עזרה ילדה בת שנתיים ושמונה ביישנית

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הבת שלי בת שנתיים ושמונה (תהיה בת 3 בסוף חשוון), לא מדברת הרבה בכלל, ועוד פחות בחברת אחרים.
בבית ראיתי לאחרונה שיפור ממש גדול, אבל בגן עדיין לא רואים את הקפיצה שעשתה.
בנוסף בחברת ילדים אחרים- אם זה ילד או 2 היא ממש פורחת- את הקפיצה הכי גדולה בדיבור היא עשתה כשהיה לה בת דודה בת 3.5 שבת שלמה אצלינו בבית, אבל כשיש הרבה ילדים היא נמנעת מלשחק איתם ונצמדת אליי, או בגן- היא משחקת עם עצמה.
דיברתי אתמול עם הסיעת שלה היא אמרה שלמרות שהיא קטנה בגן, בקבוצה שלה כולם קטנים ובכל זאת היא יותר בודדה מהם.
שנה הבאה היא עולה לגן רגיל, שם זה לא 27 ילדים עם 3 גננות וסיעת, אלא גננת ומקסימום 2 סיעות על 25 ילדות.
השאלה היא עכשיו מה עדיף- לקחת אותה כמה שיותר למקומות עם הרבה ילדים שתחשף לזה ותתרגל או להפך?
 

שישפן

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כן תנסי לחבר אותה עם הרבה ילדים ותעקבי אחרי השיפור שלה בע''ה
ככל שהיא תהיה יותר זמן עם הרבה ילדים היא תלמד להתחבר ולהתנהל בחברה כמו כולם
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
ממש מזכירה את הבת שלי.
הבת שלי השנה בגן גיל 3, גן עם 36! בנות בגן ו 2 סייעות.
הבת שלי גם קטנה בגיל, וגם לא דיברה הרבה ובדקנו מס' דברים:
1. בדיקת שמיעה
2. עשינו בדיקת שפה אצל קלינאית

לפני פסח, היא עשתה קפיצה משמעותית אבל צריך לדעת שיש אופי, וכנראה היא עם אופי ביישני יותר.
מה שאני מציעה לך זה לקבוע תורים עכשיו לבדיקות שפה ושמיעה, ואם הכל תקין אז לתת לה את הזמן, להכיר לה חברות חדשות בבית שלכן שהיא תרגיש בטוח, לפדבק אותה ולשקף לה "איזה כייף שאתן ביחד משחקות וכו'..." וגם לדעת שיש אופי ביישני יותר וזה בסדר.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ממש מזכירה את הבת שלי.
הבת שלי השנה בגן גיל 3, גן עם 36! בנות בגן ו 2 סייעות.
הבת שלי גם קטנה בגיל, וגם לא דיברה הרבה ובדקנו מס' דברים:
1. בדיקת שמיעה
2. עשינו בדיקת שפה אצל קלינאית

לפני פסח, היא עשתה קפיצה משמעותית אבל צריך לדעת שיש אופי, וכנראה היא עם אופי ביישני יותר.
מה שאני מציעה לך זה לקבוע תורים עכשיו לבדיקות שפה ושמיעה, ואם הכל תקין אז לתת לה את הזמן, להכיר לה חברות חדשות בבית שלכן שהיא תרגיש בטוח, לפדבק אותה ולשקף לה "איזה כייף שאתן ביחד משחקות וכו'..." וגם לדעת שיש אופי ביישני יותר וזה בסדר.
אנחנו אצל קלינאית תקשורת, התחלנו שבוע שעבר טיפול.
הנקודה היא שמה שאני רואה בבית לא רואים בגן. ואין לנו אישור לקלינאית בתוך הגן גי האבחון נעשה יום אחד מידי מאוחר (דווקא יש המלצה לעזרה בתוך הגן)
אנחנו מתחילים שנה ככה, אולי נוסיף רב"ע, ואולי שנה הבאה תלך לגן שפה או לפחות תקבל גננת שיח
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
הנקודה היא שמה שאני רואה בבית לא רואים בגן. ואין לנו אישור לקלינאית בתוך הגן גי האבחון נעשה יום אחד מידי מאוחר (דווקא יש המלצה לעזרה בתוך הגן)
הגיוני. בבית היא מרגישה יותר ביטחון, וקצת אנשים לעומת הרעש של הגן וכו'.
בתחילת שנה תבקשי מהגננת שתפנה אותך לוועדה בשביל גננת שיח או גן שפה.
אבל בשביל זה צריך בדיקות ראיה, שמיעה שהתורים ארוכים....
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הגיוני. בבית היא מרגישה יותר ביטחון, וקצת אנשים לעומת הרעש של הגן וכו'.
בתחילת שנה תבקשי מהגננת שתפנה אותך לוועדה בשביל גננת שיח או גן שפה.
אבל בשביל זה צריך בדיקות ראיה, שמיעה שהתורים ארוכים....
בדיקת שמיעה עשינו- תקין ב"ה
ראיה התורים אחרי החגים- לפני חודשיים קבענו וזה אחד הבעיות....
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
מעולה, הורים מתקתקים...!
עכשיו, מה שכדאי שתכינו אותה בבית לגן-
תספרו לה כל ערב לפני השינה על הגן והרבה ילדות, ועל הגננת, תלכו ותראו לה את הגן, תעשו אולי אפילו סיור...
תספרו לה מה עושים כצמאים וכשצריך שירותים, ואיפה תולים את התיק וכו'
שיהיה לה כמה שיותר מוכר
בהצלחה
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם כבר- תגידו עושים בדיקו עיניים בגיל הזה גם באופטיקה רגילה?
מעולה, הורים מתקתקים...!
עכשיו, מה שכדאי שתכינו אותה בבית לגן-
תספרו לה כל ערב לפני השינה על הגן והרבה ילדות, ועל הגננת, תלכו ותראו לה את הגן, תעשו אולי אפילו סיור...
תספרו לה מה עושים כצמאים וכשצריך שירותים, ואיפה תולים את התיק וכו'
שיהיה לה כמה שיותר מוכר
בהצלחה
היא עוד לא גמולה, בחופש הגדול בעז"ה, כמה שיותר מאוחר יותר טוב, אבל באמת תודה על העיצות
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
אם כבר- תגידו עושים בדיקו עיניים בגיל הזה גם באופטיקה רגילה?

היא עוד לא גמולה, בחופש הגדול בעז"ה, כמה שיותר מאוחר יותר טוב, אבל באמת תודה על העיצות
בדיקת ראיה עשינו אצל מומחה עיניים- רופא לילדים.
תבדקו בקופה שלכפ מי הרופא המומחה לבדיקות עיייםם לילדים.
אני לא הייתי עושה באופטיקה.
 

ר’

משתמש רשום
בדיקת ראיה עשינו אצל מומחה עיניים- רופא לילדים.
תבדקו בקופה שלכפ מי הרופא המומחה לבדיקות עיייםם לילדים.
אני לא הייתי עושה באופטיקה.
פחות מגיל 8 אי אפשר לעשות באופטיקה רק רופא עיניים מוסמך לעשות את זה
אני ניסיתי בגיל 7 + לבת שלי ובאופטיקה אמרו שאי אפשר
לגבי ביישנות, אסור שהילדה תרגיש שהאופי שלה לא בסדר או לא תקין
אם ההבחנה שיש בעיה צריך לטפל רבל אם לא לקבל את הביישנות,
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
הכי חשוב:
לא להלחיץ את הילדה לדבר, אלא לגרום לה לדבר כבדרך אגב,
לפי התיאור שלך הילדה יודעת לדבר אבל מתביישת, צריך לתת לה להבין שזה לא כ"כ נורא לדבר בחברת אנשים:
כתבת שבחברת 1-2 ילדים היא מדברת- מעולה, תגדילי את הקבוצה ל-3, 4, ואח"כ ל-5,
תתני לה הזדמנויות לדבר- תשלחי איתה (בתיאום עם הגננת) משחק מהבית, ספר, שתצטרך להראות אותו לחברים וממילא לדבר...
אני גננת- היה לי ילד (בן 4) שגם לא העיז לדבר, אמא שלו בחכמה גדולה שלחה לי אלבום מוקלט (היא אמרה לי שקנתה אותו בחו"ל)- לגן שבו היה בכל עמוד תמונה כלשהיא של הילד וכפתור- כשלחצתי, שמעו את הילד עצמו מדבר ומסביר מה רואים בתמונה, האמא ישבה איתו בבית כשהחברים לא רואים ולא שומעים והקליטה אותו, כשהוא הגיע לגן הוא לא דבר בפועל אבל הילדים שמעו אותו, מה שזה גרם לילד- לא יאומן: בזמן שהראינו את התמונות ושמעו אותו מדבר הוא פשוט זרח מאושר, העיניים שלו נצצו, הילדים שאלו אותו- זה אתה? והוא ענה בתנועות ראש מאושרות...
בפועל- ממש ראינו קפיצה משמעותית בתקשורת שלו בגן החל מאותו היום והלאה...
כמובן שזה תהליך, אבל בסוף השנה הילד דבר כמעט חופשי, ובשנה שאח"כ חלק לגמרי!
בהצלחה!
עכשיו, מה שכדאי שתכינו אותה בבית לגן-
תספרו לה כל ערב לפני השינה על הגן והרבה ילדות, ועל הגננת, תלכו ותראו לה את הגן, תעשו אולי אפילו סיור...
אם רואים שזה מלחיץ אותה, אז לא חייבים לספר כל יום,
תתקדמו בקצב שלה, אבל תתקדמו...
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הכי חשוב:
לא להלחיץ את הילדה לדבר, אלא לגרום לה לדבר כבדרך אגב,
לפי התיאור שלך הילדה יודעת לדבר אבל מתביישת, צריך לתת לה להבין שזה לא כ"כ נורא לדבר בחברת אנשים:
כתבת שבחברת 1-2 ילדים היא מדברת- מעולה, תגדילי את הקבוצה ל-3, 4, ואח"כ ל-5,
תתני לה הזדמנויות לדבר- תשלחי איתה (בתיאום עם הגננת) משחק מהבית, ספר, שתצטרך להראות אותו לחברים וממילא לדבר...
אני גננת- היה לי ילד (בן 4) שגם לא העיז לדבר, אמא שלו בחכמה גדולה שלחה לי אלבום מוקלט (היא אמרה לי שקנתה אותו בחו"ל)- לגן שבו היה בכל עמוד תמונה כלשהיא של הילד וכפתור- כשלחצתי, שמעו את הילד עצמו מדבר ומסביר מה רואים בתמונה, האמא ישבה איתו בבית כשהחברים לא רואים ולא שומעים והקליטה אותו, כשהוא הגיע לגן הוא לא דבר בפועל אבל הילדים שמעו אותו, מה שזה גרם לילד- לא יאומן: בזמן שהראינו את התמונות ושמעו אותו מדבר הוא פשוט זרח מאושר, העיניים שלו נצצו, הילדים שאלו אותו- זה אתה? והוא ענה בתנועות ראש מאושרות...
בפועל- ממש ראינו קפיצה משמעותית בתקשורת שלו בגן החל מאותו היום והלאה...
בהצלחה!

אם רואים שזה מלחיץ אותה, אז לא חייבים לספר כל יום,
תתקדמו בקצב שלה, אבל תתקדמו...
לא מדויק
היא מדברת חלקית מאוד, לא ברור בכלל, רק בחודש האחרון היא הפסיקה לדבר ג'יבריש, וששאלתצי את הגננת אתמול היא אמרה לי שאתמול היא אמרה לה פעם ראשונה משפט שלם- וגם הוא לא ברור "טאטי שתי קוקו"
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
היא מדברת חלקית מאוד, לא ברור בכלל, רק בחודש האחרון היא הפסיקה לדבר ג'יבריש, וששאלתצי את הגננת אתמול היא אמרה לי שאתמול היא אמרה לה פעם ראשונה משפט שלם- וגם הוא לא ברור "טאטי שתי קוקו"
אז לדעתי את יכולה להיות ממש רגועה- היא ממש בתהליך התפתחות שפתית (תקינה), והיא כ"כ חכמה שלא נוח לה לדבר בצורה משובשת!
ואני מכירה ילדים שלא התחילו לדבר לפני גיל 3+, היום הם מדברים רגיל ללא עזרה וטיפול...(ישי"ג)
כמובן שלא יזיק מעקב של קלינאית, בדיקת ראייה, שמיעה וכו',
אבל הכל תקין!

ולגבי קבוצה גדולה בשנה הבאה, תדברי עם הגננת ממש בתחילת השנה על הגיל הצעיר שלה, ועל הקושי השפתי, תנסו לחבר לה ילדות שמותאמות לקצב שלה, גם במשחקים בגן, וחשוב מאוד- גם אחה"צ בבית! להזמין חברות- זה יוצר המון קשר ותקשורת!
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אז לדעתי את יכולה להיות ממש רגועה- היא ממש בתהליך התפתחות שפתית (תקינה), והיא כ"כ חכמה שלא נוח לה לדבר בצורה משובשת!
כמובן שלא יזיק מעקב של קלינאית, בדיקת ראייה, שמיעה וכו',
אבל הכל תקין!
לא חשבתי שלא תקין, חשבתי מה תכלס' הולך להיות שם עוד חודשיים כשהיא תצנח לתוך גן של 25 ילדות ואולי 2-3 מהמעון, כשכולן מדברות ורק היא לא
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
לא חשבתי שלא תקין, חשבתי מה תכלס' הולך להיות שם עוד חודשיים כשהיא תצנח לתוך גן של 25 ילדות ואולי 2-3 מהמעון, כשכולן מדברות ורק היא לא
אל תדמייני שכולן מדברות, כמו הבת שלך שעדיין לא מדברת ברור יש שם עוד ילדות...
ואגב, ערכתי את ההודעה הקודמת שלי, כדאי לך לקרוא שוב...
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי

יאיר נהרי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
לאחר כל האמור, אתן גם את חלקי.
המשפט אומר שהצחוק משחרר.
והרי דוגמא:
יש לנו בגן ילד כזה. כשהגיע בגיל 3, הוא היה מאוד מאוד מאופק, מסוייג, לא מתקשר. תהליך התאקלמות שילד רגיל עובר בשבועיים, לקח לו שנה! בלי להגזים!
אינני יודע מה הזכאות או מה עשו במסגרת הגן. בתחום אצלי של תפילה וקריאה, כמובן, קיבלתי ילד מסוייג, לא ישב עם כולם (הוא עמד.. בצד) לא יצר אפילו קשר עין. מה קירב אותו? (כמובן, אחרי כל ההכלה המדוברת ושארי הכלים) הרגשת הנעימות שהייתה באוויר, אפילו שהוא ידע שהוא לא כמו כולם לא עשיתי עם זה כלום, כאילו זה רגיל ונורמלי. ובעיקר - כשקרה הבלתי יאומן ו... עשיתי משהו מצחיק מאוווווווד, והוא לא יכל היה לעצור את עצמו מלהתגלגל מצחוק (הוא התאמץ מאוד לא לצחוק). שם אני יכול להצביע בבירור שהיו נקודות השיפור המשמעותיות ביותר!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה