דרוש מידע דגם מכונת גילוח שהרב דביר התיר?

וכן למר

משתמש חדש
הרב גנס בירר שיצא לו אחרת
וכן הרב אריה דביר.
השאלה היא האם זה פסיק רישא או לא
ברור לכולם (ביררתי בעצמי עם רופאים) שסוגי עור משתנים והרב דביר הוכיח מעל ל20 סוגי עור ושיער שונים...
הרב מורגנשטרן כבודו במקומו מונח אךרעו החולקים עליו
השאלה היא מי הבטיח לך איזה סוג עור יש לך?
אז כנראה הרב מורגנשטרן הלך לחומרא שמתאים לכל העורות...
 

bmsz

משתמש פעיל
השאלה היא מי הבטיח לך איזה סוג עור יש לך?
אז כנראה הרב מורגנשטרן הלך לחומרא שמתאים לכל העורות...
קל מאוד להחמיר, אך לברר עד הסוף קשה יותר וישנן מכונות כמו זו של הרב דביר שמתאימה לרוב מוחלט של סוגי העורות אם לא כל סוגי העורות.
אם רוצים להחמיר עד הסוף אז בכלל אסור לגלח במכונה מכיון שהחזו”א התיר רק בסם
 

הלו קיטי קטן

משתמש פעיל
מעתיק את השו”ע קפ”א ג’
אינו חייב אלא בתער ויש אוסרים במספריים כעין תער ויש לחוש לדבריהם:
אז מה בדיוק לא אמין? אולי תצטט לנו את הגמ’?

זה על הקפת הראש ולא על גילוח הזקן וכן נוהגים היום (ומכאן לימוד זכות על אלה שנראה לנו שלא משאירים 3.5 -5 מ"מ)
לגבי גילוח הזקן זה בסעיף י' (שם)
"אינו חייב על השחתת פאת הזקן אלא בתער אבל במספרים מותר אפילו כעין תער:
הגה: ומ"מ נזהרים כשמסתפרין במספרים שיעשה היקף הגילוח בחלק העליון מן המספרות ולא בתחתון פן יעשה הכל עם חלק התחתון והוי כתער (ת"ה סימן רצ"ה) מיהו נראה דתחת הגרון אין לחוש בזה הואיל ואינו עיקר מקום הפאות (ד"ע)"
 

bmsz

משתמש פעיל
מעתיק את השו”ע קפ”א ג’

זה על הקפת הראש ולא על גילוח הזקן וכן נוהגים היום (ומכאן לימוד זכות על אלה שנראה לנו שלא משאירים 3.5 -5 מ"מ)
לגבי גילוח הזקן זה בסעיף י' (שם)
"אינו חייב על השחתת פאת הזקן אלא בתער אבל במספרים מותר אפילו כעין תער:
הגה: ומ"מ נזהרים כשמסתפרין במספרים שיעשה היקף הגילוח בחלק העליון מן המספרות ולא בתחתון פן יעשה הכל עם חלק התחתון והוי כתער (ת"ה סימן רצ"ה) מיהו נראה דתחת הגרון אין לחוש בזה הואיל ואינו עיקר מקום הפאות (ד"ע)"
מתנצל על חוסר הדיוק ע”ז
הב”י שם בסעיף המדובר מאירך בהסבר על פאות הראש והזקן ומביא טת הרומת הדשן שהביא הרמ”א בהגהה ומבאר כך על פאות הראש והזקן כא’
אבל אתם צודקים טעיתי בציטוט.
נכתב מהזיכרון ולא מעיון מדויק
 

וכן למר

משתמש חדש
קל מאוד להחמיר, אך לברר עד הסוף קשה יותר וישנן מכונות כמו זו של הרב דביר שמתאימה לרוב מוחלט של סוגי העורות אם לא כל סוגי העורות.
אם רוצים להחמיר עד הסוף אז בכלל אסור לגלח במכונה מכיון שהחזו”א התיר רק בסם
זה לא ענין של קל או קשה להחמיר, אם אתה אומר שיש סוגי עורות שבהם יש השחתה גם ב 32 מאיות לדוגמה, אז אני משוק מכונה שאני מוכן שאנשים יגלחו ומבטיח להם שהיא כשרה א"א להכשיל את האלה שלהם זה תהיה השחתה, זה לא חומרה זה עיקר הדין, ואני שמח שנותן הכשר לוקח אחריות על מה שהוא עושה ולא אומר רוב וכו'
לגבי החזו"א הוא דיבר על זמן שלא היה אפשרות לייצר מכונות כשרות אין חולק שאם אתה מקיים את התנאים שכתובים בגמרא ושו"ע ויתר הפוסקים איך לא להשחית זה בסדר וגם החזו"א יודה שאין בזה השחתה
 

הלו קיטי קטן

משתמש פעיל
מתנצל על חוסר הדיוק ע”ז
הב”י שם בסעיף המדובר מאירך בהסבר על פאות הראש והזקן ומביא טת הרומת הדשן שהביא הרמ”א בהגהה ומבאר כך על פאות הראש והזקן כא’
אבל אתם צודקים טעיתי בציטוט.
נכתב מהזיכרון ולא מעיון מדויק
אני זוכר שכשלמדתי את ההלכות בשביל לדעת איך לספר, המקור היחיד שמצאתי זה התרומת הדשן הזה והוא לא נפסק בשום מקום להלכה אפילו לא ברמז בנושאי כלים על הדף של השו"ע
אין לי כרגע ספרים בהישג יד לבדוק אך כמדומני שאין שום בעיה במספרים כעין תער בזקן להלכה.
ולכן תמה הכותב על שיטת המחירים לא לגלח כלל כהוראה ולא כמידת חסידות בעלמא.
 

bmsz

משתמש פעיל
זה לא ענין של קל או קשה להחמיר, אם אתה אומר שיש סוגי עורות שבהם יש השחתה גם ב 32 מאיות לדוגמה, אז אני משוק מכונה שאני מוכן שאנשים יגלחו ומבטיח להם שהיא כשרה א"א להכשיל את האלה שלהם זה תהיה השחתה, זה לא חומרה זה עיקר הדין, ואני שמח שנותן הכשר לוקח אחריות על מה שהוא עושה ולא אומר רוב וכו'
לגבי החזו"א הוא דיבר על זמן שלא היה אפשרות לייצר מכונות כשרות אין חולק שאם אתה מקיים את התנאים שכתובים בגמרא ושו"ע ויתר הפוסקים איך לא להשחית זה בסדר וגם החזו"א יודה שאין בזה השחתה
אני לא נוחת לעובי הרשת.
רק טוען שיכול להיות בסוג עור מסוים שאפי’ לפי הרב מורגנשטרן תהיה השחתה.
מ”מ אזלינן בתר רובא.
ולעצם דברי החזו”א אינו נראה כדבריכם כי הוא טען שזה דמי לתער.
ועדיין דמי לתער.
מי שהתיר להתגלח במכונות בזמנו והוא בא לאפוקי ממנו טען שהמכונות הן כשרות כפי שהראיך הגר”מ שטרנבוך בתשובות והנהגות אינו נמצא כעת לםני כך שלא אוכל לתת ציטוט מדויק
 

bmsz

משתמש פעיל
אני זוכר שכשלמדתי את ההלכות בשביל לדעת איך לספר, המקור היחיד שמצאתי זה התרומת הדשן הזה והוא לא נפסק בשום מקום להלכה אפילו לא ברמז בנושאי כלים על הדף של השו"ע
אין לי כרגע ספרים בהישג יד לבדוק אך כמדומני שאין שום בעיה במספרים כעין תער בזקן להלכה.
ולכן תמה הכותב על שיטת המחירים לא לגלח כלל כהוראה ולא כמידת חסידות בעלמא.
יש לציין שודאי סבר כך החזו”א ולא כמידת חסחדות בעלמא
 

א דוד

משתמש רשום
אני לא ירד לכל השמות מ”מ אביא את הגריש”א...
כפי ששמעתי מגרי”י אפרתי
נו ומה הוא אמר שהוא חולק הרב דרעי ותו לא (שהרי לא הגיוני שהוא דיבר ספציפי עליו) או שרק כך היה משמע מדבריו
וכן אין צורך להביא את כל השמות מספיק שתביא רק 25-30
 

bmsz

משתמש פעיל
נו ומה הוא אמר שהוא חולק הרב דרעי ותו לא (שהרי לא הגיוני שהוא דיבר ספציפי עליו) או שרק כך היה משמע מדבריו
וכן אין צורך להביא את כל השמות מספיק שתביא רק 25-30
הוא חלק על ההנחות יסוד בפסי”ר.
וכן על ההנחה שמכונה זה בהכרח תער דאו’
כשתלמד את הסוגיא תבין.
ברור שבשיחה בלימוד אני לא מברר האם הוא נגדו או בעדו.
ישנן מס’ הנחות יסוד בהם צריך להסכים וממילא האם הדין הוא דאו’ או דרבנן.
הא’ האם התורה אסרה רק תער או כל דבר שנוהג כתער והמסתעף מהנידון והאם רבנן גזרו הא אטו הא.
והאם פסי”ר במס’ פעולות שכא”א להצביע שא’ מהן בבירור עשתה את האיסור.
ובזה רבו החולקים.
זה מסתעף לשבת וכו’ ועוד יש הרבה מה להאריך בנושא איך הבדיקה מתבצעת ומה השינויים בין האנשים וכו וכו
ולכן אני לא מצטט שמות ובטח לא כתגובה לתשובה קנטרנית
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה