אין עוד מלבדו"
משתמש פעיל
ואני הבנאדם האחרון שחשוד בכךאוקי
נשימה לרווחה...
סורי שציטטתי אותך
פשוט היה כבר ניק שכתב דברים שנשמעים ברוח הזו
תשימו לב מה משתמע מהניסוח שאתם כותבים
יש לי חברה גרושה ואני עוזרת לה המון!!
ואני הבנאדם האחרון שחשוד בכךאוקי
נשימה לרווחה...
סורי שציטטתי אותך
פשוט היה כבר ניק שכתב דברים שנשמעים ברוח הזו
תשימו לב מה משתמע מהניסוח שאתם כותבים
הרב שטינמן פסק שלגרושה יש דין אלמנה!בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
היא באמת לא התכוונה לזהכבוד המגיב.
גרמת לי להישאר בהלם ותדהמה דקות ארוכות לראות את דבריך השערורייתיים (מבלי להיכנס לפירושו של רש"י).
אך אח"כ החלטתי לדון אותך לכף זכות.
סליחה שהתקפתי, אבל אני ממש התפלצתי לראות את התגובה המקוממת.
מה זאת אומרת כי על יתומים צריך לרחם,
וילדי הגרושים/ות צריך להוקיע ולהתעלל - 1+1...
כבוד המגיב.
גרמת לי להישאר בהלם ותדהמה דקות ארוכות לראות את דבריך השערורייתיים (מבלי להיכנס לפירושו של רש"י).
אך אח"כ החלטתי לדון אותך לכף זכות.
מסופר על מגיד שהיה נודד מכפר לעיר ועיקר שיחתו היה על אמונה וביטחון, כמה על האדם להתאזר באמונה ולהיות סמוך ובטוח שלא יחסר כל מחסורו וכל מה דעביד רחמנא לטב עביד, וכל הפגעים שקורים רך ורק לטובתו הם, ואין צורך להילחץ כשדברים אינם מסתדרים ואף במקרים גרועים וחמורים כחולי מסוכן או באים לפת לחם על האדם לחיות באושר וחיוך על הפנים תמיד.
באמצע שיחתו הנלהבת נכנס שכינו ולחש לו דבר מה באזניו,
המגיד התמוטט ארצה על אתר ובקושי השיבו את רוחו.
אחר ההתאוששות שאלו הנוכחים מה אירע, ענה להם המגיד שכינו הודיע לו שאיזה פרה ברפת שלו מתה ומעתה יחסר לו מעט חלב.
תמהו כולם והקשו הרי אתה אמרת ודיבת והוכחת שצריך להתאזר באמונה ולחיות עם חיוך... אף במצבים הקשים ביותר, ואיך קרה לך כזאת שהתעלפת לשמע הדבר שפרתך מתה..
ענה אותו מגיד מזויף. הכל טוב ויפה עד לפרה שלי.......
כך גם כבוד המגיב, אכן אין עוד מלבדו, ומעניין באמת למה לא כתבו בתורה לרחם על ילדי גרושים, אבל מדבריך משמע שאתה ב"ה נשוי ומאושר, ואולי אף אב לילדים, החיים נוסעים לך ברוגע אז מה הבעיה להתעלל ברגשותיהם של האחרים, ועוד בחסות פסוק בתורה.
סליחה שהתקפתי, אבל אני ממש התפלצתי לראות את התגובה המקוממת.
אז למה את עוזרת לה...בבקשה
פרצופים כועסים לא יעזרו
שאלתי בתמימות (יש לי חברה טובה גרושה ואני יודעת מצוין מה זה אומר)
אז למה את עוזרת לה...
אין הרי מצוה בתורה לרחם ולעזור לגרושה וילדיה?
א. סליחה - לא רוצה לצער אף אחד/ת! באמת ולא בציניותמצער אותי שהבאת ציטוט של רק חלק ממה שכתבתי, וכתבת ליד זה את התגובה הזו, שהיא הפוכה לגמרי מכל מה שכתבתי!
האם באמת אי אפשר להבין את מי שחושש (וכאמור אינני מסכימה עם חשש זה) - שהלך הרוח המערבי - של גירושין כדבר שהוא מלכתחילה - ייכנס אלינו?כתבת שאת מבינה אך לא מסכימה הערתי שיש דברים שא"א גם להבין ואת הצורת החשיבה שתיארת א"א להבין מהסיבה הנ"ל.
אמנם אין ספק כלל!!!!!!! שחייבים להיות רגישים וערים לנושא ומי שכבר כן נמצא במצב כזה לדון אותו לזכות ולקבל אותו בטבעיות מוחלטת - כי מה שלא יהיה עלינו מטול לקבל אותו כאדם מושלם ואין זה עסק שלנו מה עבר עליו,
זה ממש לא נכון ומקומם
יש פעמים שגירושין לא באשמת 2 הצדדים
ואני הבנאדם האחרון שחשוד בכך
יש לי חברה גרושה ואני עוזרת לה המון!!
שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
כן בדיוק - הרי הם בחרו זאת לעצמם ! והילדים שנולדו בבית גם בחרו לעצמם איפה להיוולד אז ממילא מצוה להוקיע אותםמה זאת אומרת כי על יתומים צריך לרחם,
וילדי הגרושים/ות צריך להוקיע ולהתעלל - 1+1...
נראה שאתה לא ממש חי בעולם הזה ...אני דווקא הכי התחברתי למה שכתב משולם
אבל הייתי מנסח את זה יותר עדין
לאחר שקרה ופשה הנגע בציבור שלנו שחי על סטיגמות
ולכל אחד מוזר גם עם זה לטיבותא מתייחסים גרוע !!!
דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה
בואו לא נשכח שהתופעה גם עוזרת להשפיע על אותם אלו שמתלבטים האם לקיים מצוות מחזיר גרושתו /או עדיין אשתו
למען החברה ולמען הילדים
מבלי לשפוט חלילה וק"ו מבלי לדון
אבל יש גם מעלות בכל החסרונות שלנו כציבור
חייב לומר לך באופן אישי שהמילים שלך כאן באשכול מאוד מאוד מעודדות אותי ונותנות לי חיזוקאגב, רק הארה חשובה:
שלא יישמע מהאשכול הזה חלילה שהציבור כציבור מתעלם!
אני באופן אישי בשנים שותף לא בכסף רק בסיוע בחלוקה עצמה - עדיין איני עתיר נכסים באחת מחלוקות החסד של החגים בעיר בה אני גר וההתייחסות לאלמנות ולגרושות ולפרודות הוא זהה!
האמור לעיל הוא כלפי היחידים שלא מבינים דברים פשוטים...
מילים כדורבנות !!! מעלה לי דמעות ...אני רואה שהדברים שלי לא הובנו כראוי - אז התנצלות מראש:
כמה נקודות:
1. החשש לכשעצמו שגירושין ייהפכו למין פתרון של לכתחילה - מובן ולגיטימי ואין על זה חולק!!!
2. אבל! וכאן האבל הגדול, השאלה מה עושים עם החשש הזה, האם בגללו אנו פחות מסייעים למי שצריך, אזי יוצא שכרו בהפסדו!
ועל זה בדיוק אני מעיר כאן, החשש לגיטימי אבל הוא לא מצדיק את התוצאה! אם גרושה ואלמנה צריכות סיוע ואחת מקבלת והשניה לא, לא יועילו כל התירוצים שבעולם זו רשעות ואכזריות. - ובל נשכח מדובר בבן אדם לחבירו - אש!!!
3. ההקשר בין הדברים הוא מוכרח מכורח המציאות - כאשר מתעלמים מגרוש/ה ומשפחת/ה שצריכים סיוע, גוזרים עליהם גזר דין גרוע של חרפת רעב, של מעמד חברתי נמוך, ועוד ועוד.... ולא יעזור שיבואו ויגידו שלא מתכוונים ורק רוצים להציל את האחרים! לא מצילים נפש בנפש! ובוודאי שלא מונעים תקלה ע"י עשיית עוול!!
4. זו הסיבה שכאשר כתבת שאת מבינה ולא מסכימה - הבהרתי את מה את מבינה...
5. כשבאמצע דיון כזה בא ניק/ית ומעלה שאלה "תמימה" כזו, ובניסוח שכזה:
שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.
אגב, שמי מעיד עלי שאני גבר לא?!
תודה על ההבהרות.כמה נקודות:
אני הבנתי מההתחלה שזו שאלה של התעניינות, אף שאכן היא לא היתה בדיוק במקום הנכון.שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.
אין על מה...תודה על ההבהרות.
סליחה שלא הבנתי מהשם שהינך גבר.
מסכים בעיקר הדברים.למעשה אין כמעט חילוקי דעות.
רק שמבחינתי - הקשר בין זהירות מלהפוך את המושג גירושין ללגטימי מלכתחילה - לבין התעלמות ומניעת סיוע מגרושות - איננו סיבה ותוצאה הכרחית כלל וכלל!
ברור שאם מתעלמים ולא מסייעים - בהכרח התוצאות גרועות. אבל לא על זה דובר!
והבאתי ציטוט מהראשון שכתב - שאפילו לשיטתו זה לא אמור להתבטא ב'למעשה', לפי איך שהבנתי את הציטוט.
טוב, לא משנה.
הלוואי ונזכה לעשות את הטוב בעיני אלוקים ואדם,
וכפי שכתבו כמה, בפועל יש הרבה עזרה ויחס טוב בציבור, והיכן שצריך לתקן - נקווה לתיקון!
אולי זה שייך לבינה יתירה...אני הבנתי מההתחלה שזו שאלה של התעניינות, אף שאכן היא לא היתה בדיוק במקום הנכון.
אז גם אנשים לא גרושים הם לא מלאכים, לפעמים טועים, לפעמים לא שמים לב, ומגיע גם להם לימוד זכות ויחס ראוי.
יפה מאוד !!אין על מה...
מסכים בעיקר הדברים.
אמן!
אולי זה שייך לבינה יתירה...
בכו"א צורת הניסוח הייתה נשמעת כעקיצה....
עכ"פ ייתכן ולא הבנתי נכון - סליחה! @אין עוד מלבדו"
זה לא מקום להערכה. בכלל לא.דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה
באמת בימי הגאונים לא למדו בישיבות של הגאונים נדרים ונזיר כדי שמי שיבוא וירצה להתיר נדר יגידו לו "אנחנו לא יודעים", כדי שאנשים יהיו זהירים יותר עם נדריםאולי שיסגרו את כל מכוני הגמילה [מעישון וכדו'] כדי שאנשים לא ירגישו ביטחון להיכנס לזה מלכתחילה...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: