עזרה לגרושים/ות שבתוכינו ולמי שרוצה / יכול לעזור

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
אוקי
נשימה לרווחה...
סורי שציטטתי אותך
פשוט היה כבר ניק שכתב דברים שנשמעים ברוח הזו
תשימו לב מה משתמע מהניסוח שאתם כותבים
ואני הבנאדם האחרון שחשוד בכך
יש לי חברה גרושה ואני עוזרת לה המון!!
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
כבוד המגיב.
גרמת לי להישאר בהלם ותדהמה דקות ארוכות לראות את דבריך השערורייתיים (מבלי להיכנס לפירושו של רש"י).
אך אח"כ החלטתי לדון אותך לכף זכות.

סליחה שהתקפתי, אבל אני ממש התפלצתי לראות את התגובה המקוממת.
היא באמת לא התכוונה לזה
תשתחרר מההלם..
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
בבקשה
פרצופים כועסים לא יעזרו
שאלתי בתמימות (יש לי חברה טובה גרושה ואני יודעת מצוין מה זה אומר)
מה זאת אומרת כי על יתומים צריך לרחם,
וילדי הגרושים/ות צריך להוקיע ולהתעלל - 1+1...

כבוד המגיב.
גרמת לי להישאר בהלם ותדהמה דקות ארוכות לראות את דבריך השערורייתיים (מבלי להיכנס לפירושו של רש"י).
אך אח"כ החלטתי לדון אותך לכף זכות.
מסופר על מגיד שהיה נודד מכפר לעיר ועיקר שיחתו היה על אמונה וביטחון, כמה על האדם להתאזר באמונה ולהיות סמוך ובטוח שלא יחסר כל מחסורו וכל מה דעביד רחמנא לטב עביד, וכל הפגעים שקורים רך ורק לטובתו הם, ואין צורך להילחץ כשדברים אינם מסתדרים ואף במקרים גרועים וחמורים כחולי מסוכן או באים לפת לחם על האדם לחיות באושר וחיוך על הפנים תמיד.
באמצע שיחתו הנלהבת נכנס שכינו ולחש לו דבר מה באזניו,
המגיד התמוטט ארצה על אתר ובקושי השיבו את רוחו.
אחר ההתאוששות שאלו הנוכחים מה אירע, ענה להם המגיד שכינו הודיע לו שאיזה פרה ברפת שלו מתה ומעתה יחסר לו מעט חלב.
תמהו כולם והקשו הרי אתה אמרת ודיבת והוכחת שצריך להתאזר באמונה ולחיות עם חיוך... אף במצבים הקשים ביותר, ואיך קרה לך כזאת שהתעלפת לשמע הדבר שפרתך מתה..
ענה אותו מגיד מזויף. הכל טוב ויפה עד לפרה שלי.......
כך גם כבוד המגיב, אכן אין עוד מלבדו, ומעניין באמת למה לא כתבו בתורה לרחם על ילדי גרושים, אבל מדבריך משמע שאתה ב"ה נשוי ומאושר, ואולי אף אב לילדים, החיים נוסעים לך ברוגע אז מה הבעיה להתעלל ברגשותיהם של האחרים, ועוד בחסות פסוק בתורה.
סליחה שהתקפתי, אבל אני ממש התפלצתי לראות את התגובה המקוממת.
 

ללי ללוי

משתמש צעיר
אז למה את עוזרת לה...
אין הרי מצוה בתורה לרחם ולעזור לגרושה וילדיה?

יש מצב שהיא רק רצתה להבין למה כתוב יתום ואלמנה,
תשחרר אותה

ולפי התגובות שלי אפשר להבין מה ההשקפה שלי
 

הנדימן

משתמש פעיל
מצער אותי שהבאת ציטוט של רק חלק ממה שכתבתי, וכתבת ליד זה את התגובה הזו, שהיא הפוכה לגמרי מכל מה שכתבתי!
א. סליחה - לא רוצה לצער אף אחד/ת! באמת ולא בציניות
ב. לא ציטטתי את כל התגובה כי היא קצת ארוכה, אסיר למה התכוונתי ואם לא הבנתי אתקן!
כתבת שאת מבינה אך לא מסכימה הערתי שיש דברים שא"א גם להבין ואת הצורת החשיבה שתיארת א"א להבין מהסיבה הנ"ל.
וכמובן שכשכתבתי במילים אחרות וכו' לא הכוונה מה דעתך אלא על הסברא אותה ציינת שאת מבינה!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כתבת שאת מבינה אך לא מסכימה הערתי שיש דברים שא"א גם להבין ואת הצורת החשיבה שתיארת א"א להבין מהסיבה הנ"ל.
האם באמת אי אפשר להבין את מי שחושש (וכאמור אינני מסכימה עם חשש זה) - שהלך הרוח המערבי - של גירושין כדבר שהוא מלכתחילה - ייכנס אלינו?
האם בגלל החשש הזה - יש עניין חלילה לאמלל ולהתעלל למען יראו וייראו? - לא, את זה אני כמובן לא מבינה ולא אבין לעולם, אבל גם לא כתבו את זה.
אולי זו מסקנה של חלק מהמגיבים נגד - הקישור הכביכול הכרחי הזה בין שני הדברים?

בואי, אצטט לך קטע מהודעתו הראשונה של מי שפתח בעניין, שכאמור אינני מסכימה איתו, אך ראי מה כתב על החלק של 'התעללות':
אמנם אין ספק כלל!!!!!!! שחייבים להיות רגישים וערים לנושא ומי שכבר כן נמצא במצב כזה לדון אותו לזכות ולקבל אותו בטבעיות מוחלטת - כי מה שלא יהיה עלינו מטול לקבל אותו כאדם מושלם ואין זה עסק שלנו מה עבר עליו,

ובואי תראי מה כתבה זו שהביאה את הציטוט מהתורה, ו'זכתה' להתנפלות המונית...
זה ממש לא נכון ומקומם
יש פעמים שגירושין לא באשמת 2 הצדדים

ואני הבנאדם האחרון שחשוד בכך
יש לי חברה גרושה ואני עוזרת לה המון!!

אני יודעת שגרושים וגרושות וילדיהם חווים דברים קשים באמת! גם מעצם הדבר וגם מהסביבה.
כל-כך חשוב שלא יאבדו את האמון באנשים!
לא כל דעה שפחות נראית, או כל ציטוט שאולי לא ממש במקום - מראה על אנשים שלא אכפת להם, או שהם חלילה נגד עזרה ובעד התעללות...
שתהיינה רק בשורות טובות וכתיבה וחתימה טובה!
 
נערך לאחרונה ב:

הנדימן

משתמש פעיל
אני רואה שהדברים שלי לא הובנו כראוי - אז התנצלות מראש:
כמה נקודות:

1. החשש לכשעצמו שגירושין ייהפכו למין פתרון של לכתחילה - מובן ולגיטימי ואין על זה חולק!!!

2. אבל! וכאן האבל הגדול, השאלה מה עושים עם החשש הזה, האם בגללו אנו פחות מסייעים למי שצריך, אזי יוצא שכרו בהפסדו!
ועל זה בדיוק אני מעיר כאן, החשש לגיטימי אבל הוא לא מצדיק את התוצאה! אם גרושה ואלמנה צריכות סיוע ואחת מקבלת והשניה לא, לא יועילו כל התירוצים שבעולם זו רשעות ואכזריות. - ובל נשכח מדובר בבן אדם לחבירו - אש!!!

3. ההקשר בין הדברים הוא מוכרח מכורח המציאות - כאשר מתעלמים מגרוש/ה ומשפחת/ה שצריכים סיוע, גוזרים עליהם גזר דין גרוע של חרפת רעב, של מעמד חברתי נמוך, ועוד ועוד.... ולא יעזור שיבואו ויגידו שלא מתכוונים ורק רוצים להציל את האחרים! לא מצילים נפש בנפש! ובוודאי שלא מונעים תקלה ע"י עשיית עוול!!

4. זו הסיבה שכאשר כתבת שאת מבינה ולא מסכימה - הבהרתי את מה את מבינה...

5. כשבאמצע דיון כזה בא ניק/ית ומעלה שאלה "תמימה" כזו, ובניסוח שכזה:
בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.

אגב, שמי מעיד עלי שאני גבר לא?!
 

הנדימן

משתמש פעיל
אגב, רק הארה חשובה:
שלא יישמע מהאשכול הזה חלילה שהציבור כציבור מתעלם!
אני באופן אישי בשנים שותף לא בכסף רק בסיוע בחלוקה עצמה - עדיין איני עתיר נכסים :( באחת מחלוקות החסד של החגים בעיר בה אני גר וההתייחסות לאלמנות ולגרושות ולפרודות הוא זהה!
האמור לעיל הוא כלפי היחידים שלא מבינים דברים פשוטים...
 

התותחן שבקצפת

משתמש צעיר
מה זאת אומרת כי על יתומים צריך לרחם,
וילדי הגרושים/ות צריך להוקיע ולהתעלל - 1+1...
כן בדיוק - הרי הם בחרו זאת לעצמם ! והילדים שנולדו בבית גם בחרו לעצמם איפה להיוולד אז ממילא מצוה להוקיע אותם
עצוב עצוב שאנשים לא מבינים את המשמעות של גרושים וילדים להורים גרושים
אף אחד לא רוצה לעבור את זה בכדי להבין - עדיף לפתוח את הראש והלב מבלי להתנסות על הבשר - שמעתי שזה יותר מומלץ...ץ
 

התותחן שבקצפת

משתמש צעיר
אני דווקא הכי התחברתי למה שכתב משולם

אבל הייתי מנסח את זה יותר עדין
לאחר שקרה ופשה הנגע בציבור שלנו שחי על סטיגמות
ולכל אחד מוזר גם עם זה לטיבותא מתייחסים גרוע !!!

דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה

בואו לא נשכח שהתופעה גם עוזרת להשפיע על אותם אלו שמתלבטים האם לקיים מצוות מחזיר גרושתו /או עדיין אשתו
למען החברה ולמען הילדים
מבלי לשפוט חלילה וק"ו מבלי לדון
אבל יש גם מעלות בכל החסרונות שלנו כציבור
נראה שאתה לא ממש חי בעולם הזה ...
בא אני מוכן לשבת ולהסביר לך איך עובד תהליך הגירושין ומה עוברים גרוש וגרושה לפני שזה קורה - נישואין זה לא משחק - ולא משהו שמגיע בקלות - ולא סתם התורה נתנה אופ' לרדת מזה ... - אתה חושב שמישהו אץ ושש על זה - ???
כן אני בחרתי להתגרש !! לאחר כל השיקולים שעשיתי לאחר אינספור התיעצויות פגישות עם המון אנשי מקצוע מכל הגוונים והגעתי למסקנא שזה לא יצליח ואם לא עכשיו זה יתפרק בעוד כמה שנים - זה ברור שזה לא היה מחזיק - אז מה ? עלי לסבול גם סטיגמות למה ? בגלל שבגורלי נפל הזכות להזדכך בחיי הנישואין ??

השקעתי המון המון בלהציל ואין כאן המקום להאירך - וכשהגיע הזמן זה גם נעצר

ללכת בדרך של כח וסטיגמות לעצור מתלבטים זו לא הדרך - לעשות משהו טוב על חשבון אחרים זו לא הדרך

אבל בא נאמר שין לנו מה להוווכח בזה אתה פשוט לא חי מתוך נסיון בתחום הזה [ בהנחה שאינך גרוש] אין לך סיכוי להבין במה מדובר בכלל
מכבד אותך מאוד אבל לדעתי אינך צודק
 

התותחן שבקצפת

משתמש צעיר
אגב, רק הארה חשובה:
שלא יישמע מהאשכול הזה חלילה שהציבור כציבור מתעלם!
אני באופן אישי בשנים שותף לא בכסף רק בסיוע בחלוקה עצמה - עדיין איני עתיר נכסים :( באחת מחלוקות החסד של החגים בעיר בה אני גר וההתייחסות לאלמנות ולגרושות ולפרודות הוא זהה!
האמור לעיל הוא כלפי היחידים שלא מבינים דברים פשוטים...
חייב לומר לך באופן אישי שהמילים שלך כאן באשכול מאוד מאוד מעודדות אותי ונותנות לי חיזוק

לדעת שיש אנשים שלא תלושים מהמציאות ויודעים לראות חדרים אחרים שלא נכנסו אליהם - להבין שיש עוד משהו חוץ מתחום שלהם ולנסות לעזור מה שיכול

מאוד מאוד מעודד ואגב קיבלתי תגובות מעוד כמה... שהאשכול הזה מאוד מעודד אותם ונותן להם כח
 

התותחן שבקצפת

משתמש צעיר
אני רואה שהדברים שלי לא הובנו כראוי - אז התנצלות מראש:
כמה נקודות:

1. החשש לכשעצמו שגירושין ייהפכו למין פתרון של לכתחילה - מובן ולגיטימי ואין על זה חולק!!!

2. אבל! וכאן האבל הגדול, השאלה מה עושים עם החשש הזה, האם בגללו אנו פחות מסייעים למי שצריך, אזי יוצא שכרו בהפסדו!
ועל זה בדיוק אני מעיר כאן, החשש לגיטימי אבל הוא לא מצדיק את התוצאה! אם גרושה ואלמנה צריכות סיוע ואחת מקבלת והשניה לא, לא יועילו כל התירוצים שבעולם זו רשעות ואכזריות. - ובל נשכח מדובר בבן אדם לחבירו - אש!!!

3. ההקשר בין הדברים הוא מוכרח מכורח המציאות - כאשר מתעלמים מגרוש/ה ומשפחת/ה שצריכים סיוע, גוזרים עליהם גזר דין גרוע של חרפת רעב, של מעמד חברתי נמוך, ועוד ועוד.... ולא יעזור שיבואו ויגידו שלא מתכוונים ורק רוצים להציל את האחרים! לא מצילים נפש בנפש! ובוודאי שלא מונעים תקלה ע"י עשיית עוול!!

4. זו הסיבה שכאשר כתבת שאת מבינה ולא מסכימה - הבהרתי את מה את מבינה...

5. כשבאמצע דיון כזה בא ניק/ית ומעלה שאלה "תמימה" כזו, ובניסוח שכזה:

שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.

אגב, שמי מעיד עלי שאני גבר לא?!
מילים כדורבנות !!! מעלה לי דמעות ... :cry: :cry:
החשש שסיוע יגרום [כגרוש אומר..] מבין מאוד את החשש ואין על זה חולק - אבל מכאן ועד לחתוך סיוע /יחס / עירנות /אמפתיה לעמך בית ישראל אחינו בשירנו שמתמודדים בגזירת הגירושין ?????
כואב שלא כולם מבינים את זה --- בתקווה שהרבה מאוד יבינו ויהיו מודעים לזה יותר מעתה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כמה נקודות:
תודה על ההבהרות.
סליחה שלא הבנתי מהשם שהינך גבר.
למעשה אין כמעט חילוקי דעות.
רק שמבחינתי - הקשר בין זהירות מלהפוך את המושג גירושין ללגטימי מלכתחילה - לבין התעלמות ומניעת סיוע מגרושות - איננו סיבה ותוצאה הכרחית כלל וכלל!
ברור שאם מתעלמים ולא מסייעים - בהכרח התוצאות גרועות. אבל לא על זה דובר!
והבאתי ציטוט מהראשון שכתב - שאפילו לשיטתו זה לא אמור להתבטא ב'למעשה', לפי איך שהבנתי את הציטוט.
טוב, לא משנה.
הלוואי ונזכה לעשות את הטוב בעיני אלוקים ואדם,
וכפי שכתבו כמה, בפועל יש הרבה עזרה ויחס טוב בציבור, והיכן שצריך לתקן - נקווה לתיקון!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
שלא יתפלא שתוקפים אותו/ה.
אני הבנתי מההתחלה שזו שאלה של התעניינות, אף שאכן היא לא היתה בדיוק במקום הנכון.
אז גם אנשים לא גרושים הם לא מלאכים, לפעמים טועים, לפעמים לא שמים לב, ומגיע גם להם לימוד זכות ויחס ראוי.
 

הנדימן

משתמש פעיל
תודה על ההבהרות.
סליחה שלא הבנתי מהשם שהינך גבר.
אין על מה... ;)
למעשה אין כמעט חילוקי דעות.
רק שמבחינתי - הקשר בין זהירות מלהפוך את המושג גירושין ללגטימי מלכתחילה - לבין התעלמות ומניעת סיוע מגרושות - איננו סיבה ותוצאה הכרחית כלל וכלל!
ברור שאם מתעלמים ולא מסייעים - בהכרח התוצאות גרועות. אבל לא על זה דובר!
והבאתי ציטוט מהראשון שכתב - שאפילו לשיטתו זה לא אמור להתבטא ב'למעשה', לפי איך שהבנתי את הציטוט.
טוב, לא משנה.
הלוואי ונזכה לעשות את הטוב בעיני אלוקים ואדם,
וכפי שכתבו כמה, בפועל יש הרבה עזרה ויחס טוב בציבור, והיכן שצריך לתקן - נקווה לתיקון!
מסכים בעיקר הדברים.
אמן!
אני הבנתי מההתחלה שזו שאלה של התעניינות, אף שאכן היא לא היתה בדיוק במקום הנכון.
אז גם אנשים לא גרושים הם לא מלאכים, לפעמים טועים, לפעמים לא שמים לב, ומגיע גם להם לימוד זכות ויחס ראוי.
אולי זה שייך לבינה יתירה...
בכו"א צורת הניסוח הייתה נשמעת כעקיצה....
עכ"פ ייתכן ולא הבנתי נכון - סליחה! @אין עוד מלבדו"
 

התותחן שבקצפת

משתמש צעיר
אין על מה... ;)

מסכים בעיקר הדברים.
אמן!

אולי זה שייך לבינה יתירה...
בכו"א צורת הניסוח הייתה נשמעת כעקיצה....
עכ"פ ייתכן ולא הבנתי נכון - סליחה! @אין עוד מלבדו"
יפה מאוד !!
מידת הכנעה - כשטועים לדעת להתנצל - מכל מלמדי השכלתי !!!
 
דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה
זה לא מקום להערכה. בכלל לא.
אולי שיסגרו את כל מכוני הגמילה [מעישון וכדו'] כדי שאנשים לא ירגישו ביטחון להיכנס לזה מלכתחילה...
באמת בימי הגאונים לא למדו בישיבות של הגאונים נדרים ונזיר כדי שמי שיבוא וירצה להתיר נדר יגידו לו "אנחנו לא יודעים", כדי שאנשים יהיו זהירים יותר עם נדרים
אני לא אומר שזה רעיון שצריך לאמץ, רק שיש לו מקום כלשהו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה