לא כ"כ הבנתי את ההשוואה, כלומר הייתי משווה לגמרי אבל הפוך
זאת מחוץ לירושלים מגיעה לדירה זרה עם כל הקושי בדבר, כי יש לה רווח עצום מכך
היא זוכה להיות קרוב לחסידות/לרבה/לתפילות/ללוות את ילדיה וכל מה שנכתב כאן
ולכן יש לה רווח עצום (להערכתי פי כמה וכמה מכסף)
ולכן היא מקריבה את הנוחות שלה ואת הלהישאר בבית בקלות ואת כספה בשביל לזכות לכך
הירושלמית עושה אותו דבר מקריבה את הנוחות שלה, אין לה בזה שום ענין רוחני, אולי אפילו ההיפך אולי בעלה והילדים מעדיפים להתפלל דוקא במנין קרוב לבית אבל מה לעשות ש להם שיקולים כספיים
אז היא מקריבה ויש לה רווח כספי על כך
ובאופן כללי למשפחה גדולה לעזוב בית זה קושי עצום ועוד לתת אותו מסודר נקי ומתאים להשכרה
במיוחד כי אין לזה תכלית!!! ולפעמים נופלים על אחרים או שוכרים בתשלום וכו
מי שיוצא מביתו וגולה למקום תפילה/לכיבוד הורים/לישיבה/לשמחה משפחתית או לכל צורך אחר
עצם היציאה וההגעה למקום אחר נותנת לו כח להיות מחוץ לבית
ולכן מי שיוצא עושה את זה נטו בשביל כסף ולא תמיד סכום שבעיני השוכר נראה שווה, גם מצטייר כך בעיני המשכיר
ומה לעשות ברגע שיש ביקוש הכל עולה ואולי זה ניצול אבל לצערינו בכל החיים יש את זה
כן גם בלחם וחלב (אולי לא ממש אבל דברים שהם קריטים, שכר לימוד לא חובה והמחירים מטורפים, טיפול רגשי לא חובה ופיקוח נפש, והמחירים ב ...)
מצטערת אני לא חושבת שיש אנשים בדרגה שירגישו מחויבות לצאת רק כי החסיד מרגיש צורך נפש להיות אצל הרב, גם אם הלא חסיד יבין את זה מאוד
לשם ההשואה עשיתי כבר כמה שבתות שמחה הייתי במצוקה כי לא היו לי דירות, לא חשבתי לרגע ואף אחת משכנותי לא התנדבה לצאת לשבת אחת יום אחד להורים שלה כי אולי יציל אותי
וזה שמחה וצורך גדול מאוד והייתי אבודה באמת(ב"ה הסתדר בקושי רב, לא חוזרת על כזה פורמט)
זה נראה מהתגובה שלך שעומדים עם מקלות על בעלי הדירות ואומרים להם
נונונו אם לא תשכירו
יאלה
כמו שלך יש זכות לדרוש מחיר מופקע לי יש זכות להגיד לכל החברים שלי לא לשכור ממך
לא הבנתי.
נניח שאני רוצה להשכיר את הדירה.
שוכר א רוצה לשכור במחיר X, אוקי שווה לי.
שוכר ב בא ורוצה לשכור בפי 10
(כי חסרות דירות בשוק, ושווה לו לשלם יקר העיקר להשיג דירה).
למה שאשכיר לראשון?
כך עובד שוק של היצע וביקוש.
נכון
אז זה בדיוק מה שמתקנים שלא יהיה שוכר X שמבקש לשכור בכפול...............
בלת"ק
אז אולי הגיע הזמן לסדר מחדש את סולם הערכים שלנו?
יש מצב רציני, שאת אותו סכום שתכנן החסיד לשלם כדי להתפלל עם הרבי בר"ה היה נכון יותר, הלכתית ומוסרית להשקיע במצוות אחרות, צדקה, החזקת תורה, סיוע לחולים נזקקים, יולדות, גרושות, עגונות, גרים אלמנות ויתומים?
חוצפה............
שכל אחד יסדר את סולם הערכים שלו
ואני יחליט מה קודם אצלי והמציאות מוכיחה שהחסידים (בלי להכליל ...מהדרים ביותר גם בכל הדברים שהזכרת)
וזה לא סותר למה אם אני יקנה אתרוג יקר מחר אני יקנה תפילין פשוטים.............
זה כבר מונופול...
זה משהו אחר.
אין לעוד מישהו יכולת להביא אוטובוסים לשם...
אף אחד לא מונע מאף אחד לקנות דירה ענקית באזור ירושלים
ולא יצטרך לשכור
יותר מזה
הוא מוזמן לקנות כמה דירות (יש מבחר גדול, תכנסי ליישא ברכה, וכד' מתווכים)
ולהשכיר בר"ה במחיר סמלי (לדוג' 50-100 ש"ח למיטה)
זה שוק חופשי
ושוק חופשי עובד לפי כללי ביקוש והיצע
אין בזה שום בעיה.
שוב, אין לי בכלל אינטרס בעניין
אין לי נכס בירושלים, וגם לא עולה לירושלים בחגים...
רק לא מבינה את זעקות השבר...
רוב מי שמשכיר את דירתו, זה זוגות צעירים שמשלמים שכירות אדירה, ולוקחים בחשבון את ההכנסה שהחגים (ומידי פעם גם שבתות) מכניסים להם כחלק מהשכירות...
כולם חוזרים על אותו בדיחה
אף אחד לא מכריח אותכם להשכיר..............
ומותר לנו לשחרר קיטור
ותמיד אחרי הזעקה מגיעה הישועה ......
וזה מה שרצינו שיקרה ובעז"ה שיצליח
אם החסידות כ"כ רוצה לעזור לאנשים, אולי שיורידו מחירים למקומות התפילה?
במקום לנסות להפוך את העולם ולבטל דירות שכבר הזמינו מראש?
למה לא?
אתה יודע איזה הערכות יש לחסידות ממוצעת לקראת 3 ימים\אז זכות המוסדות לדרוש מחירים יקרים
ואפ' הכי בכל חסידות יש כמה דרגות של מחירים כדי להתחשב באברכים שאין להם לשלם
ואחד שלא רוצה לשלם יקר משלם דרגה יותר זולה
אבל במקומות יש ברירה משא"כ בדירות שאין ברירה אין דרגות
אז בסדר, ליטאים לא מבינים ולא יבינו, אבל א"כ למה לבוא אליהם בטענות?
בדיוק כמו שהזכירו פה, נניח שיש חסיד שיש לו חברה לגנרטור שבת והוא מרוויח הרבה, זה יהיה נכון לבוא בטענות, למה אתה מעלה מחירים, הרי "אנחנו הליטאים" זה ענין של חילול שבת??...
אין מה לעשות..
אם נניח גנרטור ל 3ימים היה עולה 20אל"ש
אתה יודע איזה זעקות שבר היו פה
וכן.... הייתי מבין אותם
והיתי מציע להם להתאגד נגד המשכירים
ולא הייתי מתחיל להגיד להם סדר עדיפויות וכו'