רכבים איך שומרים על אמצע הנתיב?

הנחש

משתמש חדש
השאלה הייתה איך שומרים על אמצע הנתיב ויותר נכון לשאול על ימין הנתיב אבל לא לצאת ממנו ובכן הכי פשוט לדמיין קו ירוק באמצע הנתיב ושההגה יהיה עליו לגבי מראות נהג שכבר מיומן מצליח לראות את ל הכביש פלוס מראות צד ומראה פנימית נהגים חדשים מרוכזים רק בכביש חזק ולא רואים יותר מזה בל זה מגיע עם הזמן
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
המורה נהיגה שלי אמר לי לחלק בדמיון את הכביש ל4 קוים. ולהתמקד ליסוע לתוך הקו (הדמיוני) השלישי מימין.

אני אכן נעזר תמיד במראות הצד שאני רואה את הקוים בימין ובשמאל! (אגב גם כשאני חונה בחניה בין רכבים מסודר, אני בודק במראה את הקו הימני ובשמאל את השמאלי)

ואכן כשאני נוסע בכביש חשוך, קשה לי מאוד לדעת כל הזמן האם אני בתוך הנתיב שלי? כי אין לי אור לראות במראות הרכב האם אני בתוך הפסים... (כל פעם כזה אני מדמיין את עצמי מתקין אורות בגלגלגלים שמאירים את רצפת הכביש מתחת לרכב.)

לגבי סיבובים בכביש, כשיש 2 נתיבים. אם אני בנתיב הימני אני נצמד ככל יכולתי לימין. אם אני בשמאל אני נצמד ככל יכולתי לשמאלי.

(הרבה נהגי רכבים, גם טובים, חותכים נתיבים בסיבוב - כמו בכיכרות או ברמזורים. והאשמה תיהיה עליהם...)
 
נערך לאחרונה ב:

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
לי עוזר למקד את המבט בקווקוים שמסמנים את הנתיב ולפי זה אני מציירת לי בראש את הדרך
ואני שומרת מרחק קבוע מהסימן הזה.

אם את נעזרת במראות -
יש מראות קטנות עגולות וקמורות שאפשר לקנות באלי אקספרס ב 3 ש"ח
מדביקים את זה על המראה הקיימת
וזה נותן פרספקטיבה רחבה יותר לכביש.
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען

ארמון חול

משתמש מקצוען
עברתי טסט ואני נוסעת כרגע ברכב של אבא שלי שהוא לא דומה לרכב של המורה נהיגה (יונדאי איוניק)צפה בקובץ המצורף 1759966
לאב שלי יש רכב גדול -כזה רכב(וולוו) ונסעתי בו מחוץ לעיר כמובן בליווי של אבא שלי ובטעות נסעתי על שני נתיבים במהירות של 120 והרכב מאחור צפר ובצדק איך לדעת את מרכז הנתיב משום מה ברכב של הצורה נהיגה היה יותר קל ופשוט ולא קרה לי שזגזגתי. אני מנסה לדעת לפי הרכב שלפני אבל כשהוא עובר נתיב זה בעיה
מה לעשות?


צפה בקובץ המצורף 1759964
איך שומרים על אמצע נתיב?
שומרים על חוקי התנועה ולא מעתיקים מהרכב שנוסע לפניך
את אמורה לראות את הקו המנחה "מבחוץ בצד שמאל (על הקצה) ובאמצע את הצד הימני.
 

יהודי חשוב

משתמש פעיל
אם את נעזרת במראות -
יש מראות קטנות עגולות וקמורות שאפשר לקנות באלי אקספרס ב 3 ש"ח
מדביקים את זה על המראה הקיימת
וזה נותן פרספקטיבה רחבה יותר לכביש.
מבלי להתייחס לחוקיות של המראות האלו
צריך מאוד להיזהר בשימוש בהם
הם קמורות, ולכן הכל נראה רחוק יותר
צריך ממש להכיר את היחסיות שלהם מול המציאות
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אני אכן נעזר תמיד במראות הצד שאני רואה את הקוים בימין ובשמאל! (אגב גם כשאני חונה בחניה בין רכבים מסודר, אני בודק במראה את הקו הימני ובשמאל את השמאלי)

ואכן כשאני נוסע בכביש חשוך, קשה לי מאוד לדעת כל הזמן האם אני בתוך הנתיב שלי? כי אין לי אור לראות במראות הרכב האם אני בתוך הפסים... (כל פעם כזה אני מדמיין את עצמי מתקין אורות בגלגלגלים שמאירים את רצפת הכביש מתחת לרכב.)
סיבה טובה ללמוד איך להתמקם בנתיב בלי שימוש במראות. המראות הן לא הכלי שמיועד לזה. חניה זה סיפור אחר.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
סיבה טובה ללמוד איך להתמקם בנתיב בלי שימוש במראות. המראות הן לא הכלי שמיועד לזה. חניה זה סיפור אחר.
אני לא בטוח.
אין כמו להסתכל במראות.
המראה זה האינדקציה האמיתית שאתה בתוך הנתיב שלך. זה לא דורש כלום. כמו שאתה מסתכל ימינה ושמאלה לראות את מצב הרכבים מסביבך, אתה גם רואה את מצבך בנתיב.
ברור שהנהיגה תיהיה גם לפי מצב הכביש.

סתם דוגמא, יש עכשיו כמה חודשים עבודות בכביש 1 לכיוון תל אביב אחרי נתב"ג, ועשו שם שינויים בכביש, ועיקול , כעת מי שנוהג בלי להסתכל במראה, מזגז בתוך הנתיבים שלידו.
אבל מי שבודק את עצמו שהוא בתוך הקוים, לא מגיע למצב שגולש לתוך הנתיבים מהצדדים.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אני לא בטוח.
אין כמו להסתכל במראות.
המראה זה האינדקציה האמיתית שאתה בתוך הנתיב שלך. זה לא דורש כלום. כמו שאתה מסתכל ימינה ושמאלה לראות את מצב הרכבים מסביבך, אתה גם רואה את מצבך בנתיב.
ברור שהנהיגה תיהיה גם לפי מצב הכביש.

סתם דוגמא, יש עכשיו כמה חודשים עבודות בכביש 1 לכיוון תל אביב אחרי נתב"ג, ועשו שם שינויים בכביש, ועיקול , כעת מי שנוהג בלי להסתכל במראה, מזגז בתוך הנתיבים שלידו.
אבל מי שבודק את עצמו שהוא בתוך הקוים, לא מגיע למצב שגולש לתוך הנתיבים מהצדדים.
צריך לדעת למקם את עצמך לפי מבט קדימה, לא אחורה. אין צרוך במראות כדי לדעת שאתה בנתיב. זה משהו שלומדים לחוש.
אם כבר עזרים, אז מערכת שמתריעה על סטיה מהנתיב היא בהחלט דבר מועיל. זה גם פידבק שעוזר ללמוד בלי שיש צורך להוריד את המבט מהכביש, וזה גם עוזר להתריע מיד על סטיה כשלא שמים לב (להסתכל במראה לא יעזור כשלא שמים לב...)
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
צריך לדעת למקם את עצמך לפי מבט קדימה, לא אחורה. אין צרוך במראות כדי לדעת שאתה בנתיב. זה משהו שלומדים לחוש.
אם כבר עזרים, אז מערכת שמתריעה על סטיה מהנתיב היא בהחלט דבר מועיל. זה גם פידבק שעוזר ללמוד בלי שיש צורך להוריד את המבט מהכביש, וזה גם עוזר להתריע מיד על סטיה כשלא שמים לב (להסתכל במראה לא יעזור כשלא שמים לב...)
טוב לא נתווכח יותר מדי.
אבל, מי שסומך על עזרים, מתרגל לסמוך עליהם, ולא על החוש הרגיל.
ואני באמת נוסע בשימת לב כל הזמן. (משתדל ככל האפשר)

מעניין אם יש כאן מישו שלומד כרגע נהיגה, שישאל את המורה מה צריך להיות?
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
טוב לא נתווכח יותר מדי.
אבל, מי שסומך על עזרים, מתרגל לסמוך עליהם, ולא על החוש הרגיל.
ואני באמת נוסע בשימת לב כל הזמן. (משתדל ככל האפשר)
בדיוק מה שאמרת - לגבי המראות. בעצמך אמרת שאתה בבעיה בחושך.
אם אתה משייט בנתיב עד שאתה שומע צפצוף ואז מתקן, אז אכן תהיה לך בעיה כשהמובילאיי לא יעבוד. אבל תהיה לך בעיה עוד קודם כי זה לגמרי לא סביר לנהוג ככה בזיגזגים. לא ככה אמורים להשתמש בו. משתמשים בזה כפידבק שעוזר לכוון את החוש הטבעי, לא כמשהו נוסף למדוד איתו.
אתה יודע שאתה נוסע טוב כשהמובילאיי לא פוצה פה. כשאתה מסוגל לנסוע בלי לשמוע אותו בכלל, אז אתה לא תלוי בו, ויכול לנסוע גם בלעדיו.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
בדיוק מה שאמרת - לגבי המראות. בעצמך אמרת שאתה בבעיה בחושך.
אם אתה משייט בנתיב עד שאתה שומע צפצוף ואז מתקן, אז אכן תהיה לך בעיה כשהמובילאיי לא יעבוד. אבל תהיה לך בעיה עוד קודם כי זה לגמרי לא סביר לנהוג ככה בזיגזגים. לא ככה אמורים להשתמש בו. משתמשים בזה כפידבק שעוזר לכוון את החוש הטבעי, לא כמשהו נוסף למדוד איתו.
אתה יודע שאתה נוסע טוב כשהמובילאיי לא פוצה פה. כשאתה מסוגל לנסוע בלי לשמוע אותו בכלל, אז אתה לא תלוי בו, ויכול לנסוע גם בלעדיו.
רק יגיב לגבי הסתמכות על מכשירי עזר.
שכרתי תקופה רכב, שהיה בו התראה על מרחק (מובילאיי). וכך כל פעם שקצת התקרבתי וכדומה הייתי מקבל צפצוף.
כשחזרתי לרכב רגיל, פתאום שכחתי לשמור מרחק. כי התרגלתי שהמכשיר מזכיר לי.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
רק יגיב לגבי הסתמכות על מכשירי עזר.
שכרתי תקופה רכב, שהיה בו התראה על מרחק (מובילאיי). וכך כל פעם שקצת התקרבתי וכדומה הייתי מקבל צפצוף.
כשחזרתי לרכב רגיל, פתאום שכחתי לשמור מרחק. כי התרגלתי שהמכשיר מזכיר לי.
אתה אמור להתייחס לצפצוף כנזיפה. אם צפצף, אתה כבר קרוב מדי.
כמו בשיעור נהיגה, לא מחכים שהמורה יתן ברקס.
לא מחכים לצפצוף, ואז גם לא מתרגלים לסמוך עליו.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אתה אמור להתייחס לצפצוף כנזיפה. אם צפצף, אתה כבר קרוב מדי.
כמו בשיעור נהיגה, לא מחכים שהמורה יתן ברקס.
לא מחכים לצפצוף, ואז גם לא מתרגלים לסמוך עליו.
טוב, אתה נותן מרחק גדול מאוד מהרכבים שלפניך...
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
צריך לדעת למקם את עצמך לפי מבט קדימה, לא אחורה. אין צרוך במראות כדי לדעת שאתה בנתיב. זה משהו שלומדים לחוש.
אם כבר עזרים, אז מערכת שמתריעה על סטיה מהנתיב היא בהחלט דבר מועיל. זה גם פידבק שעוזר ללמוד בלי שיש צורך להוריד את המבט מהכביש, וזה גם עוזר להתריע מיד על סטיה כשלא שמים לב (להסתכל במראה לא יעזור כשלא שמים לב...)
ברור שיש צורך במראות תשאל כל מורה וכל נהג נורמלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואם אתה מסתמך על עזרים אז אתה בכלל לא נורמלי
מה יהיה אם תנהג ברכב בלי עזרים
תעצור באמצע הנתיב (אני מקווה) ותשים דאבל וינקר:unsure::unsure::unsure:
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
ברור שיש צורך במראות תשאל כל מורה וכל נהג נורמלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואם אתה מסתמך על עזרים אז אתה בכלל לא נורמלי
מה יהיה אם תנהג ברכב בלי עזרים
תעצור באמצע הנתיב (אני מקווה) ותשים דאבל וינקר:unsure::unsure::unsure:
צריך מראות לצרכים אחרים, לא לשמירה על הנתיב.
נהגתי מספיק שנים לפני המצאת המובילאיי, אז תודה על הדאגה אבל אין בה צורך.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה