התייעצות אבות ובנים ובנים בלי אבות :(

מצב
הנושא נעול.

הני כגנס

משתמש מקצוען
מסגרת 'אבות ובנים' לא תמיד קשורה ובאחריות גבאי בית הכנסת
זו מסגרת נפרדת ואכן לא מחייבת
כל ילד חפץ להיות שייך ל'למשפחת אבות ובנים'
הפרסים, ההגרלות החוברות והמדבקות זה חלק מהווי וחיי הילדים
יודעת מקרוב שגם הרכזים בסניפים וכן הנהלת הארגון העולמי או כל ארגון אחר שנוטל חלק בהוצאות וכו' מקפידים מאד שיהיה לימוד בליווי מבוגר ולא לימוד של ילדים לבד
לא נראה לי שהחזרת הילד היתה מרוע לב (אולי פזיזות וחוסר מחשבה וכד')
וכולנו יודעים שבית הכנסת נשאר בקדושתו גם אם זו שעה מיוחדת לקיבוץ של ילדים.
וללא מבוגר קשה לילדים ואף לבחורים צעירים להתנהג כראוי
 

איש מן ההר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ילדים מתקשים ללמוד ובוודאי לבד, אם אנחנו רוצים שיצא מהם תלמידי חכמים גדולים - צריך לתת להם לנסות, ככה הם יגדלו. האנוכיות וקטנות הדעת של מי שמרחיק אותם משוללת כל זכות וחסרת כל יסוד.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ילדים מתקשים ללמוד ובוודאי לבד, אם אנחנו רוצים שיצא מהם תלמידי חכמים גדולים - צריך לתת להם לנסות, ככה הם יגדלו. האנוכיות וקטנות הדעת של מי שמרחיק אותם משוללת כל זכות וחסרת כל יסוד.
ילד בגיל 11 עוד לא יכול ולא בשל ללמוד לבד
אין פה אנוכיות, יש פה אחריות כלפי עצמו
אתה שוב ושוב חוזר על אותה תגובה
אם הילד היה לומד גם אם קשה לו - מצוין ! אבל אם הילד מפריע ? (מאמין שהילד לא הפריע רק לו...)
מה היית עושה עם ילד היה מפריע לך בלימוד עם בניך ??
גם אז היית אומר "טוב, הוא מפריע לי אז אני אלך הביתה "?!
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
מכיון שלא ברור לגמרי הסיטואציה...

אבל באבות ובנים מציינים באופן קבוע, כי הלימוד הוא רק עם אבא או מישהו מבוגר.

לגבי המבצעים של בני חביבי הם דורשים תשלום של 10 שקל לכל החנוכה.. וכמובן לימוד מינימיום של 55 דקות.

אבא שמגיע עם ילדיו גם אם לא לומד איתם כל הזמן אבל הוא עם עיניים על שאר הילדים.

בית הכנסת פתוח כל הזמן אבל לא להפרעות... ו
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אתם צריכים/ות להבין
בחורים שגדולים ממנו ב6-7 שנים (ישיבה גדולה) מתקשים או לא לומדים לבד ללא חברותא, אז ילד ?! בן 11 ?! (אלא אם כן הוא מתמיד גדול ומאוהב בלימוד בכל נימי נפשו, אז אחד כזה לא צריך את האבא. הוא ילמד בכל הזדמנות)
אז תנסו לחשוב מה עושה ילד בבית הכנסת שהוא לא לומד
תנסו לדמיין ...
גם אברכים הרבה פעמים מתקשים בלימוד לבד ללא חברותא, אז מה אתם מצפים מילד בן 11 ??
ולפותחת האשכול @גיטי ל. אם אין לילד מי שילמד איתו, אל תשלחי אותו !
הרי את שולחת אותו כדי שילמד שם ולא רק בשביל הממתקים/פרסים
אני כותב מנסיון בשטח של צפייה בילדים במתמידים וכן באבות ובנים, גם ילדים שמגיעים עם אביהם - אז בזמן שילד אחד לומד עם האבא, לא נדיר לראות את שאר הילדים של אותו אבא שלא לומדים.
אז ילד שמגיע לבד ?!
 
נערך לאחרונה ב:

חסד 053

משתמש פעיל
הי הי,
מדובר פה במסגרת שהיא לא חובה,
לא כתוב בשום מקום ללכת אליה,
ואף רבה בחיידר לא יגיד אם ללכת לשם או לא,
הילד הפריע קצת-זה דבר לגטימי ,
אין שם מפקח או רבה או מישו שיכול לעניש אותו בד''כ,
כמובן שאם הוא הלך הוא צריך ללמוד ולכבד את המסגרת,וללכת אם האבא שילמד איתו
מה ההיסטריה?
יותר מלחיץ שהרבה מתקשר ואומר שהילד מפריע,וזה קורה ל 30 אחוז מילדי הכיתה במשך השנה
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התחושה שלי, שאבות, שמכירים את מה שקורא בבית הכנסת בזמן אבות ובנים, מצדיקים את האברך שהחזיר את הילד הביתה, ומנסים להבהיר לאמא שתדאג שיהיה מבוגר עם הילד.
מאידך אימהות או כאלה שלא נמצאים בבית הכנסת בזמן אבות ובנים, מדברים באויר ואינם עניניים כלל.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
התחושה שלי, שאבות, שמכירים את מה שקורא בבית הכנסת בזמן אבות ובנים, מצדיקים את האברך שהחזיר את הילד הביתה, ומנסים להבהיר לאמא שתדאג שיהיה מבוגר עם הילד.
מאידך אימהות או כאלה שלא נמצאים בבית הכנסת בזמן אבות ובנים, מדברים באויר ואינם עניניים כלל.
ממש כך !!
 

בלוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
במקום להצדיק את הילד שלך ולחשוב כמה האברך הוא לא בסדר אולי תבררי מה קרה עם הבן שלך (לא בטוח שזו תהיה האמת) אבל לפעמים ילדים יכולים להתנהג בצורה פרועה למדי שלא בנוכחות ההורים והאברך הזה עשה לך טובה והחזיר אותו,
סליחה שאני מתפרצת אבל ראיתי הרבה פעמים ילדים שהיו בגפם והתנהגו בצורה הזויה!!! ולי לא היה תאומץ לקחת את הילד ולהשיב אותו הביתה אז יש מצב שעד היום ההורים האלה לא יודעים מה הילד שלהם עולל.
 

chaia

משתמש מקצוען
לפי המשתמע מהשם "אבות ובנים" המטרה היא לימוד של אבות עם בניהם.
יש מסגרות אחרות שמתאימות לילדים שרוצים ללמוד לבד כמו "מתמידים" וכו'.
 

לואיזה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אני שילמתי לאברך שילמד עם הבנים. זה לא חכם ולא מועיל לשלוח את הילד לבד. זה גורם רק נזקים לילד ולסובבים.
אני כן מעריכה את האברך שהחזיר אותו - היית מעדיפה שהבן שלך יפריע לכולם, יגרום לביטול תורה ושכולם יגידו: הילד הזה לא מחונך ועוד שאר "מחמאות" ותגיות?
עם כל הקושי - ויש הרבה, אנחנו חייבות למזער נזקים ולחשוב על טובת הילד.
הרבה כוחות ושמחה!
 

ב.כ

משתמש מקצוען
לפי המשתמע מהשם "אבות ובנים" המטרה היא לימוד של אבות עם בניהם.
יש מסגרות אחרות שמתאימות לילדים שרוצים ללמוד לבד כמו "מתמידים" וכו'.
נכון את נודקת אבל לא זו המטרה את מסכימה איתי שילד יתום או ילד להורים גרושים פרודים ולא משנה איזה סוגים נוספים ישנם
לא אמורים להפסיד בשום אופן
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
"הפעילות מחזקת את הקשרים בין האבות לבין בניהם במישור האנושי, הלימודי, החינוכי והתורני."
מקור

המטרה באמת היא לחזק את הקשר בין אבות לילדים זה המטרה הרשמית
לעודד ילדים ללמוד אפשר גם בלי ללמוד עם האבא (יש אבות שהלימוד איתם לא מעודד ללמוד ...)
 

קצרה

משתמש מקצוען
ראיתי את הפרסומות שלו...
לדוגמא ילד שמבקש מאבא שלו הביזנסמן- כמה עולה שעה פנויה שלך?? ואוסף את הסכום לחצי שעה עם אבא -
ומסתיים ב"הילדים שלך זקוקים לך".
וראיתי גם דפים שהוא מוציא להתרמות. הכל סובב סביב קשר אבא-בן בעולם הלימוד.

יש מסגרות לימוד למיניהם לילדים.
ויש "אבות ובנים".
 

chaia

משתמש מקצוען
נכון את נודקת אבל לא זו המטרה את מסכימה איתי שילד יתום או ילד להורים גרושים פרודים ולא משנה איזה סוגים נוספים ישנם
לא אמורים להפסיד בשום אופן
נכון
לילדים כאלו דואגים מראש אם על ידי הרכז המקומי שדואג להצמיד להם אברך או על ידי ארגון יד אליעזר שמצמיד לילד חונך.
אבל האמא אמורה לפנות/ ליידע מישהו על המצב השונה וידאגו לו.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נכון את נודקת אבל לא זו המטרה את מסכימה איתי שילד יתום או ילד להורים גרושים פרודים ולא משנה איזה סוגים נוספים ישנם
לא אמורים להפסיד בשום אופן
מהכירות שלי את השטח, ילד שלא מגיע עם אבא או לחילופין עם מבוגר - זה לא המסגרת בשבילו
הרכז לא מחלק לו את הפרסים/ממתקים, ובכלל לא מוצא את עצמו שם
אם הוא לא יכול אם האבא, אז אפשר עם מבוגר אחר. הוא לא חייב להפסיד, אבל בתור ילד בודד - בהכרח הוא יפסיד
 

קדימה צעד

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עימוד ספרים
ממליצה לפנות לאבא של ילד מהכיתה, עדיף כזה שאין לו הרבה בנים
ולבקש לצרף את הילד שלכם כחברותא עם הבן שלו.
כך אפשר לקבל את הממתקים והפרסים, מישהו פוקח עין על הילד
וגם החברות בין שני הילדים מתהדקת.

מניסיון ;)
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ממליצה לפנות לאבא של ילד מהכיתה, עדיף כזה שאין לו הרבה בנים
ולבקש לצרף את הילד שלכם כחברותא עם הבן שלו.
כך אפשר לקבל את הממתקים והפרסים, מישהו פוקח עין על הילד
וגם החברות בין שני הילדים מתהדקת.

מניסיון ;)
המלצה מעולה !
 

rew3020

משתמש מקצוען
כמדומה שברוב המסגרות דורשים שזה יהיה דווקא עם מבוגר, וזה מובן לגמרי.
יש לו חברים בכיתה בשכונה, אולי אפי' בבית כנסת יותר מרוחק?
להרבה הורים לא מפריע שעוד חבר של הבן יצטרף ללימוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קג

א לְדָוִד בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:ב בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְאַל תִּשְׁכְּחִי כָּל גְּמוּלָיו:ג הַסֹּלֵחַ לְכָל עֲוֹנֵכִי הָרֹפֵא לְכָל תַּחֲלֻאָיְכִי:ד הַגּוֹאֵל מִשַּׁחַת חַיָּיְכִי הַמְעַטְּרֵכִי חֶסֶד וְרַחֲמִים:ה הַמַּשְׂבִּיַע בַּטּוֹב עֶדְיֵךְ תִּתְחַדֵּשׁ כַּנֶּשֶׁר נְעוּרָיְכִי:ו עֹשֵׂה צְדָקוֹת יי וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים:ז יוֹדִיעַ דְּרָכָיו לְמֹשֶׁה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲלִילוֹתָיו:ח רַחוּם וְחַנּוּן יי אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חָסֶד:ט לֹא לָנֶצַח יָרִיב וְלֹא לְעוֹלָם יִטּוֹר:י לֹא כַחֲטָאֵינוּ עָשָׂה לָנוּ וְלֹא כַעֲוֹנֹתֵינוּ גָּמַל עָלֵינוּ:יא כִּי כִגְבֹהַּ שָׁמַיִם עַל הָאָרֶץ גָּבַר חַסְדּוֹ עַל יְרֵאָיו:יב כִּרְחֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב הִרְחִיק מִמֶּנּוּ אֶת פְּשָׁעֵינוּ:יג כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יי עַל יְרֵאָיו:יד כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ:טו אֱנוֹשׁ כֶּחָצִיר יָמָיו כְּצִיץ הַשָּׂדֶה כֵּן יָצִיץ:טז כִּי רוּחַ עָבְרָה בּוֹ וְאֵינֶנּוּ וְלֹא יַכִּירֶנּוּ עוֹד מְקוֹמוֹ:יז וְחֶסֶד יי מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם עַל יְרֵאָיו וְצִדְקָתוֹ לִבְנֵי בָנִים:יח לְשֹׁמְרֵי בְרִיתוֹ וּלְזֹכְרֵי פִקֻּדָיו לַעֲשׂוֹתָם:יט יי בַּשָּׁמַיִם הֵכִין כִּסְאוֹ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה:כ בָּרְכוּ יי מַלְאָכָיו גִּבֹּרֵי כֹחַ עֹשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ:כא בָּרְכוּ יי כָּל צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ:כב בָּרְכוּ יי כָּל מַעֲשָׂיו בְּכָל מְקֹמוֹת מֶמְשַׁלְתּוֹ בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

יוקרה בשולחן החג • פרס לזוכה • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה