מידע שימושי מחירי שכירות דירות לחגים תשפ"ה בירושלים

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
המחירים הם תוצאה פשוטה של השוק
אין מספיק דירות לכולם
גם אם מאוד ירצו
וגם אם כולם יוכלו לשלם מליון ש"ח לדירה לר"ה,
אין מספיק דירות
המסננת שקובעת מי יקבל את הדירות המועטות שקיימות- זה המחיר
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
למי אין ברירה?
לא מדובר כאן בלחם וחלב וגם לא בתפילין או באוכל כשר...
כל אחד יכול לעשות את השיקול שלו אם שווה לו להוציא כאלה סכומים, ועד כמה העניין חשוב לו...
מאמינה שהחסידות יכולה לסדר מבנים של פנימיות או ישיבות לבחורים ולאברכים. מי שמעוניין בתנאים טובים יותר, יודע שיש לזה מחיר.
ובכלל...
את מבלבלת את מה שאמרתי, ולוקחת את זה למקום לגמרי אחר.
אני לא דיברתי על מה הם צריכים לעשות או מה מומלץ, אני דיברתי על ההגדרה.
מבחינתי זה יותר מבסדר לקחת מחירים כאלה, לא רואה סיבה למה לא להרוויח עוד כסף (או להפסיד פחות..)

הוֹצָאַת כְּסָפִים אוֹ דְּבָרִים אֲחֵרִים מִמִּישֶׁהוּ בְּלַחַץ, בְּאִיּוּמִים, בְּרַמָּאוּת וְכַדּוֹמֶה: פְּלוֹנִי נֶאֱשַׁם בִּסְחִיטַת כְּסָפִים מִן הֶעָשִׁיר.
עד כמה שידוע לי, לא איימו ולא לחצו על אף אחד. אם ידוע לך אחרת - תשתפי...
הם לא לחצו, כי אין צורך.
המצב לוחץ ומלחיץ,

ולכל המצדדים בתקנות כאן באשכול, לו יצויר והייתה לכם דירה באזורים המבוקשים של ירושלים (לו יהי... 😜) הייתם משכירים אותה לתקופת החגים בפחות ממחיר השוק רק בגלל תקנות של חסידות פלונית? נשמע לי מופרך...
בטוחה שהייתי לוקחת מחיר יקר, אז מה?
 

mina

משתמש מקצוען
בסופו של דבר אנחנו מתעלמים מדבר פשוט מאוד
מאז ומקדם חסידים נסעו לרבם בחגי תשרי במיוחד ראש השנה
כל חסיד רוצה להיות קרוב לרבה שלו .
וכל אישה שלא כמו פעם לא רוצה להשאר לבד בבית עם הזאטוטים
נוצר מצב שגם אם אדם שעמל לפרנסתו ולא נשאר עם שקלים מיותרים בסוף החודש
נאלץ לשלם סכומים גבוהים מאוד לרצון הפשוט של להיות בחג קרוב לאדמור

אז אתם לא סחטנים...
כי זו הדירה שלכם וזכותכם המלאה לדרוש כמה כסף שנראה לכם לנכון , ומי שלא מתאים לו לא חייב..

אבל אפשר גם להבין את תסכולו של החסיד
שהוא רוצה לחוות שמחת חג והתעלות כמו שהוא מכיר, מהצד השני אשתו לא מוכנה לשלוח אותו לבדו..
בהחלט מצב בעייתי וככל הנראה לא פתיר במיוחד..
 

Green

משתמש מקצוען
לא כ"כ הבנתי את ההשוואה, כלומר הייתי משווה לגמרי אבל הפוך

זאת מחוץ לירושלים מגיעה לדירה זרה עם כל הקושי בדבר, כי יש לה רווח עצום מכך
היא זוכה להיות קרוב לחסידות/לרבה/לתפילות/ללוות את ילדיה וכל מה שנכתב כאן
ולכן יש לה רווח עצום (להערכתי פי כמה וכמה מכסף)
ולכן היא מקריבה את הנוחות שלה ואת הלהישאר בבית בקלות ואת כספה בשביל לזכות לכך

הירושלמית עושה אותו דבר מקריבה את הנוחות שלה, אין לה בזה שום ענין רוחני, אולי אפילו ההיפך אולי בעלה והילדים מעדיפים להתפלל דוקא במנין קרוב לבית אבל מה לעשות ש להם שיקולים כספיים
אז היא מקריבה ויש לה רווח כספי על כך

ובאופן כללי למשפחה גדולה לעזוב בית זה קושי עצום ועוד לתת אותו מסודר נקי ומתאים להשכרה
במיוחד כי אין לזה תכלית!!! ולפעמים נופלים על אחרים או שוכרים בתשלום וכו
מי שיוצא מביתו וגולה למקום תפילה/לכיבוד הורים/לישיבה/לשמחה משפחתית או לכל צורך אחר
עצם היציאה וההגעה למקום אחר נותנת לו כח להיות מחוץ לבית

ולכן מי שיוצא עושה את זה נטו בשביל כסף ולא תמיד סכום שבעיני השוכר נראה שווה, גם מצטייר כך בעיני המשכיר
ומה לעשות ברגע שיש ביקוש הכל עולה ואולי זה ניצול אבל לצערינו בכל החיים יש את זה
כן גם בלחם וחלב (אולי לא ממש אבל דברים שהם קריטים, שכר לימוד לא חובה והמחירים מטורפים, טיפול רגשי לא חובה ופיקוח נפש, והמחירים ב ...)


מצטערת אני לא חושבת שיש אנשים בדרגה שירגישו מחויבות לצאת רק כי החסיד מרגיש צורך נפש להיות אצל הרב, גם אם הלא חסיד יבין את זה מאוד
לשם ההשואה עשיתי כבר כמה שבתות שמחה הייתי במצוקה כי לא היו לי דירות, לא חשבתי לרגע ואף אחת משכנותי לא התנדבה לצאת לשבת אחת יום אחד להורים שלה כי אולי יציל אותי
וזה שמחה וצורך גדול מאוד והייתי אבודה באמת(ב"ה הסתדר בקושי רב, לא חוזרת על כזה פורמט)
נשמע מדברייך כאילו הריווח של השוכר גדול משל המשכיר.
אז הריווח של המשכירה זה כסף, לא שווה לך התמורה כי קשה לך וכד' אז אל תשכירי, אף אחד לא מכריח.
מה שמסבירים כאן זה שצורך של חסיד להגיע לרבי הוא גדול יותר ממה שיכול לדמיין כל אחד שדם חסידי אינו זורם בעורקיו, מבחינתו זה הכרח, וחג ללא הרבי הוא לא חג, וברור שזה הריווח של החסיד בהגיעו לרבי, והטענה כאן היא על הריווח של המשכירים שדורשים עבורה מחיר הזוי ומפולפל,
לא נראה לי שאנשים שישכירו את דירותיהם במחיר של התקנות יצאו מופסדים, עובדה היא שהרבה מאד בבני ברק באזור ויזניץ עדיין שווה להם לצאת ולהשכיר לחסידי וויזניץ,
אז למה ירושלמי לא יכול לצאת מביתו במחיר שהבניברקי יוצא? אממה... כי אם הרף עלה, וזה הפך לנורמה גובה השכירות, אז מי שיקח פחות כבר יהיה ממש "פרייאר" וכביכול כבר לא שווה לו הסכום שיקבל.
לא ביקשו כאן מחיר זול, ביקשו מחיר שפוי,
האם בעיניך שפוי והגיוני לשלם את המחירים ההזויים שכתבו כאן למעלה?
 

מצפה לגואל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הוצאות לשכירות דירה בר"ה זה בכלל הותאות שבת ויום טוב שאינם מן החשבון
כל האנשים שמתלוננים על מחירי השכירות (לא, אני לא גר בירושלים ומשכיר דירה במחיר מפולפל) שיחזקו קצת את האמונה בליבם שההוצאות חוזרות, ובעז"ה אכן כך יהיה
 

אוהב. ישראל

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ברור שיש מושג של הפקעת מחירים..
כבר בגמרא מבואר שברכת השנים נתקנה כנגד הרשעים שמפקיעים את השערים. ויש עוד הרבה דוגמאות בחז"ל.
השאלה האם במקרה דידן זה נקרא הפקעת מחירים, הרי המחיר של שכירת דירה באזורים אלו היא גבוהה בהרבה מכל אזור אחר בארץ, וכנ"ל המחיר של קניית דירה. אז מה ההפקעה פה?
לצורך הדוגמא: נניח שהמחלבות בארץ יחליטו ביום בהיר לשלש את מחירי החלב, האם בעלי הצרכניות שישלשו גם הם את המחירים נקראים מפקיעי מחירים? סחטנים?..
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
ואם חלב היה האוכל של הילד שלכם הייתם מוותרים קונים?
אצל חסידים להסתופף אצל הרב'ה בר"ה זה לא פרוילגיה או לוקסוס אלא חובה וזכות שאין לה תחליף ואי אפשר לוותר על כך אך זה לא עושה קל ופשוט לשלם את המחיר ההזוי שאנשים דורשים והכל בשם שאף אחד לא מחייב אותך לשכור
גם בהפקעת שערים שמובא בגמרא ובהלכה לא מכריחים אף אחד לקנות ובכל אופן חז"ל ראו בזה בעיה גדולה
חז״ל ראו בעיה בנתונים מסוימים,
פה הנתונים שונים
א. זה לא מוצר יסוד, כמה שיתווכחו כאן, כל עוד יש אנשים גם מהחסידות שאין להם את זה והם לא מתים, זה לא מוצר יסוד.
ב. יש מחסור! כשיש מחסור, בהתאם לתנאי שוק המחירים עולים.
 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
לא הבנתי.
נניח שאני רוצה להשכיר את הדירה.
שוכר א רוצה לשכור במחיר X, אוקי שווה לי.
שוכר ב בא ורוצה לשכור בפי 10
(כי חסרות דירות בשוק, ושווה לו לשלם יקר העיקר להשיג דירה).
למה שאשכיר לראשון?

כך עובד שוק של היצע וביקוש.
 

בונדש

משתמש צעיר
אני לא דיברתי על מה הם צריכים לעשות או מה מומלץ, אני דיברתי על ההגדרה.
וזה בדיוק מה שדיברתי עליו 😊
את טענת שמדובר בסחטנות לפי הספר, ואני סוברת שלא - כי סחטנות היא דרישת כסף באיומים או במניעת צורך חיוני לאדם, ולא זה המקרה פה.
מדובר בשוק חופשי, בו המחיר נקבע לפי רמת הביקוש למוצר וההיצע הקיים, ולכן המחירים הגיוניים לחלוטין (גם אם לא בגדר האפשרי למשפחה ממוצעת)
אבל אפשר גם להבין את תסכולו של החסיד
שהוא רוצה לחוות שמחת חג והתעלות כמו שהוא מכיר, מהצד השני אשתו לא מוכנה לשלוח אותו לבדו..
אפשר בהחלט להבין את הקושי והתסכול, ואכן -
בהחלט מצב בעייתי וככל הנראה לא פתיר במיוחד..
במיוחד לא באמצעות מהלכים חד צדדיים שלא רואים את הצד של המשכירים.
(ולא, אין לי דירה בירושלים. גם לא יחידת דיור, ואפילו לא מחסן 🙁)
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אגב, כשהיינו זו"צ [סה"כ לפני 8 שנים] שכרנו דירה יפהפיה בירושלים, והשכרנו אותה לכל סוכות במחיר של 2600 ש"ח, והיינו שמחים ומאושרים.
כשהייתם זו״צ לפני 8 שנים כל עולם המחיה היה שונה, האינפלציה ומחירי הדיור ומחירי המחיה,
כמות האנשים שמגיעה לירושלים השתנתה, והכל.
בקיצור, הלוואי ויכולתי לקנות דירה היום במחיר של לפני 8 שנים.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
הקטע הוא שבאייר הם לא יקחו כזה מחיר, ובחגים כן- כי הם יודעים שאנשים שאין להם ברירה אחרת ישלמו להם את המחיר הזה. הווי אומר שכשלהם אין ברירה הם מורידים את המחיר, וכשלשוכרים אין ברירה הם מעלים את המחיר.
יפה מאד, טקטיקה גאונית.
זה עדיין לא משנה את ההגדרה...
(על עצמי אני יכולה לומר שלו הייתי בעלת דירה בירושלים הייתי מהסחטנים 😏
אבל זה לא גורם לי לשנות את ההגדרה)
מניעת צורך חיוני לאדם
את לא יכולה להחליט לאדם מהו הצורך החיוני שלו...
יש אנשים שלהיות ליד הרבה בחגים זה מה שמשאיר אותם בחיים!! (תוכיחי שלא)
ולכן הם משלמים את המחירים האלה על חשבון דברים אחרים.

ואת רואה באמת שאנשים שזה לא מספיק חיוני בשבילם- לא נוסעים לירושלים לחגים.
 

שבח נותנים לו

משתמש פעיל
א. בעל דירה באזור מחפש לעצמו שותף החלוקה כדלהלן אחד לוקח את היחידת דיור ב200 ש"ח לכל לילה אפי' לילות יבשים ומשעממים שאין לאזור הזה מה להציע בהם, וכן כולל לילות שהוא לא בבית מתארח אצל השווער וכד', השותף יקבל את הלילות המבוקשים והמעניינים ב1000 ללילה, והוא יקבל בונוס חשמל ומים ע"ח הבית, כמו"כ שולחן ותמונות נוי.
ב. החסידויות באזור גורמים הרבה אי נוחות לשכנים בכל החתונות והטישים וכדו' שלהם (מפרגנת להם) אף אחד לא התבכיין על זה, מותר להם להחזיר קצת טובה לאלו שהרבה פעמים.....
 

כהן שדעתו יפה

משתמש חדש
מה שברור שבזמן בית המקדש החגיגה לא תמשיך
אלא בשלושת הרגלים ניתן לבעלי הדירות את העורות של הקרבנות או משהוא כזה כפי המופיע בחז"ל
ולכולם יהיה מקום ללון ואוכל בשפע
רק שכבר נזכה בקרוב ממש אולי עוד בסוכות השנה לשמוח בשמחת בית השואבה
ולא אמר אדם צר לי המקום שאלין בירושלים
 

Green

משתמש מקצוען
בסופו של דבר אנחנו מתעלמים מדבר פשוט מאוד
מאז ומקדם חסידים נסעו לרבם בחגי תשרי במיוחד ראש השנה
כל חסיד רוצה להיות קרוב לרבה שלו .
וכל אישה שלא כמו פעם לא רוצה להשאר לבד בבית עם הזאטוטים
נוצר מצב שגם אם אדם שעמל לפרנסתו ולא נשאר עם שקלים מיותרים בסוף החודש
נאלץ לשלם סכומים גבוהים מאוד לרצון הפשוט של להיות בחג קרוב לאדמור

אז אתם לא סחטנים...
כי זו הדירה שלכם וזכותכם המלאה לדרוש כמה כסף שנראה לכם לנכון , ומי שלא מתאים לו לא חייב..

אבל אפשר גם להבין את תסכולו של החסיד
שהוא רוצה לחוות שמחת חג והתעלות כמו שהוא מכיר, מהצד השני אשתו לא מוכנה לשלוח אותו לבדו..
בהחלט מצב בעייתי וככל הנראה לא פתיר במיוחד..
חייבת לך תודה מיוחדת!
תודה שהבנת אותי.
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
(על עצמי אני יכולה לומר שלו הייתי בעלת דירה בירושלים הייתי מהסחטנים 😏
אבל זה לא גורם לי לשנות את ההגדרה)
ואולי לדרוש מתושב להשכיר את הדירה במחיר זול כי זה ר"ה והרבי וכו'
זו סחיטה רגשית?
 

נאמנה למקור

משתמש פעיל
מה שברור שבזמן בית המקדש החגיגה לא תמשיך
אלא בשלושת הרגלים ניתן לבעלי הדירות את העורות של הקרבנות או משהוא כזה כפי המופיע בחז"ל
ולכולם יהיה מקום ללון ואוכל בשפע
רק שכבר נזכה בקרוב ממש אולי עוד בסוכות השנה לשמוח בשמחת בית השואבה
ולא אמר אדם צר לי המקום שאלין בירושלים
מצטרפת לדעתו היפה של הכהן...
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
השוק של השכרת דירות ברוממה והסביבה לא שייך רק לבעלזא
נכון,
אבל ברור שאלו שקרובים מאוד לבלזעא דירתם שווה פי כמה מהמעגל השני {וכנ״ל במקום בחצר אחרת},
והם ניזוקים משמעותית, בתקנות לא צ׳יפרו אותם ביחס לשוק כיום!
{למרות ששם בסה״כ יש ריכוז גבוה יותר של חסידי אותה החצר ואולי לכן לא פירגנו להם....}
 

Green

משתמש מקצוען
סתם מעניין, כל הלא חסידים שמתערבים כאן באשכול ללא טיפת הבנה מינימנלית לצורך של חסיד לרבו,

נניח אתם ליטאים שרופים, (כן, יש גם ליטאים כאלה...) ואתם דלוקים על מניין מסוים שם תכננתם להתפלל בחג, האם תסכימו לוותר על המניין שתכננתם להתפלל בו, ובמקום זה תתפללו במנין חסידי?
תענו בכנות.
לדעתי (החסידית) יהיה לכם קשה מאאאאאדדדד לוותר,
למה?
אז אולי זו ההשוואה בערך.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה