דרוש מידע טיפול רגשי בבעיית קשב וריכוז

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
יש ילדים שיש להם יכולות אך הם מוותרים לעצמם ומרפים
הם רואים שההורים סלחנים אז הם גם סלחנים כלפי עצמם...
ובשיטה כזו מוכיחים להם שהם יכולים!
והם חווים הרבה חוויות הצלחה!!
וזה ממש לא נורא כמו שמתארים פה (הייתי נוכחת בטיפולים)
אז זה לא הפרעת קש"ר...
זה ילדים שאין להם כוח להשקיע.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
למה, רק להתנהגות שלילית יש תוצאה? אנחנו על אותו תדר ??
לכל התנהגות יש תוצאה.

כשאני מתאמצת בעבודה אני יודעת שיתכן מאוד ואשיג תוצר יפה
לא השקעתי לא קיבלתי.

זה הבנה מאוד פשוטה.
אין כאן שום דבר שלילי...
הבנתי.
אשמח לתגובה האם יש החזקת ידיים ותרגילי התעמלות או תרגילים פיזיים אחרים.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
דבר נוסף אפשר לבדוק את הטיפול בשיטת "הד אקטיב" של הרב גד דואר, שזה בהחלט יכול לעזור,

  • דרך הטיפול: התלמיד יושב כל יום 7 דקות על משחק מחשב, וזה משפר פלאים את יכולת הקשב למשך 24 עד 48 שעות.
  • אחוזי הצלחה: 87 אחוז.
  • איך מתחברים? מקבלים קישור למייל, והילד מתחבר למשחק.
  • מה צריכים: חדר מחשבים או מחשב לילד.
  • העלות: 165 ש"ח לכל ילד.
  • התוצאות: בחודש הראשון עד שהגוף מתרגל לא רואים עדיין תוצאות.
  • טלפון לבירורים: 05334227153
  • שיהיה בהצלחה
אפשר לומר על זה מילה?
אני עצמי לא ניסיתי, כן דיברתי עם מנהל המכירות שלהם ואם מנתחת התנהגות שעובדת עם ילדים שעבדו עם השיטה הזו.
יש מצב שהבסיס של הרעיון עובד, אבל יש לו בעיה משמעותית מאד!!
המשחקים שיש שם די משעממים, וילד שלא מסוגל לשבת- לא יצליח לשחק בהם יותר מפעמיים.
אז אולי לADD מאד מסויין של ילדים שמסוגלים להתרכז אבל אין להם כוח זה ישפיע...

בהרבה מהמקרים זה חלק מהמאפיינים של ילדי קש"ר.
אין להם כח להשקיע. אין להם כח לשבת על מטלה הרבה זמן
ולכן לא מצליחים
אם זה המקרה- ההגדרה המדויקת יותר של ההפרעה היא ADD, ולא קש"ר באופן כללי...
אני יכולה לומר לך שלADHD אין הרבה תקוות מהמשחק הזה כי הוא מהר מאד ישעמם אותם.
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אשמח לתגובה האם יש החזקת ידיים ותרגילי התעמלות או תרגילים פיזיים אחרים.
אני מתנגדת נמרצות לכל שיטה פיזית בחינוך כמובן שבטיפול.
לא יודעת איך עובדים שם עם ילדים אחרים.
בטיפולים שאני הייתי נוכחת לא השתמשו בשיטות פיזיות כלל!

מבחינתי סיימתי את הדיון בנושא.
שכל אחד יעשה מה שטוב בעיניו לילד שלו.
ושלא נזדקק...
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בבעיית קש"ר חוסר מוטיבציה הוא תסמין ולא השורש. מלחמה בתסמין לא פותרת את השורש.
בואי ותחכימי אותנו.
מה השורש?? מה הדרך לטפל בשורש??

לא, באמת מעניין אותי לדעת!

ריטלין כן מטפל בשורש??? (זה גם פלסטר לתסמינים)

אני יודעת שיש בעיה ויש תסמינים והתסמינים גורמים לעוד בעיות ... (כמו בעיות לימודיות)
בשיטה זו פותרים הרבה בעיות לימודיות של חוסר מוטיבציה והתמדה.

ואגב-
זה כן פותר מהשורש!
זה אימון מח שמלמד אותנו להגיד למח שלנו כן כשהוא אומר לא..
 
נערך לאחרונה ב:

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
ושלא נזדקק...
לא כל כך נחרץ ה"שלא נצטרך"?
דמייני לעצמך זוג הורים ADHD שאמנם יותר מאוזנים אבל עדיין אהממ- אנרגטים למדי, ויש להם 12 ילדים שתקנים 😳
זה לא נשמע לי כמו חוויה מענגת מדי...
 
נערך לאחרונה ב:

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
ריטלין כן מטפל בשורש??? (זה גם פלסטר לתסמינים)
ממש לא!!
הבעיה של ADHD זה חוסר בדופמין באיזורים שאחראיים על הקשב במוח.
אז לקחת ריטלין זה ממש לא פלסטר לתסמינים, כי אם פשוט- תרופה 😏
תרופה שבתוכה יש מין "דופמין" וזה מה שעוזר לילד להצליח להתרכז...
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
המשחקים שיש שם די משעממים, וילד שלא מסוגל לשבת- לא יצליח לשחק בהם יותר מפעמיים.
אז אולי לADD מאד מסויין של ילדים שמסוגלים להתרכז אבל אין להם כוח זה ישפיע...
דווקא מהבחינה הזו עבד אצלנו מצוין, כולל לילד עם H מאד ברור.
ישבו על זה המון פעמים ונהנו בהחלט.
סתם לא ראינו שום הבדל עם ובלי, עד שביטלנו את המנוי לצערם.
 
נערך לאחרונה ב:

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אז לקחת ריטלין זה ממש לא פלסטר לתסמינים, כי אם פשוט- תרופה 😏
בחיים לא הייתי קוראת לריטלין תרופה!!
יש ילד עם מח מסוים פחות מתאים לריכוז בלימודים.
בבית ספר זה הופך לבעייתי כי צריך להקשיב
כדי לטפל בבעיה הזאת בבית ספר נותנים לו כדור שישתיק אותו ויגרום לו ללמוד.

את קוראת לזה תרופה??
לעשות עבודה אמיתית עם אימון של המח זה מה שפותר!
ואז גם כשלא יהיה עם תרופה הוא ידע להקשיב/יהיה לו מוטיבציה.

להתמכר לכדור לכל החיים זה תרופה??
זה להשתיק בעיות

מי שאוהב חיים קלים כנראה זה הפתרון בשבילו...
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
את צודקת...
ילד שלא רואה טוב כנראה צריך פיזיותרפיה ואימון מוחי עד שהוא יראה טוב, זה לא כי לא יכול לראות טוב, הוא פשוט לא רוצה...

אם את ממש מתעקשת את מוזמנת לקרוא לזה משקפיים של המוח.
כמו שהקב"ה ברא אדם עם ראיה לא טובה, הוא גם ברא בנ"א עם חוסר בדופמין, ונתן לרופאים את היכולת לרפא.
לא מבינה מה הבעיה...
ולמה למשקפיים את לא קוראת התמכרות????
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בחיים לא הייתי קוראת לריטלין תרופה!!
יש ילד עם מח מסוים פחות מתאים לריכוז בלימודים.
בבית ספר זה הופך לבעייתי כי צריך להקשיב
כדי לטפל בבעיה הזאת בבית ספר נותנים לו כדור שישתיק אותו ויגרום לו ללמוד.

את קוראת לזה תרופה??
לעשות עבודה אמיתית עם אימון של המח זה מה שפותר!
ואז גם כשלא יהיה עם תרופה הוא ידע להקשיב/יהיה לו מוטיבציה.

להתמכר לכדור לכל החיים זה תרופה??
זה להשתיק בעיות

מי שאוהב חיים קלים כנראה זה הפתרון בשבילו...
למה את כן קוראת תרופה?
(לא לקשב וריכוז, לסתם דברים אחרים).
אני אשמח לדוגמאות מה זו תרופה בעינייך.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
מתפללת כל יום שהילדים שלי לא יצטרכו לעבור את זה, ומאמינה שתפילות מנצחות גנטיקה.
אני לא יודעת מה את עברת..
אני רק יודעת שאני חייתי במשפחה שחיה לצד הבעיה הזו, ולא התעלמה ממנה- אלא הפכה את זה לחוויה הכי כיפית בעולם!!!
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ילד שלא רואה טוב כנראה צריך פיזיותרפיה ואימון מוחי עד שהוא יראה טוב, זה לא כי לא יכול לראות טוב, הוא פשוט לא רוצה...
אוי איזה השוואה מגוחכת.

קחי טיפול פסיכולוגי.
אפשר לקחת כדור ולפתור את הדכאון
ואפשר לעשות אימון ע"י פסיכותרפיה להגיע לשורש הבעיה ולפתור את הדכאון,

מה עדיף??
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אוי איזה השוואה מגוחכת.

קחי טיפול פסיכולוגי.
אפשר לקחת כדור ולפתור את הדכאון
ואפשר לעשות אימון ע"י פסיכותרפיה להגיע לשורש הבעיה ולפתור את הדכאון,

מה עדיף??
סורי אבל להשוות דיכאון לADHD נשמע לי השוואה עוד יותר מגוחכת!!!
ADHD זה נוירולוגי!!! לא רגשי ולא נפשי.

וחוץ מזה למה מגוחכת? שתי הבעיות שציינתי בעצם לא לגמרי מרפאות את הבעיה, אלא מכסות עליה, ושתי הפתרונות האלה מותאמים אישית לכל אדם, וכמו שאחד שצריך משקפיים לא יכול לקחת משקפיים של מישהו אחר, כך גם בADHD....
 
נערך לאחרונה ב:

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
בחיים לא הייתי קוראת לריטלין תרופה!!
יש ילד עם מח מסוים פחות מתאים לריכוז בלימודים.
בבית ספר זה הופך לבעייתי כי צריך להקשיב
כדי לטפל בבעיה הזאת בבית ספר נותנים לו כדור שישתיק אותו ויגרום לו ללמוד.

את קוראת לזה תרופה??
לעשות עבודה אמיתית עם אימון של המח זה מה שפותר!
ואז גם כשלא יהיה עם תרופה הוא ידע להקשיב/יהיה לו מוטיבציה.

להתמכר לכדור לכל החיים זה תרופה??
זה להשתיק בעיות
כשהידיים של ילד עושות משהו לפני שהמוח שלו מספיק לחשוב אם זה רעיון טוב או לא, והוא חוטף כוויה ממשהו חם.
כשהפה של ילד פולט משהו לפני שהמוח שלו מספיק לחשוב, והוא מעליב חברים בלי להתכוון.
כשהילד לא שם לב שהוא הולך לעבר הקיר ומתנגש בו.
זה לא קשור בכלל לבית הספר.
כשהכדור עוזר לילד לעצור שניה לפני שהוא נוגע במשהו חם, לעצור שניה לפני שהוא פולט שטות מהפה, לשים לב שהקיר מולו - זה לא משתיק בעיות. זו תרופה שפותרת אותן.
וכן, גם היכולת להתרכז במטלה עד הסוף שלה, זה לא השתקת בעיות, זה פתרון שלהן.

על המנגנון הביולוגי שבו התרופה פותרת את הבעיה הפיסית שממנה נגרמים כל הסימפטומים הללו, כבר הסבירו. ריטלין הוא תרופה לשורש הבעיה.
הרבה פעמים מי שיש לו את ההפרעה גם פספס פיתוח של כל מיני מיומנויות ולכן צריך לטפל גם בסימפטומים, אבל מתוך הבנה ממה הם נובעים ובשיטות שמתאימות לזה. לדרוש תוצאות לא מטפל בשורש הבעיה, צריך לתת כלים איך להתגבר עליה (לדוגמה, לתת לילד שוקולד אם הוא התארגן בבוקר זה לא טיפול בשורש הבעיה של זה שהוא לא מצליח להתארגן. ללמד אותו איך לפרק את ההתארגנות למשימות קטנות ואיך לעקוב אחרי הביצוע, זה ללמד אותו את המיומנות שחסרה לו)
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ADHD זה נוירולוגי!!! לא רגשי ולא נפשי.
גם דיכאון זה בהחלט נוירולגי!
יש אנשים עם סוג מח שנוטים הרבה יותר לדכאונות.
איך תרופות נוגדות דכאון עובדות? מטפלות בחומרים שחסרים במח..

את מדברת מידיעה?
 
נערך לאחרונה ב:

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
@בטרפליי אני באמת מחכה לשמוע דוגמאות מהי תרופה בעינייך. (עדיף לא מתחום הפסיכיאטריה....)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה