דרוש מידע טיפול רגשי בבעיית קשב וריכוז

אמא לשלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נקרא בקיצור ריפוי בעיסוק בשיטת קוג פאן
והוא לא מייתר צורך בכדור
הטיפול הזה דורש הרבה מאוד תירגול בבית מצד ההורה
כך שאם ההורה לא פנוי הטיפול גם לא בטוח יעזור, בטח בגיל שש.
 
שני ילדים.
לא עשינו סריקות מוח לפני ואחרי, אולי כן יש שיפור. אבל לא משהו שיכולנו לראות בשטח.
אין צורך לעשות סריקות מוח לפני ואחרי.
אפשר לעשות מבחן מוקסו ביום שהוא עשה את התרגילים, ועוד אחד ביום שלא עשה את התרגילים ולהשוות ביניהם.
אפשר גם פשוט לשאול את הילד מתי הוא יותר רגוע עם התרגילים או בלי...
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
אין צורך לעשות סריקות מוח לפני ואחרי.
אפשר לעשות מבחן מוקסו ביום שהוא עשה את התרגילים, ועוד אחד ביום שלא עשה את התרגילים ולהשוות ביניהם.
אפשר גם פשוט לשאול את הילד מתי הוא יותר רגוע עם התרגילים או בלי...
תיאורטית אפשר לעשות מוקסו, אכן.
פרקטית כמובן פחות, בהתחשב במחיר ובזמינות.
לשאול את הילד זה לא אומדן מדויק, ובכל אופן ניסיתי גם אותו. המשתמשים לא הרגישו משהו מיוחד.
לשאול את ההורה של הילד, כלומר את עצמי, זה אותה רמת אמינות של האומדן.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
יש את הטיפול במשחק - המשחק הקוגנטיבי של רייזי מינצברג
הבנתי שהצליחה להוריד להרבה ילדים את הריטלין/למנוע אותו.

מומלץ!!
זה שיטה חזקה אבל מוכיחה את עצמה.

הרעיון שלה זה כמו שאם הילד עבר חס וחלילה תאונה ונשברה לו רגל, ניקח אותו לפיזיותרפיה ולא נוותר עד שידע חזרה ללכת. גם אם יבכה ויצרח. אותו דבר בנושא הזה. היא קוראת לשיטה שלה הפיזיותרפיה של המוח. היא מכינה תכנית עבודה והיא לא מוותרת ועושה הנחות עד להשגת המטרות. יש ילדים/הורים שזה קשה להם אבל מי שרוצה את טובת ילדו ומבין כמה העתיד של הילד מושפע מזה רואה עם זה תוצאות !!
הביטוי הנכון הוא לא "שיטה חזקה" אלא שיטה מאד כוחנית (יש פה עוד אשכולות שכתוב דיסים עליה)
בעבר (לא יודעת עם עד היום) היא כללה אלמנטים פיזיים כמו להחזיק לילד את הידיים אם לא עושה מה שאומרים לו, או לא לסיים את המפגש עד שהוא לא מסיים את המטלה.
אני אשמח לשמוע אם צפית בשעת טיפול כזאת ומה דעתך.
אם יש ילד שהשיטה קשה לו, לא לוותר ולא להרפות ולא לעשות הנחות זו בעיניי (הבלתי טיפוליות) לפחות, לא דרך נכונה משום צד.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
תיאורטית אפשר לעשות מוקסו, אכן.
פרקטית כמובן פחות, בהתחשב במחיר ובזמינות.
לשאול את הילד זה לא אומדן מדויק, ובכל אופן ניסיתי גם אותו. המשתמשים לא הרגישו משהו מיוחד.
לשאול את ההורה של הילד, כלומר את עצמי, זה אותה רמת אמינות של האומדן.
עקרונית מה שצריך זה לעשות מחקר...
הם טוענים למחקר על מאות ילדים ש"אושר" על ידי "ד"ר וייס מבר אילן".
אין קישור או הפניה לשום מידע על המחקר עצמו וגם לא ברורה משמעות האישור. זה לא ברור בכלל שהאישור הוא גם לתוצאות. אם הכוונה היא לד"ר יצחק וייס מהפקולטה לחנוך בבר אילן, לא ברור גם שאדם עם תואר שני בפסיכולוגיה חברתית תעסוקתית ותואר שלישי בחינוך הוא הסמכות המתאימה לקבוע ששיטה לטיפול בהפרעות קשב אכן עובדת. האתר גם מלא בהטעיות קלאסיות.
בקיצור, עוד "שיטה" שאין לה הוכחות.

אני אישית מעדיפה להסתמך על דברים יותר מבוססים. במיוחד כשמדובר ב"תרופות קסם".
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
יש את הטיפול במשחק - המשחק הקוגנטיבי של רייזי מינצברג
הבנתי שהצליחה להוריד להרבה ילדים את הריטלין/למנוע אותו.

מומלץ!!
זה שיטה חזקה אבל מוכיחה את עצמה.

הרעיון שלה זה כמו שאם הילד עבר חס וחלילה תאונה ונשברה לו רגל, ניקח אותו לפיזיותרפיה ולא נוותר עד שידע חזרה ללכת. גם אם יבכה ויצרח. אותו דבר בנושא הזה. היא קוראת לשיטה שלה הפיזיותרפיה של המוח. היא מכינה תכנית עבודה והיא לא מוותרת ועושה הנחות עד להשגת המטרות. יש ילדים/הורים שזה קשה להם אבל מי שרוצה את טובת ילדו ומבין כמה העתיד של הילד מושפע מזה רואה עם זה תוצאות !!
אגב, לקחתי ילדים לפיזיותרפיה, ונכחתי גם בפיזיותרפיה של אחרי ניתוח, אחד הדברים הקשים :(. זה ממש לא הגישה בפיזיותרפיה להכריח ילד גם אם יבכה ויצרח.

משום מה כל מיני שיטות קשוחות אוהבות לדמות את עצמן לפיזיותרפיה, אבל אנשי מקצוע אמיתיים ממש נזהרים לשים לב גם לנפש ולא לרמוס אותה בדרך להצלחה התפקודית.

יותר מזה, בהתחשב בקשר ההדוק בין גוף לנפש, רמיסה של הנפש בדרך לתפקוד מיטבי בסופו של דבר חוזרת כבומרנג ופוגעת בתפקוד.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בעבר (לא יודעת עם עד היום) היא כללה אלמנטים פיזיים כמו להחזיק לילד את הידיים אם לא עושה מה שאומרים לו, או לא לסיים את המפגש עד שהוא לא מסיים את המטלה.
לא דמיינתי עד כדי כך. זה נשמע ממש אלים.
אם יש ילד שהשיטה קשה לו, לא לוותר ולא להרפות ולא לעשות הנחות זו בעיניי (הבלתי טיפוליות) לפחות, לא דרך נכונה משום צד.
גם בעיניי, וזה גם מעביר מסר שגוי ביחס ליכולת שלנו לספוג ולהכיל גם כישלון.
הנושא הזה הוא אחד האזורים הקשים אצל אנשים עם הפרעת קשב. מבחינה פיזיולוגית, היכולת להכיל כישלון קשורה לתפקודים ניהוליים שכידוע 'מגמגמים' אצל אנשי קש"ר, ולזה מצטרך החלק הרגשי של הצטברות הרבה הרבה חויות כישלון.
אני לא מוצאת שום הגיון להחמיר באופן יזום את אחת הבעיות המרכזיות של ההפרעה.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
הנושא הזה הוא אחד האזורים הקשים אצל אנשים עם הפרעת קשב. מבחינה פיזיולוגית, היכולת להכיל כישלון קשורה לתפקודים ניהוליים שכידוע 'מגמגמים' אצל אנשי קש"ר, ולזה מצטרך החלק הרגשי של הצטברות הרבה הרבה חויות כישלון.
בשיטה מכנים את זה חווית הצלחה...
זו אחת התמות המרכזיות של התפיסה, המחויבות להצלחה של הילד וכמו @בטרפליי כתבה "השגת המטרות".
אני רואה את הדברים אחרת, חושבת שזו תפיסה נוקשה ומיושנת, אבל אני לא מטפלת.

יש פה עוד מידע ודיונים https://www.prog.co.il/threads/המשחק-הקוגנטיבי-של-רייזי-מינצברג-מישהו-מכיר.898143/
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בשיטה מכנים את זה חווית הצלחה...
זו אחת התמות המרכזיות של התפיסה, המחויבות להצלחה של הילד.
אני רואה את הדברים אחרת, חושבת שזו תפיסה נוקשה ומיושנת, אבל אני לא מטפלת.

יש פה עוד מידע ודיונים https://www.prog.co.il/threads/המשחק-הקוגנטיבי-של-רייזי-מינצברג-מישהו-מכיר.898143/
זה לא נשמע כמו חוויה חיובית, צר לי מאד.
ואני לא חשה צורך להתנצל על השכלתי לפני שאני מחווה דעה :)
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אני רואה שהיה הרבה הדים לתגובה שלי...

זכותה של כל אחת לחוות את דעתה, אך -
אני מדברת מנסיון של ילד שחווה תהליכים והתקדם. ולא מקריאת תגובות פה בפרוג.
זה ממש חבל שאנשים מגיבים מהבטן בלי להכיר מה ומי...

יש ילדים שיש להם יכולות אך הם מוותרים לעצמם ומרפים
הם רואים שההורים סלחנים אז הם גם סלחנים כלפי עצמם...
ובשיטה כזו מוכיחים להם שהם יכולים!
והם חווים הרבה חוויות הצלחה!!
וזה ממש לא נורא כמו שמתארים פה (הייתי נוכחת בטיפולים)
יש להם הרבה שיטות לדרבן את הילדים (גם ע:י שוקולדים ופרסים)

יש ילדים שזה מתאים להם ויש כאלה שלא. בכל תהליך שאנו עושים עם ילדים צריך להיות עם יד על הדופק ולראות האם זה מקדם? האם זה טוב לילד שלי? כמו שאומרים "מלנסות לא מפסידים" ...

ושה' ינחנו בדרך הנכונה , בדרך האישית של כל אחד...
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

לבן

משתמש סופר מקצוען
יש להם הרבה שיטות לדרבן את הילדים (גם ע:י שוקולדים ופרסים)
אני שמחה לשמוע שאת והילד יצאת 0םבתחושה טובה.
אשמח לשמוע האם היו גם שיטות פיזיות, ענישה או שלילת רווח?
האם היו חייבים לסיים מטלה?
והם חווים הרבה חוויות הצלחה!!
אני מכירה את הביטוי מהשיטה ויש לי השגות עליו.
חוץ מחוויית הצלחה בעיניי יש מקום גם לדעת להתמודד עם כשלון.
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אשמח לשמוע האם היו גם שיטות פיזיות, ענישה או שלילת רווח?
לא אוהבת את הביטוי ענישה.
גם בחינוך -

כשילד מתנהג לא יפה ואז את לא מרשה לו ללכת לגינה. זה לא שהוא קיבל עונש! אלא זה פשוט התוצאה של זה שהוא לא התנהג יפה.
וזה שמים וארץ בגישה חינוכית.
שילד מבין שהוא לא מקבל עונשים מאמא, מאמא אף פעם לא מקבלים עונשים!
אבל להתנהגויות מסוימות יש תוצאות.

גם כאן, אם הילד לא מסיים מטלה הוא מבין שהתוצאה של זה שהוא לא יקבל את השוקולד בסוף וכו וכו...

כדרך חיים לא נכון לעבוד ככה. כדרך חיים צריך גמישות עם ילדים.
אך כשיטה טיפולית-
פעם בשבוע הילד מבין שהוא חייב לעבוד ולהגיע לתוצאות. דבר מאוד חיובי בעיניי!!

אשמח לשמוע האם היו גם שיטות פיזיות, ענישה או שלילת רווח?
שיטות פיזיות - על מה את מדברת ??
חוץ מחוויית הצלחה בעיניי יש מקום גם לדעת להתמודד עם כשלון.
מעמידים אותם רק מול משימות שאנו יודעים בודאות שהם יכולים להשיג, כל ילד לפי כוחותיו.
הכשלון היחיד שיכול להיות זה שהילד מוותר לעצמו ואז ממילא לא משלים את המשימה.
וכן... לפעמים גם מרפים ולא מתעקשים.
 
נערך לאחרונה ב:

לבן

משתמש סופר מקצוען
גם כאן, אם הילד לא מסיים מטלה הוא מבין שהתוצאה של זה שהוא לא יקבל את השוקולד בסוף וכו וכו...
התוצאה היחידה זו שלילת רווח, ולא המשכת המשחק עד שיצליח או נסיונות חוזרים ונשנים להביא את הילד להצלחה? אין תחושת לחץ?
אבל להתנהגויות מסוימות יש תוצאות.
ההשוואה בין "התנהגות שלילית" שיש לה תוצאות ל"חוסר הצלחה במשחק הספציפי שהמטפלת החליטה" זו השוואה מפורכת בעיניי. חוסר הצלחה זו לא התנהגות שלילית!

שיטות פיזיות - על מה את מדברת ??
החזקת ידיים
תרגילי התעמלות מסוימים?
או כל דבר דומה.
אשמח שתעני בכנות.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
לא אוהבת את הביטוי ענישה.
גם בחינוך -

כשילד מתנהג לא יפה ואז את לא מרשה לו ללכת לגינה. זה לא שהוא קיבל עונש! אלא זה פשוט התוצאה של זה שהוא לא התנהג יפה.
וזה שמים וארץ בגישה חינוכית.
שילד מבין שהוא לא מקבל עונשים מאמא, מאמא אף פעם לא מקבלים עונשים!
אבל להתנהגויות מסוימות יש תוצאות.

גם כאן, אם הילד לא מסיים מטלה הוא מבין שהתוצאה של זה שהוא לא יקבל את השוקולד בסוף וכו וכו...

כדרך חיים לא נכון לעבוד ככה. כדרך חיים צריך גמישות עם ילדים.
אך כשיטה טיפולית-
פעם בשבוע הילד מבין שהוא חייב לעבוד ולהגיע לתוצאות. דבר מאוד חיובי בעיניי!!
סמנטיקה. כל עוד אמא היא זו שקובעת מה תהיה התוצאה ה"טבעית" של ההתנהגות, אין הבדל בין תוצאה לעונש.
חובה להגיע לתוצאות זה חיובי בגבול מסוים. מעבר לאותו גבול זו לא חוויית הצלחה אלא חוויית קריעה ויריקת דם, שלא נותנת לילד תחושת מסוגלות אלא חוסר מסוגלות.
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ההשוואה בין "התנהגות שלילית" שיש לה תוצאות ל"חוסר הצלחה במשחק הספציפי שהמטפלת החליטה" זו השוואה מפורכת בעיניי. חוסר הצלחה זו לא התנהגות שלילית!
למה, רק להתנהגות שלילית יש תוצאה?
לכל התנהגות יש תוצאה.

כשאני מתאמצת בעבודה אני יודעת שיתכן מאוד ואשיג תוצר יפה
לא השקעתי לא קיבלתי.

זה הבנה מאוד פשוטה.
אין כאן שום דבר שלילי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה