התייעצות הגיגים בעקבות הגיסה, החינוך והפליק...

מצב
הנושא נעול.

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
יפה מאד
משהו אחד לא ברור לי- האם נכון להתנצל לילד? לא נשמע לי..
למה לא?
אם עשינו טעות. ואנחנו יודעים שטעינו. והילד יודע שטעינו. והילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו. ואנחנו יודעים שהילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו.

ובקצרה, אם עשינו טעות, והבנו שזו טעות והילד יודע שהבנו זאת, אז מה? לא נתנצל כי אנחנו מבוגרים ממנו? כי מה?
 

Tehilla Adler

משתמש מקצוען
בלת"ק
בטוחה שאמרו פה הרבה דברים חכמים נגד ענישה פיזית, אני רק רוצה להתחייס לדוגמאות שהביאה פותחת האשכול ולציין שאם מדובר בעשר פעמים שצריך להעיר לילדה אז סימן שיש פה טעות בהבנת הסיטואציה ונדרשת כאן פעולה פשוטה: להחביא את החמצוצים או הספר במקום לא נגיש לילדה. ילדה בת שש לא אמורה להפגין שליטה עצמית ברמה כזו או לא מסוגלת כשיש לה משהו שהיא מאוד מאוד מאוד רוצה (תחשבו עלינו כמבוגרים- אנחנו מצליחים להתאפק ולאכול רק בריא? לקרוא או לגלוש רק בשעות מתאימות?)
הורים מגיעים לקצה כי הם מבקשים מהילדים דרישות לא הגיוניות במקום להבין את הקושי של הילד ולנקוט פעולה אחרי פעם או פעמיים שביקשנו מהילדה ואנחנו מבינים שזה מעבר לכוחותיה
ולא, לא מספיק לומר -אני מבינה שמאוד קשה לך
צריך לומר - אני מבינה שמאוד קשה לך להתאפק עכשיו לכן אני מחביאה את החמצומים או- אני מבינה שמאוד קשה לך ולכן שמוליק ילך עכשיו לקרוא את הספר בחדר של אמא עם דלת סגורה ואת תבואי לעזור לי להכין עוגה או תזמיני חברה
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אני תוהה אם המונח "שבטו" בהכרח מתאר הכאה פיזית. (אדרבה, תחכימו אותי מהפרשנים שבכל הדורות. אשמח!)
אם אני לא טועה ואם אני זוכרת נכון,
בשולחן ערוך כתוב איך להכות.
אסור להכאיב !
זה אמור להיות משהו חלש אבל לא כואב!!!
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אני מעולם לא ראיתי בנ"א שמכה מתוך שלווה רוגע ושליטה עצמית
ואני כן ראיתי!
כמה וכמה פעמים!
ראיתי אבא אחד שכעס על הילד שלו, הילד עשה מעשה שלא יעשה.
הוא נשם עמוק עמוק ובאיפוק,ממקום של שליטה עצמית על עצמו,
זה מה שהאבא עשה:
הוא אמר "הריני מכוון לשם מצוות חינוך"
לקח את היד של הילד
ובקצות האצבעות היכה חלש חלש חלש בצורה כמעט לא מורגשת.
הילד בכה אבל הבין את המסר.

ראיתי את זה בעוד כמה מקומות.
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
למה לא?
אם עשינו טעות. ואנחנו יודעים שטעינו. והילד יודע שטעינו. והילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו. ואנחנו יודעים שהילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו.

ובקצרה, אם עשינו טעות, והבנו שזו טעות והילד יודע שהבנו זאת, אז מה? לא נתנצל כי אנחנו מבוגרים ממנו? כי מה?
זה גם מלמד את הילד להודות בטעויות כשבאמת טועים.
 

יוסף וייס

משתמש חדש
יפה מאד
משהו אחד לא ברור לי- האם נכון להתנצל לילד? לא נשמע לי..
ברור שכן
כמובן לא לעשות כל יום טעות ולהתנצל
אבל כן קורה שטועים וחובה להתנצל ולא רק בעונש יכול להיות גם בצעקה וכו
כן זה לא הגיע לך ואני גם טועה
 

משהו חדש!

משתמש צעיר
תגידו, זה לא סדיסטי להכות ילד מתוך קור רוח ואחרי שהכעס שוכך??!
אם כבר הגיע מצב שבמדרג הענישה מגיע לילד מכה, לא כדאי שגם יראה כעס אמיתי שיתחבר לו, והוא יבין את משמעות המעשה שלו??

הוא אמר "הריני מכוון לשם מצוות חינוך"
לקח את היד של הילד
ובקצות האצבעות היכה חלש חלש חלש בצורה כמעט לא מורגשת.
הילד בכה אבל הבין את המסר.
הילד בכה והבין את המסר כי אבא קיים מצוות חינוך על יד מכה לא מורגשת בקצה האצבעות??!
משהו בשיח כאן מרגיש מנותק מהמציאות.
במציאות שאני חייה, ילד נבהל ומפנים עונש או כי הוא מאד כואב פיזית ואז לא משנה אם הוא קיבל אותו מהקיר או ממישהו קר רוח, או כי העונש הוא ביטוי לכעס שכועסים עליו, ואז לא משנה שהמכה לא כואבת.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לא כדאי שגם יראה כעס אמיתי שיתחבר לו, והוא יבין את משמעות המעשה שלו??
ל-מה אתם קוראים כעס אמיתי??:unsure:
איך ילד מתחבר ומבין משמעות המעשה שלו, כשאבא שלו מראה כעס אמיתי ומכאיב לו בלי לחשוב??
מקווה מאוד שלא הכוונה להכות בלי לחשוב:unsure:
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הילד בכה והבין את המסר כי אבא קיים מצוות חינוך על יד מכה לא מורגשת בקצה האצבעות??!
ובקצות האצבעות היכה חלש חלש חלש בצורה כמעט לא מורגשת.
תקראו שוב!
כתבתי כמעט לא מורגשת!
ז"א,
כאב לילד קצת.
אני ממש מנסה להיזכר איפה זה כתוב איך מכים.
נראה לי בקיצור שולחן ערוך .
 

משהו חדש!

משתמש צעיר
איך ילד מתחבר ומבין משמעות המעשה שלו, כשאבא שלו מראה כעס אמיתי ומכאיב לו בלי לחשוב??
אי אפשר באמת להכות ילד קטן בלי לחשוב, הוא יפצע..
תמיד זה חייב לבוא עם וויסות מסויים.
השאלה האם בסוף זה ינבע מכעס או מאיזה רעיון מופשט של מצוות חינוך.
לטעמי חייב להישאר בזה מימד של כעס.
אשמח לתיקון אם אני טועה.
 

משהו חדש!

משתמש צעיר
ואז זה כבר עבודה של העו"ס במיון..
הכוונה הייתה שכל עוד והוא לא נפצע או קרוב לכך, זה לא באמת היה פורקן של כעס גולמי, הייתה כאן עבודה עצמית של וויסות.
ואז הדיון צריך להתמקד בהשפעה על הילד ובמינון.
מקווה שמובן.
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
במציאות שאני חייה, ילד נבהל ומפנים עונש או כי הוא מאד כואב ואז לא משנה אם הוא קיבל אותו מהקיר או ממישהו קר רוח, או כי העונש הוא ביטוי לכעס שכועסים עליו, ואז לא משנה שהמכה לא כואבת.
:unsure:
אי אפשר באמת להכות ילד קטן בלי לחשוב, הוא יפצע..
תמיד זה חייב לבוא עם וויסות מסויים.
נכון מאוד!!
וזה הוויסות שעליו דיברתי!
אולי לא ציינתי, הפנים היו "כאילו" כועסות
והילד הרגיש את זה.
השאלה האם בסוף זה ינבע מכעס או מאיזה רעיון מופשט של מצוות חינוך.
לטעמי חייב להישאר בזה מימד של כעס.
אשמח לתיקון אם אני טועה.
אני יכולה לומר ב-100% ! האמירה של האב לבן-"לשם מצוות חינוך",
נאמרה מכל הלב!
מתוך רצינות ומתוך הבנה עמוקה !
מתוך מודעות ל-מה שנעשה עכשיו.
ו...אני מכירה את הבנאדם הזה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה