תח"צ 'דרך אגד' זכתה באשכול עוטף ירושלים כולל הקווים לבני ברק

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אגב בלי קשר לכל הנידון -
ספציפית אשכול עוטף ירושלים ואשכול בני ברק ירושלים שהתחברו עכשיו לאכול אחד - נמצאים בתחתית הטבלה ממש עם ציון של 52.39/52.99
אז משם אפשר רק לעלות בעזרת השם, ולא משנה איזה חברה תיקח אותם
 

אופקים 1

משתמש פעיל
אין לי שום בעיה עם הטענות שלך, אני לא יודע בן כמה אתה וכמה חברות הספקת להכיר במהלך חייך, ואני לא הולך להתווכח איתך עכשיו אם השירות טוב או לא.

אני כן אגיד לך דבר אחד. לומר שהחברה מזלזלת וכו', זה משהו שתמיד אמרו ותמיד יאמרו. אין יישוב אחד שבו לא אמרו שהחברה מזלזלת בחרדים. אולי זה נכון, אבל זה מטופש לנסות לאמוד את זה לפי חברות.

אם היו מציגים בעיות טכניות אמיתיות, כמו למשל חברה שהאוטובוסים שלה כולם טרענטע'ס, כמו שהייתה תקופה כזאת באגד למשל, אני מבין. להציג את הקבלנים כבעיה, זה לא ממש נכון, בלשון המעטה. אדרבא, לפעמים יש לזה מעלות. כשזה לא בקביעות, כמובן.

אין שום דרך לחשוב או להוכיח שהחברה החדשה 'דרך אגד' לא תהיה מוצלחת, וזה בלבד מה שבאתי לומר...

קווים לא מעניינת אותי בכהוא זה, אפי' שאני נוסע הרבה פעמים לביתר. באופן כללי אני נוסע הרבה להרבה מקומות....
יפה כתבת, ואין דבר כזה חברה שכל האוטובוסים שלה מיושנים, כי גיל ממוצע של אוטובוסים זה דווקא שכן נאכף בכל המכרזים.
ולכן גם אין סיבה לצפות שהשירות של החברה החדשה יהיה יותר טוב, כי זה לא באמת קשור לחברה אלא יותר קשור לדרישות המכרזים, לתשלום שמקבלות החברות וגם לרמת האכיפה על דרישות המכרז.
 

ראובן שפירא

משתמש פעיל
חברה החדשה יהיה יותר טוב
לרוב, בהתחלה יותר טוב. אני משתדל להיות אופטימי.

מה שבטוח שאלו שהתגוללו כאן מראש על החברה החדשה לפני שהיא התחילה לעבוד, הם אלו שיתלוננו אחרי שהחברה תתחיל לעבוד.
 
אני כן אגיד לך דבר אחד. לומר שהחברה מזלזלת וכו', זה משהו שתמיד אמרו ותמיד יאמרו. אין יישוב אחד שבו לא אמרו שהחברה מזלזלת בחרדים. אולי זה נכון, אבל זה מטופש לנסות לאמוד את זה לפי חברות.
לא היתה בדברי אפי' רמז לכך שמזלזלים בחרדים, זה חברה שרוב עובדיה במשרד הם חרדים וחלקם אפי' אברכי כולל בחצי יום.
כוונתי היתה לצורת ההתייחסות לבעיות באותו זמן, ולא מנתקים לך את הטלפון בפרצוף............
 
מה שבטוח שבחברה קבלנית הרבה יותר קשה למצוא אבדות וכדומה. מנסיון.ולדעתי אגד היום מאוד בסדר בבין עירוני וכן בנהגים יהודים וכן בתגבורים.
 

ראובן שפירא

משתמש פעיל
עדעכשיו היתה תחרות בין החברות .
בשיטה כיום אין שום משמעות לתחרות. מספר הנסיעות נקבע ע"י משרד התחבורה, ואין לחברה כלים להשפיע ע"ז יותר מידי.

אין לחברה רווחים משמעותיים מנסיעה שהיא מבצעת, כך שבכל מצב ה'תחרות' כביכול שהייתה עד היום לא גרמה לשום חברה לנסות לשפר את השירות.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
רבותי , יש יתרון לחברה קבלנית שהרבה פעמים אין מכשיר תיקוף ומימלא הנסיעה בחינם !!!
במקרה כזה ספירת הנוסעים יורדת וזה עלול להשפיע על תכנון כמות הנסיעות בעתיד
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
האם זה נכון שיהיו אצלם הרבה נהגים חרדים ? מה שיוריד
מצוות הנהגים בני דודים
הם עובדים על זה.

1711011842713.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אגד- אגד תעבורה זה לא חברת בת של אגד, היא חברת בת של אפיקים.

אגד תעבורה זה חברה שנוצרה בהתחלה 51% בידי תעבורה ו 49% בידי אגד, ובשביל שאגד יוכלו להשתתף במכרז הם מכרו את החלק שלהם לאפיקים.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
לרוב, בהתחלה יותר טוב. אני משתדל להיות אופטימי.

מה שבטוח שאלו שהתגוללו כאן מראש על החברה החדשה לפני שהיא התחילה לעבוד, הם אלו שיתלוננו אחרי שהחברה תתחיל לעבוד.
מסכים, בהתחלה צפוי להיות טוב

אני אכתוב בקצרה על מה מתחרים במכרז, ומזה יובן למה כניסה של חברה חדשה לא אמור לשפר את המצב.

החברות שמקבלת את הניקוד הגבוה ביותר היא הזוכה.
הניקוד ניתן על מגוון פרמרטיים, כשהמשמעותי שבהם הוא המחיר לק"מ, וגובה התמלוגים.
החברות מקבלות מפת נסיעות ממשרד התחבורה, ולפי המפה שהם מקבלים הם נדרשים לתמחר כמה כסף הם מבקשות ממשרד התחבורה על כל ק"מ נסיעה בפועל, כלומר מנקודת המוצא ועד ליעד הסופי.
נסיעות מהיעד הסופי ועד לחניון למשל, או במקרים שאין בלו"ז נסיעה חזור (נסיעה המכונה חצי כיוון מסיבה שאינה ברורה) אינן משולמות.

בנוסף יש משקל קטן לניקוד שמקבלת החברה על סמך רמת השירות בעבר, והמפעיל הקיים גם הוא מקבל תוספת ניקוד כלשהו כדי לתת לו יתרון על פני המתחרות.

מכיון שכל התנאים מוכתבים מראש, אז גם ההוצאות של החברות אמורות להיות פחות או יותר זהות.
ולכן, המפעיל הקיים בדר"כ נותן הצעה ראלית, כי הוא מכיר את הבעיות, ואת הנקודות שגורמות להפסדים.
אם מפעיל אחר זכה, כנראה שההצעה שלו יותר זולה, אבל פחות ראלית, ולכן סביר שהוא יתקל בקשיים די מהר.
למפעיל חדש יש גם יותר הוצאות מהמפעיל הקיים, כי הוא צריך לקלוט עובדים וכמה חודשי הערכות שאצל המפעיל הקיים זה לא נצרך.

אז למה יש לצפות?
אפשר לצפות לצי אוטובוסים חדיש, או לכל הפחות משופץ.
וגם אפשר לצפות להרחבת לו"ז בתקופה הראשונה, כי במכרז בדר"כ הלו"ז המתוכנן הוא יותר נרחב מהקיים.
ואפשר גם לצפות שאחרי תקופה קצרה המפעיל יגלה איפה הוא טעה, ואז הוא יצטרך להתחיל לחסוך על חשבון הנוסעים, כי להחזיר את המפתחות פירושו פשיטת רגל.
נתקלתי גם במפעיל אחד שהצהיר שהוא הגיש הצעה לא כלכלית, ושהוא בטוח שאחרי שהוא יזכה הוא ישנה את הלו"ז כך שיהיו לו פחות נסיעות ריקות והפסקות, ואז הוא יהפוך לכלכלי.

באיזה מקומות יכול לחסוך המפעיל כשהוא מגלה שהוא טעה?
רוב המפעילים מייבאים את האוטובוסים שלהם לבד וגם מקימים מוסכים כדי לצמצם את העלויות שלהם, כלומר אם הם לא מרווחים מספיק מההפעלה, לפחות ירוויחו מהיבוא והתחזוק, וזה עוד צעד סביר.
הוא גם יכול לנסות ולדרוש ממשרד התחבורה שיאשרו לו עוד נסיעות לביצוע, וכך להוריד את העלות שלו לכל נסיעה (כי יש לו הוצאות קבועות שאינן קשורות לכל נסיעה כמו תמלוגים ועלויות מנהלה, אבל ההכנסה שלו היא תמיד קבועה) אבל לרוב המפעילים זה לא ממש מצליח, וגם אם זה מצליח, בדר"כ התוספות הם לשעת השיא, שזה רק מעמיק את ההוצאה של המפעיל ולא משפרת את הרווח התפעולי.
הבעיה מתחילה כשהחברות מתחזקות פחות את האוטובוסים (טיפולים שוטפים, ניקיון וגם פחחות)
מתעקשות שלא להוסיף נסיעות בזמנים בהם הם משלמות לנהג יותר כסף (כמו מוצאי שבת) וגם מתעקשות על לו"ז שישאיר הפסקה מינמלית לנהגים, כדי שיצליחו לנסוע כמה שיותר ק"מ עם כמה שפחות אוטובוסים.
וכאן נכנס הנושא של תגבור באמצעות קבלנים. אחת הטעויות הנפוצות הם, שהחברות בונות על מהירות תפעולית גבוהה יותר מאשר המהירות בפועל, מה שמצריך רכש של עוד אוטובוסים וקליטה של עוד נהגים.
בשלב זה, המפעילים פונים למשרד התחבורה וטוענים שאין להם מאיפה לגייס עוד נהגים, וגם שרכש של אוטובוסים לוקח זמן, ולכן הם מבקשות החרגה והפעלה של קבלנים גם מהלך ימות השבוע.
מדובר בטענה שהיא לא ממש מדוייקת, אבל למרות זאת המשרד מאפשר להם להפעיל קבלנים, ולא רק שהוא מאפשר להם להפעיל קבלנים, הוא אפילו מוותר על הדרישות שמופיעות במכרז בהקשר להעסקת קבלנים.
לחברות יותר חשוב שהקבלנים יהיו זולים גם אם זה בא על חשבון איכות הנסיעה, וכך קורה שרוב הקבלנים נוסעים באוטובוסים ישנים ומוזנחים.
לכן, החלפה של מפעיל היא בדר"כ סימן להדרדרות שצפויה ברמת השירות, ולא לעליה ברמת השירות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה