את צודקת 100%1. אני יכולה לשלוט על הפה שלי, לא להטיף לאחרים מה לעשות.
2. הקושי שלי לא ’מכבה’ את הקושי של השני.
ואולי לקח לעצמי לזכור לא להתלונן על כל מיני דברים שאצלנו זה מובן מאליו ולאחרים לא
את צודקת 100%1. אני יכולה לשלוט על הפה שלי, לא להטיף לאחרים מה לעשות.
2. הקושי שלי לא ’מכבה’ את הקושי של השני.
מסקנה יפה.את צודקת 100%
ואולי לקח לעצמי לזכור לא להתלונן על כל מיני דברים שאצלנו זה מובן מאליו ולאחרים לא
לא כתוב בשום מקום שאסור?מסקנה יפה.
אבל אני חושבת שיש מגמה בציבור כאילו ”אסור להתלונן”..
זה לא כתוב בשום מקום שאסור..
בשביל שיהיה לנו יותר טוב, כדאי לנו תמיד להסתכל על הצד החיובי והמאיר.
וכמובן להודות ולהתפלל הלאה על כל מה שיש.
אבל תלונות על דברים קטנים יותר שוליים, הן חלק מהחיים.
החיים הבריאים, התקינים והשגרתיים.
נו, פסדר..לא כתוב בשום מקום שאסור?
"חייב אדם לברך על הטובה כשם שמברך על הרעה"
וחז"ל אומרים שמי שמתאבל יותר מידי על מת, עונשו שעל מת אחר הוא יבכה (מו"ק כ"ז ע"ב)
ושם מדובר על דברים יותר משמעותיים מהתלונות הרווחות בדורנו...
טוב, אז הניסוח לא מוצלח, ובכ"ז אסור להתלונן בין אם לשני יש ובין אם לשני אין.נו, פסדר..
ידעתי שמישהו יבוא לי עם זה.. חשבתי על זה.
לא על זה דברתי..
איפה כתוב שאסור להתלונן על משהו שלשני אין?
הם שמחים שאולי מהיום יפגעו בהם פחותבלתק
רק שאלה קטנה, לתשומת הלב
והיכן הרגישות לאלו שקוראים את האשכול הזה, והם הם אלו שלא זכו ר"ל?!
איך הם מרגישים כשמתעסקים ודשים ומהפכים בליבותיהם, מה פוגע בהם ומה לא?!
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:הגישה של לחמוק משאלות טבעיות וספונטניות היא סוג של שמאלנות ו'נאורות'
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:מי שאפילו שאלה קטנה כל כך מקפיצה אותו, הוא כנראה אדם רגיש ברמה מוגזמת ואני מציע לו...
אין לי מה לומר, אלא להפנות לסעיף 1ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"הגישה של לשאול שאלות חודרניות היא סוג של ימניות ועממיות"...
במילים אחרות - לא קשורה לנושא של פגיעה או לא פגיעה בבן אדם.
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"מי ששאלה כזו לא מזיזה לו - כנראה הוא אדם אדיש ברמה מוגזמת ואני מציע לו..."
במילים אחרות - אבחון סובייקטיבי ששולל מהאדם את הלגטימיות להרגיש את מה שהוא מרגיש.
הגישה של לשלול יחס זהיר ועדין לסביבה ולסווג אותה כנאורות שמאלנית היא סוג של התעלמות ממאמרי חז"ל מפורשיםהגישה של לחמוק משאלות טבעיות וספונטניות היא סוג של שמאלנות ו'נאורות' (ע"ע מרב מיכאלי והמגדר).
"ואהבת לרעך כמוך"איפה כתוב שאסור להתלונן על משהו שלשני אין?
זה לא קשור למצות ואהבת."ואהבת לרעך כמוך"
רבי עקיבא: זה כלל גדול בתורה!
לא כל דבר צריך להיות כתובאיפה כתוב שאסור להתלונן על משהו שלשני אין?
הו, יופי!לא כל דבר צריך להיות כתוב
אנושיות וטקט לרב לא כתובים בתורה
אני לא בעד חוסר טקט.מצוות 'ואהבת' היא כוללת.
היא לא באה לפרט כמה פעולות מוגדרות בלבד.
אם זה פוגע במישהו- תהיי רגישה. נקודה.
לאנשים בלי עבודה לא נעים שמתלוננים לידם על עומס בעבודה. לאנשים בלי ילדים לא נעים שמתלוננים לידם על צער גידול בנים. ולרווקים לא נעים שמתלוננים לידם על זה שהבעל לא סוגר את הפקק של המברשת שינים.
וסתם לסקרנות: איך מתבטאת אצלך מצוות 'ואהבת'?
אני גם לא כתבתי שאסוראני לא בעד חוסר טקט.
אבל אני גם לא בעד סתימת פיות בשם התורה וההלכה..
מה שאסור, אסור. מה שמותר, מותר.
לא כל דבר צריך להיות כתוב, אבל להגיד ”אסור להתלונן” קצת מוזיל את הערך של המילה ’אסור’.
את מוזמנת לעיין בהודעה שלי מאמצע האשכול, אם מסקרן אותך איך אני מקיימת מצות ואהבת.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: