נכונה מאיזו בחינה? מבחינת וירטואז' זה כבר קרה, לפחות הקטע הראשון, ומבחינת איתי, זה אומנם עוד לא קרה, אבל אז לא יהיה מקום לשאר הקטעים. הבנתי את הכוונה שלך נכון?החלטתי לדחוף אותם בנקודת הזמן הנכונה של הסיפור
נכונה מאיזו בחינה? מבחינת וירטואז' זה כבר קרה, לפחות הקטע הראשון, ומבחינת איתי, זה אומנם עוד לא קרה, אבל אז לא יהיה מקום לשאר הקטעים. הבנתי את הכוונה שלך נכון?החלטתי לדחוף אותם בנקודת הזמן הנכונה של הסיפור
כרגע הנכונה מבחינתי היא לפי רצף האירועים של איתי. אבל יתכן בהחלט שהקטע ישונה או יתבטל כליל לפי צרכי העלילה...נכונה מאיזו בחינה? מבחינת וירטואז' זה כבר קרה, לפחות הקטע הראשון, ומבחינת איתי, זה אומנם עוד לא קרה, אבל אז לא יהיה מקום לשאר הקטעים. הבנתי את הכוונה שלך נכון?
מהרגליים?רגליי מתיזות עפר לכל עבר, כמו מעידות על עוצמת הרגשות הגואות בי, אני כמעט נחנק מהן.
מהרגשות...מהרגליים?
אם כך, אמור להיות כתוב 'מהם'. רגש - זכר.מהרגשות
היי, אני אשמח שתמקדי אותי לאיזו ביקורת את מתכוונת.סליחה שאני מתערבת, אבל אני רואה פה דפוס מסויים.
את מבקשת ביקורת, אבל על כל ההערה שנכתבה םה יש לך הסבר למה כתבת כך ולא אחרת - למה את צודקת בעצם.
הקורא לא שותף למוח הפורה והיצירתי והגאוני שלך (באמת ובלי ציניות!) אבל אם לקורא מפריעים דברים, זה לא עוזר שיש להם הסברים טובים. את הסיפור הזה, אם יהיה ספר פיזי, הולכים לקרןא הרבה בני אדם. ואם כולם יחשבו לעצמם את ההערות שנכתבו פה אבל לא יתקשרו אלייך ויקבלו את ההסבר שלך (ויסכימו איתו על הדרך) אז איבדת אותם וחבל. וזה תקף גם אם אחוזים בודדים מהקוראים יחשבו כך. בכל מקרה אני מאמינה דהפורום פה הוא מדגם מייצג די טוב.
והדעה שלי באופן כללי - ביקורת היא כל דבר שמפריע למי שקורא את הסיפור. כמובן שאני אתיחס אחרת למשהו שמפריע לאח שלי בן ה7 וזה כי הוא עוד לא מספיק חכם מאשר למשהו שמפריע ליונה ספיר או למשתמשים שנכנסו חקהילה פה וקראו ספרים בחייהם (מקווה שטובים מספיק!) ולקבל את הביקורת משמעה להרכין ראש, ולסדר את הבאג. אפילו אם יש לו הסבר טוב. אלא אם כן ההסבר הטוב הוא ספוילר ממש רציני וזה סימן מבחינתי שהוא באמת משמעותי לעלילה.
הערות הנוגעות לצורת כתיבה, התנסחות, משלב, כאלה - בטח ובטח שכדאי להקשיב.
אם ממש רוצים להיות מכוסים - מראים את הקטע המתוקן לקהילת כתיבה אחרת ורואים אם מעירים שם להחזיר למצב הקודם, בלי לדעת כמובן מה בדיוק היה המצב הקודם.
בתקווה שהובנתי ועזרתי
ונקודה נוספת:היי, אני אשמח שתמקדי אותי לאיזו ביקורת את מתכוונת.
בכל אופן, אסביר לך כיצד אני רואה את הביקורת וכיצד אני מתנהלת מולה:
1. מה שאני מסמנת בלייק - אני מטפלת אצלי. הסיפור, כמו כל סיפור אחר, יעבור עריכה לבסוף, כך שמה שטופל - יעבור שוב תחת עיני העורכת הספרותית בטרם יוצא לאור, לעייף שוב קוראים בשביל נקודה ואפילו שורה שלמה - מיותר לגמרי לטעמי.
2. לא כל ביקורת אני מקבלת - יש הרבה סיבות לזה. אחת - כי לפי דעתי היא לא נכונה. שתיים - שולית ובהחלט יכולה להיות משוכתבת אצל העורכת הנ"ל. שלוש - צריכה זמן עיכול, יש דברים שכרגע אתלבט נורא איך לתקן/לשכתב, אבל בעוד חודש יהיה לי קל יותר. ארבע - ספוילרים שיובהרו בהמשך.
3. בביקורת אני מצפה למיקוד של חורים או הערות של חוסר הבנה. לא שגיאות כתיב, אופן כתיבה וניקוד. זה חלק מתפקיד ההגהה והעריכה (למרות שהתחלתי להחליף את המספרים באותיות מאז ההערה האחרונה, אז...)
חורים וחוסר הבנה - אני גם מפרסמת אחר כך לבירור חוזר. (שכתבתי קטע שלוש פעמים כשנתקלתי במשהו מהותי, לא בסיפור הנוכחי).
4. לידיעתך - בספר הקודם שלי שפורסם בהמשכים, ליקטתי את כל הביקורות וטיפלתי בהן דווקא בסוף. היה לי יותר נוח. קשה לשכתב משהו שכתבת הרגע, קל יותר לעשות כשהדברים גמורים והמוח רענן.
5. חלק מהביקורת היא גם התנגחות מסוימת כדי להבין טוב יותר את הביקורת. אם את כותבת לי X לא הובן לי אז אני יכולה להגיד לך: תראי את שורה Y. אם תסמני לי לייק ותמשיכי הלאה - אני מבינה שזה משהו שהניח את דעתך או שחמק ממך קודם לכן (אנחנו באינטרנט, סיפור בהמשכים, אין לי דרך לדעת אם קראת את הקטע ברפרוף, דילגת בטעות או שהיית מפוקסת במידה סבירה ובכל זאת לא הבנת). לכן אני מצפה שיגידו לי: אוקי, אבל הייתי צריכה משהו מקשר, הנקודה לא הייתה ברורה וכו'. אם לא דייקת אותי אני יוצאת בנקודת הנחה שהכי קלה לי (מה לעשות, בת-אדם אחרי הכול).
מצפה למיקוד (התנגחות ), עברתי על הביקורות לאור ההארה ולא ראיתי משהו מיוחד...
לא ממש... על אילסר יש לי ביקורות ממוקדות אחרות על גוף הסיפור, לא ביקורת כללית על הביקורת עצמהונקודה נוספת:
כל הקטעים שפורסמו עד כה, מלבד לשינוי קל בזה שלפני האחרון, עברו בקבוצת הביקורת שלי שיש בה גם עורכת ספרותית... מהקטעים הבאים (לא של איתי), יחולו שינויים רציניים שכנראה לא אעביר מתחת לעיני קבוצת הביקורת הפרטית, עד שאתקבע בהם סופית.
שאלה, יכול להיות שאני טועה - אולי תכננת לכתוב את ההארה תחת אילסר? (השם ישונה, בינתיים אמשיך לקרוא לו כך) הוא פשוט זכה להרבה יותר ביקורות... (ולא עבר ביקורת מוקדמת)
אז בואי תמקדי אותי (פה על פה, שם על שם...) עברתי בשניהם ולא מצאתי משהו מיוחד, פרט לאחד.לא ממש... על אילסר יש לי ביקורות ממוקדות אחרות על גוף הסיפור, לא ביקורת כללית על הביקורת עצמה
רמוסים ומנותצים.רמוסות ומנותצות
אני חושבת שתקין יותר לומר 'מודע לכך שהנערים'.מודע שהנערים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: