העשרת ידע בענין 'הפרעות קשב וריכוז'

שוהם307

משתמש מקצוען
אמר לי המנהל יום אחד, שהוא סבור שבוודאי מאוד אחכים אם אכיר קצת את העולם של 'הפרעות קשב וריכוז', לאו דווקא ללמוד את התחום אבל יותר להכיר איך הדברים מתנהלים.
האם יש היכן לקרוא על כך בצורה מקיפה?
אבל אנא, רק ספרים/סרטונים מקצועיים ומעשיים ביותר. קצה נפשי מכל ההקדמות והתיאוריות ממרצים שעדיין לא סגורים על עצמם איזה חומר להעביר.
תודה רבה רבה.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
אמר לי המנהל יום אחד, שהוא סבור שבוודאי מאוד אחכים אם אכיר קצת את העולם של 'הפרעות קשב וריכוז', לאו דווקא ללמוד את התחום אבל יותר להכיר איך הדברים מתנהלים.
האם יש היכן לקרוא על כך בצורה מקיפה?
אבל אנא, רק ספרים/סרטונים מקצועיים ומעשיים ביותר. קצה נפשי מכל ההקדמות והתיאוריות ממרצים שעדיין לא סגורים על עצמם איזה חומר להעביר.
תודה רבה רבה.
לא יודע למה אתה מצפה, אבל אולי זה יוכל לתת לך את הרקע הבסיסי.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
הייתה השבוע ביתד פרסומת של חברת טבע,
רק מי שסובל מהפרעת קשב יכול להבין כמה זה מדויק.

1630072002668.png
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מחפשת גם,
ספר/י קריאה טוב/ים בנושא....
ספר שנותן כלים להתמודד מול כיתה מורכבת או מול תלמידה ספציפית.
תודה!
 
D

Deleted 66182

אורח
ספר מדהים של אהרון לרנר
עוזר להרבה אנשי חינוך הורים ועוד.
יש קורסים של צמרת, רימון, אימון קשב וכד'
 

מטעמים

משתמש מקצוען
הייתה השבוע ביתד פרסומת של חברת טבע,
רק מי שסובל מהפרעת קשב יכול להבין כמה זה מדויק.

צפה בקובץ המצורף 958087
אלף לייקים.
קריקטורה שממחישה את ליבת הבעיה של הפרעת הקשב, ואת חוסר ההבנה בין הילד למורה ובין המורה לילד:

לדעתי זה עומק ההתמודדות.
ילד נכה = כולם מבינים אותו שהוא לא רץ בהפסקה - ומרחמים עליו.
ילד עיוור = כולם מבינים אותו שהוא לא קורא מהלוח - וחשים אמפתיה למצבו.

אבל,
ילד עם הפרעת קשב = מתאמץ פי כמה בשיעור מילד רגיל, אבל לא כולם מבינים מה עובר עליו - ולכן כועסים, מאשימים, ומענישים.

(כלומר, הבעיה העיקרית של הפרעת קשב - זה ההפרעות והבעיות במסגרת, בחברה ובמשפחה שבאים בעקבותיה. ולא היא עצמה.)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אלף לייקים.
קריקטורה שממחישה את ליבת הבעיה של הפרעת הקשב, ואת חוסר ההבנה בין הילד למורה ובין המורה לילד:

לדעתי זה עומק ההתמודדות.
ילד נכה = כולם מבינים אותו שהוא לא רץ בהפסקה - ומרחמים עליו.
ילד עיוור = כולם מבינים אותו שהוא לא קורא מהלוח - וחשים אמפתיה למצבו.

אבל,
ילד עם הפרעת קשב = מתאמץ פי כמה בשיעור מילד רגיל, אבל לא כולם מבינים מה עובר עליו - ולכן כועסים, מאשימים, ומענישים.

(כלומר, הבעיה העיקרית של הפרעת קשב - זה ההפרעות והבעיות במסגרת, בחברה ובמשפחה שבאים בעקבותיה. ולא היא עצמה.)
לא אצל כולם הפרעת קשב מתבטאת בקושי להקשיב בשיעור. יש מופרעי קשב שמקשיבים מאוד בשיעורים, הם גם מאוד משתתפים ופעילים.
הפרעת קשב היא קושי בוויסות הקשב.
לא נכון שהפרעת קשב היא קושי של מסגרת, אבל נכון שהיא באה לידי ביטוי בצורה בולטת במסגרות.
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כעוסקת בתחום, ומשיחה עם קולגות: מורות בחינוך הרגיל, אני מעריכה מאוד את המנהל שלך שהנושא חשוב לו, ועוד יותר מכך מצדיעה לך שהרמת את הכפפה.
משום מה, ישנה חשיבה מוטעית ש"אם אני מלמדת בכיתה רגילה, מה לי ולהפרעת קשב? התחום מיועד למורות בחנ"מ..."
מדובר בשגיאה פטאלית!!! והלוואי ויהיו עוד מוסדות לימוד שיקחו את הנושא ויצעידו אותו קדימה.
מדובר ממש בפיקוח נפש!!! ואני ממש לא מדברת בסופרלטיביות.
 

שוהם307

משתמש מקצוען
כעוסקת בתחום, ומשיחה עם קולגות: מורות בחינוך הרגיל, אני מעריכה מאוד את המנהל שלך שהנושא חשוב לו, ועוד יותר מכך מצדיעה לך שהרמת את הכפפה.
משום מה, ישנה חשיבה מוטעית ש"אם אני מלמדת בכיתה רגילה, מה לי ולהפרעת קשב? התחום מיועד למורות בחנ"מ..."
מדובר בשגיאה פטאלית!!! והלוואי ויהיו עוד מוסדות לימוד שיקחו את הנושא ויצעידו אותו קדימה.
מדובר ממש בפיקוח נפש!!! ואני ממש לא מדברת בסופרלטיביות.
נו, אז אולי תפנו אותי להעשרת ידע בענין, כלומר להכיר את המושגים והקשיים וההתנהגויות למיניהם. אני לא עכשיו הולך לטפל בריפוי בעיסוק, רק לדעת שכשילד עושה כך וכך אז לדעת ממה זה מגיע.
 

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש ספר מדהים שממש שינה לי את המבט והכיוון על תלמידות עם קש"ר,אמנם הוא בעקרון מיועד להורים לילדי קש"ר, אך בהחלט מצוין גם למורים:
"הורות יוצאת מן הכלל ל-ADD" מאת ד"ר אדווארד מ. האלוול וד"ר פיטר ס. ג'נסן (הספר מתורגם מאנגלית)
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קובץ מעשי מאד!!!

בגדול-
הפרעת קשב נגרמת ממחסור בחומר או בהולכה לא טובה של חומר במוח.
יכולה להתבטא:
1. בהיפראקטיביות ( ADHD)
2. או בבהייה והתנתקות (ADD).

המעלות של ההפרעה - זה חשיבה סוציאטיבית, יצירתית ומרץ.
הקשיים העיקריים של ההפרעה זה תכנון, סדר, למידה, עמידה בלו"ז, וזיכרון.
הקשיים העיקריים של ADHD זה גם מערכות יחסים סבוכות והיעדר מיומנויות חברתיות.
קשיים נלווים בדרך כלל לשתי ההפרעות זה נחיתות, לחץ, או יאוש.

לא יעזרו גערות עונשים, שיחות, הסכמים, ואפילו לא תכנון מראש!
זה פשוט גדול עליהם.

על המורה:

1. לסנגר על התלמיד כל הזמן ( כי הם חושבים שהם דפוקים/טיפשים/אשמים)
2.לתת ביטוי לכשרונות המיוחדים שלו.
3. לצמצם גורמים מפריעים ( ישיבה במקום שקט, ליד תלמיד שקט)
4. "להחזיק" את הזיכרון של התלמיד בשבילו ולעשות לו חצי מהעבודה, לתת לו "פיגומים" שבעזרתם יוכל להגיע לנקודה העכשווית בה כל הכיתה אוחזת, למשל: "זוכר שסיפרנו על יעקוב אבינו שחלם חלום עם הסולם?", ולא "מה סיפרנו על יעקוב אבינו".
5. למקד אותו שוב ושוב בעדינות, כי יש לו נטיה "לברוח", קריאה בשמו, דפיקה קטנה על השולחן, וכו'.
6. במקרה של קשיים חברתיים ופערים גדולים מדי בינו לבין הכיתה- שווה לחשוב על תרופה בהמלצת נוירולוג כמובן.

יישר כוח!!
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הערת אגב, יש לעיתים סימפטומים שיכולים להצביע על לקות קשב אך מאידך הם מתאימים גם להפרעות אחרות.
לדוג': הפרעה תחושתית.
(האמת שלרנר גם מכניס זאת לרשימת הפרעת קשב).
כמו"כ, אני חושבת שכדאי גם לערוך היכרות עם תחום הפרעות תקשורת: ילדים על הרצף וכדו', שנמצאים בכל כיתה וסובלים מחוסר מודעות של הצוות לגבי הקושי שלהם.
(משום מה יותר טרנדי להתייחס להפרעת קשב וריכוז...)
 

מעצבת אלבומים

משתמש מקצוען
הערת אגב, יש לעיתים סימפטומים שיכולים להצביע על לקות קשב אך מאידך הם מתאימים גם להפרעות אחרות.
לדוג': הפרעה תחושתית.
(האמת שלרנר גם מכניס זאת לרשימת הפרעת קשב).
כמו"כ, אני חושבת שכדאי גם לערוך היכרות עם תחום הפרעות תקשורת: ילדים על הרצף וכדו', שנמצאים בכל כיתה וסובלים מחוסר מודעות של הצוות לגבי הקושי שלהם.
(משום מה יותר טרנדי להתייחס להפרעת קשב וריכוז...)
מה זה הפרעה תחושתית?
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מה זה הפרעה תחושתית?
מתבטאת באחד מן החושים.
לדוג': ילד ש'דוקר' לו הטיקט של החולצה. ששונא להלביש סוודר, כי יש לו 'קוצים' וכדו'.
יכול להופיע גם בחוש השמיעה: מפריע לו הרעש ומעצבן אותו המוסיקה וכדו'.

לגבי הספר של לרנר, נראה לי שיש אותו בספרי "אור החיים" לא זוכרת את שמו המדויק. מה שכן, מצוין עליו באותיות גדולות A.D.H.D והוא בצבעי כחול ירוק.
 

כותבת הטיוטות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה