שוב, הנידון הוא על חוויה ולא על צבע.לדעתי אין כאן שאלה,
א)מכיוון שהעולם בנוי על מערכת דומה כמעט בכל דבר ,זאת אומרת חוש ההריח שלנו בוודאי מריח את אותם ריחות, ובלוטות הטעם שלנו וודאי חשות את אותם הטעמים, (רק שיש טעם שאוהבים יותר ויש טעם שאוהבים פחות, וזה כבר תלוי לפי בן אדם), לכן גם בצבעים אין שום הגיון להניח שלא רואים את אותם צבעים.
ב)ברור שיש צבעים שההבדל הרגשי אליהם הוא שונה לדוגמא ירוק ושחור ברור שיש הבדל מהותי בתגובה הרגשית בין שני הצבעים. מה שכן יכול להיות שיש סטיה קלה בין אדם לאדם באותו הצבע, דהיינו אחד רואה את הירוק הכהה ממש כהה והשני יראה את זה קצת פחות כהה אבל ברור שלא בהיר או צבע אחר.
זה באמת הצבעים שאתה רואה?, כי אני לא!!!!!!!!!אתם ודאי מתכוונים לאפור ותכלת.
אני רואה דווקא אפור וטורקיזמבחן ידוע, חוץ מזה שאני רואה אפור ותכלת
זה משהו בתמונה.אני רואה דווקא אפור וטורקיז
ומתווכחת פה עם חצי מהמשפחה שרואה וורוד לבן
אבל איך זה הגיוני?
הייחודיות של הצבעים היא בתמונה, או בנעל עצמה?
כי אם הייחודיות היא בנעל, איך המצלמה קולטת את זה ומעבירה הלאה?
היא לא הייתה אמורה לקלוט צבע אחד?
ראיתי פעם עוד תמונה כזאת, של שמלה שחלק ראו כחול וחלק ראו זהב
ושם השמלה עצמה הייתה מבד מיוחד,
אז איך זה נקלט בתמונה??????
נשגב מבינתי!
מה הכוונה?שוב, הנידון הוא על חוויה ולא על צבע.
ברור שזה לא משנה, זה סתם דיון תאורטי מעניין.לא יכול להיות שאנחנו רואים אותם צבעים ורק כל אחד קורא לזה בשם אחר- זה משהו לא הגיוני, כי צבעים גורמים לתגובה מוחית
מה שאולי אולי אולי, יכול להיות שחלק מהאנשים רואים צבעים אחרים שלנו אין מושג איך הם נראים כי כל קשת הצבעים מורכבים מכמה צבעי יסוד בסיסיים ופשוט אצלם יש משהו אחר...
אבל גם אם כן, מה זה משנה???
אני לא מתעסק בפילוסופיה...מה הכוונה?
ברור שהנידון הוא על הצבע אבל על ידי הגדרת החוויה אפשר להבין את עניין הצבע.
התשובה היא שלא צריך להתייחס לאולי לא חשוב.התמונה של הנעל לא קשורה לנושא של האשכול.
עד כמה שידוע לי- זה איזשהו חומר שיש על הנעל שלא כולם מסוגלים לראות אותו. ולכן מי שרואה- רואה בצבע מסוים.
כמו שיש תדרים שלא כולם מסוגלים לשמוע.
ובשאלה המקורית- שאלה ידועה ואין דרך להכריע.
אז אין זה עובר בתמונה?התמונה של הנעל לא קשורה לנושא של האשכול.
עד כמה שידוע לי- זה איזשהו חומר שיש על הנעל שלא כולם מסוגלים לראות אותו. ולכן מי שרואה- רואה בצבע מסוים.
כמו שיש תדרים שלא כולם מסוגלים לשמוע.
זה משהו בתמונה.
קשה להבין את זה אבל הצבע נקלט במוח ולא בעין, וכנראה זה משהו שיש שתי דרכים להבין אותו.
שמים בצלחת, וקוראים לאבא או אמא שתאכיל אותך!!!!!תלמד אותנו איך אוכלים לארוחת צהריים עשב ירוק, עשב ממש ירוק ועשב הרבה הרבה יותר ירוק ונהיים חכמים!
תכלת-טורקיז ואפורמבחן ידוע, חוץ מזה שאני רואה אפור ותכלת
ובהלכה צריך לאכול דג בשבת, לענג את החג עם בשר וכוא. מובא בגמרא בפסחים שלעם הארץ אסור לאכול בשר (כמובן אל תקחו אותי להלכה).
העניין עם עם הארץ הובא כדי לחזק רעיון,ובהלכה צריך לאכול דג בשבת, לענג את החג עם בשר וכו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: