רואה סביבי מציאות ממש שונה
במ"ע יש גל התיקרות גבוה במכירי השכירות, גם מי ששוכר ומשכיר נתקל בפער גדול
אנחנו עברנו משם, אבל בשיחה עם הרבה אנשים שיש להם דירות, גדולות יפות ומרווחות בפריפריה - הם לא בכיוון לעזוב, גם במחיר חנק כלכלי מטורף, ודירות צפופות
אצל רובם המוסדות לילדים היה השיקול המשמעותי, (מה שבכל אופן נאמר לי )
הציבור החרדי מורכב מהרבה אנשים,
לכל אדם יש את שיקוליו האישיים,
זכותו וחובתו של כל אחד לדאוג לחינוך ילדיו לפני כל שיקול כלכלי,
ואין לאף אחד מאיתנו זכות או רצון להכריח מישהו לעבור למקום אחר,
הרעיון הוא ליצור אופציה למגורים במחיר מוזל שתענה לכל הדרישות החינוכיות/רוחניות ע״מ לאפשר אופציה זולה למעוניינים,
כמובן שהמרחק ישאר, ותמיד יהיו יתרונות גדולים למרכז, ובהחלט יהיה אחוז לא מבוטל שיעדיפו את הדירה הקטנה והיקרה במרכז ובצדק,
הפיתרון צריך להיות כזה שמאפשר למי שלא יכול לעמוד במחירי המרכז או שרוצה איכות חיים לעבור מבלי לגרום נזק רוחני לו או לילדיו,
ולכן הפיתרון חייב שיהיה אחד מהשניים:
או בניה של ערים ושכונות ענק חרדיות חדשות שיוכלו לאכלס בתוכם קהילות מכל הזרמים החרדיים, (לדוגמא: כסיף, הר יונה, עטרות רמב״ש ו-ז-ח וכדו׳),
או ערים ושכונות ענק ישנות וזולות שתושביהם ישמחו למכור את דירותיהם לחרדים במחיר גבוה ממה שמציעים להם היום, ושיוכלו להפוך בתוך מספר שנים לעיר חרדית לכל דבר ועניין בדיוק כמו הערים החרדיות הותיקות (דוגמת: פרדס כ״ץ, נווה יעקב, רמות וכדו׳).
הקושי בפיתרון הראשון הוא שמדינת ישראל מסרבת כבר הרבה שנים להוציא לפועל שכונה חרדית גדולה כל פעם בתירוץ אחר, ולכן הפיתרון יצטרך ככה״נ לבוא מקרקעות פרטיות כמו מודיעין עלית על כל חסרונותיה (גם אחיסמך זה קרקע פרטית אלא ששם היו קרקעות מינהל בסמוך והמדינה דאגה לאכלס אותם בחילונים לפני בא החרדים)
או מהשתלטות על מכרזי ענק של שכונות חדשות (יצאו כמה מכרזים כאלה לאחרונה) באמצעות יזמים וחברות קש (בדומה למה שעשו ברמב״ש א׳, ג׳ וה׳ ובעוד מקומות ברחבי הארץ) ובאמצעות משקיעים שלא ימכרו את הדירות עד התקדמות הבניה בפועל כדי שאף אחד בעיריה/ממשלה לא יתקע מקלות בגלגלים,
הקושי בפיתרון השני הוא שבכל מקום כזה מגיעה מיד הממשלה/העיריה ומציעה פינוי בינוי ליזמים עם הטבות מפליגות ליזם שיבנה מגדלים וכדו׳
חוץ מזה חייבים להוזיל את עלויות הבניה, את מחיר הקרקע, את מיסי היבוא על חומרי בניה, את המיסוי על פועלים, את מס הרכישה, את עלויות הריבית, ואת תיקני הבטיחות המיטיבים עם יבואנים ספציפיים ומעלים את המחיר לצרכן בעשרות אחוזים