שירלה

משתמש פעיל
כמה מהאיחורים היו באמת של 10 דקות אבל הם היו סדרתיים, ורק אחרי שיום יום הייתי מחכה והאוטובוס היה יוצא באיחור הגשתי תלונה רק על מעט מהמקרים..
וחוץ מזה שוודאי שיש נזק גם ל-10 דקות איחור , הייתי תלויה ב-2 אוטובוסים שבעקבות איחור של הראשון לא הספקתי את השני מה שהאריך מאוד את הזמן בדרכים וכו..וגורם לעליות תשלום על איחורים לגני הילדים, או איחור לשיעורי נהיגה וכו, ואם זה בבוקר אז איחור לעבודה עולה כסף וכו..
וגם הם רשמו שחובתם רק לצאת בזמן מהתחנת מוצא ולא התחנות באמצע המסלול שיש אילוצים בדרך
ואצלי רוב המקרים היו איחורים מיציאה מתחנות המוצא שם המתנתי , והטענה שלהם שהאוטובוס הקודם עוד לא חזר
הם אמורים לדאוג שיהיה תווך מספיק גדול שהאוטובוס יוכל לצאת בזמן מהתחנה הם לא יכולים קבוע לצאת מאוחר יותר גם אם זה רק 10 דקות.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
כמה מהאיחורים היו באמת של 10 דקות אבל הם היו סדרתיים, ורק אחרי שיום יום הייתי מחכה והאוטובוס היה יוצא באיחור הגשתי תלונה רק על מעט מהמקרים..
וחוץ מזה שוודאי שיש נזק גם ל-10 דקות איחור , הייתי תלויה ב-2 אוטובוסים שבעקבות איחור של הראשון לא הספקתי את השני מה שהאריך מאוד את הזמן בדרכים וכו..וגורם לעליות תשלום על איחורים לגני הילדים, או איחור לשיעורי נהיגה וכו, ואם זה בבוקר אז איחור לעבודה עולה כסף וכו..
וגם הם רשמו שחובתם רק לצאת בזמן מהתחנת מוצא ולא התחנות באמצע המסלול שיש אילוצים בדרך
ואצלי רוב המקרים היו איחורים מיציאה מתחנות המוצא שם המתנתי , והטענה שלהם שהאוטובוס הקודם עוד לא חזר
הם אמורים לדאוג שיהיה תווך מספיק גדול שהאוטובוס יוכל לצאת בזמן מהתחנה הם לא יכולים קבוע לצאת מאוחר יותר גם אם זה רק 10 דקות.
האם פירטתם את זה בכתב התביעה?
 

יהודה לייב

משתמש פעיל
אשמח לעזרה מהמבינים-
איך מוצאים כתבי תביעה של אוטובוסים שלא יצאו בכלל?
זה חשוב לי מכיוון שיש לי דיון עוד מעט על מקרה כזה
ואני רוצה ללמוד מה שופטים פוסקים במקרים כאלו.
מי שיכול להעלות לכאן כתבי תביעה כאלו אודה לו מאוד.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה ראיתי, אני מדבר על מה לכתוב בתביעה, איך למקסם את הנזק והעוגמת נפש בשביל לקבל כמה שיותר, והמבין...
זה כמובן תלוי מה היה המקרה ולמה הוא גרם.
באופן כללי האמת היא תמיד האופציה הכי טובה - לתאר מה שקרה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק
אני היה לי מקרה לפני כמה חודשים עם נהג שהשתולל בנסיעה, לא הסכים לעלות, איים, קילל וגידף, וכו' וכו' בהמשך הנסיעה ירד באמצע פשוט לדבר בטלפון!
הגשתי תלונה לחברה ולמשרד התחבורה, ושלחו לי לאחר כמה ימים מכתב שהנהג פוטר(!)
השאלה היא אם יש מה להגיש תביעה כספית במקרה כזה, או שאין קשר?
@יוסי ב.ק וכל המומחים.
תודה מראש.

עריכה: הנהג לא הסכים לעלות - לא לי, אלא למישהו אחר, אני הייתי מנוסעי האוטובוס שצפו בסאגה, אח"כ כשהוא ירד לדבר בטלפון, אני הייתי מהנוסעים שניזוקו בצורה ישירה מהעיכוב.
כמו"כ ניזוקתי מהסיטואציה של נהג ערבי שעומד ומקלל, ומאיים ולא מסכים לנסוע, וכו'

@יוסי ב.ק

אגב, זה שיש לי מכתב מהחברה בו הם כותבים לי שהם פיטרו את הנהג, יכול להוסיף לי - היינו שאני צודק וזה באמת היה גרוע ביותר,
או שזה יעמוד לזכות החברה, שהם טיפלו בזה מיידית?

אין לי מקרים נוספים.
חיוני ממש, או שמספיק סיפור כזה?
וכמה אפשר לתבוע ע"ז לדעתכם?
קודם כל - טוב מאוד שהתלוננת! אסור שמקרים כאלו ימשיכו לקרות!
אני מניח שהוא לא פוטר רק בגלל המקרה הזה, אלא על סדרה של אירועים, כי הם לא מפטרים כ"כ מהר. גם בגלל מחסור בנהגים, וגם בגלל שבדרך כלל הם מאוגדים בארגוני עובדים, מה שלא מאפשר פיטורים על כל מקרה בודד אלא במקרים של נהגים בעייתיים במיוחד.

לגבי תביעה בראש ובראשונה זה כמובן תלוי מה הנזק שלך. אך יש גם משמעות גדולה לזה שהחברה מראה שהיא טיפלה בנהג. אז מצד אחד הפיטורים שלו אכן מהווים הוכחה לטענה שלך, אך מצד שני כל עוד והנזק מסתכם בחוסר נוחות ועיכוב של 2 דקות לא כדאי לתבוע עליו אלא אם כן בצירוף מקרים נוספים.
כמובן שהדבר הזה הוא אינדיבידואלי, ואם נגרם לך לדעתך נזק גדול נפשי או אחר אז לכאורה בהחלט ניתן לתבוע.
כל זה הוא לדעתי האישית בלבד כמובן.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלום וברכה
הייתי צריך לנסוע לצפון בדקתי לפני זה באתר שלל החברה מתי יוצא האוטובוס היות שמדובר בימי בין הזמנים, לבדוק האם יש שינויים, והיה כתוב שהאוטובוס יוצא בשעה 10:30 ובדרך לתחנה אני רואה את האוטובוס עובר, ומיד אני מתקשר לחברה, והם אומרים שהוא יוצא בשעה 10:15, ובאתר זה היה טעות אנוש, תכל'ס נשארתי תקועה בתחנה מבודדת(יש קוים אחרים , אבל לי אישית לא היה איך לנסוע) בשמש קופחת עם ילדה קטנה בלי אפשרות לחזור הביתה כשהאוטובוס הבא הוא עוד שעה +, התקשרתי לחברה ובקשתי לדבר עם מנהל שיביא לי מונית לאחר זמן המתנה רב ומעבר מנציג לנציג כבר עברה שעה ותכלס נסעתי עם האוטובוס הבא, בסוף בסוף בסוף, הגעתי למנהל, ובפועל הם מציעים רק 200 ש"ח, ובהמשך לאשכול שנפתח פעם בנושא, רציתי לשאול עד איזה סכום אני יכול להוציא מהחברה על דבר כזה
תודה רבה
דבר ראשון כדאי לבדוק זריז אם הטעות באתר תוקנה. כי אם לא, תצלם מיד, וזה יכול לפעול לרעתם בתביעה.
לדעתי זאת עילה רצינית לתביעה, כי אתה כנוסע עשית כל מה שיכולת לעשות - בדקת את הלו"ז באתר והגעת בזמן. ונכון שיכולות לקרות טעויות, אבל היה מצופה מהחברה שאם יש טעות באתר היא תישא בתוצאות.
אם היה אוטובוס נוסף אחרי רבע שעה, אז אולי היה ניתן לטעון שזה לא כ"כ נורא (אלא אם כן הטעות לא תוקנה, וזה מראה על זלזול רציני בנוסעים), אבל בהמתנה של שעה היה מצופה שהחברה תישא בתוצאות הטעות שלה.
חשוב לציין שאם החברה היתה נותנת לך אישור למונית, לא היתה עילה לתביעה. אבל ברגע שלא עשתה את זה לדעתי יש עילה לתביעה.
סכום התביעה יכול לעמוד על 2000-3000 ש"ח, כשכמובן אם הפסדתם משהו בשעה הזאת יש מקום להגדיל את הסכום.

ממליץ מאוד לשלוח תלונה גם למשרד התחבורה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אגב, עכשיו אני רואה שהם כותבים שם שאם יש במקביל גם ייצוגית נגד החברה זה בעייתי לתבוע עד סיום הת''צ, @יוסי ב.ק, לעיונך
לא מצליח לפתוח. אם זה אפשרי אשמח לציטוט משם, כי זה נראה לי ממש תמוה.
עד כמה שאני יודע תביעה ייצוגית תלויה ועומדת לא אמורה למנוע הגשת תביעה פרטית. רק אחרי שיש פס"ד בייצוגית אז חברי הקבוצה המיוצגת לא יכולים לתבוע בנפרד (אלא אם כן ביקשו מראש שלא להיות כלולים בקבוצה).
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אשמח לדעת, מקרה שהיה לי שחיכינו זמן רב לאוטובוס מחוץ לעיר, אוטובוס אחד עבר ולא עצר אולי כי לא היה מקום, המשכנו לחכות לאוטובוס השני שנאמר לנו שיצא ובדרך וחיכינו כך שעה שלימה, עד שאמרו שלא יודעים איפה הוא ולא יגיע . ונחכה לקו הבא שיצא בעוד שעה בעצם היינו צריכים לחכות כשעתיים....עם ילדים בחום אימה של טבריה. כשיש לנו ארוע חלאקה לילד שלנו שמאורגן ומתוכנן וכולםמחכים רק לנו...בעקבות השעה המאוחרת שכבר נהייתה נאלצנו לדחות הכל ליום למחרת למרות חוסר הנעימות מכל המארגנים והממתינים... חזרנו מאוכזבים עם ילדים בוכים לבית! יש לי את כל השיחות מוקלטות של אותו היום.
בנוסף מספר פעמים שחיכיתי לאוטובוס עירוני שלא הגיע ונאמר לי שלא יצא מסיבות "טכניות" ולהמתין לאוטובוס הבא .
יש לי מה להוציא על דבר כזה?
מי אמר לכם לאוטובוס הבא? נציג אנושי של החברה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש לי משפט עוד שבועיים ושלחו לי מכתב הגנה מקווים במייל
היו לי 9 מקרים ולמקרה הראשון והתשיעי הם לא מתייחסים. מקרה 9 זה אי הגעת אוטובוס והמתנה של חצי שעה לאוטובוס הבא
הם מזכירים שם את כל הטענות שכבר אמרו לי בטלפון כשניסו להציע פשרה אבל תכלס לראות את המכתב שלהם זה הלחיץ אותי איך הם מצטטים פס"ד ועושים מהטענות שלי אפס וכו
ככה זה תמיד? לא להילחץ וללכת עד הסוף?
האם אני צריכה להחזיר מכתב השגה על ההגנה שלהם או רק ללכת למשפט?
לא ראיתי את הקובץ שצירפת, אבל ממש אין צורך להילחץ.
מה שחשוב, אלו הטענות לגופם של דברים. ככל שאין להם הכחשות והוכחות סותרות לטענה שלך המצב שלך טוב.
אם את מרגישה צורך לפרט ולהבהיר דברים נוספים בעקבות כתב ההגנה, ניתן לעשות את זה ולהגיש כתב תשובה לכתב ההגנה.
אם יש בכתב ההגנה התייחסויות בוטות במיוחד של הנתבעת, אפשר לכתוב את זה בכתב התשובה. ראיתי בעבר שופט שנכנס בהם על זה.
בהצלחה!
 

בלדה

משתמש פעיל
@יוסי ב.ק ,

יש עניין לבקש מחברת התחב"צ את ההקלטה של השיחות שלנו מול מוקד השירות?
הם לא מכחישים את תוכן השיחות ואף עומדים בכתב מאחורי טענות הנציגים.
אבל בשיחות שומעים שהנציגים מאשרים כי הסדרן מודע לבעיה וכבר יטפל בה...
מה שלא קרה במציאות.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק ,

יש עניין לבקש מחברת התחב"צ את ההקלטה של השיחות שלנו מול מוקד השירות?
הם לא מכחישים את תוכן השיחות ואף עומדים בכתב מאחורי טענות הנציגים.
אבל בשיחות שומעים שהנציגים מאשרים כי הסדרן מודע לבעיה וכבר יטפל בה...
מה שלא קרה במציאות.
זה כמובן יכול לעזור לכם, אבל לא נראה לי שהחברה תתנדב לתת את ההקלטות. ולא יודע אם הם חייבות לעשות את זה.
אבל תמיד כדאי להדגיש שבידי החברה נמצאות ההקלטות.
 

בלונדי

משתמש פעיל
דבר ראשון כדאי לבדוק זריז אם הטעות באתר תוקנה. כי אם לא, תצלם מיד, וזה יכול לפעול לרעתם בתביעה.
לדעתי זאת עילה רצינית לתביעה, כי אתה כנוסע עשית כל מה שיכולת לעשות - בדקת את הלו"ז באתר והגעת בזמן. ונכון שיכולות לקרות טעויות, אבל היה מצופה מהחברה שאם יש טעות באתר היא תישא בתוצאות.
אם היה אוטובוס נוסף אחרי רבע שעה, אז אולי היה ניתן לטעון שזה לא כ"כ נורא (אלא אם כן הטעות לא תוקנה, וזה מראה על זלזול רציני בנוסעים), אבל בהמתנה של שעה היה מצופה שהחברה תישא בתוצאות הטעות שלה.
חשוב לציין שאם החברה היתה נותנת לך אישור למונית, לא היתה עילה לתביעה. אבל ברגע שלא עשתה את זה לדעתי יש עילה לתביעה.
סכום התביעה יכול לעמוד על 2000-3000 ש"ח, כשכמובן אם הפסדתם משהו בשעה הזאת יש מקום להגדיל את הסכום.

ממליץ מאוד לשלוח תלונה גם למשרד התחבורה.
תודה רבה, יש לי צילום מסך, עם שעה ותאריך שזה כתוב באתר, ואחרי שעתיים אח"כ, החברה בערך כבר שינתה את הזמנים, הפסדנו חלק מטיול, שלחתי תלונה גם למשרד התחבורה, רק החברה מענונית לשלם לי 200 ש"ח, מה אני אמור להגיב.
 

avi++

משתמש מקצוען
לא מצליח לפתוח. אם זה אפשרי אשמח לציטוט משם, כי זה נראה לי ממש תמוה.
עד כמה שאני יודע תביעה ייצוגית תלויה ועומדת לא אמורה למנוע הגשת תביעה פרטית. רק אחרי שיש פס"ד בייצוגית אז חברי הקבוצה המיוצגת לא יכולים לתבוע בנפרד (אלא אם כן ביקשו מראש שלא להיות כלולים בקבוצה).

תביעה קטנה vs תביעה ייצוגית נגד חברות התחבורה הציבורית

מה ההבדל בין תביעה קטנה לתביעה ייצוגית? איך קיומה של תביעה ייצוגית משפיע על ניהול תביעה קטנה בבית משפט? נגד אילו מפעילות אוטובוסים תלויה ועומדת תביעה ייצוגית ומה המשמעויות?

כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים בהליך של תביעה קטנה.

לאחרונה הוגשו מספר תביעות ייצוגיות נגד חברות תחבורה ציבורית בעיקר בגין איחורים ודילוגים על תחנות. לתביעה הייצוגית יש השפעה על ניהול תביעה קטנה. שוקלים להתחיל כעת בהליך של תביעה קטנה? הנה כמה דברים שחשוב מאד שתדעו ויכולים להשפיע על התביעה שתגישו. כל הפרטים כאן.

1. מהי תביעה ייצוגית?

תביעה ייצוגית הינה תביעה המוגשת על ידי אדם בשם קבוצת נפגעים. התובע המייצג לא זקוק לייפוי כח מחברי הקבוצה. בדרך כלל מדובר במקרים בהם נגרם לקבוצה גדולה של אנשים נזק קל, ולכן רבים מהם יוותרו על הגשת תביעה (הכרוכה בהשקעת משאבי זמן וכסף). בעוד שהנזק ליחיד אינו גבוה, הנזק המצטבר לקבוצה יכול להיות חמור במיוחד. ברירת המחדל היא שכל אדם אשר מתאים להגדרת הקבוצה הנפגעת כלול בתביעה.


2. נגד אלו חברות תחבורה ציבורית הוגשו תביעות ייצוגיות ובגין אלו נושאים?

בחודש ספטמבר הוגשה בקשה תביעה ייצוגית נגד חברת קווים (ת"צ (מרכז) 35559-02-23), ונגד חברת אלקטרה אפיקים (ת"צ (מרכז) 35465-02-23).
בשני המקרים התביעות הוגשו בגין איחורים ודילוג על תחנות. כאמור, ברירת המחדל היא שכל אדם אשר מתאים להגדרת הקבוצה כלול בתביעה. המשמעות היא שכל מי שסבל מאיחורים ודילוג על תחנות בקווי אוטובוס של חברת קווים ושל חברת אלקטרה אפיקים, כבר כלול בתביעה.

חשוב לציין שייתכן שיוגשו תביעות ייצוגיות נוספות נגד חברות אחרות או בגין עילות שונות. במקרים אלה הגדרת הקבוצה המיוצגת בתביעה תשתנה.


3. כיצד הגשת תביעה ייצוגית משפיעה על האפשרות שלי להגיש תביעה קטנה?

מאחר ותביעה ייצוגית חלה על קבוצה של אנשים, ייתכן מצב שבגין אותה עילה (לדוגמה – איחורים חוזרים ונשנים מעל ל- 10 דקות, של אותה חברת אוטובוס ובאותו פרק זמן) תוגש תביעה קטנה במקביל לתביעה ייצוגית. השאלה כיצד הדבר משפיע על אפשרות ניהולה של התביעה הקטנה.

בסופו של דבר זה תלוי בשאלה האם הטיפול בתביעה הסתיים, למשל באמצעות מתן פסק דין, או שהתביעה עוד תלויה ועומדת בפני בית המשפט. בכל אחד מהמקרים התשובה שונה. ניתן כאן הסבר לשני המקרים:


4. תביעה ייצוגית שהסתיימה במתן פסק דין - אם ניתן פסק דין, אזי לא ניתן להגיש תביעה קטנה באותו נושא. בשפה המשפטית הדבר נקרא מעשה בית דין. המשמעות היא שלא ניתן לתבוע בגין נושא שכבר נדון והוכרע בבית משפט.
כך למשל, בחודש מרץ 2023 נחתם הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת מטרופולין (ת"צ (מחוזי מרכז) 40696-03-20). התביעה עסקה במקרים של אי ביצוע נסיעות ואיחורים מעל ל- 10 דקות. התביעה הוגשה במרץ 2020 והיא חלה 7 שנים אחורה ועד מועד פסק הדין. על פי הסדר הפשרה, מטרופולין תשלם פיצוי לציבור בשווי 1.1 מיליון שקל. הסדר הפשרה אושר על ידי בית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין. לפני מתן פסק הדין, ההסדר פורסם לציבור וניתן היה להתנגד או לבקש לצאת מההסדר. נוסע של חברת מטרופולין שנפגע מאי-ביצוע נסיעות ואיחורים מעל ל- 10 דקות, לפני מתן פסק הדין, ולא יצא מההסדר, חל עליו מעשה בית דין. כלומר, הוא אינו יכול לתבוע בנפרד, כיוון שעניינו כבר נדון במסגרת התביעה הייצוגית.


5. תביעה ייצוגית תלויה ועומדת - במקרה זה הנושא נתון בשיקול דעת בית המשפט. בית המשפט יכול להורות על הקפאת הטיפול בתביעה הקטנה, עד סיום בירור הליך התובענה הייצוגית (שיכול להימשך מספר שנים), אך הוא גם יכול להחליט להמשיך לדון בתביעה הקטנה במקביל. בית המשפט ישקול מרכיבים שונים, כגון: כמה מתקדם הליך התביעה הייצוגית, עד כמה מידת מורכבות ההליך בתביעה הייצוגית, עד כמה דומות העילות בשני ההליכים ועוד. לא ניתן לומר מראש מה יחליט בית המשפט. נדגיש שוב (!): מי שמגיש תביעה קטנה כאשר במקביל מתנהלת תביעה ייצוגית, צריך להביא בחשבון שייתכן שהדיון בתביעתו יוקפא עד לסיום ההליך בתביעה הייצוגית.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה