ה. בשם האיזון הכלל ארצי מן הראוי להשאיר את פיסת הקרקע החרדית האחרונה את ירושלים ולא לטרוף את כיבשת הרש
תפריד בין השכונות החרדיות לחילוניות
מספיק עם ההתמסכנות
אף אחד לא יקח לך את כבשת הרש, חילוני מצוי נרתע ממגורים בקרבתך עשרת מונים יותר ממה שאתה נרתע ממגורים במחיצתו. ולראיה, לא תמצא מקום אחד בארץ שחילוני גר בתוך ריכוז חרדי גדול, מה שאין כן ההפך.
והשכונות החילוניות שייכות להם ולא לך, מה לעשות .. כך קבעה התורה לא אני.
כן, הארץ נתנה לנו בזכות התורה, אבל האם אתה יכול להגיע לביתו של אוכל שרצים ולקחת ממנו את הדירה בכח הזרוע בלי לעבור על גזל????
איזו הזיה, אברך כולל השייך למשפחה ליטאית חזקה ומדבר כאילו מבחוץ על החרדים כאילו הוא לא חרדי. מה זה אמור להיות?
באמת לא ברור, אולי תברר עם המשגיח שלו, או עם המנהל עבודה בפס יצור שלו, אני מאמין שהוא ידע לענות!
למה תמיד התמימות והנאיביות על ה״חילונים אף פעם לא יבואו לירושלים״,
מגיעות ביחד עם ״מותר לחוטאים לחטוא״, ״אין מצווה לנקות את ירושלים מפריצות״
יש מצווה לנקות את כל ארץ ישראל מפריצות.
לאנשים כואב כבוד ה' ושורף להם שיש כאלו שמחללים שבת ועוקרים את הקדושה
איפה זה קשור ל4 אמות שלהם?
חברים! שימוש במילות קוד פרומריות, כמו ,חרפה, חילול ד', יורש גיהנום, וכו' על זה הדרך, אינו מלמד בהכרח שאתם היחידים שכואב ושורף להם כבוד שמים, בסדר.
לגופו של ענין, שאלת רב
האם יש מצווה להכות או להזיק ממונית פיזית או נפשית אדם חילוני, אדגיש שאין מדובר במחאה על מעשיו אלא, סתם כי הוא מחריב את העולם, האם זה מותר? האם תיגש לחילוני ברחוב ותתן לו סטירה סתם כדי להציק לעובר עבירה הזה?
אני מניח שלא, אם תמצאו פסק הלכה סותר אדרבה ואדרבה.
חילוני הגר בירושלים, מתגורר בה בדיוק כמוך, יש לו בית משפחה ילדים, יש לו חיים.
כאשר אתה קורא לגרש אותו מירושלים כי הוא חילוני, אתה בעצם קורא לרדת לחייו, לא כדי שישנה את מעשיו, כי בעצם הוא ימשיך אותם במקום האחר שיגור בו בארץ, אלא כדי שלא יגור ב10 קילומטר שלידך.
זה לא צדקות, גם אם זה נראה מאוד מפתה לחשוב כך.