוקראינה מזהיר: ״רוסיה תבצע במכוון ירי טילים לאומן״.o_Oo_O

אני מאוד מקווה שאתה צודק ושבאמת באוקרינה לא מדברים על זה וזה רק בישראל בשביל להפחיד

(בדרך אגב: מישהו יודע מה האינטרס של הרשויות בישראל ובארה"ב להפחיד??
אולי הם באמת פוחדים שיקרה משהו ח"ו?)
להפחיד כדי להפחית
היו מקרים שבהם רוסיה טענה כי ירי טילים של אוקראינה הוצג כירי רוסי כדי לגרום לדה לגיטימציה
לי זה נשמע קצת מוזר שאוקראינה כבר יודעת את התוכניות הרוסיות ברמה כל כך מפורטת
נראה לי משהו במנטליות האוקראינית או להזהיר כדי שלא יקרה דהיינו שזה כבר לא הפתעה ואז זה לא יקרה או סוג של פסימיות גם לפני יום העצמאות האוקראיני הזהירו וחששו ובסוף היה רק הפגזה אחת אבל לא מה שהזהירו
פורסם לפני 24 לאוגוסט
נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי פרסם בימים האחרונים סרטון בו הוא מזהיר את אזרחי אוקראינה ממתקפה אכזרית המרחפת על העם האוקראיני, לדבריו רוסיה מתכננת מתקפה אכזרית ביום העצמאות האוקראיני, שייערך היום (שלישי) ומחר (רביעי).

לדברי זלנסקי, על תושבי אוקראינה להיערך לכך שבימים אלו רוסיה עלולה "רוסיה עלולה לנקוט באכזריות קיצונית, לנסות לעשות משהו מכוער במיוחד, משהו אכזרי במיוחד", על רקע חגיגות 31 שנים לעצמאותה של מדינת אוקראינה, מאז יצאה מהאיחוד הסובייטי עם התפרקות ברית המועצות בשנת תשנ"א (1991 למניינם). כך, יום העצמאות מסמן חצי שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה (24/2/2022 – 24/8/2022).

בסרטון אומר זלנסקי כי אסור לאוקראינה לתת למוסקבה "לפזר יאוש ופחד". את הדברים הוא אמר בסרטון וידאו שהופץ באוקראינה ושהתפרסם בעיתון הבריטי 'הגרדיאן'.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אמש (חמישי) נפתחה ההרשמה לאש"ל כולל מקומות בביהמ"ד ב'קריה נאמנה' אומן, קריית קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' שבראשות הגרי"מ שכטער שליט"א, לקיבוץ תשפ"ג באומן • כל הפרטים:

בשורה טובה: לקראת הקיבוץ הק' באומאן בימי ראש השנה תשפ"ג הבעל"ט נפתחה היום (חמישי) ההרשמה להשתתפות בקריית קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' – 'קריה נאמנה'
זמני ומקומות הרשמה:
מכירת מקומות החלה היום יום חמישי (כי תצא) יב' אלול, ועד ליום ראשון (כי תבא) טו' אלול. – ועתה עדיין רק לאלו המעוניינים לשמור על מקומותיהם של שנה שעברה ללא אפשרות לבחירת מקומות בביהמ"ד ולינה.
מחירי האש"ל:
מחירי האש"ל הכוללים; מקום בביהמ"ד, מקוה, לינה, וסעודות שבת וחג, פינת כיבוד קל במשך כל שעות היום, הסכום לאברך/בחור – 500 $, הסכום לילד – 360 $, (למיטה עליונה, תוספת מחיר ללינה במיטה תחתונה).
מקומות להרשמה:
ירושלים
– בבית המדרש הגדול רחוב חבשוש 2, החל מהשעה 17:00 אחה"צ, ועד לשעה 21:00 בערב. | בית שמש – בית הכנסת 'תפארת הנחל' רחוב אור שמח 3, החל מהשעה 17:00 אחה"צ, ועד לשעה 21:00 בערב. | בלונדון – הר"ר נחמן ישעיה בורשטיין 07463173111 | בארה"ב – 917-7790971.
מספר המקומות מוגבל!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה מזהיר: רוסיה תתקוף באומן בזמן ביקור הישראלים​

מיכאל פודוליאק, יועץ בכיר לנשיא אוקראינה, הזהיר כי רוסיה תתקוף באומן באופן מכוון • "אנחנו מבינים שהאנשים לא יישמעו להמלצות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן, אבל רוסיה יכולה לעשות זאת בכוונה", אמר היועץ
  • JDN
מיכאל פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה זלנסקי, התייחס לביקור החסידים באומן, בצל הלחימה באוקראינה. פודוליאק הזהיר כי רוסיה תתקוף באומן בזמן ביקור הישראלים באופן מכוון.
"אין לנו ספק", אמר היועץ הבכיר בראיון לרשת ב', "שחלק מהחסידים ייעשו מאמצים להגיע לאומן ברגל. אנחנו מבינים שהאנשים האלו לא יישמעו להמלצות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן, אבל רוסיה יכולה לעשות זאת בכוונה כדי ליצור זעזועים גולבליים".
"אנחנו מזהירים – אבל אנשים הם אלו הלוקחים אחריות על החיים שלהם. כמדינה חופשית אנחנו לא יכולים למנוע מאנשים להגיע לאומן. ננסה להתערב אקטיבית כדי לשמור על ביטחון אלמנטרי. שאם יהיה ירי אנשים יוכלו למצוא מחסה", אמר היועץ של נשיא אוקראינה.
דבריו באים לאחר שיותר מאלף חסידי ברסלב כבר הגיעו לאומן לקראת ראש השנה, זאת למרות אזהרת המסע של משרד החוץ. בהודעת משרד החוץ נאמר כי "בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה".
הרשויות באוקראינה מצפות לפחות ל-10 אלף בני אדם שיגיעו לקראת ראש השנה. בתדרוך לעיתונאים אמר ראש המנהל הצבאי באזור צ'רקאס, כי אין התנגדות מוחלטת להגעתם, אך יחד עם זאת בהחלט מדובר בסכנה.
"הבנו שצריך להתמקד בהימנעות מהנסיעה, אך להדגיש שאנחנו לא מתנגדים באופן מוחלט", הוא הסביר והוסיף כי "הבקשה להימנע מנסיעה לאומן נובעת מהסבירות הגבוהה לפגיעות טילים".
מבחינת ההתנהלות באומן אמר ראש המנהל הצבאי כי "יהיו מגבלות נוספות מבחינת שמירה על העוצר. נאסור תנועה בעיר ובחלק מהרחובות יוצבו מחסומים נוספים. התאספות של אנשים במקום אחד תיאסר".
משרד החוץ אזהיר כאמור שלא לנסוע לאזור כי "נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

ח ח ח...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איש התקשורת מני גירא שוורץ:
‏מה התועלת שרואים האוקראינים בפרסום המסיבי על אומן? קמפיין נוסף טרי מאתמול - עלה לאוויר. בינתיים, הקמפיין שעשו עד כה רק גרם ההיפך ממבוקשם - כל כרטיסי הטיסה למדינות סמוכות לאוקראינה - נחטפו! המחירים כעת עומדים על 1200 דולר!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

"נוסעים לאומן? תכתבו צוואה": השגרירות באזהרת מסע מלחיצה במיוחד​

שגרירות ארה"ב בירושלים מפרסמת אזהרת מסע חמורה בדרגה 4 לחושבים לנסוע לאומן: "משרד החוץ ממשיך לייעץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה עקב סכסוך מזוין פעיל"​

קרדיט: hidabroot.org

שגרירות ארה"ב בירושלים פרסמה אתמול (רביעי) אזהרת מסע בדרגה 4, וקראה לאזרחיה לא לנסוע לעיר אומן שבאוקראינה. האזהרה רלוונטית וכואבת מאוד לחסידי ברסלב, המבקשים לחגוג את החג בציונו של רבי נחמן מברסלב.
לשון הודעת השגרירות: "משרד החוץ ממשיך לייעץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה עקב סכסוך מזוין פעיל. אזרחי ארה"ב באוקראינה צריכים לעזוב את המדינה, אם זה בטוח לעשות זאת תוך שימוש באפשרויות תחבורה יבשתיות אחרות הזמינות באופן פרטי".
ארה"ב הדגישה לאזרחיה לעקוב בקפידה אחר הודעות ממשלת ארה"ב וכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים לקבלת מידע על תנאי אבטחה משתנים והתראות למקלט במקום. על הבוחרים להגיע לאוקראינה לנקוט משנה זהירות בשל הפוטנציאל להתקפות צבאיות, פשע ותסיסה אזרחית.
עוד דיווחה השגרירות כי כוחות רוסיים וגרורותיהם מתנכלים לאזרחים אמריקאים באוקראינה ומובילים אותם למעצר, חקירה או הטרדה בגלל אזרחותם.
עוד הוסיפו בשגרירות כי במידה ואזרחיה בוחרים להתעלם מההמלצה ולהיכנס לאוקראינה, להכין צוואה קודם. "אם תבחר להתעלם מייעוץ הנסיעה לא להיכנס לאוקראינה, עליך לשקול לנקוט בצעדים הבאים לפני הנסיעה: ערכו צוואה וקבעו מוטבי ביטוח ו/או ייפוי כוח מתאימים; תדברו על תוכנית עם יקיריכם לגבי טיפול / משמורת על ילדים, חיות מחמד, רכוש, חפצים, נכסים שאינם נזילים (אוספים, יצירות אמנות וכו'), איחולי לוויה וכו'; שתף מסמכים חשובים, פרטי התחברות ונקודות מגע עם יקיריהם כדי שיוכלו לנהל את ענייניך אם אינך מסוגל לחזור כמתוכנן לארצות הברית. השאר דגימות DNA אצל הספק הרפואי שלך למקרה שיהיה צורך למשפחתך לגשת אליהן", לשון הודעת השגרירות.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

הרה"ג ר' בצלאל גלינסקי והרה"ג ר' יצחק רוזנבלט שליט"א בתשובה על הנסיעה לאומן בשעת מלחמה

את הדברים הבאים צריך להעלות על הכתב רק מפני מניעות המוח והדמיונות השוטפים רבים, על הנסיעה לרביה"ק על ראש השנה בשנה זו, כשישנם אפי' כאלו שגדלו על עניין זה של הנסיעה בכל מצב לרביה"ק, ופתאום מתחילים עם קושיות ומענות, ובוודאי שהיצה"ר ושלוחיו כאן בעוה"ז הצליחו לעשות הרבה ע"י שנת הקורונה שבלבלו את העולם וגרמו סערה, ועי"ז רבים חושבים אולי אינו מחוייב המציאות כל ציוויו הברורים של רביה"ק להיות אצלו על ראש השנה, ובפרט השנה שיש את המלחמה, ורבים נותנים פתחון פה ליצר, למה אינם מחוייבים הרי זה מסוכן!?

הרי נניח ויש טילים על אשדוד, האם יש מישהו כאן שאינו מסכים לנסוע לבני ברק וכדומה, ואוקראינה הינה הרבה יותר גדולה פי כמה וכמה, וברור שכל זה אחיזת היצר וכפי שכולנו רואים שרבים הרגילים לנסוע, נחלשו בדבר, ורביה"ק אמר שלכל אחד ואחד שנוסע אליו יהיה חלק בגאולה.

וע"מ לסתום פיות המשטינים והמקטרגים, נענו הרבנים היושבים על מדין, הלא המה הרה"ג ר' בצלאל גלינסקי שליט"א במכתב מפורט ומנומק הדק היטב, וכמו"כ הרה"ג ר' יצחק רוזנבלט שליט"א בהקלטה מיוחדת לחסידי ברסלב המתפרסמת ע"י 'קו איחוד חסידי ברסלב' ןבהם ניתנת תשובה חד משמעית, מותר (וצריך) לנסוע ללא שום חשש ופחד כלל (בוודאי לעת עתה).

לפניכם מכתבו של הגר"ב גלינסקי
 

קבצים מצורפים

  • גדר מקום סכנה (2).jpg
    גדר מקום סכנה (2).jpg
    KB 87.5 · צפיות: 34

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בשעות העוצר חל איסור להסתובב ברחובות, אך תייר המגיע למדינה, מותר לו להמשיך בנסיעה מהגבול עד ליעד שלו.

השעות המדויקות של העוצר משתנים בין מחוז למחוז, מצו"ב רשימה של כלל המחוזות באוקראינה ושעות העוצר בהם:

קייב - מ-23:00 עד 05:00. |אזור ויניצה - מ-23:00 עד 05:00. |אזור וולין - מ-23:00 עד 05:00. |אזור דנייפרופטרובסק - מ-23:00 עד 05:00. |אזור דונייצק - מ-21:00 עד 05:00. |אזור ז'יטומיר - מ-23:00 עד 05:00. |אזור טרנסקרפטי - אין. |אזור זפוריז'יה - מ-23:00 עד 05:00. |אזור איבנו-פרנקיבסק - מ-23:00 עד 05:00. |אזור קייב - מ-23:00 עד 05:00. |אזור קירובוגרד - מ-23:00 עד 05:00. |אזור לוהנסק - מ-20:00 עד 05:00. |אזור לבוב - מ-23:00 עד 05:00. |אזור מיקולאיב - מ-23:00 עד 05:00. |אזור אודסה - מ-23:00 עד 05:00. |אזור פולטבה - מ-22:00 עד 05:00. |אזור ריבנה - מ-23:00 עד 05:00. |אזור סומי - מ-23:00 עד 04:00. |אזור טרנופול - מ-23:00 עד 05:00. |אזור חרקוב - מ-22:00 עד 06:00. |אזור חרסון - מ-22:00 עד 06:00. |אזור חמלניצקי - מ-23:00 עד 05:00. |אומן - אזור צ'רקאס - מ-23:00 עד 05:00. |אזור צ'רניהיב - מ-23:00 עד 04:00. |אזור צ'רנוביץ - מ-23:00 עד 05:00.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שימו לב:
היום בשעה 8:00 בבוקר נפתחת ההזמנה המוקדמת לרכבות מאוקראינה לפולין ביום רביעי צום גדליה,
לפניכם מספר אפשרויות:

רכבת מ"שדה לבן" (Біла Церква) שיוצאת בשעה 2:18 לפנות בוקר (מוצאי חג) לפי שעון אוקראינה ומגיעה לפשמשיל בשעה 13:15 לפי שעון פולין! (זו היא רכבת עם מיטות).

רכבת מויניצה שיוצאת בשעה 9:11 בבוקר לפי שעון אוקראינה ומגיעה לפשמשיל בשעה 15:03 לפי שעון פולין! (זו היא רכבת עם מושבים בלבד)

יש לחשבן את זמן הנסיעה מפשמשיל לנמלי התעופה השונים:
ריישא- ז'אשוב כשעה וחצי
קרקא כשלוש שעות
קטוביץ כארבע שעות
ורשא כארבע וחצי שעות

חשוב גם לזכור שיש להגיע לנמלי התעופה השונים כשעתיים וחצי לפני שעת ההמראה המופיעה בכרטיס
(לצורך הענין מי שטיסתו מקרקא בליל חמישי בשעה 21:00 יכול ליסוע ברכבת מויניצה כך שצריך לצאת מאומן בערך ב6:30 בבוקר של יום רביעי ומגיע לפולין בשעה 15:00 ומשם לקרקא בערך ב18:00 כשלוש שעות לפני הטיסה)

יש להזדרז ולקנות בהקדם, הכרטיסים יחטפו כלחמניות אחרי הפסח...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שימו לב:
היום בשעה 8:00 בבוקר נפתחת ההזמנה המוקדמת לרכבות מאוקראינה לפולין ביום רביעי צום גדליה,
נכון לרגע זה נפתחה הרכבת מ"שדה לבן" (הראשונה שציינו)
וכבר נחטפו שם למעלה מ100 כרטיסים!!!
הרכבת מויניצה (השניה שציינו) איננה ניתנת למכירה באתר אלא בתחנת הרכבת בלבד!!!

קישור להזמנה:
 
נערך לאחרונה ב:

מולטי תקשורת

יעוץ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אשמח אם תוכל להעתיק לכאן את תוכן הכתבה לטובת החסומים

נ.ב עכשיו לכו"ע אין סכנה באומן, כל החשש הוא שרוסיה תנצל ח"ו את ימי ר"ה שכל ש10000 איש מתקבצים במקום אחד
פוטין הוא לא אנטישמי ואפשר להגיד גם בזהירות שהוא אוהד יהודים עין ערך הרב לאזאר הר"ר של רוסיה

כך שלהגיד שהוא יירה לכיון אומן דוקא בראש השנה זה חתיכת קונספירציה ללא שום אחיזה במציאות..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה