סיפור בהמשכים נקודת שבירה

קנה סוף

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
האמת, בלי שום קשר, נזכרתי בקטע מסוים, ותמיהה שצפה לי בקריאה הראשונה, עלתה לי פעם נוספת.
"אתה לא מראה את המסך שלך לאף אחד, יש יותר מסיבה אחת שתשאיר את המעורבות שלי בסוד." מישהו פה השתגע, זה לא הוא. "כמו ששמת לב השם שלי לא נבחר במקרה. יש לי יכולות שלך אין ואני מנצל אותם למטרות שלי."
ההכנעה שבה אוריאל מקבל את ההוראות של אללה, והעובדה שכדרישתו - הוא לא מספר על מה שקורה במסך שלו, לא מובנת כל כך. אולי רק לי. אבל פעם ופעמיים חשבתי על זה, ולמרות שיש רמז של איום מצד אללה, עדיין זה מוזר ולא ברור כל כך. אין שום איום ממשי, שגורם לאוריאל להתחלחל ולמהר לעשות כל מה שיבקש. רק רמזים לא ברורים.
אגב, 'ואני מנצל אותן למטרות שלי'. צד את עיני...

"תסתכל בשולחן עבודה הקובץ עם תאריך השינוי האחרון. יש לך שם הוראות."
כאן חסר פסיק בין 'עבודה' ל'הקובץ'.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האמת, בלי שום קשר, נזכרתי בקטע מסוים, ותמיהה שצפה לי בקריאה הראשונה, עלתה לי פעם נוספת.
תודה.
מחמיא לי שנזכרים בסיפור הזה בלי שום קשר... זה בלי להזכיר את זה שאני מחכה לביקורת.
ההכנעה שבה אוריאל מקבל את ההוראות של אללה, והעובדה שכדרישתו - הוא לא מספר על מה שקורה במסך שלו, לא מובנת כל כך. אולי רק לי. אבל פעם ופעמיים חשבתי על זה, ולמרות שיש רמז של איום מצד אללה, עדיין זה מוזר ולא ברור כל כך. אין שום איום ממשי, שגורם לאוריאל להתחלחל ולמהר לעשות כל מה שיבקש. רק רמזים לא ברורים.
השאלה עד כמה ברור כאן מהם היכולות שעליהן אללה רומז.
לי היה מאוד ברור שהשם שהוא בחר לעצמו מרתיע את אוריאל.
"מי איש הקשר שלהם?"
"אני לא יודע." עונה "לא נפגשנו." הוא ממהר להסביר למראה גבותיו המתקמרות של החוקר. "הוא כינה את עצמו אללה" נראה שהוא להוט לרצות.
השאלה היא אם זה מה שלא ברור (- שאללה מראה לו שהוא יודע מה הולך בחדרי החקירות ולכאורה יש לו משתפי פעולה ולכן אוריאל נכנע לו מהר, )
או שלמרות שאוריאל מבין שיש סביבו בוגד אחד או יותר זה עדין כניעה לא טבעית?

אשמח לחוות דעתכם.

אגב, 'ואני מנצל אותן למטרות שלי'. צד את עיני...
כאן חסר פסיק בין 'עבודה' ל'הקובץ'.
משנה אצלי.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קפצתי לגיחה קצרה.
תהנו.
ואל תשכחו הארות...



לקח להם זמן לקיים את ההבטחה שלהם. אוריאל ממצמץ לרגע מול העולם. דקל נוגע בעדינות בכתפו. "אתה נכנס?" שואל.
הוא מביט ברכב בתהייה. "לאיפה?"
דקל בוחן אותו בזהירות. "חשבתי שיש לך תוכנית." הוא מוחה. "אתה רצית לצאת."
אוריאל מעווה את פיו. "לחתונה של אחותי." הוא אומר בניתוק.
דקל נאנח. "טוב, תיכנס לרכב קודם כל. נראה כבר לאן." הוא פותח את הדלת, מחליק אל מושב הנהג.
אוריאל נכנס אל המושב ליד, טורק את הדלת בכבדות.

עיניו של אוריאל צמודות לחלון. הוא מביט בכבישים, בנינים ורמזורים כמו בנוף מרתק במיוחד. דקל מתרכז בכביש. שותק.
הם עוצרים ליד מדשאות גדולות. דקל מצמיד תו כלשהו לשמשה.
"פארק הלאומי, מתאים לך?"
הוא נושם עמוק.

פארק הלאומי.
שימי סחב אותו לשם. "נעשה זיץ, אולי נצלה כמה תפודים. מה רע?"
עיניו נדלקו. אוורור. כמה שהוא צריך אותו עכשיו.
"אז אתה בא, כן? מיד אחרי סידר שלישי." המשיך ללחוץ.
"מי עוד בא?" הוא היה חייב לברר. גם ככה הרב רובין מידי שם עליו עין.
"אהרונסון, גולד וטיקוצ'ינסקי. יחד איתך זה חמש."
החדר היה ריק. בעיקרון, הם כבר מאחרים.

תהיה ילד טוב, אוריאל.
העיף מבט לשעון. הלך עליו אם מישהו שם לב. "פסדר." פלט. "אתה בא?"


"אוריאל?"
הוא מחייך קלות. היו ימים בהם פחד מהמשגיח. "זה רעיון." הוא עונה. "רק, אולי..." מעביר מבט על בגדיו. הם מקומטים, מזיעים.
דקל מצדיק את קיומו. "קודם נלך לקנות לך בגד נורמלי." שוב הוא מתניע.
"אממ..." אוריאל מכחכח בגרונו. "יש סיכוי שאתה מגיע לקניון איילון?"
דקל מסיט את מבטו מהכביש. מתבונן בעיניו.
"אני, פשוט." בולע רוק. "מכיר שם קצת ויהיה לי יותר נוח..."
"שיהיה." פולט דקל. לך תבין בחור שיוצא לרחוב אחרי חודש של כלא.
 

קנה סוף

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פארק הלאומי.
שימי סחב אותו לשם. "נעשה זיץ, אולי נצלה כמה תפודים. מה רע?"
עיניו נדלקו. אוורור. כמה שהוא צריך אותו עכשיו.
"אז אתה בא, כן? מיד אחרי סידר שלישי." המשיך ללחוץ.
"מי עוד בא?" הוא היה חייב לברר. גם ככה הרב רובין מידי שם עליו עין.
"אהרונסון, גולד וטיקוצ'ינסקי. יחד איתך זה חמש."
החדר היה ריק. בעיקרון, הם כבר מאחרים.

תהיה ילד טוב, אוריאל.
העיף מבט לשעון. הלך עליו אם מישהו שם לב. "פסדר." פלט. "אתה בא?"
לא ברור כל כך מה המשפט בא להגיד בעצם. בפרט שהוא לא כתוב בכתב נטוי. האם זה כדי להבדיל מהשורות הקודמות, על מנת להדגיש שזו מחשבה של אוריאל?
גם לא ברור לאן הם מאחרים. לסדר שלישי או לזיץ?

לך תבין בחור שיוצא לרחוב אחרי חודש של כלא.
לא נשמע הגיוני שהוא היה שם חודש. ממהלך האירועים הייתי נותנת לו גג שבוע.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא ברור כל כך מה המשפט בא להגיד בעצם. בפרט שהוא לא כתוב בכתב נטוי. האם זה כדי להבדיל מהשורות הקודמות, על מנת להדגיש שזו מחשבה של אוריאל?
גם לא ברור לאן הם מאחרים. לסדר שלישי או לזיץ?
פארק הלאומי.
שימי סחב אותו לשם. "נעשה זיץ, אולי נצלה כמה תפודים. מה רע?"
עיניו נדלקו. אוורור. כמה שהוא צריך אותו עכשיו.
"אז אתה בא, כן? מיד אחרי סידר שלישי." המשיך ללחוץ.
"מי עוד בא?" הוא היה חייב לברר. גם ככה הרב רובין מידי שם עליו עין.
"אהרונסון, גולד וטיקוצ'ינסקי. יחד איתך זה חמש."
החדר היה ריק. בעיקרון, הם כבר מאחרים. המשגיח ממש לא יאהב את זה.

תהיה ילד טוב, אוריאל. כמה אפשר לצער את אבא?
העיף מבט לשעון. הלך עליו אם מישהו שם לב. "פסדר." פלט. "אתה בא?"

ככה יותר טוב?
לא מידי האכלה בכפית?

לא נשמע הגיוני שהוא היה שם חודש. ממהלך האירועים הייתי נותנת לו גג שבוע.
יכול להיות שאת צודקת.
למרבה הבושה לא ערכתי לוח זמנים...
שומרת אצלי את ההערה.


תודה רבה.
מעריכה את התגובה והביקורת.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
התקלת אותי. ייתכן באמת שזה קצת יותר מדי, אבל למרבה הצער אין לי רעיון למשהו שיישמע יותר טוב. אולי קוראים אחרים יוכלו לחוות דעה.
לא התכוונתי להתקיל, מצטערת שזה הובן כך.
זו הייתה שאלה כנה ואשמח אם עוד ניקים יענו עליה. (אפשר לבקש את זה?)

מעריכה כל תגובה.
ועוד יותר את הביקורת.
גם אם זה לא נחמד (לי ולכם), זה מה שמקדם את הסיפור...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה