ביצועי התח"צ ולו"זיהם כבר לא מתואמים כ"כ עם ההיגיון, גם לא עם הרצון של הנוסעים. כל אחד רוצה שיהיה לו קו מכל מקום (מתחת הבית) לכל מקום וכל הזמן. תכל'ס, זה לא אפשרי. עובדה שגם על התדירות של אחת לחצי שעה מצטברות תלונות של אי-ביצוע.אתם באמת חושבים שתדירות של פעם בחצי שעה מאלעד לבני ברק זה הגיוני "והעיקר שיצאו האוטובוסים לפי הלו"ז"?
קו עתיר נוסעים ובעל נסיעה קצה כמו קווי בני ברק אלעד אמורים להיות זמינים ותדירים!
בדיוק כמו שתושב רמות או רמת שלמה יוצא מביתו לתחנה ממתין לאוטובוס ונוסע ולא מתקשר לשמוע בקל קו מתי האוטובוס שיוצא כל חצי שעה, כי זה אמור להיות קו שיוצא כל הזמן ולא בתדירות נמוכה, פשוט יוצאים לתחנה ונוסעים.
לצורך העניין גאולה - רמות/ רמת שלמה = בני ברק - אלעד , קו תדיר וללא מרחק עצום בין תדירות הנסיעות .
כמו שלא סביר שתושב רמות יהיה לו קו פעם בחצי שעה לעיר כך גם תושב אלעד לבני ברק
ולפי ההשוואה הנ"ל באמת הרבה יותר מתאים מפרקיים עירוניים ולא אוטובסים כבדים ובינעירוניים.
הויכוח הסוער שהיה באשכול "מרכזית הארזים" בין הירושלמים שיסודו רצוי או מצוי הגיע לאלעד, ובקרוב כנראה יגיע לערים נוספות.
מה שיכול היה לפשר בין הרצוי למצוי לדעתי היה הפיכת הקווים הבינעירוניים למאספים, גם בנקודות המוצא (למשל: אלעד) וגם בנקודות היעד (למשל: בני ברק) וביטול כל הקווים העירוניים שתקפים ופועלים רק מכח האינרציה המנדטורית. נכון שבמבט ראשון זה נשמע מאריך את זמן הנסיעה ואף מכביד ומסרבל עליו, אבל יפנה נהגים לביצוע נסיעות נדרשות, יוריד מחצית מהרכבים מכבישי הערים ויצמצם משמעותית את תופעת הפקקים הבלתי נסבלת.
אם היו מבצעים משאל תושבים באלעד, האם התושבים מעדיפים תדירות גבוהה של קוי ב"ב תמורת הפיכת הקווים הבינעירוניים לקווי איסוף ופיזור בתוך העיר במקביל לביטול של הקווים העירוניים, יתכן שהיו בוחרים באפשרות זו. אבל צריך להפנים שהאפשרות של גם וגם, גם תדירות גבוהה וגם ביצוע שאר הקווים, אינו אפשרי במחסור החמור של הנהגים שהולך ומחריף, שבקצב הזה עשוי לאלץ להגיע בעתיד למשאל הפוך: האם להעדיף את הקווים העירוניים והוצאת הבינעירוניים למוקד איסוף מרכזי, או להמשיך באיסוף הקיים בבינעירוניים תמורת ביטול הקווים העירוניים.
נערך לאחרונה ב: