התייעצות אבחון IQ לילדה מחוננת- יש עניין?

ACCOUNT

משתמש רשום
התחלתי אבל זה היה ארוך התייאשתי באמצע, בכל אופן לא רלוונטי לגבינו
אבל מה באמת עושים?
הילדה שלי בכיתה א', בלילה היא קוראת במיטה ספרים עבי כרס ובבוקר היא הולכת לביה"ס ולומדת את האות ש'...
ואח"כ כשתקום באמצע השיעור, כי כמה זמן ילדה יכולה לשבת יפה על הכיסא כשהמוח שלה לא מפסיק לרוץ, המורה תעיר לה שהיא מתחצפת, והיא אולי תחזיר לה, ותקרא חצופה
מה שהיא תעבור עד כיתה ח, לא ממליץ לך לדמיין
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ואח"כ כשתקום באמצע השיעור, כי כמה זמן ילדה יכולה לשבת יפה על הכיסא כשהמוח שלה לא מפסיק לרוץ, המורה תעיר לה שהיא מתחצפת, והיא אולי תחזיר לה, ותקרא חצופה
מה שהיא תעבור עד כיתה ח, לא ממליץ לך לדמיין
היא כבר עברה הרבה גם בגן, הגננת אמרה שהיא חצופה...
ותמיד היא מתלוננת שאין לה חברות, אחה"צ היא מתחברת עם ילדות בנות 10...
אז מה עושים? כדאי לדבר מראש עם המורה?
 

מאיר530

משתמש פעיל
כידוע גאונות מירבית מתבטאת בחשיבה מהירה והגעה ליעד בדילוג שלבים לעומק תעבדי על פרפקט זה עבודה קשה בהתחלה אבל משתלמת ולידיעה ללא דוגמא אישית שהיא ישירות לתת מודע העבודה היא כמעט לא אפשרית העבודה העצמית לתת מודע צריכה להיות הן במעשה והן בדיבור לא ישירות אליה אלא סיפור הנתונים לידה לאדם אחר ושהיא תשמע חשוב שההקשבה תהיה כאילו מקרית ולא מכוונת
 

ACCOUNT

משתמש רשום
יש פה נקודה קריטית
מחוננות היא התמודדות לכל דבר ועניין
זה ששיטה א לא עובדת, לא מייתר את הצורך בפתרונות למצב
ללמוד בבית ספר רגיל יגרור קשיים לא פחותים
מניסיון שלי עם מערכת רעה, אכזרית שרואה במחוננים רק איום על שלמות המוסד/הכיתה/ המשמעת
אין התייחסות לצרכים הספציפיים, אין הבנה ורצון לעזור, את הרי כל כך חכמה ומבינה, אז מה הבעיה?
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
כידוע גאונות מירבית מתבטאת בחשיבה מהירה והגעה ליעד בדילוג שלבים לעומק תעבדי על פרפקט זה עבודה קשה בהתחלה אבל משתלמת ולידיעה ללא דוגמא אישית שהיא ישירות לתת מודע העבודה היא כמעט לא אפשרית העבודה העצמית לתת מודע צריכה להיות הן במעשה והן בדיבור לא ישירות אליה אלא סיפור הנתונים לידה לאדם אחר ושהיא תשמע חשוב שההקשבה תהיה כאילו מקרית ולא מכוונת
טוב לא ממש הבנתי
היא המחוננת לא אני
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הדרך לפיתוח רגשי אצל ילד מוכשר למעלה מהממוצע (עם מחוננות ממש אין לי ניסיון), זה לדבר ולדבר ולדבר את החלקים הרגשיים.
החלק השפתי המפותח יכול לשמש ככלי לתווך את הרגשות ולאזן בין פערי ה IQ ל EQ.
מאד ממליצה על הדרכת הורים ממישהו שמכיר את התחום, בשביל לקבל את הכלים לעשות את זה. זה נורא קשה להמציא לבד איך.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כי מעבר התייחסות למנת משכל אין שם כלום לא תיווך חברתי לא תיווך רגשי שבד״כ לוקים בחסר
וגם מה שקורה שם איש את רעהו חיים ....
צפיתי בבית ספר כזה
כמה חבל.
הייתי מצפה מבית ספר כזה שאת עיקר הדגש יתן לתיווך רגשי וחברתי, הרי זו נקודת הקושי המהותית.
 

החיים תותים:)

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
היא כבר עברה הרבה גם בגן, הגננת אמרה שהיא חצופה...
ותמיד היא מתלוננת שאין לה חברות, אחה"צ היא מתחברת עם ילדות בנות 10...
אז מה עושים? כדאי לדבר מראש עם המורה?
ממליצה מאוד לדבר על זה עם המורה שלה!!
שתדע שהילדה אולי משתעממת ולא סתם מפריעה....
אולי כדאי שתנסה לאתגר אותה קצת לפעמים,
אבל העיקר-שהמורה תדע שאת, כאמא, מודעת ורוצה למצא פתרון!!
 

אהבת הבריות

משתמש מקצוען
אני עוסק גם בתחום החינוך,לא פעם שמעתי מהורים שהבן מחונן[בד''כ בן בכור] אחרי תקופה אני אוחז שזה לא מחוננות אלא התפתחות מהירה,ז''א הוא בוגר ומבין נושאים ויודע לצייר וכדו',אך כשזה מגיע ללימוד הגמרא שזה יותר חשבונות ו'לאחוז ראש' בזה הם נתקעים,-אז לא לרוץ להעלות כיתה וכדו' כי יתכן ובהמשך זה יהיה נזק לילד/ה.
היה לי גם מחונן אמיתי שזה אמר שהוא זוכר את כל המרוה לצמא של השנתיים האחרונות בלי שום פספוס[כולל תאריכים] ,חשבונות מתמטיים ועוד .אבל זה באמת נדיר.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני עוסק גם בתחום החינוך,לא פעם שמעתי מהורים שהבן מחונן[בד''כ בן בכור] אחרי תקופה אני אוחז שזה לא מחוננות אלא התפתחות מהירה,ז''א הוא בוגר ומבין נושאים ויודע לצייר וכדו',אך כשזה מגיע ללימוד הגמרא שזה יותר חשבונות ו'לאחוז ראש' בזה הם נתקעים,-אז לא לרוץ להעלות כיתה וכדו' כי יתכן ובהמשך זה יהיה נזק לילד/ה.
היה לי גם מחונן אמיתי שזה אמר שהוא זוכר את כל המרוה לצמא של השנתיים האחרונות בלי שום פספוס[כולל תאריכים] ,חשבונות מתמטיים ועוד .אבל זה באמת נדיר.
אני מסכימה.
למשל הדוגמא שניתנה פה, של ילדה בכיתה א' שקוראת שוטף אבל בכיתה צריכה ללמוד אותיות - אני מכירה כמה וכמה ילדות שהיו במצב הזה (כולל כותבת השורות) והן אינן מחוננות.
ילד מוכשר מאד, או מפותח במיוחד, עדיין אינו מחונן.
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ילד מוכשר מאד, או מפותח במיוחד, עדיין אינו מחונן.
מתי אפשר לראות שילד הוא מחונן ולא התפתחות מהירה?
היא לא עושה חשבונות מטורפים או דברים כאלה
אבל מבינה (יותר מידי) טוב כל דבר שנאמר סביבה
קוראת, מבינה ודי מהר זוכרת בע"פ ספרים לגיל 10,
כותבת ספרים ברמה שאני לא מגיע אליה ומציירת מדהים!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מתי אפשר לראות שילד הוא מחונן ולא התפתחות מהירה?
היא לא עושה חשבונות מטורפים או דברים כאלה
אבל מבינה (יותר מידי) טוב כל דבר שנאמר סביבה
קוראת, מבינה ודי מהר זוכרת בע"פ ספרים לגיל 10,
כותבת ספרים ברמה שאני לא מגיע אליה ומציירת מדהים!
אפשר לעשות אבחון.
לא יודעת אם כדאי או לא, וממש ממליצה להתייעץ עם @nechamizak

ובכל מקרה, גם להיות חכם יותר מהסביבה שלך זה חתיכת התמודדות, גם בלי להיות מחונן....
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אפשר לעשות אבחון.
לא יודעת אם כדאי או לא, וממש ממליצה להתייעץ עם @nechamizak

ובכל מקרה, גם להיות חכם יותר מהסביבה שלך זה חתיכת התמודדות, גם בלי להיות מחונן....
מה בעצם מרוויחים מהאבחון?
כרגע חשוב לי שלילדה יהיה טוב בביה"ס
שתסתדר עם המורות ועם החברה ולא תשתעמם...
 

אהבת הבריות

משתמש מקצוען
הילד שלמד אצלי ואובחן כמחונן זה ילד בן 10 שמכיר את כל מפת העולם בע''פ כולל מידות של כל חומת סין והמרחקים בקילומטרים בין מדינה למדינה,מס' התושבים כמעט בכל עיירה בעולם,בהפסקות קורא ספרי היסטוריה,וזוכר הכל,מכיר בכל מדינה את כל הנשיאים שלה בהיסטוריה,באיזה שנים הם היו.אגב, אל תקנאו,הוא סבל מרורות בחברה בגלל הגאונות שלו.
 

בחן ובחסד

משתמש מקצוען
מה בעצם מרוויחים מהאבחון?
כרגע חשוב לי שלילדה יהיה טוב בביה"ס
שתסתדר עם המורות ועם החברה ולא תשתעמם...

כשדיברתי על זה עם פסיכולוגית, היא לא המליצה לי לעשות את האבחון בגלל ההשתייכות המגזרית.
לדבריה, בציבור הכללי יש תוכניות למחוננים- ימי שליפה, חוגים ועוד. ממש לא רק בתי ספר יעודיים אלא תוכניות העשרה בשעות הלימודים ומעבר להן שיכולות לענות על הצורך הזה.
בציבור החרדי, ממה שאני יודעת, אין משהו מקביל.
מה שהיה צורך זה כמו שכתבו כבר- פיתוח החלק הרגשי והדרכה גם לגבי הצדדים החברתיים והתקשורתיים. לזה האבחון לא מועיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה