תח"צ מעוניינים באוטובוס ישיר מרמה ד' בבית שמש לביתר עילית?

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כשמתכננים קו בן ערים לא מתכננים אותו על סמך ביקורי משפחות, אלא על סמך נקודות עניין של על הקו.
חד וחלק. נקודות העניין של הקו אלו תושבי בית שמש שלומדים ועובדים בד'.
הם, ולא אחרים, דחפו וביקשו את הפעלת הקו.
הקניון הוא פחות מבן שנה, ואילו הביקוש והתכנון של הקו החלו לפני יותר מארבע שנים.
להגדיר זאת כביקורי משפחות זו הגדרה מקוממת, ואולי שוב מוכיחה את הניתוק של עובדי משרד התחבורה מהשטח.
יש בו גם עסקים עוגן כמו בנקים וקופות חולים, שהצורך בהם הוא אזורי.
כל הבנקים והקופ"ח ממחזיקים מוקדים גם בביתר. אף אחד לא יסע לקניון עם מסלול מוקדים והחלפת קו פנימי בביתר.
כבר יותר קל לנסוע לירושלים עם תדירות מטורפת ונגישות חזקה הרבה יותר.
אתה נאחז פה בטיעון שאחד הניקים העלה. אין לזה שום קשר למציאות.
התחנה אמנם לא קרובה מספיק, ולדעתי צריך תחנה קרובה יותר וגם מגוון גדול יותר של קווים עירוניים ובינעירוניים.
אתה בכלל לא קולט במה מדובר. במסלול הנוכחי הקניון צמוד לתחנה. במסלול המוצע באי הקניון יצטרכו ללכת כ-500 מטר, לקווי ביתר הקיימים.
אבל במסלול הנוכחי רוב תושבי ג' ילכו הרבה יותר מ800 מטר. כך שהתועלת בקו במסלול הנוכחי לתושבי ג' מוטלת בספק.
אני גם חושב שזאת החלטה מוזרה לבנות כל כך הרבה חנויות במיקום שאין בו משהו שמייחד אותו, אבל הוא כן יצליח, הוא ודאי יהיה תחליף טוב לרב שפע.
בינתיים, הציבור מצביע ברגליים. כנראה ששכחת שבית שמש התקדמה בשנים האחרונות. היא בדרך לעקוף את בני ברק מבחינת גודל אוכלוסיה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
חד וחלק. נקודות העניין של הקו אלו תושבי בית שמש שלומדים ועובדים בד'.
הם, ולא אחרים, דחפו וביקשו את הפעלת הקו.
הקניון הוא פחות מבן שנה, ואילו הביקוש והתכנון של הקו החלו לפני יותר מארבע שנים.
להגדיר זאת כביקורי משפחות זו הגדרה מקוממת, ואולי שוב מוכיחה את הניתוק של עובדי משרד התחבורה מהשטח.

כל הבנקים והקופ"ח ממחזיקים מוקדים גם בביתר. אף אחד לא יסע לקניון עם מסלול מוקדים והחלפת קו פנימי בביתר.
כבר יותר קל לנסוע לירושלים עם תדירות מטורפת ונגישות חזקה הרבה יותר.
אתה נאחז פה בטיעון שאחד הניקים העלה. אין לזה שום קשר למציאות.

אתה בכלל לא קולט במה מדובר. במסלול הנוכחי הקניון צמוד לתחנה. במסלול המוצע באי הקניון יצטרכו ללכת כ-500 מטר, לקווי ביתר הקיימים.
אבל במסלול הנוכחי רוב תושבי ג' ילכו הרבה יותר מ800 מטר. כך שהתועלת בקו במסלול הנוכחי לתושבי ג' מוטלת בספק.

בינתיים, הציבור מצביע ברגליים. כנראה ששכחת שבית שמש התקדמה בשנים האחרונות. היא בדרך לעקוף את בני ברק מבחינת גודל אוכלוסיה.
בית שמש בדרך לעקוף את בני ברק בגודל האכלוסיה.
אבל לא בדרך לעקוף את בני ברק מבחינת צפיפות האכלוסיה, וגם לא מבחינת מספר המבקרים מחוץ לעיר, ואפילו לא מבחינת מספר התושבים שמבצעים את הקניות שלהם בעיר, כך שאין מקום להשוואה.

גם אם אנשים ביקשו את הקו הזה כבר 4 שנים, סביר שאת המסלול שלו קבעו לאחרונה, וגם נדמה לי שאת קניון השדרה כבר משווקים הרבה יותר מארבע שנים.

סיכוי סביר שיגיעו לבנקים וקופ"ח גם מביתר, אם כעובדים וגם כמבקרים.

וכמו שכבר כתבתי בהודעה אחרת, את המסלול קובעים במשרד התחבורה אחרי התייעצות עם העירייה. אין אפשרות להתייעץ עם כל תושב לגבי המסלול ולכן מצפים שהעירייה תדע להמליץ על המסלול.
דעתי היא שלעיריות אין באמת את הידע לקבוע מסלולים וצריך למצוא שיטה אחרת, אבל זה לא נכון להגיד שמשרד התחבורה פעל בניתוק מהשטח.
ונסיעה לירושלים לא יותר נוחה, היא בתדירות גבוהה ופקוקה. סביר שאנשים יעדיפו להעביר את הסידורים שלהם לבית שמש אם זה רק יהיה אפשרי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
סיכוי סביר שיגיעו לבנקים וקופ"ח גם מביתר, אם כעובדים וגם כמבקרים.
סיכוי קלוש ביותר, כמה תושבי ביתר נוסעים ביום יום לבנק או קופ"ח בירושלים? רק במקרים נדירים שמצריכים טיפול של סניף או מרפאה מחוזית.

וכל עוד ההגדרה של בית שמש לא תשתנה (והיא לא תשתנה) לבירת מחוז כמו ירושלים, ת"א, חיפה ובאר שבע כל השירותים של משרדי הממשלה, מרפאות מומחים וכדו' ישארו בירושלים.
ונסיעה לירושלים לא יותר נוחה, היא בתדירות גבוהה ופקוקה. סביר שאנשים יעדיפו להעביר את הסידורים שלהם לבית שמש אם זה רק יהיה אפשרי.
כנראה שלא ניסית את שתי המסלולים מביתר.

הנסיעה לגשר המיתרים ברוב שעות היממה היא 22-30 דק', עם 5 קווי אוטובוס בתדירות של 15-20 דק' בממוצע, הנסיעה כיום נוחה ומהירה לאחר פתיחת המנהרות.

לעומת זאת לבית שמש יחד עם הקו החדש יש 3 קווים בתדירות של 30-45 דק', והדרך לבית שמש מפותלת ולא נוחה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מכיר מישהו שנוסע בשביל קופת חולים מביתר לבית שמש (רמה ד')
כנראה יש איזה רופא שנמצא בבית שמש ולא בביתר
בוודאי קניון השדרה יש שם מרכזים רפואיים גדולים, בנקים, חנויות.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
בית שמש בדרך לעקוף את בני ברק בגודל האכלוסיה.
אבל לא בדרך לעקוף את בני ברק מבחינת צפיפות האכלוסיה, וגם לא מבחינת מספר המבקרים מחוץ לעיר, ואפילו לא מבחינת מספר התושבים שמבצעים את הקניות שלהם בעיר, כך שאין מקום להשוואה.

גם אם אנשים ביקשו את הקו הזה כבר 4 שנים, סביר שאת המסלול שלו קבעו לאחרונה, וגם נדמה לי שאת קניון השדרה כבר משווקים הרבה יותר מארבע שנים.

סיכוי סביר שיגיעו לבנקים וקופ"ח גם מביתר, אם כעובדים וגם כמבקרים.

וכמו שכבר כתבתי בהודעה אחרת, את המסלול קובעים במשרד התחבורה אחרי התייעצות עם העירייה. אין אפשרות להתייעץ עם כל תושב לגבי המסלול ולכן מצפים שהעירייה תדע להמליץ על המסלול.
דעתי היא שלעיריות אין באמת את הידע לקבוע מסלולים וצריך למצוא שיטה אחרת, אבל זה לא נכון להגיד שמשרד התחבורה פעל בניתוק מהשטח.
ונסיעה לירושלים לא יותר נוחה, היא בתדירות גבוהה ופקוקה. סביר שאנשים יעדיפו להעביר את הסידורים שלהם לבית שמש אם זה רק יהיה אפשרי.
הגענו לנקודה בה, הויכוח בינינו הוא, שאני אומר: בוודאי א', ואתה תתעקש, מה פתאום, בוודאי ב'!
לא רואה סיבה להתעקש ולטעון שהמציאות הפוכה ממה שאתה טוען.
רק אומר, שיש לי קרובי משפחה רבים מאוד בביתר, ומבחינתם, בית שמש היתה ותישאר עיר מיושנת ולא מפותחת. ומאידך, הנסיעה בכביש המנהרות מאז נחנכה המנהרה השניה התקצרה פלאים. הם נוסעים לירושלים בקלילות שלא תתואר. הדרך לבית שמש כדי לעשות קניות נשמעת להם כמעט כמו לבני ברק.
נסיעה יומיומית שתמלא קו, היא רק מנוסעים לעבודה וללימודים, משהו שדווקא כן קיים בצורה חזקה מאוד.
בוודאי לא בצורה של תעדוף איזשהו קניון, על פני תושבים של שכונה בת קרוב ל-5000 משפחות.
התיאוריות שאתה מעלה כאן באמת יפים לחשיבה, אבל בשטח הם ללא כל קשר למציאות, פשוט לא.
 

דג תמנון

משתמש צעיר
סיכום הדברים עד פה:
1. מסלול הקו מקפח את שכונות ד'2 ד'4 ד'5.
2. מסלול הקו מקפח באופן בוטה את שכונות ג'1 ו-ג'2 שחיכו לקו הזה שנים.
3. מסלול הקו היה יכול להביא תועלת מרובה הרבה יותר גם לרמה ה'.
4. מישהו בעירייה או במשרד התחבורה שבוי כליל בקונספציה בעניין אי הכנסת תח''צ בין עירוני לשכונות אלו.

הנקודה האחרונה היא החשובה ביותר לדעתי, כי תושבי שכונות אלו צריכים להפנים: מישהו אי שם למעלה החליט: חסל סדר הכנסת קוים בין עירוניים דוגמת 597 ו-619 לשכונותיהם! שכונות אלו יאלצו לנצח לנדוד ע''מ לצאת מהעיר ליעד שאינו ירושלים.
כמובן שאין להם משהו אישי עם שכונות אלו - מדובר בקונספציה לפיה תח''צ בינעירוני הוא אמורה לעבור רק ברחובות ראשיים מאד - כלל הגיוני בעיקרון, אך הם מפספסים פה משהו בסיסי מאד: לא הרי נסיעה לק''ס או לחיפה כהרי נסיעה לביתר וב''ב! איש כמעט לא התלונן כשעדכנו את הקו לק''ס למסלולו הנוכחי כי כל אחד מבין שאי אפשר להכניס כל קו לכל רחוב אבל כמו שלדעתו של די יש 'היררכיה' של כבישים - יש גם 'היררכיה' של יעדים בתח''צ! עצם אישורו של קו נוסף לביתר מראה על הסכמה במשרד התחבורה שהאינטרקציה בין יעדים אלו גבוהה מאד! וכפי שאמר נבחר לעיל - זהו קו שמיועד לרמה ג' - כיצד ניתן כך לקפחם?
לכן לדעתי צריך למקד מאמצים מול הפקיד הרלוונטי יוצר הקונספציה שלדעתי דווקא כן יושב במשרד התחבורה - כי מקום קוי הקונספציה הראשונים - 690, 680 - השתנה ממונה תח''צ בעירייה (פרנקל החליף את גולדהירש) והקונספציה בעינה עומדת.(יתכן שיש פקיד ממונה בעניין בעירייה שאיננו יודעים אודותיו? אם רק נדע מיהו:LOL:)

(הסתייגות אחת רצינית מאד יש לי מדברי: בשנים האחרונות קיפחו את חייהם בביתר עילית שלושה ילדים רח''ל מתאונות דרכים בהן היו מעורבים אוטובוסים, אם מדובר היה בילדים שחצו את הכביש שלא במעבר חציה - הרי שהכלל של מיעוט אוטובוסים ברחובות שאין בהם הפרדה פיזית בין הנתיבים יכול היה אולי להציל חיים!)
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
סיכום הדברים עד פה:
1. מסלול הקו מקפח את שכונות ד'2 ד'4 ד'5.
2. מסלול הקו מקפח באופן בוטה את שכונות ג'1 ו-ג'2 שחיכו לקו הזה שנים.
3. מסלול הקו היה יכול להביא תועלת מרובה הרבה יותר גם לרמה ה'.
4. מישהו בעירייה או במשרד התחבורה שבוי כליל בקונספציה בעניין אי הכנסת תח''צ בין עירוני לשכונות אלו.

הנקודה האחרונה היא החשובה ביותר לדעתי, כי תושבי שכונות אלו צריכים להפנים: מישהו אי שם למעלה החליט: חסל סדר הכנסת קוים בין עירוניים דוגמת 597 ו-619 לשכונותיהם! שכונות אלו יאלצו לנצח לנדוד ע''מ לצאת מהעיר ליעד שאינו ירושלים.
כמובן שאין להם משהו אישי עם שכונות אלו - מדובר בקונספציה לפיה תח''צ בינעירוני הוא אמורה לעבור רק ברחובות ראשיים מאד - כלל הגיוני בעיקרון, אך הם מפספסים פה משהו בסיסי מאד: לא הרי נסיעה לק''ס או לחיפה כהרי נסיעה לביתר וב''ב! איש כמעט לא התלונן כשעדכנו את הקו לק''ס למסלולו הנוכחי כי כל אחד מבין שאי אפשר להכניס כל קו לכל רחוב אבל כמו שלדעתו של די יש 'היררכיה' של כבישים - יש גם 'היררכיה' של יעדים בתח''צ! עצם אישורו של קו נוסף לביתר מראה על הסכמה במשרד התחבורה שהאינטרקציה בין יעדים אלו גבוהה מאד! וכפי שאמר נבחר לעיל - זהו קו שמיועד לרמה ג' - כיצד ניתן כך לקפחם?
לכן לדעתי צריך למקד מאמצים מול הפקיד הרלוונטי יוצר הקונספציה שלדעתי דווקא כן יושב במשרד התחבורה - כי מקום קוי הקונספציה הראשונים - 690, 680 - השתנה ממונה תח''צ בעירייה (פרנקל החליף את גולדהירש) והקונספציה בעינה עומדת.(יתכן שיש פקיד ממונה בעניין בעירייה שאיננו יודעים אודותיו? אם רק נדע מיהו:LOL:)

(הסתייגות אחת רצינית מאד יש לי מדברי: בשנים האחרונות קיפחו את חייהם בביתר עילית שלושה ילדים רח''ל מתאונות דרכים בהן היו מעורבים אוטובוסים, אם מדובר היה בילדים שחצו את הכביש שלא במעבר חציה - הרי שהכלל של מיעוט אוטובוסים ברחובות שאין בהם הפרדה פיזית בין הנתיבים יכול היה אולי להציל חיים!)
אכן, יש פקיד שכנראה אתה לא מכיר
הוא מופיע כאן באלפון בשורה הרביעית מלמטה
 

די

משתמש סופר מקצוען
אולי אפשר להגיע במהירות מביתר למלחה (וגם זה לא בטוח לגבי שעות העומס) אבל כדי להיכנס לאיזורים החרדיים בירושלים צריך לעבור בהמון פקקים.
גם היום בית שמש היא העיר המרכזית של כל היישובים בסביבה.
מטבע הדברים עיר כמו בית שמש שהיא פי 3 מביתר היא עיר הרבה יותר מרכזית עם הרבה יותר שירותים.
בית שמש היא מהערים הגדולות בארץ, ביתר זה יישוב קטן ונחמד ביו"ש.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אולי אפשר להגיע במהירות מביתר למלחה (וגם זה לא בטוח לגבי שעות העומס) אבל כדי להיכנס לאיזורים החרדיים בירושלים צריך לעבור בהמון פקקים.
גם היום בית שמש היא העיר המרכזית של כל היישובים בסביבה.
מטבע הדברים עיר כמו בית שמש שהיא פי 3 מביתר היא עיר הרבה יותר מרכזית עם הרבה יותר שירותים.
בית שמש היא מהערים הגדולות בארץ, ביתר זה יישוב קטן ונחמד ביו"ש.
תושבי ביתר אומרים לך שהם נוסעים לירושלים לסידורים ולא לבית שמש.

הדרך לירושלים יותר נוחה, והגישה לשמגר מגשר המיתרים לא עומדת על הבדל של יותר מ10 דקות נסיעה ביום נורמלי. וכן לגודלה מאיר ולשמואל הנביא יש קו יעודי.

גודלה של בית שמש לא משנה לעניין שירותים ממשלתיים ומרפאות מומחים וכדו', בדיוק כמו שתושבי גבעתיים או חולון נוסעים לת"א.
 

די

משתמש סופר מקצוען
תושבי ביתר אומרים לך שהם נוסעים לירושלים לסידורים ולא לבית שמש. גודלה של בית שמש לא משנה לעניין שירותים ממשלתיים ומרפאות מומחים וכדו', בדיוק כמו שתושבי גבעתיים נוסעים לתל אביב.
תושבי ביתר אומרים לי שהם נוסעים גם לבית שמש לסידורים (ולא נראה לי שזה מקרה נדיר)
תושבי גבעתיים נוסעים לתל אביב, אבל תושבי נס ציונה נוסעים לראשון לציון (לדוגמא).
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
תושבי ביתר אומרים לי שהם נוסעים גם לבית שמש לסידורים (ולא נראה לי שזה מקרה נדיר)
אני כתושב ביתר לא שמעתי מעולם ממכר או משפחה שנסעו לבית שמש לסידורים, אין מה להשוות את ההיצע של ירושלים לבית שמש וכנראה שכך זה ישאר בעשרות שנים הקרובות.

תביא דוגמא של משהו שאין בביתר ויש בב"ש ולא בירושלים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אני כתושב ביתר לא שמעתי מעולם ממכר או משפחה שנסעו לבית שמש לסידורים, אין מה להשוות את ההיצע של ירושלים לבית שמש וכנראה שכך זה ישאר בעשרות שנים הקרובות.

תביא דוגמא של משהו שאין בביתר ויש בב"ש ולא בירושלים.
לא אמרתי שאין בירושלים.
אבל יותר נח לנסוע לבית שמש מלירושלים.
מישהו כאן כתב שהוא נוסע מטלזסטון לבית שמש לקניות בגלל שיש יותר חניה ופחות פקקים.
אני חושב שבהחלט יש מה להשוות את ההיצע של בית שמש לירושלים.
לדוגמא קניון השדרה הוא הקניון החרדי הכי גדול בארץ.
יש מרפאות שפתחו בקניון השדרה שאין אותם בביתר.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אבל יותר נח לנסוע לבית שמש מלירושלים.
תבדוק לאן נוסעים מביתר. הדרך לירושלים יותר נוחה ללא השוואה הן בתנאי הדרך והן בתדירות התחבורה, גם אם נאמר שהיא לוקחת 10 דק' יותר עדיין היא עדיפה בהרבה על נסיעה לב"ש.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
@די אתה מתשעשע בסיפורים יפים.
שכחת לשים לב לנקודה אחת.
הקו הז בככללל לא משמש את קניון הששדרה. מהסיבה הפשוטה שאין לו בכלל תחנה ליד הקניון. התחנה הכי קרובה אליו, בנסיעה מביתר לבית שמש, היא בכלל בצומת ירקון לוז, שם גם עוצרים הקווים הקיימים מביתר לבית שמש.
רק בניסעה חזור יש תחנה קרובה לקניון.
אז כנראה שממש לא זו הסיבה למסלול המוזר הזה.
@אופקים 1 לתשמות ליבך.
 

בניק

משתמש חדש
סוף סוף זה קורה הקו החדש 168 בית שמש - ביתר עילית
זמני קו 168.PNG
 

דג תמנון

משתמש צעיר
סליחה על השאלה, יש קו שלא מקפח את תושבי ד4????
אני מצאתי רק אחד כזה, רק שמלבד ד4 הוא לא "מקפח" כמעט אף רחוב/שביל/חניה בעיר
אתה צודק ב100%.
השאלה איך לחלק את שמיכת התח''צ היא שאלה קשה מאד! אפשר לדבר על זה שעות האם אפשר לגרור את האוטובוסים על תושבי שאר השכונות לתוך השכונה שלכם בגלל שלכם לבד לא יעשו קו או לא וכו' אלא שזה לא נושא האשכול.
אולי תפתח על זה אשכול באמת.
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
סליחה על השאלה, יש קו שלא מקפח את תושבי ד4????
אני מצאתי רק אחד כזה, רק שמלבד ד4 הוא לא "מקפח" כמעט אף רחוב/שביל/חניה בעיר
למה שבכל פינה יכנסו אוטובוסים, זה חסר כל הגיון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה