בלת"ק
הרב משה ברויאר
יעוץ וטיפול יהודי
שם את כל השיטות בכיס הקטן. שיטה מדהימה שבעצם מרכזת את כל השיטות (מה שעובד ונכון) והכי חשוב מכולם
מתחילה ומסיימת עם טיפול יהודי שנוגע בשורש הבעייה! כל השיטות לא מטפלות מספיק בשורש!!
אנו יהודים וכל השיטות שהמוצאו מהגויים לא מותאמים ומספקים את הנפש היהודית.
כל הטיפול -תורת הנפש מספרי קודש, קבלה שאספו וקיבצו במשך שנים בהנגשה מדהימה.
פסכיטרים ופסיכולוגים יידועי שם עומדים נפערים איך בשיעור אחד מקפל להם
הרב לימודים של כמה שנים!!
לטלפונים מכתבים לאימות וכל המידע ממליצה להתקשר למשרד.
ד''א אפשר לקבל שם גם הפנייה למטפל בהתאמה אישית.
כואב לי כל פעם מחדש לראות את המשפטים האלה.
לדעתי זה לא מציאותי.
א' כי גם אני למדתי לפני התואר במקום שטוען טענות כאלה.
ב' כי אדם שלמד תארים מובחרים כשהוא בא לרב בויאר וכדומה
החיבור שלו לדברים קשור ומבוסס מאוד על כל מה שהוא למד,
אז אם הוא מודע לכך
הוא לא יטען שזה מספיק
ואם הוא לא מודע לכך, אז זה קצת מחשיד, כי כן מצופה מאדם מקצועי שיזהה זאת
ובכלל, השפה הזאת: 'שם את כל השיטות בכיס הקטן'....
לצערי, דווקא מאנשים שאינם דתיים,
אנשי מקצוע שיודעים דבר או שניים,
שמעתי, להפתעתי, הרבה את המילים: 'לא יודע'. לא יודע הכל.
זה הרבה יותר אמין.
מטפל טוב יודע הרבה יותר מה הוא לא יודע. במה הוא אינו מומחה. ולא יהיה מוכן לטפל בדברים כאלה.
לגבי כל הנושא של היהדות, זה בעיני, לא כל כך מכבד את התורה.
אני כל פעם מחדש מנסה להבין מה האינטרס שעומד מאחורי האנשים שמשכנעים שרק השיטות היהודיות ?
הרבה פעמים, ורק היום פגשתי שוב,
אנשים שבורים מטיפולים שעברו, זה קורע לב, זה בלתי נתפס,
ואסור לנו להצדיק את הדבר הזה, זו אחריות עצומה.
להשתמש ביהדות כתירוץ לכך, זה עלול להיות עוול ולפני עיוור לא תיתן מכשול
זה שיש בתורה הכל זה ברור.
גם את כל הרפואות יש ובכל אופן אנו הולכים לרופא.
האמירה הזאת נובעת מהתיחסות לטיפול כנותן עצות/דעות.
אבל טיפול זה ממש לא זה.
בבחינה מסוימת טיפול הוא סטרילי לעניני דעות ועצות.
כמובן שכיוון שזה גבול דק אז
אני כן חושב שמטפל טוב בעל תארים
צריך גם ללמוד גישות יהודיות
ולהשקיע הרבה בליבון עם תלמידי חכמים
כדי לזקק ולוודאות שהשקפתו טהורה.
נ.ב. 1.
אגב אני לא חושב שמטפל טוב חף מטעויות,
ותמיד טיפול הוא דבר מורכב,
ואפילו במצבים מסוימים צריך להעלות את הכאב על פני השטח, ורק אז אפשר לרפאות באמת,
וכן, לעיתים זה יכול לגרום לאנשים לעזוב בשלב של ההצפה.
אבל לפחות, מטפל טוב עושה את המקסימום כדי שלא יקרה נזק,
כגון להכין מראש תשתית תמיכה מספיק חזקה שתצליח להכיל את רגעי הקושי.
וכן מטפל טוב (אמור להיות) רגיש,
להודות על טעויות וללמוד מהם
ומוכן לקבל ביקורת בכבוד!
ללכת להדרכה קבוע
ולנטר שוב ושוב מה שעובר עליו בחדר הטיפול.
נ.ב 2.
גם בעל תארים עדין לא מחייב שהוא מטפל טוב. ובאקדמיה יש המון חסרונות. אסור ללכת עיור אחרי אף אחד. יש יותר הסתברות לטוב.
נ.ב. 3.
אני חושב שניתן להסתכל על טיפול כדרך להגיע לעבודת המידות אמיתית.
מביא לטהרה.
מרחיב את היכולת לבחירה חופשית
על ידי שמסייע להביא למודעות את התת מודע מה שמאפשר
להשתחרר מאוטומט שמונע מחלקים פחות טובים בנפש
ולכן יהו אנשים מרוממים ביהדות שיכולים להביא לטהרה זו.
כמובן שלאף אחד אין פריוולגיה על כך.
אבל מה לעשות
שהמקום היחיד שהפך
את
הדרך להגיע לזה
לצורה שיטתית ומקיפה ומיומנת ומבוססת מחקרים על מליארדי אנשים והון עתק
פלוס הכשרות פרקטיות ודרישות מחייבות ומרחיקות לכת,
לעת עתה,
זה לא בבית המדרש.
והלוואי שכבר יגיע היום שמלאה הארץ דעה את ה'... שם גם נזכה לראות בחוש את מה שהיום מוסתר וטמון בתורה