חני חה חה חה
משתמש רשום
אין לי מושג בזה אבל בעלי מביא עד בערך 1145 ש"ח בחודש. (לפי הציונים)בדרשו אין אפשרות לקבל כאלו סכומים- כי א"א לקבל מלגה על כמה תוכניות בדר"כ [מלבד מוסר ודף הכולל שאפשר עם עוד מסלול.],
עיון הפרשה הבנתי שמשתלם יחסית.
אין לי מושג בזה אבל בעלי מביא עד בערך 1145 ש"ח בחודש. (לפי הציונים)בדרשו אין אפשרות לקבל כאלו סכומים- כי א"א לקבל מלגה על כמה תוכניות בדר"כ [מלבד מוסר ודף הכולל שאפשר עם עוד מסלול.],
עיון הפרשה הבנתי שמשתלם יחסית.
אצלנו הראש כולל אמר הפוך כן שאברך יגיד שהוא בא לכולל בשביל כסףבכל מקרה.
אברך לא אמור ללמוד בשביל הכנסה.
הוא לוקח את המילגה [יש שגם אותה לא לקחו] ולא עובד.
אברך זקוק להכנסה, עדיף שיעבוד משהו [לאחר שיתייעץ עם רבותיו].
אברך זה לא לימוד תורה בשביל פרנסה.
אברך זה אברך.
צריך להפריד בין עבודה לתורה.
אפשר להיות אברך שעובד גם במשהו נוסף שעתיים ביום.
לעבוד לפרנסה, זאת מצווה ולא עבירה.
=========
לדוגמא
למה לא ללמוד עם ילד/נער ?
שיפנה לתלמוד תורה או לישיבה קטנה והם יכולים להפנות אליו הורים מעוניינים.
הורים רבים משלמים סכומים סבירים לאדם שילמד עם בנם.
אתה מדבר בתור אברך או מיעץ לאברךיש הרבה שמרמים את עצמם ואולי גם אחרים שהם אברכים ועובדים מהצד בזה ובזה ובזה ...
מעט מאד זה נכון לרוב זה לא כל כך אפשרי ...
בא נשאל שאלה הגיונית לכל מי שהיה בישיבה או בכולל - כמה שעות אברך ממוצע לומד תכלעס בכולל ?
או נשאל באופן כזה - צלם שרוצה שיצא לו תמונה טובה מכולל של 100 אברכים באיזה שעות יבקר בכולל?
אני לא יענה את התשובה
רק תקחו את העבודה מהצד...
ותפחיתו מהכולל
ומהמנוחה או נסיעה שצריך לפני ואחרי.. נראה מה יישאר
תוסיפו ללפה את הילדים/אשה/זוגיות/וכו'
כדי שאברך יעשה משהו מהצד וישאר באמת אברך
צריך להיות לו גדרות של ברזל - למשל שחושב/מתעסק /עובד רק שעה וחצי...
וזה סופר סופר קשה
תעריכי את בעלך זה אולי נשמע פשוט אבל להגיע לסכום הזה בדירשו זה אומר עבודה קשה מאדאין לי מושג בזה אבל בעלי מביא עד בערך 1145 ש"ח בחודש. (לפי הציונים)
פרסמו לפני 5 דקות פה בפרוג מישהו שמחפש קלדןלעשות הקלדות .... כרגע אני מחפש כזה דחוף
הטענה שלך מובנת, אבל במקום לומר את זה בלשון הזה (שזה 'לא נקרא אברך') אפשר לומר בלשון אחרת ומה גם שזה האמת!!! אפשר כן להישאר 'אברך כולל' עם כל המובנים(!!) ובשעת הפנאי להכניס עוד קצת בצד כפי שהציעו פה...לא לומדים בשביל כסף!
עובדים בשביל כסף.
זה עדיין רלוונטי?לעשות הקלדות .... כרגע אני מחפש כזה דחוף
ומניסיון אישי יתכן מאד שאחרי כמה שנים כן יהיה יותר קל, נשים רבות בתחילת דרכם בעבודה מקבלות משכורת רעב גם במקצועות שנקראים מכניסים ואחרי כמה שנים המשכורת גודלת יותר ממה שההוצאות גדלות, ולזה הפתרון הזמני הזה שלא מוציא את הראש מהלימוד אלא רק משנה את הסדרים ומה ללמוד (ולפעמים גם גורם יותר ללמוד............) יכול להיות מצוין (לא נראה לי שזה אסון אם אברך יקבע לעצמו סדר לימוד הלכה לפי עיון ההלכה או דרשו, וגם לא שיענה תשובות עיון הפרשה אם הוא נהנה מזה, ואדרבה זה יכול מאד להוסיף, כנ"ל לגבי כולל ערב וכולל יום שישי שזה יכול להיות מחייב מצוין לנצל את הזמן, וכמו שאין חולק שמי שיעשה את "חבורת מקבלי עול תורה" לא נגיד לו שזה מוריד לו מהאברכות שלו {והלוואי שהייתי ברמה שהייתי מסוגל לעשות את זה}, וכמובן כל אברך צריך להיות מספיק חכם בשביל להבין מה יביא לו תועלת ומה יכול להזיק לו).לא חושבים שעוד 4 שנים יהיה יותר קל, אבל אולי יהיה אפשר איכשהו לסדר תקציב אפי בדוחק, היום שהאשה לא עובדת, וגם הכולל משלם פחות כי הוא לא מרוויח עליך כי המדינה הורידה את התקציבים, והמעון הולך לעלות כפול כסף
לזה מחפשים פתרון זמני
זו לא דרך ההלכה.מי שרוצה להישאר אברך אין סיכוי בעולם שיפסיד מזה כסף.
צריך לעשות השתדלות
אבל מדבריך נשמע שמי שיושב ולומד הוא יהיה בלי פרנסה וההוצאות יגדלו ויפול לחובות וכו. צריך לזכור שיש סיעתא דשמיא מיוחדת לאברכים.
לדוג אני גרה בפרויקט שיש שם דירות מחיר למשתכן ורוב הזוכים הם אברכים שבלי זה לא היה להם דירה....
(וסתם זה נשמע ממש חוסר אמונה כאילו העבודה היא זו שמביאה את הפרנסה. הרי בשניה אחת בנאדם יכול לאבד פרנסתו ...כתבת מי הבטיח שיהיה לו פרנסה. אז אני שואלת אותך מי הבטיח לך שיהיה לך פרנסה?, שלא יהיו נזילות באלפי שקלים? שיהלדים לא יצטרכו טיפולים יקרים... )
(בעלי אברך שלומד 9 שעות ביום ומכניס 4500 בחודש.אם רוצים אפשר )
פעם כשאדם היה יוצא לעבוד חוטב עצים שואב מים סנדלר ואפי' סוחר נכבד לא היו לו את הסכנותהרוחניות שיש היום לאדם שיוצא לעבודה מלבד עבודות תורניות שזה לא מתאים לכל אחדזו לא דרך ההלכה.
אין שום חיסרון אמונה ביציאה לעבודה. רבותינו הגדולים היו חוטבי עצים ושואבי מים.
בן אדם צריך לעשות את החשבונות שלו, והאידיאל הוא ללמוד תורה מתוך רווחה יחסית, אבל השיפוטיות והתיוג של כל מי שמחפש עבודה כחסר אמונה - הוא שגוי. עניות זה לא מצב נעים, והבטחה לכך שיהיה לאדם כסף בכל מצב - היא פשוט הבטחה בלתי מבוססת, שכן ׳הרבה עשו כן ולא עלתה בידם׳.
פעם האשה לא עבדה היא עסקה בחינוך הילדים והיום היא עובדתהאבא של הסבא שלך היה אברך? ואבא שלו היה אברך?
או אולי בבוקר הלכו לעמל יומם ובערב קבעו עיתים לתורה
הם היו פחות מאמינים ממך? מישהו הבטיח להם פרנסה?
אברך 100% זה לא מדורות קודמים אז רק יחידי סגולה היו כאלה, הציבור עבד והתפרנס מעבודה קשה והתפלל במקביל על הפרנסה
כאן בארץ זה הומצא ואין כאן המקום לדון איך או למה
דיברתי על הטענה של חיסרון האמונה. לגבי סכנות רוחניות - הכל תלוי במקום, בזמן ובאדם.פעם כשאדם היה יוצא לעבוד חוטב עצים שואב מים סנדלר ואפי' סוחר נכבד לא היו לו את הסכנותהרוחניות שיש היום לאדם שיוצא לעבודה מלבד עבודות תורניות שזה לא מתאים לכל אחד
וכבר אמרו חכמינו ז"ל אל תאמין בעצמך עד יום מותךהכל תלוי במקום, בזמן ובאדם
וכבר אמרו חכמינו: ״הנודר מן הבשר מותר בדגים וחגבים״.וכבר אמרו חכמינו ז"ל אל תאמין בעצמך עד יום מותך
ועל זה בדיוק אמרו חז"ל אל תאמין בעצמך עד יום מותך אל תחשוב שאתה בן ארבעים אז אתה יכול ללכת לעבוד בסביבה עם פחות ירא"ש או לפעמים כלל לא חרדית והכל בסדר אתה מוגן לא אף אחד לא מוגן ולכן זה לא תלוי במקום ובאדם אין אדם שיכול לומר אני כן יכול לעבוד במקום פלוני ולא יקרה לי כלום (גם אם כולם ח-ר-ד-י-ם)וכבר אמרו חכמינו: ״הנודר מן הבשר מותר בדגים וחגבים״.
ובמילים אחרות: אין שום קשר בין הנאמר לתגובה.
אין מי שלא יסכים, שיש הבדל מהותי בין נער בגיל שש עשרה שיוצא לעבוד כקופאי בסופר, לבין אברך יציב בן ארבעים שהולך ללמד ילדים בתלמוד תורה חשבון ודקדוק. במילים אחרות: ההבדל הוא במקום, בזמן ובאדם. לא כל מה שמהווה סכנה רוחנית לנער בן שש עשרה, מהווה סכנה לאדם בוגר עם משפחה וילדים. המאמר ׳אל תאמין בעצמך עד יום מותך׳, מחייב את כולנו, גדולים כקטנים, אברכים כעובדים, רבנים כפשוטי עם. הכנסתו כאן, מוציאה אותו מהקשרו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: