התייעצות אבחון IQ לילדה מחוננת- יש עניין?

sheen

משתמש מקצוען
וכשנדע מה נעשה עם זה?
אם מדובר בילדה מוכשרת שרכשה קריאה מוקדם וצריכה לעבור את כיתה א' בשלום - אולי הכיוון יהיה קצת הדרכה למורה וכו'.
כמו שכתבו כאן, מכירה כמה "ילדות פלא" שהגיעו לכיתה א' ברמת קריאה גבוהה והסתדרו, בהמשך הלך הפלא והן נשארו מוכשרות סתם, כאלה שמצליחות במבחנים אבל לא משהו חריג.
אם היא מחוננת באמת זה אתגר אחר שכנראה דורש יותר, וגם בהמשך הפער לא צפוי להצטמצם.
 

מרחבים

משתמש מקצוען
הילד שלמד אצלי ואובחן כמחונן זה ילד בן 10 שמכיר את כל מפת העולם בע''פ כולל מידות של כל חומת סין והמרחקים בקילומטרים בין מדינה למדינה,מס' התושבים כמעט בכל עיירה בעולם,בהפסקות קורא ספרי היסטוריה,וזוכר הכל,מכיר בכל מדינה את כל הנשיאים שלה בהיסטוריה,באיזה שנים הם היו.אגב, אל תקנאו,הוא סבל מרורות בחברה בגלל הגאונות שלו.
יש תפילה מיוחדת שמבקשים על הילדים שלא יהיו יותר מדי: גבוהים, נמוכים, טיפשים, חכמים וכו'
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
אני ידעתי לקרא שוטף כבר בגן חובה,
ובכיתה ד' פתרתי תרגילי גאומטריה בספר של בני גורן בתור תחביב.
היתה התמודדות, בהחלט, והיו מורות שהסתדרו איתי יותר והיו שפחות
אבל הי, לא צריך להגזים
אלא אם כן ממש בא לכם להשוויץ בילדה ולא ידעתם תחת איזה כותרת לעשות את זה
הצלחות!
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אני ידעתי לקרא שוטף כבר בגן חובה,
ובכיתה ד' פתרתי תרגילי גאומטריה בספר של בני גורן בתור תחביב.
היתה התמודדות, בהחלט, והיו מורות שהסתדרו איתי יותר והיו שפחות
אבל הי, לא צריך להגזים
אלא אם כן ממש בא לכם להשוויץ בילדה ולא ידעתם תחת איזה כותרת לעשות את זה
הצלחות!
סתם כך אם את עונה לי
אני לא פתחתי את האשכול הזה רק התערבתי באמצע כדי לנסות להבין מה זה נקרא מחוננת...
 

אהבת הבריות

משתמש מקצוען
אלא אם כן ממש בא לכם להשוויץ בילדה ולא ידעתם תחת איזה כותרת לעשות את זה
הצלחות!
לא מכיר הורה אחד שלא בטוח שהבכור/ה שלו גאון,חלק אומרים את זה חלק חושבים את זה. ואנשי ההוראה[כמוני] צריכי להתמודד בין הצורך לפרגן להורה,לבין הצורך להנחית אותם לקרקע ולא להקפיץ אותם כיתה.
 

מרחבים

משתמש מקצוען
זה לא פיתרון
מבחינה רגשית היא לא מתאימה לכיתות גבוהות יותר
אבל בעיה רגשית זה יוצר ממילא, גם כשהיא בשכבת בנות גילה
כך הבנתי מכל התגובות פה
לפחות נפתור את החלק השכלי
וניתן לה כלים להתמודדותת רגשית
 

מרחבים

משתמש מקצוען
לא מכיר הורה אחד שלא בטוח שהבכור/ה שלו גאון,חלק אומרים את זה חלק חושבים את זה. ואנשי ההוראה[כמוני] צריכי להתמודד בין הצורך לפרגן להורה,לבין הצורך להנחית אותם לקרקע ולא להקפיץ אותם כיתה.
אז אתה לא מכיר אותי.....
טוב
אולי זה כי אני גם מתחום החינוך
אולי זה מה שמוריד אותי לקרקע המציאות
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
בואו, הבן שלי באמת מחונן...

צריך להבדיל בין התפתחות מהירה, כמו דיבור שוטף בגיל שנתיים, קריאה מוקדמת, הבנת החשבון וכאלה
לבין פער משמעותי
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כידוע גאונות מירבית מתבטאת בחשיבה מהירה והגעה ליעד בדילוג שלבים לעומק תעבדי על פרפקט זה עבודה קשה בהתחלה אבל משתלמת ולידיעה ללא דוגמא אישית שהיא ישירות לתת מודע העבודה היא כמעט לא אפשרית העבודה העצמית לתת מודע צריכה להיות הן במעשה והן בדיבור לא ישירות אליה אלא סיפור הנתונים לידה לאדם אחר ושהיא תשמע חשוב שההקשבה תהיה כאילו מקרית ולא מכוונת
טוב לא ממש הבנתי
היא המחוננת לא אני

כדי להקל על ההבנה, צריך לערוך את הפיסוק בקטע הנ"ל:

כידוע, גאונות מירבית מתבטאת בחשיבה מהירה והגעה ליעד בדילוג שלבים לעומק. תעבדי על פר(פק)ט [פרט] זה. זו עבודה קשה בהתחלה, אבל משתלמת.
ו[סתם] לידיעה, ללא דוגמא אישית, שהיא [מועברת] ישירות לתת מודע, העבודה היא כמעט לא אפשרית. העבודה העצמית לתת מודע צריכה להיות הן במעשה והן בדיבור; לא ישירות אליה, אלא סיפור הנתונים לידה לאדם אחר, ושהיא תשמע. חשוב שההקשבה תהיה כאילו מקרית ולא מכוונת.
 
נערך לאחרונה ב:

בלוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הילד שלמד אצלי ואובחן כמחונן זה ילד בן 10 שמכיר את כל מפת העולם בע''פ כולל מידות של כל חומת סין והמרחקים בקילומטרים בין מדינה למדינה,מס' התושבים כמעט בכל עיירה בעולם,בהפסקות קורא ספרי היסטוריה,וזוכר הכל,מכיר בכל מדינה את כל הנשיאים שלה בהיסטוריה,באיזה שנים הם היו.אגב, אל תקנאו,הוא סבל מרורות בחברה בגלל הגאונות שלו.
אחיין שלי מחונן בן 8 (מאובחן) כבר יודע ממזמן את מפת העולם כולל המידות מספר התושבים וכו' ,יש לו ידע על החלל , גלקסיות ועניינים ובכל תחום אפשרי יש לו ידע מטורף!!! , מח מחשב כל מה שנכנס לעולם לא יוצא. ההורים כמובן מפתחים אותו בכיוונים שונים לקחו לו מורה פרטי ללימודי גמרא כי אין לו מה לעשות בכיתה הוא פשוט יושב ומשתעמם ימים שלמים.
אגב סימני הגאונות החלו מגיל צעיר מאוד ז"א עשה פאזלים של 48 חלקים בגיל 1.5 ידע תרגילי חשבון מורכבים מגיל שנתיים ועוד המון דוגמאות.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
יש תפילה מיוחדת שמבקשים על הילדים שלא יהיו יותר מדי: גבוהים, נמוכים, טיפשים, חכמים וכו'
מה לעשות, לא תמיד תפילות מתקבלות.

(באשכול של מישהו שמשתף על ילד שלא מצליח ללמוד קריאה, גם הייתם מזכירים את זה?)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני ידעתי לקרא שוטף כבר בגן חובה,
ובכיתה ד' פתרתי תרגילי גאומטריה בספר של בני גורן בתור תחביב.
היתה התמודדות, בהחלט, והיו מורות שהסתדרו איתי יותר והיו שפחות
אבל הי, לא צריך להגזים
אלא אם כן ממש בא לכם להשוויץ בילדה ולא ידעתם תחת איזה כותרת לעשות את זה
הצלחות!
גן החובה שלך פחות מרשים אותי.
גאומטריה בכיתה ד'.... אם תאובחני אולי תגלי הפתעות.
 

יעלי מיכאלי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
התחלתי אבל זה היה ארוך התייאשתי באמצע, בכל אופן לא רלוונטי לגבינו
אבל מה באמת עושים?
הילדה שלי בכיתה א', בלילה היא קוראת במיטה ספרים עבי כרס ובבוקר היא הולכת לביה"ס ולומדת את האות ש'...
כנ"ל...
לפחות היא נהנת מהחוויה של כיתה א'..
 

מרחבים

משתמש מקצוען
מה לעשות, לא תמיד תפילות מתקבלות.

(באשכול של מישהו שמשתף על ילד שלא מצליח ללמוד קריאה, גם הייתם מזכירים את זה?)
כתבתי את זה בהקשר של זה שכתב לא לקנא בגאונות...
לא התכוונתי לפגוע במישהו
אגב,
אני עוד זוכרת עד היום את שוק החיים שקיבלתי בפעם הראשונה ששמעתי על התפילה הזו,
מה?
יש בעיה בילדים יפים מדי? חכמים מדי? לא הצלחתי להבין מה רע,
עכשיו כשקראתי את מה שכתב אהבת הבריות, קצת הבנתי למה...
ואני ממש ממש מוחה על מה שכתבת על התפילות.
תפילות אינן שבות ריקם!!! רק צריך להתפלל כל יום, כל היום,
אל ייאוש יהודים
הקב"ה מחכה לתפילות,
השמיעיני את קולך, כי קולך ערב!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ואני ממש ממש מוחה על מה שכתבת על התפילות.
תפילות אינן שבות ריקם!!! רק צריך להתפלל כל יום, כל היום,
אל ייאוש יהודים
הקב"ה מחכה לתפילות,
השמיעיני את קולך, כי קולך ערב!
לא אמרתי לא להתפלל, ובטח לא אמרתי שתפילות חלילה שבות ריקם.
לא תמיד הן מתקבלות, זה לא אני המצאתי.

ובטח להתפלל, תמיד, אבל לא על בסיס כספומט. תפילה זה משהו עמוק הרבה יותר מאשר השאלה אם נקבל את התוצאה שביקשנו או לא.
 

טינטין!

משתמש מקצוען
שאלה:
למה אין בית ספר למחוננות בציבור שלנו?
יש איזה סיבה עקרונית?
כי אם לא, בואו נפתח.
 

מרחבים

משתמש מקצוען
לא אמרתי לא להתפלל, ובטח לא אמרתי שתפילות חלילה שבות ריקם.
לא תמיד הן מתקבלות, זה לא אני המצאתי.

ובטח להתפלל, תמיד, אבל לא על בסיס כספומט. תפילה זה משהו עמוק הרבה יותר מאשר השאלה אם נקבל את התוצאה שביקשנו או לא.
את כתבת "לא תמיד תפילות מתקבלות"
וזה מזעזע אותי.
מי כן המציא את זה? יש לך מקור?
האם אני אמרתי משו על זה שתפילות זה כספומט? ממש לא,
אבל בלי תפילה שום דבר לא זז
אפילו מה שבאשערט לאדם.
זו הסיבה שכל עשב הארץ שהיה מוכן כבר ביום השלישי לבריאת העולם טרם צמח,
כי אדם אין לעבוד את האדמה, ולהתפלל על גשמים
....
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
את כתבת "לא תמיד תפילות מתקבלות"
וזה מזעזע אותי.
מי כן המציא את זה? יש לך מקור?
האם אני אמרתי משו על זה שתפילות זה כספומט? ממש לא,
אבל בלי תפילה שום דבר לא זז
אפילו מה שבאשערט לאדם.
זו הסיבה שכל עשב הארץ שהיה מוכן כבר ביום השלישי לבריאת העולם טרם צמח,
כי אדם אין לעבוד את האדמה, ולהתפלל על גשמים
....
מה הקשר?
לא תמיד מה שאנחנו מתפללים אליו וכ"כ רוצים בו- טוב לנו
כתוב לא להתפלל על משהו ספציפי אלא שיהיה טוב,
לא שנקבל את השידוך הזה והזה, העבודה הזאת, הדירה הספציפית הזאת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה