דרוש מידע רבנות ירושלים מהדרין - אתם סומכים עליהם כהכשר מהודר (כרובין וכדו') ?

מצב
הנושא נעול.
אני לא מומחה לכשרות אבל מיודד היטב עם גדולי המומחים.
לא מונחת לפניי הרשימה
אבל במליחה ודאי היו בעיות
בכמות העופות לפס.
ויפה כח האב מכח הבן
אתה יכול להביא דוגמא לש מומחה בעניין הרב נויבירט כי באמת רציתי לברר את העניין הזה
 
מרחם עליכם אז לא אכתוב את כל מה שצריך וראוי לכתוב.

לא חולק על אצבע קטנה של הקטן שבגדולי ישראל,
אלא שישנם כל כך הרבה יותר נושאים שצריך לגבש בהם דעת תורה אמיתית,
ולא לקבור הכל מתחת לשטיח, ולחכות למשיח ולאליהו הנביא,
הגיע העת למוחין דגדלות ולצאת לגאולת עולם.

300 צווי גיוס, ומוציאים לרחוב 200K בצעקות גיוואלד,
ועל 101 שבויים אפס קו דק של שתיקה.
ר' משה לייב מסאסוב היה מוסר את עצמו במקומם,
אין קריאה לעצרות תפילה "באמת" אמיתיות והמוניות,
אין שילוב ידיים לטיפול אמיתי בבעיות הדור,
לא קראו לצומות ותעניות, מנהיגים אמיתיים היו הולכים שלובי ידיים לתוך עזה, בקריאה לשחרור החטופים.
אבל הציבור כל כך ישן ונעול ולא בוגר שאפילו הדעה הזו קשה לעיכול....

ופשוט שההודעה הזו תותקף, ומחובתי לחזור ולכתוב זאת,
היהדות החרדית נמצאת בקונספציה שגויה כבר יותר ממאה שנים.
"רק לימוד תורה והכל יסתדר"
עפרא לפומיה, יש צורה איך לכתוב ולא הכל צריך לכתוב!!!!!
 

bmsz

משתמש פעיל
נכון. ואחר המחילה זו טעות של הרבה אשכנזים שסבורים שכשרות הבשר של הספרדים אינה מספיקה לשכמותם. ונהפוך הוא.. כידוע לכל בר בי רב הספרדים כהוראת מרן הב"י מחמירים הרבה יותר שהבשר יהיה חלק=גלאט שלא יהיו סירכות ואין ממשמשים בהם. משא"כ האשכנזים מעיקרם מקילים בזה ודי שהבשר כשר בלבד אף שאינו חלק.

אמנם כיום כיון שהכסף יענה את הכל ורוצים לשווק את הבשר לכלל הציבור אז (לכאורה ע"פ עדותם אומרים שהבשר חלק גם לדעת הב"י.)
וה' הוא היודע!
אם אתם מתכוונים שהאשכנזים לא סוברים שהשו”ע החמיר בזה יותר אתם טועים וטוענים שהאשכנזין עמי הארצות ואינו כן...
הטענה בגופי כשרות האם הסטנדרט הנדרש מהן כפי שמכתיב הרב שעומד בראש הכשרות מגיע לאחרון המשגיחים ונאכף כראוי...
מעבר לרב חשוב צריך גם ניהול מוקפד מאוד
 

adiakby

משתמש רשום
אני מזמין אותך כב' @adiakby לתפוס את אחד הרבנים של הרבנות הראשית כמו הרב יצחק לוי רב העיר נשר ועוד ותשאל אותו אחד על אחד את כל השאלות ותופתע.
ואם תאמר שהוא נגוע (חלילה מלומר כן שמפורסם לכל שהוא ירא שמים מרבים וברור שאינו חשוד להכשיל יהודים) א"כ תמנע עצמך מלאכול כל כשרות שהיא כי גם הוא נותן הכשרות הזו נגוע בדבר ואינו נאמן להעיד עליה.
(אגב, יש מגדולי ישראל היראים ומחמירים ממש - שסומכים על הרבנים היושבים ראשונה במחלקות הרבנות הראשית וסומכים ידיהם עליהם כי יודעים את היראת שמים שלהם ואת כל פעלם.
הרב יצחק לוי לא יאכל במסעדת רבנות, וזה ברור.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
מרחם עליכם אז לא אכתוב את כל מה שצריך וראוי לכתוב.

לא חולק על אצבע קטנה של הקטן שבגדולי ישראל,
אלא שישנם כל כך הרבה יותר נושאים שצריך לגבש בהם דעת תורה אמיתית,
ולא לקבור הכל מתחת לשטיח, ולחכות למשיח ולאליהו הנביא,
הגיע העת למוחין דגדלות ולצאת לגאולת עולם.

300 צווי גיוס, ומוציאים לרחוב 200K בצעקות גיוואלד,
ועל 101 שבויים אפס קו דק של שתיקה.
ר' משה לייב מסאסוב היה מוסר את עצמו במקומם,
אין קריאה לעצרות תפילה "באמת" אמיתיות והמוניות,
אין שילוב ידיים לטיפול אמיתי בבעיות הדור,
לא קראו לצומות ותעניות, מנהיגים אמיתיים היו הולכים שלובי ידיים לתוך עזה, בקריאה לשחרור החטופים.
אבל הציבור כל כך ישן ונעול ולא בוגר שאפילו הדעה הזו קשה לעיכול....

ופשוט שההודעה הזו תותקף, ומחובתי לחזור ולכתוב זאת,
היהדות החרדית נמצאת בקונספציה שגויה כבר יותר ממאה שנים.
"רק לימוד תורה והכל יסתדר"
יש לדבר בכבוד על גדולי ישראל מכל העדות והחוגים ואסור לזלזל באף אחד מהם.
הגמרא כבר אמרה יפתח בדורו כשמואל בדורו.
ואף אם יש בדברים שלך מן האמת יש דרך ארץ איך לדבר.
תעניות לא מכריזים יש סיבות כבר ענה ע"כ מרן הראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף בעבר ועוד..

ובשבילך, כדאי שתכתוב את שאלותיך באתר דורש ציון ותקבל השקפה נכונה בענין זה בפרט.
 
נערך לאחרונה ב:

משקיף

משתמש פעיל
להלן רשימה של סוגיות בהם הרבנות מקלה:
1. בישולי גוים לדעת הרמ"א
2. ירק עלים לא מפוקח, לרבות הכנסה של כרובית, ברוקולי, אספרגוס שידוע כנגועים בצורה מרבית
3. שעות משגיחים מועטות - אי יכולת לפקח בזמן אמת ובכל רגע נתון
4. קולות בלינת לילה
5. אבקת חלב נכרי
6. חומרי גלם מיובאים מחו"ל שמסתמכים על קולות של ביטול ב 60, חשש סתם יינם (ראה ערך ויטמינצ'יק בטעם ענבים)
7. בשר כשר ולא חלק, הבדלים בשחיטות ובהקפדות בבשר ועוף
8. שימוש בחלב שנחלב בשבת
9. היתר מכירה בשנת שמיטה

וכל זה לדעתך לא קולות? חחחח.

אפשר עוד להמשיך..
ברור שהרבנות אינה מחמירה כמו גופי כשרות אחרים שמקפידים על חומרות שונות
אבל חובה להפריד בין קולות כמו היתר מכירה שהרבנות [כגוף כביכול אוניברסלי] החליטה כנוהל וכדרך לתפוס כשיטה זו, וכן שימוש באבקת חלב שזו החלטה להקל כדעת הגר"מ פינשטיין ועוד, לבין קולות שהן על גבול החוסר תשומת לב עד זלזול- חריגות ועיגולי פינות שהן הן הבעיות האמיתיות כי אי אפשר לו ליהודי הפשוט לעמוד על טיבען.

ואגב, גם הכשרויות הגדולות והמקובלות לא החמירו בבישול עכו"ם כדעת הב"י [לפחות עד לפני מס' שנים]
ולעניין לינת לילה, האם בדקת שאכן ברבנות לא מקפידים ע"כ? לפי הידוע לי כן מקפידים.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אם אתם מתכוונים שהאשכנזים לא סוברים שהשו”ע החמיר בזה יותר אתם טועים וטוענים שהאשכנזין עמי הארצות ואינו כן...
זה לא הענין מה חושבים שהאשכנזים חושבים.. הרמ"א היקל במשמוש סרכות הריאה ומרן הב"י החמיר, פשוט מאוד!
ולא טענתי חלילה שהאשכנזים עמי ארצות.. מאיפה לקחת את זה?
הטענה בגופי כשרות האם הסטנדרט הנדרש מהן כפי שמכתיב הרב שעומד בראש הכשרות מגיע לאחרון המשגיחים ונאכף כראוי...
מעבר לרב חשוב צריך גם ניהול מוקפד מאוד
בזה אין חולק!
ואל תשכח שגם בבדצי"ם יש לאכוף את הנדרש ולא תמיד זה נאכף..

הרב יצחק לוי לא יאכל במסעדת רבנות, וזה ברור.
לא יודע אך מן הסתם שלא. (יש בזה גם בעיה לאכול בשוק - כי האוכל בשוק דומה לכלב ופסול לעדות).
כל הנידון [לדידי] הוא על הרבנות הראשית ולא המקומית.

אני עוצר את עצמי מלכתוב על מוצר כלשהוא (חברה הכי מפורסמת בארץ ומוצרים שכמעט ואין מי שלא אוכל אותם) שהמשגיח שם הוא מטעם הרבנות ושתי בדצי"ם גדולים סמכו על המשגיח של הרבנות בגלל היראת שמים שלו ולא שלחו נציג/משגיח מטעמם. ורק אחר כמה שנים מינו אותו גם מטעמם לרבות הרבנות.

אין חולק שיש בעיות בכל גוף כשרות אין 100% לאף צד צריך לפקוח עיניים.

בזמנו אבי שיחי' שאל את מרן הרב בן ציון אבא שאול על כשרות מסוימת וענה לו: "היית שם, ביקרת שם? אם לא איך אפשר לאכול?"
...
 

adiakby

משתמש רשום
ברור שהרבנות אינה מחמירה כמו גופי כשרות אחרים שמקפידים על חומרות שונות
אבל חובה להפריד בין קולות כמו היתר מכירה שהרבנות [כגוף כביכול אוניברסלי] החליטה כנוהל וכדרך לתפוס כשיטה זו, וכן שימוש באבקת חלב שזו החלטה להקל כדעת הגר"מ פינשטיין ועוד, לבין קולות שהן על גבול החוסר תשומת לב עד זלזול- חריגות ועיגולי פינות שהן הן הבעיות האמיתיות כי אי אפשר לו ליהודי הפשוט לעמוד על טיבען.

ואגב, גם הכשרויות הגדולות והמקובלות לא החמירו בבישול עכו"ם כדעת הב"י [לפחות עד לפני מס' שנים]
ולעניין לינת לילה, האם בדקת שאכן ברבנות לא מקפידים ע"כ? לפי הידוע לי כן מקפידים.
זה בדיוק הנקודה והדיון, שיש פה מי שכתב שהרבנות לא מקלה.
על זה בדיוק הגבתי.
אבקת חלב זה לא כדעת הגר"מ פינשטיין, הוא דיבר על חלב עכו"ם ורבו הפלפולים בנושא.
הבד"צים האשכנזיים כמדומני כולם הקפידו תמיד על בישול כדעת הב"י.
לגבי לינת לילה, בנהלי הרבנות הראשית זה מופיע, אבל לא מחמירים כמו הבד"צים בעניין סוג התיבול, שמן וכו'
 

יוסף שובל

משתמש רשום
אני אוכל כל מה שיש עליו חותמת של רב כלשהו.... כי האחריות עליו, ואין לי עניין להכנס למחלוקות שבין להרבנים, כל רב כבודו במקומו מונח, והוא בוודאי מבין יותר ממני בכשרויות, עובדה שהוא חגר מותניו להכנס לתחום, וכל רב מספיק לי.
אינני יודע מיהו הצפרדע הנ''ל, ולפי ההערות שהוא ממשיך לכתוב (ונמחקות) מיקומו ברצף החרדי נראה ברור, אבל רק השורה הזו שלו ראויה לתגובה. ולזה גם נפתח הדיון.
כשרות של רב אין פירושה שמותר לאכול גם אם זה טרף - והאחריות עליו.
הקב"ה אסר לאכול טרף, נקודה!
רב, כל רב! לא יכול להתיר זאת או לקחת אחריות על אכילת איסור, נקודה!
כשרות אומרת שאדם יהודי בדק שאין איסורים במאכל. במקום שאתה, האוכל - תבדוק, ולשיקולך האם להאמין לו או לא.
ואם הבודק טעה? אכלת איסור! בשוגג, אבל איסור.
ואם הבודק היה אדם (או גוף) שלא היית אמור לסמוך עליו, לכה"פ בעיניים עצומות - אז זה גם לא שוגג.
 

משקיף

משתמש פעיל
אבקת חלב זה לא כדעת הגר"מ פינשטיין, הוא דיבר על חלב עכו"ם ורבו הפלפולים בנושא.
הבד"צים האשכנזיים כמדומני כולם הקפידו תמיד על בישול כדעת הב"י.
לגבי לינת לילה, בנהלי הרבנות הראשית זה מופיע, אבל לא מחמירים כמו הבד"צים בעניין סוג התיבול, שמן וכו'
-נכון, המקילים באבקת חלב הם הרב פרנק [ש"ת הר צבי] הציץ אליעזר והרב עובדיה.
-הבדצי"ם האשכנזים בפירוש [מידיעה הכי ברורה] לא תמיד הקפידו כדעת הב"י בבישול נכרי
- הרבנות כמו שכתבת בהודעתך האחרונה מקפידה על לינה. אולי תפרט יותר על ההבדלים שכתבת
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אינני יודע מיהו הצפרדע הנ''ל, ולפי ההערות שהוא ממשיך לכתוב (ונמחקות) מיקומו ברצף החרדי נראה ברור, אבל רק השורה הזו שלו ראויה לתגובה. ולזה גם נפתח הדיון.
כשרות של רב אין פירושה שמותר לאכול גם אם זה טרף - והאחריות עליו.
הקב"ה אסר לאכול טרף, נקודה!
רב, כל רב! לא יכול להתיר זאת או לקחת אחריות על אכילת איסור, נקודה!
כשרות אומרת שאדם יהודי בדק שאין איסורים במאכל. במקום שאתה, האוכל - תבדוק, ולשיקולך האם להאמין לו או לא.
ואם הבודק טעה? אכלת איסור! בשוגג, אבל איסור.
ואם הבודק היה אדם (או גוף) שלא היית אמור לסמוך עליו, לכה"פ בעיניים עצומות - אז זה גם לא שוגג.
באותו ענין.. שמעתי פעם מהרב שמואל בורנשטיין.
שאמירה זו נכונה אך ורק כשזה שעומד בראש הכשרות ידוע לכל כאחד שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.(וכאן כל אחד יש לו את הגדול שלו ואת הכשרות של עדתו וכו') ואם לאו איך יאמר סמכתי על פלוני.. שיטענו לו "ערבך ערבא צריך".. כלומר הוא עצמו צריך עדים ונאמנות על עצמו..
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
להלן קישור לאתר הרבנות הראשית לישראל בנושא כשרות.


עוד מצורף נוהל כשרות לאולמות בכשרות רבנות ומשם נוכל להקיש וללמוד לכלל הדרישות שלהם בכשרות המוצרים.



כדאי לעיין בנושא ירקות עלים שבו דובר.
וכן בענין לינת לילה תחת השם ביצים ובצל ושום.

@adiakby
@VICTORI TOTAL
@משקיף
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה