העשרת ידע בענין 'הפרעות קשב וריכוז'

D

Deleted 66182

אורח
כעוסקת בתחום, ומשיחה עם קולגות: מורות בחינוך הרגיל, אני מעריכה מאוד את המנהל שלך שהנושא חשוב לו, ועוד יותר מכך מצדיעה לך שהרמת את הכפפה.
משום מה, ישנה חשיבה מוטעית ש"אם אני מלמדת בכיתה רגילה, מה לי ולהפרעת קשב? התחום מיועד למורות בחנ"מ..."
מדובר בשגיאה פטאלית!!! והלוואי ויהיו עוד מוסדות לימוד שיקחו את הנושא ויצעידו אותו קדימה.
מדובר ממש בפיקוח נפש!!! ואני ממש לא מדברת בסופרלטיביות.
צודקת בכל מילה!! במסגרת חנ"מ בד"כ הכל בפוקוס-אבחון טיפול ומעקב.
במסגרת רגילה יכולות להיאבד נשמות טובות מחוסר מודעות/שימת לב...
 

המורה

משתמש רשום
יש קורס מעולה במרכז ההשתלמויות אשדוד בלמידה מרחוק,
הרצאות מוסרטות של ד"ר פסיכולוגית מומחית.
העשרה מקצועית מעולה.
לפרטים 0533187910
 

שוהם307

משתמש מקצוען
היום ראיתי את הספר של לרנר באור החיים, האם אכן שווה לקנות את זה? זה יענה על הציפיות?
ולכל העונים, לא עוזרים לי ההגדרות שכותבים פה, אני רוצה ללמוד את הנושא בצורה כללית.
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
אמר לי המנהל יום אחד, שהוא סבור שבוודאי מאוד אחכים אם אכיר קצת את העולם של 'הפרעות קשב וריכוז', לאו דווקא ללמוד את התחום אבל יותר להכיר איך הדברים מתנהלים.
האם יש היכן לקרוא על כך בצורה מקיפה?
אבל אנא, רק ספרים/סרטונים מקצועיים ומעשיים ביותר. קצה נפשי מכל ההקדמות והתיאוריות ממרצים שעדיין לא סגורים על עצמם איזה חומר להעביר.
תודה רבה רבה.
ממליצה לך לראות את הסרטון
של ריק לבוי על ליקויי למידה(כבד מדי להעלות).
מצרפת לך קובץ מצוין על הנושא.
 

קבצים מצורפים

  • קשב וריכוז חוברת.pdf
    1.4 MB · צפיות: 94

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
גם לי יש נטפרי,
כל פרק מתחיל בדף ריק..זה לא סינון..
 

שמחה פלדמן

משתמש חדש
אשמח לקבל מידע אם מישהו מכיר את הקורס של
ספר מדהים של אהרון לרנר
עוזר להרבה אנשי חינוך הורים ועוד.
יש קורסים של צמרת, רימון, אימון קשב וכד'
אשמח לקבל מידע בנוגע לקורס של רימון, האם מומלץ? אם יש מישהו שעבר את הקורס או מכיר מישהו?
תודה.
 

מיקי זאק

משתמש מקצוען
קובץ מעשי מאד!!!

בגדול-
הפרעת קשב נגרמת ממחסור בחומר או בהולכה לא טובה של חומר במוח.
יכולה להתבטא:
1. בהיפראקטיביות ( ADHD)
2. או בבהייה והתנתקות (ADD).

המעלות של ההפרעה - זה חשיבה סוציאטיבית, יצירתית ומרץ.
הקשיים העיקריים של ההפרעה זה תכנון, סדר, למידה, עמידה בלו"ז, וזיכרון.
הקשיים העיקריים של ADHD זה גם מערכות יחסים סבוכות והיעדר מיומנויות חברתיות.
קשיים נלווים בדרך כלל לשתי ההפרעות זה נחיתות, לחץ, או יאוש.

לא יעזרו גערות עונשים, שיחות, הסכמים, ואפילו לא תכנון מראש!
זה פשוט גדול עליהם.

על המורה:

1. לסנגר על התלמיד כל הזמן ( כי הם חושבים שהם דפוקים/טיפשים/אשמים)
2.לתת ביטוי לכשרונות המיוחדים שלו.
3. לצמצם גורמים מפריעים ( ישיבה במקום שקט, ליד תלמיד שקט)
4. "להחזיק" את הזיכרון של התלמיד בשבילו ולעשות לו חצי מהעבודה, לתת לו "פיגומים" שבעזרתם יוכל להגיע לנקודה העכשווית בה כל הכיתה אוחזת, למשל: "זוכר שסיפרנו על יעקוב אבינו שחלם חלום עם הסולם?", ולא "מה סיפרנו על יעקוב אבינו".
5. למקד אותו שוב ושוב בעדינות, כי יש לו נטיה "לברוח", קריאה בשמו, דפיקה קטנה על השולחן, וכו'.
6. במקרה של קשיים חברתיים ופערים גדולים מדי בינו לבין הכיתה- שווה לחשוב על תרופה בהמלצת נוירולוג כמובן.

יישר כוח!!
כן
אבל אם הוא לא מקבל את התרופה המתאימה לו אז לא טיפלנו בבעיה עצמה אלא הלכנו סחור בחור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה