שיתוף - לביקורת ילדה של אמונה/סודות מן החדר

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד


בסוף מצאתי את עצמי ביונדאי הקטנה, משקיפה מבעד לחלון על המקום שהיה לי פעם בית.
מישהו נכנס לחדר, מישהו יצא. האור נדלק ונכבה. מישהו אחר עבר מסלון למטבח. ראיתי רק צללים. דמויות חולפות. שותקות. ואין מילים.

מטרים ספורים הפרידו ביננו. לא דוממתי מנוע. הגעתי רק להביט, להיזכר.

מול שמיכת הקטיפה שעיטרה את השמים, מול הדממה והכוכבים, הכל היכה בי. לא הצלחתי להכיל את הרעש של השקט.

ברגע אחד צפו מולי כל האדים של הזיכרונות. התגעגעתי לריח של החביתה במטבח. לרעש בסלון. לאוויר במרפסת.
אפילו למריבות התגעגעתי. זוכרת את הכדור שנתנאל היה מכדרר במסדרון, הייתי יוצאת מהחדר וצועקת לו: 'יאמעצבן! תפסיק כבר לחפור!! אני לומדת למבחן', ואיך הוא היה תופס את הבטן, צוחק. קורא לי חנונית ועצבנית.

מתגעגעת למריבות עם רחלי, איך הייתי לוקחת לה את המסרק בכל בוקר, ואיך הייתה צועקת לי 'גנבה'. גם אני הייתי צוחקת, מתקנת: "אומרים גנבת".

עכשיו הכל הפך לאבק זיכרון. אני עדיין כאן. ברכב.

זוכרת שכעסתי על אבא, אמרתי שהוא לא מתנהג כמו האיש שהוליד אותי. לא דיברנו כמעט שבוע. אבל אני זוכרת את הלילה ההוא, בחורף. השמיכה גלשה אל הרצפה. והוא הרים, כיסה. בזווית העין הבחנתי בו. מייצב את הפינות, מוודא שלא קר לי מדי. זוכרת גם את השיחה ההיא בקיץ, יום אחרי שהמורה תרצה רבינסקי השהתה אותי ליומיים. אבא כעס, אמר שאני חייבת לשים לעצמי גבולות. אחרת ארד לטמיון. גם אני כעסתי. טמיון הייתה מילה שלא אהבתי. רק אחר כך שמעתי את הקול שלו עולה מהמרפסת: 'היא ילדה מדהימה, הבת שלי. אין שום הצדקה שתשאר בבית. אפילו לא ליומיים'. זוכרת שנשרה לי דמעה מהעין כשהבנתי: אבא שלי הוא אבא של מאחורי הקלעים. מכסה בשמיכה רק אחרי שכולם ישנים. מראה פנים קשוחות ומלטף רק כשלא רואים.

המים שזרמו בנהר מאז כמעט ומחקו גם את הזכרונות. הכעסים הקטנים היו שייכים לימים שעוד הייתי ילדה טובה. קצת מזגזגת ימין ושמאל. אבל עדיין בת. אחות. חלק בלתי נפרד ממשפחה.

הכל התפוצץ אחרי המכשיר ההוא שקניתי. זה שבבית שלנו היה אסור אפילו לומר את השם שלו. זוכרת את הפטיש על השיש, את היד שאחזה בו. ראיתי את המסך מתפוצץ מול עיני ולא התרגשתי. לעגתי לכם: 'מחר אני קונה מכשיר חדש'. ואתם כעסתם. גם אני. וכולנו הבנו שהמציאות הזו לא יכולה להימשך. איילה הייתה קטנה מדי, כלי טהור שפחדתם שאטמא.

אז אני כאן עכשיו. ברכב. לוחשת תפילה לשמים. הדמעות יורדות על פני, חולפות על שפתי וגרוני. זוכרת שאמרתם לי פעם למה את מתפללת. ואיך. אבל אני לא ויתרתי על הזכות הזו, לא אוותר עליה לעולם. אלול הגיע, לא רציתי לחפש אריה בשדות. רציתי למצוא אבא. ומלך. לדעת שימינו פשוטה לקבל שבים. רציתי להאמין שיום אחד, אם אחזור, אדע שכל השנים הללו היה מי שחיכה לי בבית.

***
אשמח לביקורת
 
נערך לאחרונה ב:

מקליד...

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הכתיבה כרגיל - מושלמת.
הרגשות מועברים בצורה ברורה ביותר.
רק לא ממש הבנתי איפה היא כרגע, זה קטע חדש בחייה? (כעבור שנה וכדו')
או סוג של מחשבה פנימית שהיא עוצרת להתבונן בה?
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
וואיי!!!
דבר ראשון, כתיבה יפה כמו תמיד!!
דבר שני, לזה את קוראת שלא הייתה לך השראה????
קטע פשוט מהמם ואקטואלי!

ריגשת אותי מאוד עם הכתיבה היום עלו בי דמעות כשקראתי את זה)
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
רק לא ממש הבנתי איפה היא כרגע, זה קטע חדש בחייה? (כעבור שנה וכדו')
לצערי לא הייתה לי השראה בתקופה האחרונה, ונאלצתי לעשות הפסקה קטנה. אבל מקווה לעלות היום בעז"ה קטע באשכול נפרד. זה לא המשך ישיר של הסיפור אבל קטע מתוך חייה של אפרת.
 

הלוחשת לתווים

אוהבת הכל מהכל!!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה