עזרה תעשו איתי שנייה מלחמת מוחות...

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אני מנסה כותב קטע לבמה מסוימת.
אני מנסה ליצור קונספט שבו בהתחלה זה נשמע כמו משהו אחד, ואז בסוף זה מתגלה כמשהו שונה בתכלית.
אז אני אעלה את הקטע, החצי הראשון, ואשמח אם תוכלו לכתוב לי בתגובות על מה אתם חושבים שזה מדבר.
לא מה אתם מנחשים אחרי שעות חשיבה. מה עבר לכם בראש תוך כדי קריאה.
ובעזרת השם אחר כך אני אעלה את הקטע המלא.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הוא פותח את השקית הקטנה, שולח יד פנימה, מגשש.

משהו עגול, גדול, ממלא את ידו, מותיר אותה לשנייה נוספת בתוך השקית הפתוחה.

הוא מגשש, ממשש, מוליך את ידו בחשש, בעוד עיניו סורקות את החדר.

אף אחד לא רואה, לוחש לו הקול, הכל בסדר גמור.

אך בכל זאת, הוא טורח להביט שוב, פעם אחת נוספת, לפני שיציץ אל תוך השקית, יברר עד תום את תוכנה.

הוא מביט פנימה, מיישר את עיניו, ושפתיו נמתחות בחזקה. עוצרות ברגע האחרון את זעקת ההפתעה, שומרות על הסוד הגדול.

בתוך השקית, על השולחן הישן, יושבים בדממה, שני תפוחי אדמה!!! הם ישנים אמנם, וגם קצת מעופשים. אבל, הם שלמים, עגולים, אמיתיים כל כך.

עיניו רצות שוב על החדר, מוודאות שאיש לא ראה, לא הבחין, לא יודע, לא גילה את הסוד הגדול.

הוא מרים את השקית, מניח אותה תחת זרועו, ויוצא החוצה, אל הדממה הכואבת, השקט שבעין הסערה

פני פוקר, הליכה רגילה, שום דבר מיוחד, רק שקית ריקה. הוא כבר רגיל למשחקים האלה, רק כך הוא שרד כאן כל כך הרבה שנים.

על מיטת הברזל שבחדר, מתחת לחלון שבור וקטן, הוא פותח שוב את השקית, מניח את תפוחי האדמה על המזרן הדקיק.

שניים הם בסך הכל, ישנים ועבשים. אבל כשהוא מביט בהם עכשיו, במקום הסלידה המתבקשת, פושטת בו תחושת הקלה. מין רוגע מוזר ושמימי.

כן, זה מוזר, הוא יודע. אלו בסך הכל תפוחי אדמה. אבל חמש השנים שהוא כאן, בסבל תמידי, שינו לו זווית חשיבה.

הוא רוצה למצוא את האלמוני המוזר, שטרח ושם לו אותם. לא יכעס, לא יצעק, באמת, הוא מבטיח. יעטוף אותו בחיבוק, אוהב וחם.

כי שני תפוחי אדמה זה הרבה, במקום בו עומד הוא עכשיו, שני תפוחי אדמה עבשים, יכולים לשנות את חייו..........
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
אז כמו שעלה לכולם גם לי עלתה השואה, אבל רק לקראת סוף הקטע.
בשורות שהייתה התרגשות מתפו''א עבר לי בראש או על מישהו במקום נידח שלא אכל אותם מזמן או מישהו מהעתיד שבו תפו''א נכחדו או משהו..
אולי אני מידי מושפעת עדיין מאל חזור :LOL:

ואגב, הכתיבה ממש יפה!
 

דולפין כחול

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
גם לי עלה בהתחלה שואה

סתם נקודה מעניינת, עכשיו קראתי, ודווקא לא עלתה לי שואה, אלא חטוף במנהרות באיזה מקום.

לכאורה נשמע שיש שם מרחב מחיה, יש לדמות אפשרות של יציאה, חלון, פרטיות
ויוצא החוצה
חלון שבור וקטן
לא חטוף במנהרות חשוכות, עם מחבלים מכל כיוון
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
גם לי עלה בהתחלה שואה



לכאורה נשמע שיש שם מרחב מחיה, יש לדמות אפשרות של יציאה, חלון, פרטיות


לא חטוף במנהרות חשוכות, עם מחבלים מכל כיוון
ברור, סתם ניסיתי לחשוב למה כולם חושבים על שואה, כלומר זה בדיוק מה שתכננתי. אבל עם היצירתיות של פרוג ציפיתי למשהו ברוח התקופה.....
 
נערך לאחרונה ב:

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הוא פותח את השקית הקטנה, שולח יד פנימה, מגשש.

משהו עגול, גדול, ממלא את ידו, מותיר אותה לשנייה נוספת בתוך השקית הפתוחה.

הוא מגשש, ממשש, מוליך את ידו בחשש, בעוד עיניו סורקות את החדר.

אף אחד לא רואה, לוחש לו הקול, הכל בסדר גמור.

אך בכל זאת, הוא טורח להביט שוב, פעם אחת נוספת, לפני שיציץ אל תוך השקית, יברר עד תום את תוכנה.

הוא מביט פנימה, מיישר את עיניו, ושפתיו נמתחות בחזקה. עוצרות ברגע האחרון את זעקת ההפתעה, שומרות על הסוד הגדול.

בתוך השקית, על השולחן הישן, יושבים בדממה, שני תפוחי אדמה!!! הם ישנים אמנם, וגם קצת מעופשים. אבל, הם שלמים, עגולים, אמיתיים כל כך.

עיניו רצות שוב על החדר, מוודאות שאיש לא ראה, לא הבחין, לא יודע, לא גילה את הסוד הגדול.

הוא מרים את השקית, מניח אותה תחת זרועו, ויוצא החוצה, אל הדממה הכואבת, השקט שבעין הסערה

פני פוקר, הליכה רגילה, שום דבר מיוחד, רק שקית ריקה. הוא כבר רגיל למשחקים האלה, רק כך הוא שרד כאן כל כך הרבה שנים.

על מיטת הברזל שבחדר, מתחת לחלון שבור וקטן, הוא פותח שוב את השקית, מניח את תפוחי האדמה על המזרן הדקיק.

שניים הם בסך הכל, ישנים ועבשים. אבל כשהוא מביט בהם עכשיו, במקום הסלידה המתבקשת, פושטת בו תחושת הקלה. מין רוגע מוזר ושמימי.

כן, זה מוזר, הוא יודע. אלו בסך הכל תפוחי אדמה. אבל חמש השנים שהוא כאן, בסבל תמידי, שינו לו זווית חשיבה.

הוא רוצה למצוא את האלמוני המוזר, שטרח ושם לו אותם. לא יכעס, לא יצעק, באמת, הוא מבטיח. יעטוף אותו בחיבוק, אוהב וחם.

כי שני תפוחי אדמה זה הרבה, במקום בו עומד הוא עכשיו, שני תפוחי אדמה עבשים, יכולים לשנות את חייו.

הוא סוגר את התיק הקטן, המעוטר ברקמה עדכנית. מותיר את תפוחי האדמה בפנים, לא טורח אפילו לחשוב, היכן הם בתי התפילין.

כי חמש השנים בעולם הישיבות, עשו אותו מישהו אחר, אין לו תחושות, לא מזיז לו כלום, כך הוא כלפי חוץ משדר.

אבל בתוך תוכו, רק הוא יודע, פועם לו לב מרוסק, מלא בשריטות, חיצים ופגיעות, פלא שהוא עוד לא נסדק.

כן, הוא שמע על התרגיל המסריח, שעושים בעולם הישיבות. לעדכן את ההוא, שתפילין לא מניח, שיודעים, אין כאן סודות.

והוא לא כועס, לא כאוב לא פגוע, אפילו לא נעלב, למרות שיכול הוא להצהיר, להבטיח, לא פספס הוא תפילין כל ימיו.

מאבק מתמשך ועיקש הוא ניהל, להישאר איתן ויציב. נלחם ברוחות, ניסיונות וקשיים, שאיימו אותו להשכיב.

הוא ניסה להמשיך המסלול כמו כולם, להיות ברף המצוי. נופל וקם, מתאבק וממשיך, שואף להרגיש כבר רצוי.

אבל עוד שנה, עוד אחת ועוד שתיים, אט אט הוא נשחק, מתרפה. פוזל הוא לחוץ, מבפנים לבינתיים. עם רגל על גבול הקצה.

להמשיך בישיבה? הוא שאל את עצמו, תוהה אם יש טעם בכלל, אבל הבושה, היא עצרה בעדו, תקעה לו מקל בגלגל.

הם עדיין חושבים, הוא סיפר לעצמו, שאני עולה ומטפס כמו כולם. מה יחשבו, אם פתאום איחשף, אגלה את עצמי ככה סתם.

וכך הוא נודד, רצוא ושוב, בין טוב לרע, עלייה למורד, פוחד מהיום שיעמוד זה מולו, מותיר אותו ככה לבד.

והנה היום, הבוקר הזה, הותר לו הספק המגביל, הקשה.

אתה יכול ללכת, חופשי לגמרי, שום סוד עלום לא יתגלה.

כי כולם כבר יודעים שאתה לא משלנו, אתה סתם מתאמץ לחינם. בכלל לא ברור מה אתה עושה פה איתנו, מקומך, הוא לא פה אלא שם.

אז מה השאלה, איך לא נפגע הוא, איך חש הקלה שכזאת, אם מעכשיו, חופשי הוא ללכת, וכל מה שירצה, לעשות.

מזוודה ארוזה, על ריצפה היא מוטלת, בארון הושארו התפילין, על ידם שקית יפה ודוממת, עדות לחכמה של טיפשים.

ועל המיטה הדקה שוכב הוא עדיין, עוד כמה שעות ייעלם, לחפש עבודה, וחברה חדשה, טלפון גדול וכמובן, גם מגן.

בראשו עוברות, השנים הקשות, מאבקים שסיפקו לו עיסוק. ופתאום יחד איתם, צפים ניצחונות, קטנים, אך מלאים הם סיפוק.

אולי צ'אנס נוסף, הוא שואל את עצמו, מתחת שמיכה ישנה, אולי עוד אפשר, יש מה לנסות, אולי לא אבדה התקווה.

אבל אז פתאום, מתוך התקווה, צפה עולה התמונה. בית מדרש מלא, תיק תפילין רקום, ובתוכו תפוחי אדמה.

ופתאום זה כואב, כי הוא בעצם רצה, לא באמת הוא רוצה לעזוב. ופתאום מגלה, שתפוח כזה, יכול באמת הוא לכאוב.

ומהלב השבור, שהיה כה סגור, מאחורי חומת אבנים וברזל, דמעה חצופה, מלוחה וקטנה, מעיזה עליו להתגלגל.

ובוכה הוא רצון, שאיפה, ותקווה, שעלו בעשן מקולל. ויודע שגם אם ירצה הוא לשוב, יותר הוא כבר לא מסוגל.

חוזר הוא לפרצוף, הרגיל הקשוח, שלא ראה, לא שמע, לא ידע. יוצא בסערה מבניין, סתמי וישן, מחזיק בידו מזוודה.

ובארון מיותם, יושבים ככה סתם, שני תפוחי אדמה. שני בתים של תפילין מונחים לצידם, בוכים בקול שאיש לא ישמע.
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הוא פותח את השקית הקטנה, שולח יד פנימה, מגשש.

משהו עגול, גדול, ממלא את ידו, מותיר אותה לשנייה נוספת בתוך השקית הפתוחה.

הוא מגשש, ממשש, מוליך את ידו בחשש, בעוד עיניו סורקות את החדר.

אף אחד לא רואה, לוחש לו הקול, הכל בסדר גמור.

אך בכל זאת, הוא טורח להביט שוב, פעם אחת נוספת, לפני שיציץ אל תוך השקית, יברר עד תום את תוכנה.

הוא מביט פנימה, מיישר את עיניו, ושפתיו נמתחות בחזקה. עוצרות ברגע האחרון את זעקת ההפתעה, שומרות על הסוד הגדול.

בתוך השקית, על השולחן הישן, יושבים בדממה, שני תפוחי אדמה!!! הם ישנים אמנם, וגם קצת מעופשים. אבל, הם שלמים, עגולים, אמיתיים כל כך.

עיניו רצות שוב על החדר, מוודאות שאיש לא ראה, לא הבחין, לא יודע, לא גילה את הסוד הגדול.

הוא מרים את השקית, מניח אותה תחת זרועו, ויוצא החוצה, אל הדממה הכואבת, השקט שבעין הסערה

פני פוקר, הליכה רגילה, שום דבר מיוחד, רק שקית ריקה. הוא כבר רגיל למשחקים האלה, רק כך הוא שרד כאן כל כך הרבה שנים.

על מיטת הברזל שבחדר, מתחת לחלון שבור וקטן, הוא פותח שוב את השקית, מניח את תפוחי האדמה על המזרן הדקיק.

שניים הם בסך הכל, ישנים ועבשים. אבל כשהוא מביט בהם עכשיו, במקום הסלידה המתבקשת, פושטת בו תחושת הקלה. מין רוגע מוזר ושמימי.

כן, זה מוזר, הוא יודע. אלו בסך הכל תפוחי אדמה. אבל חמש השנים שהוא כאן, בסבל תמידי, שינו לו זווית חשיבה.

הוא רוצה למצוא את האלמוני המוזר, שטרח ושם לו אותם. לא יכעס, לא יצעק, באמת, הוא מבטיח. יעטוף אותו בחיבוק, אוהב וחם.

כי שני תפוחי אדמה זה הרבה, במקום בו עומד הוא עכשיו, שני תפוחי אדמה עבשים, יכולים לשנות את חייו.

הוא סוגר את התיק הקטן, המעוטר ברקמה עדכנית. מותיר את תפוחי האדמה בפנים, לא טורח אפילו לחשוב, היכן הם בתי התפילין.

כי חמש השנים בעולם הישיבות, עשו אותו מישהו אחר, אין לו תחושות, לא מזיז לו כלום, כך הוא כלפי חוץ משדר.

אבל בתוך תוכו, רק הוא יודע, פועם לו לב מרוסק, מלא בשריטות, חיצים ופגיעות, פלא שהוא עוד לא נסדק.

כן, הוא שמע על התרגיל המסריח, שעושים בעולם הישיבות. לעדכן את ההוא, שתפילין לא מניח, שיודעים, אין כאן סודות.

והוא לא כועס, לא כאוב לא פגוע, אפילו לא נעלב, למרות שיכול הוא להצהיר, להבטיח, לא פספס הוא תפילין כל ימיו.

מאבק מתמשך ועיקש הוא ניהל, להישאר איתן ויציב. נלחם ברוחות, ניסיונות וקשיים, שאיימו אותו להשכיב.

הוא ניסה להמשיך המסלול כמו כולם, להיות ברף המצוי. נופל וקם, מתאבק וממשיך, שואף להרגיש כבר רצוי.

אבל עוד שנה, עוד אחת ועוד שתיים, אט אט הוא נשחק, מתרפה. פוזל הוא לחוץ, מבפנים לבינתיים. עם רגל על גבול הקצה.

להמשיך בישיבה? הוא שאל את עצמו, תוהה אם יש טעם בכלל, אבל הבושה, היא עצרה בעדו, תקעה לו מקל בגלגל.

הם עדיין חושבים, הוא סיפר לעצמו, שאני עולה ומטפס כמו כולם. מה יחשבו, אם פתאום איחשף, אגלה את עצמי ככה סתם.

וכך הוא נודד, רצוא ושוב, בין טוב לרע, עלייה למורד, פוחד מהיום שיעמוד זה מולו, מותיר אותו ככה לבד.

והנה היום, הבוקר הזה, הותר לו הספק המגביל, הקשה.

אתה יכול ללכת, חופשי לגמרי, שום סוד עלום לא יתגלה.

כי כולם כבר יודעים שאתה לא משלנו, אתה סתם מתאמץ לחינם. בכלל לא ברור מה אתה עושה פה איתנו, מקומך, הוא לא פה אלא שם.

אז מה השאלה, איך לא נפגע הוא, איך חש הקלה שכזאת, אם מעכשיו, חופשי הוא ללכת, וכל מה שירצה, לעשות.

מזוודה ארוזה, על ריצפה היא מוטלת, בארון הושארו התפילין, על ידם שקית יפה ודוממת, עדות לחכמה של טיפשים.

ועל המיטה הדקה שוכב הוא עדיין, עוד כמה שעות ייעלם, לחפש עבודה, וחברה חדשה, טלפון גדול וכמובן, גם מגן.

בראשו עוברות, השנים הקשות, מאבקים שסיפקו לו עיסוק. ופתאום יחד איתם, צפים ניצחונות, קטנים, אך מלאים הם סיפוק.

אולי צ'אנס נוסף, הוא שואל את עצמו, מתחת שמיכה ישנה, אולי עוד אפשר, יש מה לנסות, אולי לא אבדה התקווה.

אבל אז פתאום, מתוך התקווה, צפה עולה התמונה. בית מדרש מלא, תיק תפילין רקום, ובתוכו תפוחי אדמה.

ופתאום זה כואב, כי הוא בעצם רצה, לא באמת הוא רוצה לעזוב. ופתאום מגלה, שתפוח כזה, יכול באמת הוא לכאוב.

ומהלב השבור, שהיה כה סגור, מאחורי חומת אבנים וברזל, דמעה חצופה, מלוחה וקטנה, מעיזה עליו להתגלגל.

ובוכה הוא רצון, שאיפה, ותקווה, שעלו בעשן מקולל. ויודע שגם אם ירצה הוא לשוב, יותר הוא כבר לא מסוגל.

חוזר הוא לפרצוף, הרגיל הקשוח, שלא ראה, לא שמע, לא ידע. יוצא בסערה מבניין, סתמי וישן, מחזיק בידו מזוודה.

ובארון מיותם, יושבים ככה סתם, שני תפוחי אדמה. שני בתים של תפילין מונחים לצידם, בוכים בקול שאיש לא ישמע.
עצובבבבב

אוהבת את סגנון הכתיבה וההפסקה בין כל שני משפטים. זה מקליל את הסיפור הקשה.

לא הבנתי אם התכוונת לחרוז או לא.. חלק מחורז וחלק לא. זה קצת הפריע לי לקריאה השוטפת, ואני אישית מעדיפה לא מחורז במקרה הזה כדי שיהיה אפשר לכתוב בחופשיות לגמרי
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לא הבנתי אם התכוונת לחרוז או לא.. חלק מחורז וחלק לא. זה קצת הפריע לי הקריאה השוטפת, ואני אישית מעדיפה לא מחורז במקרה הזה כדי שיהיה אפשר לכתוב בחופשיות לגמרי
וזה מביא אותנו לחלק הכי עצוב בסיפור הזה...
ההתמחות שלי היא בכתיבת מסרים, לא סיפורים.
בדפי מסרים, יש אמירה, צעקה, דיבור ברור. ושם לא צריך לחשוב מה כותבים, מה שהייתי אומר לו הייתי אומר. (זו הסיבה שהכתיבה שלי מאוד דיבורית בדרך כלל)
מנגד, סיפור הוא שונה, לא כותבים סיפור כמו שצועקים אותו, אלא כמו שכותבים אותו, ולכתוב סיפור אני לא יודע, וגם לא שואף לשם.
מה שכן, יש לי כישרון טבעי לחרוזים, כלומר, זה לא שאני יושב וחורז, אלא, שחרוזים יוצאים לי באופן אוטומטי, בלי לחשוב אפילו.
לכן כל פעם שאני מנסה לכתוב סיפור, המוח שלי מתעייף באמצע מלחשוב על ניסוח שהוא לא מכיר, ועובר אוטומטית לחריזה.
אני מזהה את זה קורה, אבל לא מצליח לעצור את זה, ופתאום הקטע גמור. אז סליחה על אי הנוחות, אני שונא את זה יותר מכולכם, אני אפילו לא קורא דברים שאני עצמי כתבתי כי אני לא סובל חרוזים, אבל אין מה לעשות.
כנראה בבמה הסופית אני אכתוב את זה כמסר ולא כסיפור....
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אויש אכן עצוב
הגלישה לחרוזים זה חלק מכשרון הכתיבה שלך, וכתבת מעולה!! גם בחלק המחורז וגם בזה שאינו מחורז. מאד מאד יפה!!!!
הבעיה היא בשילוב, כי כשקוראים קטע מחורז אז המוח אוטומטית עובר לקריאה קצבית, וזה היופי וההנאה בקריאת חרוזים ( כשהם טובים כמובן) אבל השינוי הזה מלא מחורז למחורז ולהיפך מפסיק פתאום את הרצף כי המוח עובר לצורת קריאה אחרת.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אויש אכן עצוב
הגלישה לחרוזים זה חלק מכשרון הכתיבה שלך, וכתבת מעולה!! גם בחלק המחורז וגם בזה שאינו מחורז. מאד מאד יפה!!!!
הבעיה היא בשילוב, כי כשקוראים קטע מחורז אז המוח אוטומטית עובר לקריאה קצבית, וזה היופי וההנאה בקריאת חרוזים ( כשהם טובים כמובן) אבל השינוי הזה מלא מחורז למחורז ולהיפך מפסיק פתאום את הרצף כי המוח עובר לצורת קריאה אחרת.
יש לי דברים שאני כותב בכוונה שתי שורות חרוז ואחד לא.
למדתי את זה ממדריך בכותל שהסביר על המדרגות שם שבנויות בקצב משתנה של ארוך קצר, כדי שיאלצו לעלות בכובד ראש ולא בריצה......
אבל כן, כאן זה מציג.
מה שמרגיע את מצפוני זה שהעלתי את זה כבקשת עזרה ולא שיתוף, והקטע המלא הוא רק כי אני לא רע מספיק להשאיר אנשים במתח....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה