תח"צ שינויים ושיפורים תחבורה ציבורית - אלעד

ספרא רבא

משתמש פעיל
אתם באמת חושבים שתדירות של פעם בחצי שעה מאלעד לבני ברק זה הגיוני "והעיקר שיצאו האוטובוסים לפי הלו"ז"?

קו עתיר נוסעים ובעל נסיעה קצה כמו קווי בני ברק אלעד אמורים להיות זמינים ותדירים!
בדיוק כמו שתושב רמות או רמת שלמה יוצא מביתו לתחנה ממתין לאוטובוס ונוסע ולא מתקשר לשמוע בקל קו מתי האוטובוס שיוצא כל חצי שעה, כי זה אמור להיות קו שיוצא כל הזמן ולא בתדירות נמוכה, פשוט יוצאים לתחנה ונוסעים.
לצורך העניין גאולה - רמות/ רמת שלמה = בני ברק - אלעד , קו תדיר וללא מרחק עצום בין תדירות הנסיעות .
כמו שלא סביר שתושב רמות יהיה לו קו פעם בחצי שעה לעיר כך גם תושב אלעד לבני ברק
ולפי ההשוואה הנ"ל באמת הרבה יותר מתאים מפרקיים עירוניים ולא אוטובסים כבדים ובינעירוניים.
ביצועי התח"צ ולו"זיהם כבר לא מתואמים כ"כ עם ההיגיון, גם לא עם הרצון של הנוסעים. כל אחד רוצה שיהיה לו קו מכל מקום (מתחת הבית) לכל מקום וכל הזמן. תכל'ס, זה לא אפשרי. עובדה שגם על התדירות של אחת לחצי שעה מצטברות תלונות של אי-ביצוע.
הויכוח הסוער שהיה באשכול "מרכזית הארזים" בין הירושלמים שיסודו רצוי או מצוי הגיע לאלעד, ובקרוב כנראה יגיע לערים נוספות.
מה שיכול היה לפשר בין הרצוי למצוי לדעתי היה הפיכת הקווים הבינעירוניים למאספים, גם בנקודות המוצא (למשל: אלעד) וגם בנקודות היעד (למשל: בני ברק) וביטול כל הקווים העירוניים שתקפים ופועלים רק מכח האינרציה המנדטורית. נכון שבמבט ראשון זה נשמע מאריך את זמן הנסיעה ואף מכביד ומסרבל עליו, אבל יפנה נהגים לביצוע נסיעות נדרשות, יוריד מחצית מהרכבים מכבישי הערים ויצמצם משמעותית את תופעת הפקקים הבלתי נסבלת.
אם היו מבצעים משאל תושבים באלעד, האם התושבים מעדיפים תדירות גבוהה של קוי ב"ב תמורת הפיכת הקווים הבינעירוניים לקווי איסוף ופיזור בתוך העיר במקביל לביטול של הקווים העירוניים, יתכן שהיו בוחרים באפשרות זו. אבל צריך להפנים שהאפשרות של גם וגם, גם תדירות גבוהה וגם ביצוע שאר הקווים, אינו אפשרי במחסור החמור של הנהגים שהולך ומחריף, שבקצב הזה עשוי לאלץ להגיע בעתיד למשאל הפוך: האם להעדיף את הקווים העירוניים והוצאת הבינעירוניים למוקד איסוף מרכזי, או להמשיך באיסוף הקיים בבינעירוניים תמורת ביטול הקווים העירוניים.
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
ביצועי התח"צ ולו"זיהם כבר לא מתואמים כ"כ עם ההיגיון, גם לא עם הרצון של הנוסעים. כל אחד רוצה שיהיה לו קו מכל מקום (מתחת הבית) לכל מקום וכל הזמן. תכל'ס, זה לא אפשרי. עובדה שגם על התדירות של אחת לחצי שעה מצטברות תלונות של אי-ביצוע.
הויכוח הסוער שהיה באשכול "מרכזית הארזים" בין הירושלמים שיסודו רצוי או מצוי הגיע לאלעד, ובקרוב כנראה יגיע לערים נוספות.
מה שיכול היה לפשר בין הרצוי למצוי לדעתי היה הפיכת הקווים הבינעירוניים למאספים, גם בנקודות המוצא (למשל: אלעד) וגם בנקודות היעד (למשל: בני ברק) וביטול כל הקווים העירוניים שתקפים ופועלים רק מכח האינרציה המנדטורית. נכון שבמבט ראשון זה נשמע מאריך את זמן הנסיעה ואף מכביד ומסרבל עליו, אבל יפנה נהגים לביצוע נסיעות נדרשות, יוריד מחצית מהרכבים מכבישי הערים ויצמצם משמעותית את תופעת הפקקים הבלתי נסבלת.
אם היו מבצעים משאל תושבים באלעד, האם התושבים מעדיפים תדירות גבוהה של קוי ב"ב תמורת הפיכת הקווים הבינעירוניים לקווי איסוף ופיזור בתוך העיר במקביל לביטול של הקווים העירוניים, יתכן שהיו בוחרים באפשרות זו. אבל צריך להפנים שהאפשרות של גם וגם, גם תדירות גבוהה וגם ביצוע שאר הקווים, אינו אפשרי במחסור החמור של הנהגים שהולך ומחריף, שבקצב הזה עשוי לאלץ להגיע בעתיד למשאל הפוך: האם להעדיף את הקווים העירוניים והוצאת הבינעירוניים למוקד איסוף מרכזי, או להמשיך באיסוף הקיים בבינעירוניים תמורת ביטול הקווים העירוניים.
אין מחסור חמור בנהגים, אם היה מחסור חמור בנהגים זה היה מתבטא בחוסר ביצוע חמור
כיון שהענף מעסיק פחות מ21,000 נהגים וחוסר ההביצוע והאיחורים ברמה הארצית מסתכמים ב2-3% הרי שחסרים מקסימום 600 נהגים
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
אין מחסור חמור בנהגים, אם היה מחסור חמור בנהגים זה היה מתבטא בחוסר ביצוע חמור
כיון שהענף מעסיק פחות מ21,000 נהגים וחוסר ההביצוע והאיחורים ברמה הארצית מסתכמים ב2-3% הרי שחסרים מקסימום 600 נהגים
על הנייר אתה צודק. אבל:
1. אם חוסר הביצוע עובר את ה-2% למרות גריעת ההפסקות המגיעות לנהגים בין נסיעה לנסיעה, אז החוסר כדי להגיע ללו"ז של 100% כולל הפסקות - הוא יותר מ-2%.
2. אם מנהל מחויב לקבל/להעסיק נהגים שאנו כנוסעים נאלצים להכיר את השירות שלהם בדרך הלא כ"כ קלה, אז אנו רחוקים מלתת להם את הציון 98%.
3. כמו שנוכחנו, החברות ומשרד התחבורה נאלצים לקצץ נסיעות ומסלולים בכדי לעמוד בביקושים.
החישוב הנכון הוא, כמה נהגים נדרשים בכדי לתת שירות שישכנע את כל עם ישראל לעבור לנסוע בתחבורה ציבורית.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
על הנייר אתה צודק. אבל:
1. אם חוסר הביצוע עובר את ה-2% למרות גריעת ההפסקות המגיעות לנהגים בין נסיעה לנסיעה, אז החוסר כדי להגיע ללו"ז של 100% כולל הפסקות - הוא יותר מ-2%.
2. אם מנהל מחויב לקבל/להעסיק נהגים שאנו כנוסעים נאלצים להכיר את השירות שלהם בדרך הלא כ"כ קלה, אז אנו רחוקים מלתת להם את הציון 98%.
3. כמו שנוכחנו, החברות ומשרד התחבורה נאלצים לקצץ נסיעות ומסלולים בכדי לעמוד בביקושים.
החישוב הנכון הוא, כמה נהגים נדרשים בכדי לתת שירות שישכנע את כל עם ישראל לעבור לנסוע בתחבורה ציבורית.

אכן, יש מחסור בנהגים נעימים ואדיבים.

גם אם לא יהיה מחסור בנהגים בכלל, החברות יקצצו בהפסקות כל עוד לא יאכפו עליהם אחרת.

אבל רמת השירות לא קשורה רק למחסור, וגם אם לא היו חסרים נהגים בכלל עדיף סביר שיהיו נהגים מופרעים או לא נחמדים, אני מכיר סיבות אחרות שגורמות לנהגים לעשות ככל העולה על רוחם.

משרד התחבורה לא יודע לנהל את המערכת טוב ולכן, יש אין ספור נסיעות מיותרות ברחבי הארץ, ואין ספור נסיעות ריקות או נהגים שנמצאים בהפסקות ארוכות.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
אכן, יש מחסור בנהגים נעימים ואדיבים.

גם אם לא יהיה מחסור בנהגים בכלל, החברות יקצצו בהפסקות כל עוד לא יאכפו עליהם אחרת.

אבל רמת השירות לא קשורה רק למחסור, וגם אם לא היו חסרים נהגים בכלל עדיף סביר שיהיו נהגים מופרעים או לא נחמדים, אני מכיר סיבות אחרות שגורמות לנהגים לעשות ככל העולה על רוחם.

משרד התחבורה לא יודע לנהל את המערכת טוב ולכן, יש אין ספור נסיעות מיותרות ברחבי הארץ, ואין ספור נסיעות ריקות או נהגים שנמצאים בהפסקות ארוכות.
פעם אמרו שחסרים כ2500 נהגים, לא?
 

צמה

משתמש מקצוען
יוצרי ai
ממליצה לשלוח תלונה ללשכתו של הרב מקלב,
כמה שיותר יציפו את העניין, יש סיכוי שיטופל.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
למה חסר נהגים?
כי המדינה לא מוכנה להכניס יד לכיס ולשלם!
ולמה היא לא מוכנה?
כי ההשקעה בתשתיות לרכב הפרטי חשובה לה הרבה יותר מהתחב"צ!
ולמה?
כי פעם אחרונה שהפקידים המחליטים על כל הנושא עלו על אוטובוס היה בגיל 16!
הכל עניין של סדרי עדיפויות!
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
בגדול,
האם תושבי אלעד הרוויחו מעזיבת קווים והגעת החברה החדשה?
אין תשובה חד משמעית כי אין לדעת איך קווים היתה נוהגת אם היא היתה יודעת שהיא ממשיכה באלעד ולא עוזבת.
אבל נראה שאכן התשובה חיובית קווים תמיד הוציאו אוטובוס נכון באיחור, נכון אוטובוס קבלן ישן בלי תא מטען עם נהג עצבני, אבל היה להם את האחריות להוציא אוטובוס ויהי מה.
אצל מטרופלין אפילו באוטובוס האחרון זה נראה שזה לא כזה מזיז להם תסתדרו לבד תיקחו מונית זה לא העסק שלנו.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
ביצועי התח"צ ולו"זיהם כבר לא מתואמים כ"כ עם ההיגיון, גם לא עם הרצון של הנוסעים. כל אחד רוצה שיהיה לו קו מכל מקום (מתחת הבית) לכל מקום וכל הזמן. תכל'ס, זה לא אפשרי. עובדה שגם על התדירות של אחת לחצי שעה מצטברות תלונות של אי-ביצוע.
הויכוח הסוער שהיה באשכול "מרכזית הארזים" בין הירושלמים שיסודו רצוי או מצוי הגיע לאלעד, ובקרוב כנראה יגיע לערים נוספות.
מה שיכול היה לפשר בין הרצוי למצוי לדעתי היה הפיכת הקווים הבינעירוניים למאספים, גם בנקודות המוצא (למשל: אלעד) וגם בנקודות היעד (למשל: בני ברק) וביטול כל הקווים העירוניים שתקפים ופועלים רק מכח האינרציה המנדטורית. נכון שבמבט ראשון זה נשמע מאריך את זמן הנסיעה ואף מכביד ומסרבל עליו, אבל יפנה נהגים לביצוע נסיעות נדרשות, יוריד מחצית מהרכבים מכבישי הערים ויצמצם משמעותית את תופעת הפקקים הבלתי נסבלת.
אם היו מבצעים משאל תושבים באלעד, האם התושבים מעדיפים תדירות גבוהה של קוי ב"ב תמורת הפיכת הקווים הבינעירוניים לקווי איסוף ופיזור בתוך העיר במקביל לביטול של הקווים העירוניים, יתכן שהיו בוחרים באפשרות זו. אבל צריך להפנים שהאפשרות של גם וגם, גם תדירות גבוהה וגם ביצוע שאר הקווים, אינו אפשרי במחסור החמור של הנהגים שהולך ומחריף, שבקצב הזה עשוי לאלץ להגיע בעתיד למשאל הפוך: האם להעדיף את הקווים העירוניים והוצאת הבינעירוניים למוקד איסוף מרכזי, או להמשיך באיסוף הקיים בבינעירוניים תמורת ביטול הקווים העירוניים.
אני לא מבין מה אתה רוצה
זה לא שאני רוצה לחדש חידוש גדול ועצום של אוטובוס בני ברק-אלעד כל 10 דק', "הרצוי" כלשונך.
אני פשוט רוצה שהמצב של מה שהיה עד לפני הקטסטרופה האחרונה יחזור, זה מה שהיה וכך הגיוני בקו שימושי וקצר כמו בני ברק אלעד
לא הבנתי מה קשור פה הפלפולים של מצוי ורצוי
נורא פשוט
תחזירו לנו את האוטובוס שהיה לנו.
רוצים לפצל? בא לכם לעשות מהפכה?
אהלן וסהלן תתגברו! אחרת זה נזק ולא תועלת דרדור ולא שיפור
לא תגברתם
אל תזיקו ואל תפצלו
ואין שום קשר למה שכל אחד חולם ומה הוא היה רוצה שיהיה בתח"צ באיזור שלו .

(ואגב באלעד בתקופת אגד תעבורה כל הקווים הבינעירוניים החל מ8 בערב היו מעלים ומורדים באלעד כמו קו עירוני, לא יכול להגיד לך שיש לי מזה זכרונות טובים, זה היה מתיש לחזור מנסיעה מירושלים ועוד להתחיל לחכות להעלאת נוסעים וכנ"ל מבני ברק, ועוד שהנהגים ממש לא אהבו את זה ולא היו עוצרים בתחנות, כך שאפשר לומר שהפיילוט נוסה ונכשל!)
 

יאיר צ

משתמש פעיל
סליחה שאני לא מבין
יש פה מישו שהוא הדובר של מטרפולין או משו אחר

אין ספק לכל מי שמשתמש בת"צ באלעד שהמצב רק הורע (לא יאומן שהיה לאן להדרדר)

- תדירות נמוכה הרבה יותר (ביננו, הרבה מהשעות האוטובוסים לא מלאים מחצי עיר, ואין הגיון לתת פעם לחצי הזה ופעם לזה)
-בחלק מהקווים הרבה פחות תחנות
-מסלולים ארוכים ומטופשים ביותר ל 279 276 ועוד (מה ההיגיון להתחיל מלמעלה לרדת למטה לעלות למעלה ואז לרדת דרך כביש פרוש שוב עד למטה בכביש פקוק עם נתיב אחד)

ולכל מי שטוען שככה לא תהיה בעיה שאוטובוסים לא עומדים בזמנים - אין לי מילים להודות לכם, פשוט הם מראש יגיעו אלי פחות ממה שהיה קודם (חצי חצי כבר אמרנו...)


המרוויחים היחידים מהסיפור הם חברת מטרפולין ונהגיה שיזכו להפסקה נוחה בין נסיעה לנסיעה (מה שכנראה יוריד להם את החשק לסיבוב נוסף בזמן...) מה שאף חברה לא העיזה לבקש ב 20 שנה האחרונות

וכמו שכתבתי קודם העריה היתה יכולה לפתור את זה בהנחתת קרוואנים בנקודות מסוימות, ובוודאי לא על חשבון הנוסעים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
למה חסר נהגים?
כי המדינה לא מוכנה להכניס יד לכיס ולשלם!
ולמה היא לא מוכנה?
כי ההשקעה בתשתיות לרכב הפרטי חשובה לה הרבה יותר מהתחב"צ!
ולמה?
כי פעם אחרונה שהפקידים המחליטים על כל הנושא עלו על אוטובוס היה בגיל 16!
הכל עניין של סדרי עדיפויות!

השכר של נהג אוטובוס הוא 47 ש"ח לשעה לפני תוספות על שעות נוספות וכדו'.
המדינה גם מתגמלת את חברות התח"צ שמכשירות נהגים בעד 40,000 ש"ח על כל נהג (תלוי כמה זמן אורכת ההכשרה).
כך שלכאו' לא כאן הבעיה.

אתה גם קובע שהפקידים המחליטים על כל הנושא עלו על אוטובוס בפעם האחרונה בגיל 16, אינני יכול לחלוק עליך כיון שאין ברשותי את המידע (שכנראה כן נמצא ברשותך) מתי הם עלו בפעם האחרונה.

אשמח להסבר מדוע הפקידים צריכים לעלות על אוטובוס אחרי גיל 16 כדי להבין שיש צורך.

האם הפקידים גם אינם מתקצבים מחלקות לב בבתי החולים מכיון שמעולם לא עברו התקף לב, או שכל הפקידים המתקצבים את בתי החולים כבר עברו לפחות התקף אחד בחייהם?

אני סבור שהבעיה מתחילה בזה שהמדינה מכניסה ליד לכיס ומתערבת במקום להביט מהצד ולשחרר חסמים.
 
נערך לאחרונה ב:

ספרא רבא

משתמש פעיל
אני לא מבין מה אתה רוצה
זה לא שאני רוצה לחדש חידוש גדול ועצום של אוטובוס בני ברק-אלעד כל 10 דק', "הרצוי" כלשונך.
אני פשוט רוצה שהמצב של מה שהיה עד לפני הקטסטרופה האחרונה יחזור, זה מה שהיה וכך הגיוני בקו שימושי וקצר כמו בני ברק אלעד
לא הבנתי מה קשור פה הפלפולים של מצוי ורצוי
נורא פשוט
תחזירו לנו את האוטובוס שהיה לנו.
רוצים לפצל? בא לכם לעשות מהפכה?
אהלן וסהלן תתגברו! אחרת זה נזק ולא תועלת דרדור ולא שיפור
לא תגברתם
אל תזיקו ואל תפצלו
ואין שום קשר למה שכל אחד חולם ומה הוא היה רוצה שיהיה בתח"צ באיזור שלו .

(ואגב באלעד בתקופת אגד תעבורה כל הקווים הבינעירוניים החל מ8 בערב היו מעלים ומורדים באלעד כמו קו עירוני, לא יכול להגיד לך שיש לי מזה זכרונות טובים, זה היה מתיש לחזור מנסיעה מירושלים ועוד להתחיל לחכות להעלאת נוסעים וכנ"ל מבני ברק, ועוד שהנהגים ממש לא אהבו את זה ולא היו עוצרים בתחנות, כך שאפשר לומר שהפיילוט נוסה ונכשל!)
אני לא רוצה כלום, אני גם לא דובר של החברה, לא בתשלום ולא בהתנדבות. אני רק מנסה להסביר מה היה מטרת הפיצול.
אם לא הובנתי אנסה להסביר בדרך אחרת:
פיצול לא מחייב תגבור ואיחוד לא מחייב קיצוץ. מה שמחייב תגבור זה רק כשכמות הנסיעות לא מספיקה להסעת הנוסעים. כך שאם היה צורך בתגבור, הוא היה נדרש לפני הפיצול, שכן הפיצול לא הוריד את כמות הנסיעות. אגב, ציינתי שנדרש תגבור לפחות בתקופות של חתונות וסופי שבוע, אז חוזרים על עצמם מחזות לא נעימים של נוסעים הממתינים בתחנות בשני הכיוונים ללא מענה הולם זמן רב מאוד. אם אין ברירה, אז לעמידה בתגבור הזה, נדרש פיצול. פיצול יכול לקצר את זמני הנסיעה, ואם אחרי הפיצול והתגבור עדיין אין שיפור, חייבים למצוא פתרון אחר (פתרון אחד הצגתי בהודעות קודמות).
אם העמידה בלו"ז התדרדרה, כפי שעולה הרושם בתגובות כאן, אין לי הסבר איך זה קשור לפיצול, אולי זה קשור לשינויים אחרים שנעשו, ואם לא יהיה שיפור תוך זמן קצר, החברה ו/או שתכננו את הרפורמה הזאת תצטרך לעשות ריסט.
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני לא רוצה כלום, אני גם לא דובר של החברה, לא בתשלום ולא בהתנדבות. אני רק מנסה להסביר מה היה מטרת הפיצול.
אם לא הובנתי אנסה להסביר בדרך אחרת:
פיצול לא מחייב תגבור ואיחוד לא מחייב קיצוץ. מה שמחייב תגבור זה רק כשכמות הנסיעות לא מספיקה להסעת הנוסעים. כך שאם היה צורך בתגבור, הוא היה נדרש לפני הפיצול, שכן הפיצול לא הוריד את כמות הנסיעות. אגב, ציינתי שנדרש תגבור לפחות בתקופות של חתונות וסופי שבוע, אז חוזרים על עצמם מחזות לא נעימים של נוסעים הממתינים בתחנות בשני הכיוונים ללא מענה הולם זמן רב מאוד. אם אין ברירה, אז לעמידה בתגבור הזה, נדרש פיצול. פיצול יכול לקצר את זמני הנסיעה, ואם אחרי הפיצול והתגבור עדיין אין שיפור, חייבים למצוא פתרון אחר (פתרון אחד הצגתי בהודעות קודמות).
אם העמידה בלו"ז התדרדרה, כפי שעולה הרושם בתגובות כאן, אין לי הסבר איך זה קשור לפיצול, אולי זה קשור לשינויים אחרים שנעשו, ואם לא יהיה שיפור תוך זמן קצר, החברה ו/או שתכננו את הרפורמה הזאת תצטרך לעשות ריסט.
ברור שהפיצול גורם לירידה באמינות
כי כמה שיש יותר מסלולים כך קשה יותר לצפות את רמת הביקוש לכל קו.
גם מסלולים קצרים לא מקצרים תמיד את זמן הנסיעה בגלל שיש צורך בהפסקה בין קו לקו, וזמן הנסיעה לא התקצר כל כך.
תחנה מעבר לא תפתור את הבעיה כי ההחלפה הופכת את הנסיעה ללא כדאית.
 
  • תודה
Reactions: sem

יאיר צ

משתמש פעיל
תגידו אתם בסדר מה לא ברור

תחשבו שעד היום היו יוצאים גם 180 וגם 163 בפרקי זמן הרב יותר קצרים כך שתמיד יכולת לרדת לתחנה ולתפוס אוטובוס, אמממה' ממש נורא היה סיבוב קצת ארוך (ואני עולה בתחנות בראשונות ממש ויורד באחרונות ממש... זה לא כזה נורא)

ועכשיו חתכו את מספר האוטובוסים לחצי ופצלו ל2 מסלולים, - מי שחושב שבשביל לא לעשות סיבוב בתו, אלעד שווה לו לחכות בתחנה בשמש עד שיגיע אוטובוס (והפעם כשאוטובוס לא יצא זה פער של שעה!!!) שיקום

זה פשוט פסיכי, אין בזה שום תועלת לנוסעים, וברור שזה לא נעשה בשביל לדאוג לרווחת המשתמשים בת"צ אלא לדברים אחרים, ושתיקת העיריה והפורומים העוסקים בדבר מביכה ומעיקה
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
תגידו אתם בסדר מה לא ברור

תחשבו שעד היום היו יוצאים גם 180 וגם 163 בפרקי זמן הרב יותר קצרים כך שתמיד יכולת לרדת לתחנה ולתפוס אוטובוס, אמממה' ממש נורא היה סיבוב קצת ארוך (ואני עולה בתחנות בראשונות ממש ויורד באחרונות ממש... זה לא כזה נורא)

ועכשיו חתכו את מספר האוטובוסים לחצי ופצלו ל2 מסלולים, - מי שחושב שבשביל לא לעשות סיבוב בתו, אלעד שווה לו לחכות בתחנה בשמש עד שיגיע אוטובוס (והפעם כשאוטובוס לא יצא זה פער של שעה!!!) שיקום

זה פשוט פסיכי, אין בזה שום תועלת לנוסעים, וברור שזה לא נעשה בשביל לדאוג לרווחת המשתמשים בת"צ אלא לדברים אחרים, ושתיקת העיריה והפורומים העוסקים בדבר מביכה ומעיקה
הרי ברור וניכר מתגובתיהם של חלק גדול מהמגיבים שהם לא גרים באלעד לא מכירים כלום ולא יודעים מה הנתונים בשטח.

המסלול שהיה עד היום לא היה ארוך במיוחד בטח לא בהשוואה למסלול שיש בתוך בני ברק ולמסלולים בירושלים בית שמש או במודיעין עילית , מסלול סביר ורגיל הגיוני וישר ללא סיבובים ברחובות צדדיים אלא פשוט סיבוב בשני הרחובות הראשיים של העיר.

עיקר הטענה לטובת השינוי הייתה שאין לנהגים מקום לנוח ואת זה כפי שכתבת בטוב טעם היה אפשר לפתור בפתרון נקודתי ולא לטרלל עיר שלימה ולהפוך מוסדי תבל בשביל בעיה זניחה הניתנת לפתרון קל.

פלא עצום על כל מקבלי ההחלטות מה הם חשבו שהציבור יקבל בשתיקה אוטובוס לבני ברק כל חצי שעה בלבד (משל ודוגמה לירושלמים שביננו תחשבו שמרמות יש קו שיוצא למרכז העיר רק כל חצי שעה ואם הוא פספס ולא יצא תחכה שעה, נשמע למישהו סביר והגיוני? בהכרח שמקבלי ההחלטות למיניהם הם לא משתמשי תח"צ כלל וכפי שכתבתי לעיל)

ובמחילה מי שלא גר ולא מכיר את העיר ואת מצב התחבורה בה שימנע מלהגיב תגובות מוזרות שלא מחוברות לשטח
 

יאיר צ

משתמש פעיל
הרי ברור וניכר מתגובתיהם של חלק גדול מהמגיבים שהם לא גרים באלעד לא מכירים כלום ולא יודעים מה הנתונים בשטח.

ובמחילה מי שלא גר ולא מכיר את העיר ואת מצב התחבורה בה שימנע מלהגיב תגובות מוזרות שלא מחוברות לשטח

ואם כבר מדברים על תושבי חוץ...

זורק שאלה,

למה שלא חברת דן תשלח אוטובוסים לאלעד על חשבון מספר הק"מ והנהגים שלה?
יש פה כמויות אדירות של תושבי בני ברק שלומדים באלעד שמעמיסים על התחבורה בכל שבת חופשית ליל שישי תחילת זמן ועוד, כבר מזמן זה לא רק שאלעדים נוסעים להורים בבני ברק, לפחות שחלק מהקווים יהיו על חשבונם, ולפחות עד לישיבות בכניסה לעיר, לא הגיוני?

כנ"ל על ק"ס,
לדעתי יש יותר ק"ס באלעד מאשר להיפך, מה הם שונים מב"ש? אולי זה יפתור חלק מהבעיות

וזה עוד בלי לדבר על הכמויות המסחריות שבאות לאירועים בחופשים, שיתכבדו "ויסעו" בנטל;):)

כמובן שאנחנו שמחים שהם באים לפה, בוודאי לומדי התורה
 

noa choen

משתמש פעיל
והמסלול גם שונה מחמת אינטרסים של בעלי כח מהחלק התחתון שרצו שכל הנסיעות לבני ברק יעברו דרכם וגם כאן וד"ל.
השינוי ממש לא עזר גם לאלה שגרים בחלק התחתון של העיר עדיין אוטובוסים לא עוצרים בתחנות האחרונות ואם כן אז יש רק מקום בעמידה
וכן הרבה מהתושבים באזור למטה היו הרבה פעמים הולכים לתחנה בבן זכאי גן אסתר כדי שהאוטובוס יעצור להם , ועכשיו אין כבר גם את האופציה הזאת
אני לא חושבת בכלל שיש מישהו שהשינוי הזה הועיל לו
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  28  פעמים

לוח מודעות

למעלה