שיתוף - לביקורת אילסר

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
התלבטתי אם להעלות, בגלל שכמו בפעם הקודמת - אין לי כוונת המשך. קטע קצת ארוך, אולי גם מסתורי. אשמח לדעתכם, במיוחד לשאלה: האם הקטע תואם את גיל 9-11, עדין לא סגורה על אחד ספציפי. מה שכן - מרגיש לי שתיאור הסביבה יותר בוגר והתגובות פחות.
אשמח לחוות דעת. תודה.
*
בס"ד

עצים, עצים ועוד עצים. אדמה לחה, בוצית, מקשה עלי לצעוד. אפילה בה בקושי ניתן להבחין בעקבות צעדיו של אַמֵרְשְלַג שאוחז בידי, מושך אותי אחריו, מאלץ אותי ללכת בזריזות, עוצר מדי פעם להתבונן במפה שלו, המקומטת.
"משהו לא בסדר" אמרשלג אינו נשמע נינוח, הוא גם נושך את שפתיו "או שהמפה לא תקינה או שטעינו היכן שהוא בדרך".
"טוב" אני צונח על הארץ, שמח על ההפוגה. כפות רגלי כואבות כל כך, בהונותי מתרווחות בהקלה כשאני חולץ את נעלי, מניח להן להתלכלך ברגבי אדמה.
"מה אתה עושה?" שוב אמרשלג מושך בידי "הורדת את הנעליים שלך? אנחנו ממשיכים ללכת...".
"אבל כבר נגמר לי הכח!" אני רוטן "וכבר מזמן אמרת שאנחנו צריכים להגיע למקום ההוא" ידי חופרת באדמה, אוספת חול, משליכה אותו הרחק ממני בכעס "ואנחנו לא! כי המפה משקרת ואנחנו בכל זאת ממשיכים ללכת! עוד ועוד ועוד!" אני מתחיל להתייפח, אפילו שאני לא רוצה "אני כבר רעב נורא ולא שתיתי כלום מאז שמצאנו את הנחל ההוא וגם - וגם -" זהו. אני כבר לא מצליח להתאפק "אני רוצה את אמאאא ו- ואת אבאאא. אני רוצה לבית. אני - אני לא אוהב את הטיול הזה!" אני בוכה ולא מרגיע אותי בכלל שאמרשלג מרים אותי על הידיים החזקות שלו, מרים את הנעליים שלי בידו השניה וממשיך ללכת.
"אנחנו תכף מגיעים" הוא אומר כשהבכי שלי הופך להשתנקויות חרישיות "תתאזר בסבלנות".
"אני לא רוצה להגיע!" אני מושך כתף "אני רוצה הביתה!".
אמרשלג שותק למרות שהוא שמע אותי, בטוח. האדמה חולפת מהר מתחת לצעדיו, גם העצים. אני סופר עשרה והוא עדין לא אומר דבר.
"אני רוצה הביתה!" אני אומר שוב. לא יכול להיות שהוא כל כך מהר שכח את מה שביקשתי וזה לא יפה שככה הוא מתעלם.
אמרשלג נאנח. הוא מניח אותי על האדמה, סמוך לאחד העצים, לידי את נעלי. רוכן ממולי, נוטל את הימנית, נועל לי. "אנחנו לא יכולים לחזור לבית" הוא מרים אלי את עיניו לרגע, משפיל אותן חזרה לנעלי הימנית. תופס בשמאלית, נועל לי גם אותה "אנחנו צריכים להגיע אל השמאן".
"אני רוצה הביתה!" אני מתעקש, מכווץ את שפתי בכעס "אתה אמרת שזה יהיה טיול כיף. עד עכשיו זה לא טיול ובכלל לא כיף!".
"נכון" אמרשלג חותם את שפתיו "זה לא טיול. וודאי לא כיף."
"אבל - אבל - אתה אמרת שהולכים לטיול! רק בגלל זה הסכמ-" ידו של אמרשלג מונעת ממני להמשיך ולזעום. השניה נצמדת לשפתיו, מרמזת לי לשתוק.
אני שותק. אין לי ברירה אחרת. אמרשלג חזק, תמיד היה. את הקולות אני שומע באיחור. תחילה רשרושים, פצפוץ עלים, רמיסת זרדים. אחר כך נראה אור הלפידים מרחוק, מבזיק על דמויות שחורות, שהולכות וקרבות אלינו במהירות.
אני מפחד, אצבעותי סוגרות על גלימת המסע של אמרשלג, עיני ננעצות בו בחשש. ידו של אמרשלג, זו הנתונה על שפתיו, נעה לכיוון פני, כרית אצבעו נחה על מרכז מצחי, בסיסה נח על קצה אפי. הוא עוצם את עיניו לרגע, פוקח.
הדמויות כבר קרובות, במרחק נשיפה. אחת מהן, גבוהה וכחושה נעצרת סמוך לכפות רגלי, מתבוננת באדמה במצח מכווץ.
"אין עוד עקבות?" אחד מהאנשים שואל. אני מזהה את הקול. ריימונד.
"אין" הגבוה נעמד. עיניו עוברות עלי, גם על אמרשלג. הוא לא מבחין בנו.
"הצעקות ששמענו. זה היה אילסר" ריימונד מניד בראשו "כיצד ייתכן שהם נעלמו כל כך מהר?".
"אם אמרשלג מעורב, אל תשאל שאלות". מישהו אחר נע קדימה, גלימתו הארוכה מתחככת באדמה, נוגעת ולא נוגעת בי "חבל על הזמן, נמשיך בכיוון".
"זו עלולה להיות הטעיה" הגבוה מניד בראשו, מבטו חוזר אל נעלי "אבל איזו ברירה אחרת יש?".
"אין" מסכם ריימונד "ממשיכים?".
הם ממשיכים. אמרשלג לא זז הרבה זמן. אני לא מצליח. פשוט לא. שום איבר מגופי לא נשמע לי, אפילו לנשום אני לא מצליח, בכל זאת יש לי אוויר.
אצבעו של אמרשלג חמה על מצחי, כמעט רותחת. היא מתקררת בשניות כאשר אמרשלג נע, נושף בהקלה ומסיר את ידו מפי.
"בא" הוא מורה לי "בזריזות!". אני בוהה בו. הוא לא אוהב את זה, מושך בידי ומקים אותי בכח. "אנחנו בסכנה אם לא הבנת" הוא נוזף בי "האנשים האלה רעים, מבין?".
אני לא מבין. בכלל לא. אבל אני פוחד לדבר, עושה בדיוק מה שאמרשלג אומר. ליבי פועם בעוז לאורך כל הדרך, שכמעט הפוכה מהדרך אותה עשינו עד עכשיו. את המחשבות על ריימונד, שאף פעם לא חיבבתי, אני דוחק הצידה. את שאר האנשים אני לא מכיר. את רובם בכלל לא ראיתי.
שוב אמרשלג עוצר, מתבונן במפה, מחייך קלות "אנחנו קרובים" הוא לוחש "ממש תכף נגיע".
זו לא פעם ראשונה שהוא טוען ככה, אז אני לא מאמין לו, ממשיך ללכת אחריו בפרצוף מכווץ מכאבים ובלב מכווץ עוד יותר מאימה. מרגע לרגע הולכות המחשבות שלי ומסתבכות, עד כדי כך שאני לא מבחין בעצירה הנוספת של אמרשלג, מתנגש בו בחוזקה.
"הגענו!" העיניים של אמרשלג נעוצות אי שם. אין שם כלום מלבד עצים וסלע אחד גדול.
"לאן?" אני שואל בתרעומת, רוקע ברגלי "נמאס לי מהטיול הלא-טיול הזה".
"הוא נגמר" מחייך אלי אמרשלג, מושך אותי אחריו, קרב אל הסלע "תכף מתחיל אחד חדש".
אני לא אוהב את איך שזה נשמע. אבל תמיד אבא אומר שלא כל מה שאוהבים קורה ואמא מוסיפה שלא כל מה שאוהבים עושים. אז אני שותק. ומחכה בידיים משולבות, בדיוק כמו שאמרשלג עושה.
"הגעת. סוף סוף" קול דק נשמע מאחורינו. אני לא מספיק להסתובב וכבר אדם מוזר למראה, בעל שיער ארוך קלוע לצמות דקיקות, פנים כהות פחוסות וחלוק מקושקש וצבעוני נדחף אל שדה ראייתי. ממש נדחף. עיניו הקטנות סוקרות אותי מלמעלה למטה. הבל פיו נזרק אל פני, מעלה בי בחילה.
"הגענו, אכן" אמרשלג אינו עושה דבר כדי להרחיק את הזר ממני. אני עושה זאת בעצמי, צועד שני צעדים אחורה.
"אל חשש. אל חשש" הזקן, זקן מאד אפילו, מצקצק בשפתיו "התקרב, ילד. הנח ידיך על הסלע".
"עשה זאת" אמרשלג מעודד אותי תוך כדי דחיפה "הנח את שתי ידיך על הסלע" הוא גם מדגים לי כיצד לעשות זאת וכשאיני מראה אף תגובה הוא פורש את שתי כפות ידי ומניח אותן על הסלע, סוגר עליהן בידיו שלו.
"מעולה" הזקן מחייך חיוך חסר שיניים "אפשר להתחיל?".
"כן. כמה שיותר מהר" אמרשלג מדבר מעלי "רודפים אחרינו".
"וכי מה חשבת?" הזקן מצחקק "שתח -".
"מהר!" אמרשלג מונע ממני להסתובב "בלי דיבורים מיותרים!".
הזקן מכחכח, שולף מאחורי גבו נאד מים, פוקק ושופך את תוכנו על הסלע. אלו לא מים, אלא נוזל חום מלא גושים. אני מנסה למשוך את כפות ידי מתחת לאלו של אמרשלג, אבל הוא לא מאפשר לי. הנוזל, מגעיל ומצחין, מגיע עד אלינו, מכסה את פרקי אצבעותיו של אמרשלג, מזרזף גם אלי. הוא הולך ומתרבה, מטפס לי על הזרועות, על הפנים, גולש למתני.
"אני לא רוצה!" אני מביט באמרשלג בתחינה. משהו פה מוזר, זה לא בסדר שהחום הזה מכסה אותי ככה "עזוב אותי!" אני מנסה להתנגד, להתרחק מהסלע, להתרחק מאמרשלג. הוא לא נותן לי.
"זה תכף נגמר, אילסר." אמרשלג לוחש לי "תישאר רגוע".
"לא! אני לא רוצה!" הנוזל, שמתחיל להרגיש כמו בוץ, מכסה כבר את כל גופי, חודר גם לתוך נעלי, ממלא את מעט הרווחים האפשריים "תעזוב אותי!".
אמרשלג לא מתייחס אלי. הזקן שולח אלי את אצבעותיו הצנומות, עוצם את עיני, הבוץ מכסה אותן לפני שאני מספיק לפקוח חזרה, מתקשה עליהן. הוא סוגר גם את פי באותו אופן, איני יכול עוד לצעוק, בקושי לזוז.
אני כבר לא רואה. אבל את החום המקיף אותי, צורב אותי מהבוץ שעלי, אני מרגיש היטב. אני מנסה למשוך את עצמי שוב הרחק. ידיו של אמרשלג מניחות לי, תופסות בגבי, דוחפות אותי אל הסלע, הרותח גם הוא, משטחות עליו את כל גופי.
"לא!" קולו של הזקן שואג "מה אתה עושה? אל תזוזו שניכם!".
אמרשלג מפסיק לדחוף אותי, אבל עכשיו אני כבר לא מצליח לזוז. הסלע מושך אותי אליו חזק, שואב אותי בעוצמות אדירות, בולע אותי אל תוכו, ממיס אותי.
הבזקי אור שהולכים וגוברים, הופכים לאור אחד - לבן ובהיר במיוחד, מסנוורים את עיני. אני ממצמץ, מסב את מבטי הצידה, שם אין אור כל כך חזק. ספסל עץ מעוצב בסגנון שאף פעם לא ראיתי לוכד את עיני, לצידו קופסת מתכת גדולה, עגולה.
אני מתרומם, מרים את פני אל האור המרוכז מדי, הנובע מקופסת זכוכית מלוכלכת מעט שנמצאת בראש עמוד ברזל גבוה.
זה מוזר. אף פעם לא ראיתי אש לבנה ויפה כזו שמפיצה אור גדול כל כך. האבנים שתחת רגלי צבעוניות במיוחד ויש עליהן בליטות מוזרות כאלה ש-.
"לא!" אמרשלג מזדעק. אני מסתובב, רואה אותו תופס בשערות ראשו בבהלה "לא לכאן היינו אמורים להגיע!".
"לאן הגענו בכלל?" אני מתעשת. מביט במקום הלא מוכר. במדרכה הצבעונית. במשטח השחור שסמוך לה, החלק מדי "איפה אנחנו?".
אמרשלג מתבונן בי בשפתיים חתומות. ידו מונחת על כתפי, מובילה אותי אל הספסל ההוא, מורה לי לשבת.
"אני רוצה לדעת מה כל זה!" אני לא מתיישב. ידי נחות על מותני בכעס "קודם הטיול השקרי הזה, אחר כך האנשים הרודפים, הסלע והזקן המוזר ועכשיו המקום המשונה הזה" אני מחווה קדימה ביד פרושה, מצרף רקיעה ברגלי.
"שב" אמרשלג לא מתאמץ כשהוא דוחף אותי לישיבה, מלחלח את שפתיו לפני שהוא ממשיך "אני לא הולך להסביר לך כלום" הוא אומר "בגלל שזה לא כל כך משנה עכשיו. אני לא מכיר את המקום הזה, אבל אני אמצא דרך להגיע ליעד שלנו ואני אחזור".
"היעד שלנו?" אני תוהה. מרים את קולי בבהלה "תחזור? לאן אתה הולך?! בלעדי?!".
"בלעדיך" אמרשלג מהנהן. הוא תופס בכתפי בחוזקה, גוהר עלי, מצמיד את גבי בכח אל קרשי הספסל, את שפתיו למצחי "התרפה" שפתיו מרפרפות בציווי. שרירי מתרפים, איני מצליח להתנגד לו עוד "מראך שונה. המקום הזה הוא עולמך." הוא ממלמל, מגע שפתיו מתחמם "זכרונותיך אבודים כולם".
אני בוהה בו בפחד, דמותו הולכת ומיטשטשת בעיני. כאב חד תוקף את ראשי, מכווץ אותי אל תוך עצמי, מקפל אותי אל הספסל.
אני מתעורר כששוטר מנענע את כתפי, שני מכוון אלי פנס רב עוצמה, גורם לי למצמץ שוב ושוב. "הכל בסדר, ילד?" מחזיק הפנס מכבה אותו, רוכן אלי בדאגה. "מה אתה עושה פה בשעה כזו? איפה ההורים שלך?".
אני מתבונן סביבי, מבין שאני יושב על ספסל רחוב באמצעו של לילה. לא מבין כיצד זה קרה.
"איך קוראים לך?" השוטר מזכיר לי את קיומו "איפה אתה גר?".
אני ממצמץ, הפעם לא בגלל הפנס שכבר כבוי. איך קוראים לי?! איפה אני גר?!
"אני - אני לא יודע" אני לוחש. מביט עמוק אל עיניו הכהות של השוטר שנפערות בהפתעה.
"השם שלך" השוטר הראשון פוצה את פיו "מהו?".
אני מניד בראשי. התסכול בי גובר יחד עם כאב עז שאופף אותי "לא יודע" אני ממלמל בחרדה "לא יודע כלום!".
 

מה שניחשת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אמאלה לא נשמתייי
הוא כאילו שכח הכל?
פליזז המשךך אני ממש במתח, עוד לא הבנו כלום מהסיפור.
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הייתי מבקשת המשך אבל אני מתגעגעת לוירטואז ולרד...
את כותבת כל כך הרבה סיפורים יפים אבל משאירה אותנו במתח!
הסיפור עצמו והדמות שמספרת מתאימים לגילאים שציינת אבל אני חושבת שהכתיבה בשפה גבוהה מידי בשבילם.
אבל לנוער ומבוגרים זה דווקא מעולה (ואז מה שהגיבור ילד?)
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הייתי מבקשת המשך אבל אני מתגעגעת לוירטואז ולרד...
את כותבת כל כך הרבה סיפורים יפים אבל משאירה אותנו במתח!
הסיפור עצמו והדמות שמספרת מתאימים לגילאים שציינת אבל אני חושבת שהכתיבה בשפה גבוהה מידי בשבילם.
אבל לנוער ומבוגרים זה דווקא מעולה (ואז מה שהגיבור ילד?)
הכתיבה לא מיועדת לילדים אבל בתור זה שהקטע הספציפי מסופר מצד ילד, כן הייתי רוצה שזה ישמע ככה. הבעיה היא שיש תיאורים כבדים מדי...
לגבי רד - עצרתי איתו. לגבי וירטואז - חושבת עליו כל הזמן, יש לי קצת בעיה אלימה בעלילה, אולי אעלה את הקטעים המעודכנים שלא דווקא מהדמות שלו, בע"ה אשב על זה יותר מאוחר.
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סורי. כן, הוא שכח הכל. כרגע אין המשך וגם המשך של פרק -שניים לא יתן לך תשובות
אבל אנחנו רוצים עוד פרק או שניים, פליזזזזזזזז
מחכים גם לסיפור הזה...
חוץ מזה פרק יפה ובאמת היו כמה ביטויים של התאימו לגיל של אילסר (כמו שהוא נשמע..)
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הייתי צריכה קצת הפוגה מעריכות-שכתובים-המשכים. מקווה שתסלחו לי. ואם לא מיד, אז לפחות אחרי שתקראו את הקטע הזה.

פרק 1:
אני רגיל למעברים, לתזוזות כל שבוע, לעיתים גם יומיים. למזוודה קטנה שמתמלאת שוב במעט חפצים אישיים והרבה מאד כאב, אשמה וחרטה שאין להם מקום או סיבה. רגיל למקומות חדשים, דפוסי חיים, משפחה, אם בכלל אפשר לכנות כך אנשים שעושים לך טובה כשהם פותחים לך את ביתם וממהרים לסלק אותך ברגע הראשון בו הדבר מתאפשר.
רגיל כל כך שנעשיתי אדיש. לא טורח להתעניין לאן הפעם, אפילו לא מציץ מן החלון בשביל לראות את תוואי הדרך, גם לא טורח להסתכל בדמותי המשתקפת מן המראה, שלומפרית כרגיל.
"הגענו", צוהל נחום. מדומם מנוע, מרים בלם יד ויוצא מהרכב.
"הגענו", אני לוחש לעצמי. מושך את המזוודה המונחת במושב האחורי, מעפעף כשאני פותח את הדלת וקופץ החוצה. מסתכל אחורה, מוודא שהכל נותר על מכונו בשלום ונושף בהקלה.
נחום אינו מחכה לי וכבר הוא צועד לעבר שטח מגודר היטב, מתוכו מציצה וילה תלת-מפלסית, מוקפת עצי פרי וסרק מטופחים בקפידה.
"למה לפה?", אני רוטן. "חבל על הנסיעה. חמש דקות אחרי שתצא הם יבקשו שתחזור".
"אל תהיה שלילי", נחום אפילו לא מסתכל עלי. הוא דופק על השער, מבחין בקודן, מצלצל.
קול זמזום, השער נפתח בידיו האיתנות של העו"ס האופטימי שלי, שמחזיק בו עד שאני מואיל להיכנס פנימה, בוחן בעצבנות קלה את הפאר וההדר הניבטים לעיני, החל מהתאורה הצבעונית המאירה קלושות את שביל אבני הדרך המסותתות וכלה בחלונות הזכוכית הגדולות המהוות מעין קירות שווילונות חלקים בצבע פסטלי עדין מכסים אותם לאורך ולרוחב.
אני לא אוהב את זה. גם לא את הזוג המטופטף שפותח למעננו את הדלת, סוקר אותי מלמעלה למטה ומציג את עצמו בשמות יהונתן ומלכה זיו.
"מתן", אני מדווח בקול יבש. "בן 16. לא אוהב ספורט, לא אוהב ללמוד, לא אוהב שוקולד ולא אוהב לגעת בחפצים".
נחום ממצמץ. שימצמץ, לא אכפת לי. אני את שלי אמרתי. מבחינתי שהרווחה תעזוב אותי לנפשי. אני כבר ילד בוגר לחלוטין. לדעתי, פשוט התבלבלו במספר השנים שהעניקו לי.
הזוג מחליפים מבטים ביניהם. הגבר מצחקק קלות, פניו החיוורות הופכות לאדומות ברגע. "גם בנצי שלנו לא אוהב ללמוד. הנה, כבר מצאנו משהו משותף".
אני מושך כתפיים, מחכה לרגע בו אוכל להניח את המזוודה היכנשהוא, אקבל איזושהיא פינה משלי ואצטופף בה עד לרגע בו ייקרא נחום לאסוף אותי חזרה.
אבל לזוג יש תכנונים אחרים. הם מדברים עם נחום בארוכה על שלל דברים מיותרים שמתמצים במקום הלימודים שלי, על המאכלים האהובים עלי, על סדר היום שלי והעדפותי הכלליות. אחר כך הם גם לוקחים אותי לסיור בבית הענק, המצוחצח והמרשים מדי, מראים לי את המטבח, עוברים איתי בסלון, מצביעים על שירותי האורחים ועל חדר ההורים הממוקם לידו. מגלים לי את האפשרות לבחור בין טיפוס במדרגות לעליה מהירה יותר במעלית.
פה אני עוצר אותם, טוען שיש לי קלסטרופוביה חמורה וששכחתי לציין שאני גם לא אוהב מעליות. פניו של נחום מתכרכמות. הזוג מחליפים שוב מבטים. הגבר מצחקק ומאדים עוד פעם ואשתו פותחת לראשונה את פיה ואומרת שזו דווקא דרך מעולה לעשות ספורט. מתקילה אותי.
"זה לא ספורט", אני מפשט את הדברים. "ספורט זה להרים דלי מלא מים, לקחת מגב וסמרטוט ולשטוף איתם את הרצפה".
הם לא מגיבים, אז אני מרשה לעצמי להמשיך. "או לסחוב שקיות מפוצצות בדברי מאכל, שתיה ושאר מצרכים מהרכב עד לסלון ומשם לפזר את התכולה ברחבי הבית", אני מכחכח. "וכמובן לא להגדיל ראש ולצפות שאני אלך להביא את השקיות האלה מהמכולת השכונתית או מהסופר שבקצה העיר".
"אני חושב -", נחום מניח יד על כתפי. "שהבנו איזה סוג ספורט אתה לא אוהב".
"כן?", אני מעביר את עיני על בני הזוג לסירוגין. "הבנתם?".
הם שוב מחליפים מבטים. הפעם הגבר לא מצחקק אלא מהנהן לאט. אשתו מצטרפת אליו.
"אז אפשר לעלות במדרגות", מסכם נחום. אני מזהה שהקול שלו מתחיל להיות נמוך קצת, זה אומר שהוא לחוץ, מאד.
"כן", ממלמל הגבר. מסמן לאשתו לעלות לפניו ועולה אחריה. מסביר לי תוך כדי על המפלס הבא שתכף יתגלה לעיני.
הסריקה של הבית מתחילה להתיש אותי. לא מעניין אותי שיש שלושה חדרי שינה, שירותים ושירוקלחת בקומה הראשונה, לא מעניין אותי שבקומה אחר כך יש אותו מפרט וגם לא מעניין אותי שאפשר לעלות משם אל הגג המקורה בחציו ושיש בו כמה מכשירי כושר העונים על קטגוריית הספורט שאותה אני דווקא מחבב.
כן מעניין אותי היכן נמצאת הפינה שלי. הבית הזה מבריק וחדשני מדי, אני צריך רק איזו פינה אפרורית ועלובה שתאפשר לי לשהות בה בלי לפחד מנזקים שאני עלול לגרום וכך לצבור מאחורי מוניטין נוסף.
הפינה מוענקת לי מספר דקות אחרי שנחום עוזב, מסמן לי בעיניו לא לעשות דברים מוזרים, חסרי פשר או הסבר. היא שוכנת בקומה הראשונה, בחדר הימני ביותר. היא אפילה במיוחד, גדולה עוד יותר ומכילה שתי מיטות הממוקמות ממול לדלת, ביניהן מפרידה שידה קטנה.
"בנצי?", יהונתן מדליק את האור. מגלה דמות שוכבת במיטה השמאלית, מכוסה כולה בשמיכה, רק מעט שערות שחורות מציצות מתחתיה. "מתן הגיע. תקבל אותו יפה בבקשה".
קצת מוזר לי שבבית הענק הזה אני אהיה בחדר משותף, אבל אין לי כל כך איך להביע את חוסר המנוחה שזה גורם לי. הרי אם הבית היה קטן לא הייתי מתלונן, נכון?
"יפה בבקשה", פולטת הדמות בקול צרוד. "אפשר לכבות את האור?".
"כבר מאוחר", אומר האבא. "התפללת שחרית?".
"עוד מעט", מנפנף בנצי. "אפשר לכבות את האור?".
"מתן יתמקם קודם ואז יכבה, בסדר?".
השאלה מופנית אלי, ואף על פי שזה לא נופל תחת קטגוריית ספורט, זה בהחלט נופל תחת קטגוריית מגע בחפצים. אני לא אוהב את זה, אבל יהונתן מסתלק ואשתו ממהרת בעקבותיו. אני נותר בחדר המואר, אצבעותי לופתות את ידית המזוודה.
"אפשר לכבות את האור?", שואל שוב בנצי. כעת טון קולו חלק ונעים להפליא.
אני מתבונן סביבי, מבחין במתג הנמצא ממש צמוד לכתף שלי. נרתע. "אני לא אוהב לגעת בחפצים", אני טורח לדווח גם לו.
"לא ביקשתי שתיגע -", בנצי מסיר מעל פניו את השמיכה, בוחן אותי. "ביקשתי שתלחץ".
ללחוץ. לגעת. זה לא אותו דבר? אני מתלבט לרגע, מחליט לעשות זאת במהירות הגבוהה ביותר. האור נכבה באחת, קול פיצוץ נשמע בעקבותיו. לאחר אלפית השניה בית המנורה צונח על הקרקע, מתפצפץ לאלפי זכוכיות קריסטליות מבהיקות. מפצפץ את שלוותי באחת.
 
נערך לאחרונה ב:

גאווהסקריפט

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אוף למהה להשאיר במתחחחח....
את כותבת מדהים! מדהים!!!!!!!
יש בכתיבה שלך משהו שמחבר לדמות תוך שניה, 10 שורות והדמות ברורה, והלב שלנו כרוך אחריה ורק רוצה ממנה עוד ושיהיה לה הכי טוב בעולם. זה כשרון נדיר.
ועכשיו בבקשה תמשיכי לכתוב.....

ואגב גם רד וגם הוא בודדים, בלי מקום. סתם נקודה של דמיון שעלתה לי.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אוף למהה להשאיר במתחחחח....
את כותבת מדהים! מדהים!!!!!!!
יש בכתיבה שלך משהו שמחבר לדמות תוך שניה, 10 שורות והדמות ברורה, והלב שלנו כרוך אחריה ורק רוצה ממנה עוד ושיהיה לה הכי טוב בעולם. זה כשרון נדיר.
ועכשיו בבקשה תמשיכי לכתוב.....
תודה. מצטערת, הבהרתי מראש שלא... אולי כשאצטרך הפוגה נוספת
ואגב גם רד וגם הוא בודדים, בלי מקום. סתם נקודה של דמיון שעלתה לי.
נכון. כל אחד מסיבותיו שלו...
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זהו. סגרתי את המתח.
*
וואו. מביך, מביך, מביך. ולא נראה שבנצי ישתוק, אפילו לא לשניה בודדת. הוא מסתכל על השברים, מקיף אותם במבטו ומרים אלי את פניו המעוכות.
“ביקשתי שתלחץ”, הוא נושף. “לא שתחבוט בקיר”.
אני מנסה לאסוף את עצמי, נושם עמוק, מאזין בחצי אוזן לדנדון מן המעלית שהקפיצה את הזוג לקומה ומשם היישר לחדר, לבהות במרבד הזכוכיות שמגיע עד לנעלי.
“פעם הבאה אל תבקש”, אני אומר מהר. שאם כבר, גם הם ישמעו. “אמרתי לך, אני לא אוהב לגעת בחפצים”, אני נאבק לא להרים את פני מן הרצפה, ממשיך לירות את משנת חיי. “וכן, גם ללחוץ זה לגעת”.
“הכל בסדר?”, אדון זיו. נראלי שם יותר מתאים. הוא גם ככה לבוש מכובד מדי, אפילו שהוא בבית שלו. “איך המנורה-“.
“לא י’דע”, בנצי צונח חזרה, מתעטף בשמיכה שוב עד ראשו. “רק רציתי שיכבה את האור והוא החליט להתפרע”.
“אולי זה משהו בחשמל”, אדון זיו מרים את עיניו אל עבר התקרה המפויחת והחוט המשתלשל מן החור הקבוע בה, שחור גם הוא. “אני אקרא לחשמלאי”. הוא מתבונן בי לרגע. אני לא רואה, אבל בהחלט מרגיש את עיניו צורבות את עורפי “ולצבעי. אהממ, גם למנקה”.
אני ממשיך לשתוק. לא מנדב את עצמי לשום ספורט שהוא, גם אם הספורט הזה אינו כולל מים ולא מתפרש על איזור נרחב יותר מהחדר של בנצי. גם אם השתיקה שלי מתמשכת יותר מן הנדרש ואף אחד לא חושב להפר אותה.
“אין צורך”, גברת זיו מפרה אותה לבסוף. “אעשה זאת בעצמי. הרי לא אקרא לרובין ביום החופש שלה, נכון?”.
“נכון”, מהמהם אדון זיו, נאנח ויוצא. אשתו אחריו, חוזרת אחרי שלוש דקות בליווי דנדון המעלית עם מטאטא וכף אשפה גדול.
אני בוחן במצח מקומט את האופן בו היא עושה את הספורט שלה, מבין שהיא לא מנוסה בו כל כך. היא גורפת את הזכוכיות כאילו היו מים, מקפיצה אותם הרחק מהכף העומדת בכוחות עצמה, שגם ממהרת ליפול מדי פעם מתנודות האוויר הנובעות מהתנופות המהירות מדי שלה.
“טוב”, היא סופקת כפים כשהכף נופלת בפעם הרביעית, הפעם ממש סמוך לרגלי. “אני אקרא לרובין”, היא מחייכת חיוך מוזר כזה שגורם לעיניים שלה להיעצם, מצליחה להלחיץ אותי. “כנראה שגם אני לא אוהבת ספורט”.
“לא נכון”, אני לא אוהב את ההשוואה שלה. בכלל לא. “את פשוט לא יודעת לעשות ספורט”. אני מחזיר מבטי אל הזכוכיות. “אני יודע. אבל לא אוהב”.
“כן? תרצה להראות לי?”, הקול שלה נלהב מדי. כאילו מה, היא חשבה שבשניה אחת היא תצליח לגרום לי לעשות את מה ששמונה עשרה משפחות לא הצליחו?
“לא”, אני חותם. “אני לא אוהב ספורט, כבר אמרתי את זה”.
“ואני לא אוהבת לקרוא לרובין ביום החופש שלה”, היא נאנחת. “אבל אתה רואה – לפעמים גם לי אין ברירה”.
“אני לא רואה”, אני מתנצח איתה. “אחרי שתקראי לה – אני אראה”.
היא שותקת לזמן ארוך, כמעט כמו הזמן ששתקתי אני כשאדון זיו ניסה לגרום לי לנדב את עצמי לעשות ספורט. האמת שזה לא נעים לי, אבל אין לי ממש ברירה. אם אני אשבר עכשיו, אני אשבר עוד פעם ועוד פעם ושוב עוד פעם. אז אני פשוט לא מתחיל. כשיש כללים ברורים, הכל נעשה קל יותר. ומהניסיון שלי, הכללים נעשו יצוקים מברזל, או פלדה, מה שיותר חזק מביניהם.
היא הולכת בסוף, מדנדנת במעלית שלה. אני בוחן שוב את השטח, את המרחק שנותר לי לעבור עד למיטה שהוקדשה לי ואת הזכוכיות הפרושות עד לשם, מנצנצות לי בלעג.
אין מצב שאני מחכה לרובין. תהיה מי שתהיה. אבל לאור המצב, אני מתלבט אם כדאי לי בכלל לנסות להתיישב על המיטה, ובמחשבה נוספת, בייחוד למזלי המזהיר בזמנים הכי טובים שיש, מוטב שלא אנסה לגשש את דרכי בין אלפי הסכינים הפצפונים שעל הרצפה, גם כאשר נעלי לרגלי.
הסוליות יכולות להישמט מהן, הזכוכיות עלולות להתאסף תחת כף רגלי בצעד הראשון שאעשה ולקינוח, כשאחשוב לבדוק את רמת הנזק וכמויות הדם השוטפות ממני ואתיישב על המיטה, עלולות רגליה לקרוס תחתי, גם התקרה תתאים את עצמה למצב ואיכשהו, באופן הזוי למדי, אמצא את עצמי בתוך המטבח, בתקווה שלא אצנח על רהיט מסוים ואקריס גם אותו.
אני מנענע את ראשי. מסלק את הדמיון השופע שלי אל ירכתי מוחי, חושב במקומו על ארוחת הבוקר שטרם אכלתי. להגיע אל המטבח בדרך ההיא, המודחקת, נשמע מהיר יותר אבל כואב בהחלט. לכן אני מעדיף לרדת ברגלי הבריאות את המדרגות חזרה ולפנות אל המטבח.
גברת זיו דווקא אוהבת ויודעת לעשות ספורט במטבח, הריחות שמגיעים לאפי מספרים על כך. אדון זיו כבר נעלם, אולי הלך לקרוא לחשמלאי. שטויות, שלא כמוני בטח אין לו בעיות עם פלאפונים. אולי רק פלאפוני מגע, למרות שהוא כן נראה טיפוס של פלאפונים חכמים. גם הבן שלו, בטוח.
“אני רעב”, אני אומר בקול, כדי שהיא בטוח תשמע. “מה את מבשלת? יש ריח טוב!”.
“מה?”, היא מסתובבת. מגלה לי שזו לא היא. לא מפתיע בעצם. מי שלא יודעת לטאטא, אין סיבה שתדע לבשל.
“אני רעב”, אני חוזר שוב. “את מבשלת משהו?”.
“ארוחת צהריים”, מסבירה עובדת המטבח, או איך שלא מכנים את העבודה שלה. מנגבת את ידיה בסינר שהיה פעם לבן והיום מלא כתמים צהובים ואדומים. “נשאר קצת אוכל במקרר”, היא מוסיפה לאחר שניונת. “אתה יודע לחמם, נכון?”.
“לא”, אני שולל גם את סוג הספורט הזה. “אני בכלל חדש פה. ככה שאני לא יודע לעשות כלום”.
היא בוחנת אותי, מכווצת את עיניה. “אז תלמד”, היא מפטירה תוך כדי נענוע במצקת הגדולה שבידה, מורה עליה לכיוון המקרר ומעט ימינה ממנו. “המקרר שם. אתה רואה אותו, נכון? המיקרוגל נמצא בארון שלידו, רואה? פותחים את הקלפה. העליונה, כן? כי התחתונה היא של המיקרוגל הבשרי וארוחת הבוקר חלבית, מבין?”.
“יש לך הרבה שאלות”, היא מצליחה לעצבן אותי. “אני רעב וקשה לי לקלוט את כל ההוראות שלך. אז לתת לך תשובות עוד יותר קשה לי”.
היא מאדימה, ראשה נרתע אחורה, סנטריה הכפולים מתבלטים. “אתה חצוף קטן!”, היא נזעקת. “לא ייאמן! הדור של היום!”.
“אני רעב”, הדור של היום בכלל לא מעניין אותי. הבטן שלי הרבה יותר. “תוכלי רק לפתוח לי את המקרר? לא צריך לחמם”.
“הוא לא חצוף”, מעיר קול מאחורי. “הוא רק לא אוהב לגעת בחפצים”.
אני מסתובב. מביט לתוך עיניו הקטנות של אדון זיו, שהלובן בהן נדחק הצידה לטובת קשתיות חומות-דבש גדולות. הוא אינו משתהה במרצפת עליה הוא עומד, מתקדם למקרר, פורק מתוכו קופסאות. “יש אומלט צרפתי”, הוא מקריא. “שקשוקה בלקנית, קיש תרד ופשטידת בצל וכרישה”.
“אהממ”, אני מתלבט למשמע המבחר, לא בטוח מה אני רוצה. אין לחם וגבינה? גם חומוס מסתדר לי יופי…
“אני אחמם הכל”, הוא מפרש אחרת את חוסר המענה שלי. “אשב לאכול איתך, יהיה נחמד בשניים”.
אני לא אוהב את חציו השני של המשפט. אולי הייתי צריך להבהיר מראש שאני לא אוהב גילויי חיבה משום סוג שהוא, במיוחד כאלה שנשמעים או עלולים להיות מזויפים. מאוחר מדי, פספסתי.
האוכל מדיף ניחוח טוב לאחר כחמש דקות. את השולחן עורכת עובדת המטבח, אולי כי אדון זיו לא בקי בספורט הנשי הזה, למרות שבטוח גם אשתו לא.
“אז מה -“, אדון זיו ממלא לי את הצלחת בכל ארבעת המאכלים, “רוצה לספר קצת על עצמך?”.
“סיפרתי כבר”, אני מביט במזלג בעצבנות. חבל שהיססתי קודם, לחם יותר קל לאכול, אפשר לאכול אותו עקום אם הוא פתאום מצליח לשנות זווית.
“קוראים לך מתן, אתה בן 16 ואתה לא אוהב הרבה דברים”, מתמצת אדון זיו. “אבל שכחת להגיד מה אתה כן אוהב, או שאמרת ולא שמתי לב”.
“לא אמרתי”, אני תופס במזלג. היא לא מתעקמת, הפשטידה כן. “כי אין משהו שאני אוהב”.
“אין?”, אדון זיו חותך בסכין לצד מזלג את הקיש. “אפילו לא דבר אחד עלוב? גם לא את עצמך?”.
“אני לא עלוב!”, אני מתמרד. “בכלל בכלל לא עלוב!”.
אדון זיו מצחקק, שוב מאדים. “מצטער, התכוונתי אם יש משהו אחר, כל דבר שאתה אוהב, נניח את הגרביים שלך”, הוא מכחכח. “אתה וודאי לא עלוב”.
“כן?”, הכתפיים שלי נשמטות. “למרות שפוצצתי את המנורה בחדר של בנצי? ושלא אספתי את הזכוכיות אחר כך? ושקצת התחצפתי לאשתך?”.
“ובכן”, אדון זיו שוב מכחכח. “אני מניח שלא רצית לפוצץ את המנורה. וספורט, כמו שטענת, אתה לא אוהב.” הוא מרים פיסת קיש במזלגו, בוחן אותה לעומק. “לגבי ההתחצפות הקטנה שלך. בוא נגיד שהיא בהחלט לא בסדר, אבל לא עושה אותך לעלוב. בכלל לא, נכון?”.
“בכלל לא”, אני מסכים. “דווקא את עצמי אני כן אוהב”.
“נו, אז הנה יש משהו שאתה אוהב”, אדון זיו מניף את המזלג קדימה, הקיש שלו נוחת בצלחת שלי. את זה אני לא אוהב, אבל לא אומר, מעדיף לשתוק. אדון זיו הזה דווקא מצליח לעניין אותי.
“אני חייב לאהוב”, אני מרגיש צורך להדגיש. “אחרת אף אחד לא יאהב אותי ואז אני באמת אהיה עלוב”.
“נאאא”, אדון זיו שוב עושה את ההנפה הזו, מעוות גם את פרצופו. “אתה מדבר שטויות, פשוט שטויות”. הוא לוקח חתיכת קיש אחרת, החליט לנדב לי לגמרי את שלו. “אני דווקא מתחיל לחבב אותך. ואם תישאר פה מספיק זמן, בטוח שאוהב אותך בסוף”.
הוא מדבר אלי כאילו אני בן עשר. אני לא אוהב את המתיקות נוטפת השוקולד הזו בדיוק כמו שאני לא אוהב שוקולד. “אתה משקר”, אני מתיז. “רק כדי שאני אסכים לעשות ספורט”.
“אני לא מחזיק אותך בשביל שתעשה פה ספורט”, אדון זיו צוחק. “בשביל זה יש את רובין. והיא עושה את זה בתשלום מלא”.
“אז בשביל הכסף של האומנה”, אני לא נכנע. אין סיכוי שהוא סתם רוצה להיות נחמד אלי. פעם הייתי תמים. היום לא. אני לא מוצא תירוץ אחר, גם זה מאד צולע. כסף של אומנה זה כלום, ממש כלום. או שסתם שיקרו לי כל הזמן הזה?
“אני לא צריך את הכסף של האומנה”, מחווה אדון זיו סביב, מותיר אותי בלי תירוצים. “אני רק רוצה הרבה ילדים שיעשו פה רעש, בלגן ומהומה.” הוא שותק לרגע, מחייך לעצמו ומצחקק. “ומלכה אף פעם לא אהבה את המנורה ההיא, ככה שנתת לה תירוץ מעולה לצאת לקניות. גם להחליט על צבע חדש לחדר”.
אני שותק. משהו פה מוזר לי. אני לא יודע להצביע על מה.
“מלכה אוהבת קניות”, אדון זיו ממשיך, לא מרגיש בהבעת פני המבולבלת. “היא גם אוהבת להתחדש. ואם תמשיך ככה, אני בטוח שהיא תחבב אותך. אפילו יותר ממני!”.
אני ממשיך לשתוק. בוהה בו כשהוא מכניס לפיו את חתיכת הקיש האומללה ההיא, שעברה חביטת ערבות רצינית לפני רגע. מוריד את עיני אל חתיכת הקיש שלו שהתאזרחה בצלחת שלי. מחזיר אליו. שוב, משהו פה מוזר לי. אני צריך לדבר עם נחום. בדחיפות.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ממש יפה!
לדעתי, עדיף ליצור יותר רווחים בין השורות (כמה שמתאפשר, כמובן) שיהיה יותר נוח וזורם לקרוא.
יש רווחים בתוכנה בה אני כותבת. כשאני מעתיקה לפה הם מצטמצמים ואין לי את הסבלנות לסדר (לא מדובר בקטע של 10 שורות...)
 

ME!!

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
ווואוו מושלםם כרגילל
יש בכתיבה שלך משהו שמחבר לדמות תוך שניה, 10 שורות והדמות ברורה, והלב שלנו כרוך אחריה ורק רוצה ממנה עוד ושיהיה לה הכי טוב בעולם. זה כשרון נדיר.
כל כך נכון!! היטבת להגדיר.
הייתי צריכה קצת הפוגה מעריכות-שכתובים-המשכים
נשמח אם תקחי עוד הפסקה ונרוויח עוד פרק😉
ממש מחכה כבר לקרוא את הספר שבדרךך ,שיהיה בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה