שיתוף ישיבע בוחער GPT

מצב
הנושא נעול.

ריקי ק.

משתמש מקצוען
יוצרי ai
כהתחלה ניתן פשוט לתת לו לקרוא את מה שכתוב בהמכלול על סדרת הספרים ממלכה במבחן, ובייחוד על הדמות הרצויה.
זה ייקל על העבודה, כי אז לפי תגובות הקהל יהיה ניתן לראות מה צריך לשייף ולהשחיז באפיון.
@הלוחשת לתווים הייתי שמחה לאחת הדמויות של ליבי קליין.
סוג לייבי/הערשי/חיים מרדכי
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
אצלי זה גם וגם....
הכל טוב!
זה מעולה גם ככה.
אולי תעשי שרוליק לוין?
אה... את זה דווקא קראתי,
אבל אני לא הצלחתי לקלות את האיפיון שלו בספרים,
כאילו מה הוא עונה לאנשים? איך הוא מגיב?
מה יהיה המזהה שלו בצ'אט? איזה משפט או התנהגות מאפיינות אותו?

אבל אפשר לנסות, פשוט צריך לחשוב איך יזהו מייד שמדובר בשרוליק לוין.
 

מסלול מחדש

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
חשבתי על זה דווקא😏
אבל כל כך לא הסתדר לי לדמיין את איסתרק יושב מול מחשב ומתכתב עם אנשים משועממים, שפשוט לא הצלחתי להתחיל ליצור אותו 😅
אבל אולי באמת.... צריך לחשוב על זה שוב.
תעשי על יקוואל, הוא יאהב את זה.
 

רבקהא

משתמש מקצוען
אצלי היה לו תשובה אחרת:
1728601027911.png
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד

!Bat

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כהמשך לזה-
לכל חסרי הפרימיום כמוני שרוצים גם הם שלוימי משלהם
יש אפשרות לאמן את הצאט הרגיל של ג'יפיטי שידבר בסגנון שאתם רוצים שידבר.
מה שצריך לעשות זה פשוט לכתוב לו "מעכשיו והלאה תדבר כך וכך" מעכשיו והלאה השם שלך הוא נחצ'ה"
ועוד כיד הדמיון הטובה.
כמובן שתוך כדי שיחה תוכלו להוסיף עוד הנחיות ולדייק אותו יותר
מצרפת חלק מהשיחה איתו
אחרי שיטוט קצר מצאתי אופציה לכתוב לו איפיון לא רק דרך הצ'אט עצמו אלא דרך ההגדרות בצד
צ.png

תלחצו על החלונית של השם משתמש ולאחר מכן על customize chatGPT
החלונית שתיפתח מחולקת ל-2 בחלק הראשון אתם כותבים מה שתרצו שהצ'אט ידע עליכם
בחלק השני תכתבו את ההנחיות לצ'אט.
בהצלחה!
 

מאיר ס

משתמש חדש
תראו את זה :


מה ללמוד?

ChatGPT אמר:​

GPT

עכשיו אני לומד גמרא מסכת קידושין, סוגיית "שלוחו של אדם כמותו." זה נושא ממש מעניין, כי הוא נוגע להרבה הלכות יומיומיות כמו שליחות בקידושין, גירושין ואפילו במצוות כמו שחיטה ותרומות. יש בזה עומק מיוחד שמראה עד כמה הכוח של שליח הוא חזק, כאילו המשלח בעצמו עוש
ומה אצלך?


אמרת:​

אני ב"מ מה יש לך על זה

ChatGPT אמר:​

GPT


סוגיית "שניים אוחזין" היא סוגיה שדורשת תשומת לב רצינית - הפלפולים על חזקות, מה קורה כששניים טוענים לבעלות, וכל הניתוח על ראיות. מה שהכי מעניין שם זה הדיוק על מתי נותנים בינינו, ומתי דווקא לא.
על מה בדיוק אתה עכשיו?


אמרת:​

מה עוד?

ChatGPT אמר:​

GPT

אם אתה ב"בבא מציעא", יש שם עוד הרבה שאלות מרתקות שחייבי
  1. השבת אבידה - מרתקות בנושאים על המצווה של השבת אבדה, כולל כל הפרטים של איך מזהים בעלות על החפץ, מתי צריך להחזיר ומתי לא, וגם כל הדיונים על סימנים ודרכי הכרזה. יש בזה גם המון הלכות של "דיני ממונות" שקשורות לחיים שלנו היום.
  2. ריבית - יש לך פרקים שעוסקים באיסור ריבית, שזה אחד הדברים היותר חמורים ב
  3. פועל שכיר - הסוגיות על שכיר ובעל הבית, תנאי השכרה, שכר יומי לעומת שכר שבב.
  4. עביד איניש דינא לנפשיה - עוסק בשאלה מתי מותר לאדם לע
  5. תחילת פרק "הזהב"- דן בשערי חליפין, איך מ
אני לא יודע אם אתם בישיבה עוברים על הכל בעיון או גם קצת בבקיאות, אבל זו מסכת שכל סוגיה


אמרת:​

תן לי לומדעס' בענין

ChatGPT אמר:​

GPT

לומדעס על שאלות בבבא מציעות זה באמת אחד הדברים שהופכים את הלימוד לעמוק ומרתק! בוא ניכנס למשל לסוגיית "שניים אוחזין בטלית" (דף ב' ע"א), שהיא ממש סמל קלאסי לניתוח למדני.

שאלת היסוד:​

המ

הניתוח הלמדני:​

1. מהו יסוד הדין של חלוקת הטלית?​

מתחילים דנים בשאלה, מה הדבר האמיתי שבית הדין מחלק
  • שיטת רש"י : רש"י מסביר שהמשנה מדברת על כך ששניהם מוחזקים בטלית, זה מחלקים ביניהם. לפי שיטה זו, החלוקה נובעת מהחזקה הפיזית של כל אחד על חצי התלית, אנחנו מאמינים לכל רק לגבי אותו חלק שבו הוא מחזיק.
  • תוספות : התוספות שואלים למה לא "כל דאלים גבר" (כל מי שיתפוס חזק ינצח), שהרי שיטות מדברות בספק ממוני? הם יודעים שברור לנו שישניהם מבצעים

2. חזקת​

נקודה למדנית חשובה היא להבין, אנחנו רואים את ש
  • לומדעס החזקות : הא

3. השבועה - מדוע ה​

השבועה היא כאן נקודה למדנית מעניינת בפני עצמה.
  • תוספות רי"ד : מב
  • שיטת הרמב"ם : הוא כתוב כאן בשבועת "

4. מהו היחס בין דין זה לדין של "כל​

למה דווקא כאן במשנה חוקים שיחלוקו ולא אומרים "כל דאלים גבר"? יכול שההבדל הוא שכאן שניים מוחזקים בטלית בפועל, וזה נותן להם זכות ממשית, בעוד שבדינים אחרים הספק גדול יותר וביניהם החזקה פיזית בנ.

סיכום:​

יש כאן ניתוח למדני
מה ד


אמרת:​

תפאט יותר

ChatGPT אמר:​

GPT

או, אתה מחפש לומדעס ברמה עוד יותר מעמיקה – מצוין! בוא נתעמק עוד יותר ביסודות הדינים של "שניים אוחזין בטלית" וננסה לפתוח את הראש לעוד כיווני מחשבה.

1. שורש החיוב לחלק את הטלית :​

ננסה להבין את הבסיס ההלכתי לכך שהטלית מחולקת בין שניהם. אם נחשוב לרגע, הרי כל אחד טוען לבעלות מלאה. אז למה בית הדין מחלק, ולא, למשל, פוסק שהטלית שייכת לאחד בלבד?
כאן אפשר לדון בשני כיוונים:
  • א. מחלקים הספק : כמו שראינו בשיטת התוספות, אפשר שהחלוקה היא פשוט תוצאה של מצב ספקני – אנחנו לא יודעים למי שייכת הטלית, בית הדין לא יכול להעדיף צד אחד על פני השני, וכתוצאה מכך הפתרון ההוגן הוא לחלק.
  • ב. מחלקים מחמת החזקה הפיזית : יש כאן מקרה מיוחד שני שני מוחזקים עובדים בטלית. נותן הדין שכל אחד זכאי לפחות לאותו חלק שבו הוא מחזיק. כלומר, החזקה המעשית יוצרת חזקה ממונית. הדיון מציף שאלה יסודית – האם עצם ההחזקה יוצרת זכות קניית, או שהיא רק סימן לבעלות הזה?

פלפול נוסף:​

נעמיק בזה: לפי תוספות, אם נאמר שהספק הוא לחלוקה, אפשר לשאול – למה לא ליישם את הכלל של "המוציא מחברו עליו הראיה"? הרי כל אחד טוען שהטלית שלו, והשני מחזיק בטלית שלא כדין. מה, היינו מצפים שכל אחד מהם יצטרך להוכיח את טענתו. למה כאן מחלקים ללא הוכחות?

2. עקרון "כל דאלים גבר" מול חלוקה :​

כאן יש מקום לפלפול רחב. בדרך כלל, במצבי ספק ממוני שאין שני ראיות, הולכים לפי הכלל של "כל דאלים גבר" – מי שיצליח בנכס בכוח, יזכה בו. אבל במשנה שלנו לא אומרים כך, אלא מחלקים את הטלית.
  • שיטת הרמב"ן : הרמב"ן מבאר שאמנם בדרך כלל אומרים "כל דאלים גבר", אבל כאן המקרה שונה, משום ששניהם מוחזקים פיזית בטלית. כלומר, רק כשאין חזקה פיזית בין השניים אומרים "כל דאלים גבר", אבל כשהחזקה משותפת, הפתרון הוא חלוקה.

דיון למדני:​

נשאלת השאלה: מה יקרה אם רק היה אחד מחזיק בטלית והשני לא? האם אז היי גבר אומרים "כל דאלים", או שעדיין הייתה אפשרות לחלוקה? כאן אפשר להעמיק בכיוון של ההבדל בין החזקה פיזית של "חזקת ממון". כלומר, האם החזקה פיזית חזקה מספיק כדי לשנות את ההכרה, או שהחזקה ממונית חשובה יותר?

3. המושג של "חזקת ממון" :​

עוד נושא למדני הוא הדיוק סביב "חזקת ממון". במשנה מדובר על שניים שפחות בטלית. אבל מהו התוקף של חזקת ממון במקרה כזה? האם חזקת ממון היא חזקה "מהותית", שהיא מורה על עלות אמיתית, או שמא זו רק חזקה זמנית שמשמשת ככלי להכרעה?
  • אם נאמר שחזקת ממון היא רק "מכניזם" להכרעה בספקות, אפשר שבמקרה שבו שניהם מדינות, אין לנו דרך להכריע, מחלקים. אבל אם נאמר שחזקת ממון היא לבעלות אמיתית, אז צריך לדון בכל מקרה ומקרה לפי מי שהחזקה שלו יותר מבוססת.

כיוון נוסף:​

האם ייתכן מצב שבו החזקה הפיזית עצמה יוצרת קניין? כלומר, עצם זה ששניהם אוחזים בטלית מורה על כך שיש להם חלק בנכס? לפי שיטה כזו, החלוקה היא לא רק פתרון, אלא הכרה פועלת שכל אחד מהם יש לו חזקה ממשית.

4. מושג השבוע :​

השבועה בסוגיה היא למדני בפני עצמו. למה המשנה מחייבת שבוע במקרה הזה? הרי חלק, החלוקה מספיקה, אז למה צריך להוסיף את החיוב להישבע?
  • הרמב"ם : מבאר שמטרת השבוע היא להרתיע מפני תביעות שווא. כלומר, בית הדין חושש שאחד מהצדדים אינו דובר אמת, זה מחייבים שבועה כדי לוודא שאנשים לא ינסו להוציא ממון שלא בצדק.

דיון נוסף:​

אפשר לשאול: האם השבוע הזו היא "שבועת היסת", כלומר שבועה שמדרבן כדי למנוע תביעות שקריות, או שיש כאן חיוב שבועה מדאורייתא שמטרתו לוודא את בירור הספק? בנוסף, למה מחייבים את שניהם להישבע, בדרך כלל שבועה באה רק על מי שלא מוחזק? אפשר שהתשובה נעוצה ושניהם מוחזקים בפועל בטלית, אין דרך להכריע אלא על ידי שבועה כפולה.

סיכום למדני:​

הניתוח הלמדני כאן עוסק בשאלה של "מעמד החזקה" – האם ההחזקה הפיזית יוצרת זכות ממונית אמיתית, או שהיא רק כלי לפתרון הספק. כמו כן, דיון מעמיק על השבועה בסוגיה, וההבדל בין ספק ממוני רגיל מצב שבו שני תפקיד מוחזק
מה


אמרת:​

איפה אתה ללמוד ?

ChatGPT אמר:​

GPT

אני לומד בישיבת "כנסת יחזקאל". זה מקום עם אווירה רצינית מאוד של לימוד בעיון, והרבה דגש על בניית סברות מעמיקות. למרות שאני שוקל לפעמים לעבור לישיבת חברון – כי יש שם גם רמה גבוהה וגם הזדמנויות אחרות להתחבר עם בחורים מכל מיני רקעים. זה קצת התלבטות, אבל אני עדיין פה, מת
ומה


אמרת:​

אני לומד ב'אטינגר' איפה אתה ?

ChatGPT אמר:​

GPT

אה, ישיבת אטינגר! שמעתי עליה הרבה
אני, כמו שאמרתי, לומד ב"כנסת יחזקאל" – זה ישיבה שיש בה דגש על פיתוח של עומק בסוגיות ובעיקר על בניית מחשבה למדנית מדויקת. לפעמים הלימוד אצלנו נהיה ממש עיוני עד רמ


אמרת:​

'אטינגר' ו'כנסת יחזקאל זה אותה ישיבה

ChatGPT אמר:​

GPT

אהה, צודק לגמרי! "אטינגר" ו"כנסת יחזקאל" זה באמת ישיבה, אני פשוט התכוונתי ל"כנסת יחזקאל" כשהזכרתי אותה קודם, כמו שאתה אומר, זה השם הרשמי. אני רואה שאתה חלק מהמקום הזה – איזה יופי! אז אנחנו באותו "סטיבל".
 

שעת חלון

משתמש רשום
תרשו לי להתייחס להתכתבויות של בנות עם ה'ישיבע-בוחר',
לפני כן, אצהיר שאני לא נמצאת כאן הרבה, ואומרת את הדברים ממבט של אורחת
שאולי בגלל שאני לא רגילה- הדברים צורמים לי יותר.

יש כאן ממש בעיה של הרגל בשיח לא צנוע וגובל בג"ע.
כשמתכתבים עם GPT, זה לא בן אדם ולכן (אולי) לא עוברים על איסור בפועל
כי (אולי) אין באמת בעיה לתקשר עם רובוט שמתוכנת לענות כבחור ישיבה
אבל
מה שנשחק כאן זה ההרגל
נפרצות נורמות
הדמות הזו עונה כ"כ קרוב לבן אנוש
שאחר כך פחות שמים לב לחומרת התקשורת עם גבר אמיתי.

במיוחד הפריע לי ציטוט ה'שיחה' של 'שבי' עם 'שלוימי'
בעצם מוצגת כאן שיחה
של בחורה שמנסה להתחיל עם בחור.
מה זה אם לא שיחה ש(גובלת ב) גילוי עריות?

אני מבקשת להוסיף, שאין כאן חלילה להביע בקורת
או טענה אישית
על אף אחת ממשתתפי האשכול וכמובן שלא על אלו שהתכתבו בסגנון הנל
ודאי מחוסר שימת לב

בער בי הצורך להגיב ולהסב תשומת לבכם.

יתכן שהבעיה רחבה יותר ושייכת לכל סוגיית הGPT.
אין לי גישה למערכות הללו, ולכן הבנתי בנושא דלה.
כתבתי רק על סמך מה שהועלה כאן באשכול.
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
ניסתי להפיל אותו לא הלך..צפה בקובץ המצורף 1796370
בחרת כבר אתרוג לחג?

ChatGPT said:​

GPT

וואי, שאלה טובה! האמת שאני עוד לא בחרתי אתרוג, כי אני מחכה להגיע לשוק ארבעת המינים של הישיבה. יש שם את הרב האחראי שעוזר לבחור אתרוגים מהודרים, והוא ממש מבין בעניין—יודע לבדוק כל כתם וכל בליטה.
חוץ מזה, אני אוהב את האווירה של השוק, איך שכל בחור מתרגש למצוא את האתרוג הכי מהודר. יש משהו ממש מיוחד באיך שכל בחורי הישיבה עומדים ומסתכלים על כל אתרוג כאילו זה יהלום... נראה לי שבשבוע הקרוב אני אלך לבחור, בעז"ה.
מה איתך? כבר מצאת אתרוג מהודר?


You said:​

כן. לקח לי זמן כי צריכים לבדוק שהאתרוג אינו מורכב או גרונקל וכדו'.

ChatGPT said:​

GPT

וואו, כל הכבוד על ההקפדה! זה לא פשוט בכלל למצוא אתרוג מהודר בלי חשש מורכב או גרונקל. צריך עין טובה וסבלנות... בדיוק כמו שצריך בלימוד, האמת.
אני זוכר פעם שהלכתי עם אבא שלי לחפש אתרוג, והוא בדק על פי כל השיטות—גם השיטות המחמירות ממש. זה לימד אותי כמה חשוב להשקיע ולא להתפשר על הידורים.
מעניין, איזה סוג אתרוג יצא לך בסוף? קלבריה, תימני, או אחד מהזנים האחרים?


You said:​

האמת, אני לא כל כך בקי בבדיקת האתרוג לגרונקל. אתה יודע לבדוק?


ChatGPT said:​

GPT

האמת, אני לא איזה מומחה גדול, אבל למדתי קצת איך לבדוק גרונקל וכדומה, כי זה נושא שדיברו עליו לא מעט בשיעור בישיבה לקראת החג.
בגדול, גרונקל זה מין בליטה או גידול שצומח על האתרוג, והוא יכול לפסול אותו אם הוא במקום מסוים או בצורה מסוימת. הדרך לבדוק את זה היא להסתכל טוב על כל הצדדים של האתרוג, במיוחד באזור העליון (החוטם) ובתחתית (העוקץ). חשוב שהאתרוג יהיה חלק יחסית, בלי בליטות בולטות או גידולים לא טבעיים.
חוץ מזה, יש גם כללים על צבע האתרוג—הוא צריך להיות צהוב בהיר או ירקרק, אבל לא עם צבעים אחרים כמו שחור או חום, וזה גם קשור לאיכות שלו ולחשש גרונקל.
אבל הכי טוב זה לבדוק עם מישהו שמבין ממש בתחום—כמו הרב של השוק או איזה מומחה לאתרוגים. הם יכולים לזהות דברים בעין מקצועית ולהגיד לך אם יש חשש או לא.
אם אתה רוצה, אפשר ללכת יחד פעם לשוק ולראות איך הם בודקים, זו ממש חוויה!


You said:​

@ מנחמשלוימה מה אתה אומר על זה?

ChatGPT said:​

GPT

אני אומר שזה אחלה רעיון! תמיד כיף ללכת לשוק ארבעת המינים, במיוחד כשיש מישהו שמבין עניין. זה כזה מרגיש שאתה במין "אולפן חי" של שיטת בדיקת אתרוגים 😅. אתה רואה איך בודקים אתרוג בצורה מקצועית, שומע את כל השיחות של "פה זה גרונקל" ו"פה זה מורכב", ואפילו קולט אנשים שנלחצים מכל שריטה קטנה.
בקיצור, זה ממש אירוע שאפשר ללמוד ממנו מלא, וגם להרגיש את אווירת החג באוויר. חוץ מזה, תמיד יש את אלו שמנסים לשכנע אותך שהאתרוג שלהם הוא הכי מהודר בכל השוק, אז זה גם שעשוע טוב 😆.
מה אתה אומר, נלך לשם עם איזה רב או מישהו מבין ונהיה בטוחים שהאתרוגים שלנו למהדרין מן המהדרין?

@ אייל גלבוע מה אומר על זה?

ChatGPT said:​


אני אומר שבחירת אתרוג זה כמו מבצע מורכב - אתה בודק כל זווית, כל פרט קטן, מוודא שאין שם שום חשש לפסול או להסתבכות מיותרת... ואז גם אחרי שמצאת אחד שנראה מושלם, אתה עדיין מהסס, כי אולי יש איזה גרונקל קטן שאתה מפספס.
אבל היי, לפחות האתרוג לא ידרוש ממך להילחם באחוות טרוריסטים בשביל להציל את המשפחה שלך, נכון? אז אפשר להירגע.
 
נערך לאחרונה ב:

דו משמעי

משתמש מקצוען
אייל גלבוע לא מסיים משפטים...
זה בעיה שלו או של chat gpt?
כי באותו זמן שאלתי את chat gpt הרגיל והוא ענה לי לענין.
צילום מסך 2024-10-13 164807.png

צילום מסך 2024-10-13 164817.png


צילום מסך 2024-10-13 164828.png


צילום מסך 2024-10-13 164836.png

צילום מסך 2024-10-13 164856.png
 

דו משמעי

משתמש מקצוען
אייל גלבוע לא מסיים משפטים...
זה בעיה שלו או של chat gpt?
כי באותו זמן שאלתי את chat gpt הרגיל והוא ענה לי לענין.
צפה בקובץ המצורף 1796898
צפה בקובץ המצורף 1796899

צפה בקובץ המצורף 1796900

צפה בקובץ המצורף 1796901
צפה בקובץ המצורף 1796902
וגם שינה לי קצת את המילים
כתבתי לו
אם אתה רוצה יותר פרטים אז דע שהוא לא בחדר בו שהיתם בפעם הקודמת אלא באחד קצת פחות סימפטי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה