חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

עמי דרור, ממנהיגי המחאה בטקסט מדהים מאשר שהמחאה מתואמת עם ארה''ב כדי להפיל את הממשלה​




<--האסטרטגיה להפלת השלטון הנבחר-->
עדכון חשוב מהממשל האמריקאי: האמריקאים ממשיכים בכל הכח, ולנשיא יש בקשה חשובה מאיתנו:
התוכנית האמריקאית, כפי שפרסמתי אותה ב- 6.3 לא השתנתה.
יום לאחר הפרסום שלי, ממשל ביידן הודיע על הקמת הנמל האמריקאי אשר יפקיע מישראל את היכולת לשלוט ברצועה - הנמל ישמש בשלב הראשון להספקת אוכל, אבל השימוש המרכזי יהיה לבניה מחדש של רצועת עזה.
כפי שאמרתי כבר אז, ארצות הברית עומדת להעביר במועצת הביטחון החלטה הקוראת להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. טיוטת ההחלטה כבר פורסמה והיא משמשת כלי לחץ על הממשלה כדי לא להפריע בעסקת החטופים. אם נתניהו יסכים לעסקה, בן-גביר יהיה חייב לפרוש מהממשלה (אם הוא לא יפרוש הוא יאבד את רוב הקהל שלו). במקרה הזה הממשלה "תשרוד" ותהיה תלויה בגנץ-סער ותוכל בקלות להוסיף את לפיד וליברמן. זאת האפשרות המועדפת על האמריקאים. אם נתניהו לא יקבל את העיסקה בעשרת הימים הקרובים - מועצת הביטחון תאשר את ההצעה האמריקאית (או אפילו יותר גרוע - הצעה אחרת ללא וטו אמריקאי) ותכפה על ישראל הפסקת אש. (ובפועל, סיום לחימה שיביא להפלת הממשלה).
<--החלק המדבר על האלימות הכלכלית כנגד שרים-->
השלב השלישי, גם הוא כבר החל מאחורי הקלעים. שרי ממשלת ישראל מקבלים מסרים מ- "חברים אמריקאים" שהם יואשמו בפשעי מלחמה. בלי ששמנו לב, ארצות הברית והאיחוד האירופי מיסגרו את הרעב בצפון הרצועה כפשע מלחמה. זה התירוץ להפקעת השליטה בשטח מישראל (הצנחות מזון ללא הפסקה כולל של הצבא הגרמני, והקמת הנמל), אבל זה גם הצמיד "כתב אישום" פוטנציאלי לכל חברי ממשלת החורבן.
אז איך זה עובד? יש בממשלת ישראל לא מעט אנשים שלא רוצים לאבד את החופש הפיזי שלהם ואת החופש הכלכלי שלהם. המטרות המיידיות הם אנשים כמו ברקת (הקפאת נכסים שתהפוך את המיליונר למבוקש), אבל שיא האיום הוא על המפלגות החרדיות. טיפוסים כמו גולדקלופ ודרעי, שלהם ולקהילות שלהם בעולם יש המון נכסים "אפורים" ו "שחורים". בקיצור, כמו שהפילו את אל-קפונה על "עבירות מס" כך שרי ושרות ממשלת ישראל יהפכו למבוקשים פוטנציאלים אם לא יאפשרו הקמת ממשלת ללא הכהניסטים.
בתכלס, האמריקאים אפילו לא צרכים להגיע להאג - שרי הממשלה אוהבים בעיקר את עצמם, הם לא יעזו להתעסק עם הדוב האמריקאי. (אל תופתעו אם דרעי וגולדקנופ יפילו את הממשלה בקרוב. הגיוס הוא תירוץ - הגבירים החרדים מאמריקה לא רוצים להסתבך עם הדוד סם).
<--גנץ: בובה אמריקאית בתוך ממשלת ישראל-->
גנץ נקרא לארצות הברית לשיחת נזיפה. הוא הושפל. הדברים שנאמנו לו באמריקאית היו מסמרי שיער. עם תחילת המלחמה, האמריקאים דרשו שיכנס לממשלה. הוא היה האיש שלהם. האיש שיוודא שנתניהו ובן גביר לא יבעירו את העולם. נכנס, עצר את המלחמה בלבנון, והבטיח שהוא נכנס ל-6 שבועות ואז הוא וארגוני המחאה יפרקו את הממשלה. אחרי 6 שבועות הוא ודרעי הבטיחו שעד הראשון לינואר הם יביאו את הסחורה, ולמעשה הדד ליין האחרון שהאמריקאים נתנו לו היה הרמדאן. כאשר לא הביא את הבשורה לארצות הברית, גם הממשל האמריקאי הבין שאי אפשר לסמוך על גנץ. אולי הוא יהיה ראש ממשלה נוח בהמשך, אבל ניהול המלחמה עבר לשליטה אמריקאית מלאה.
<--הקשרים והשימוש בחטופים - 'מחאת צבע' אמריקאית-->
והחלק הכי חשוב? אנחנו והבקשה של הנשיא ביידן מאיתנו:
השיטה האמריקאית לטיפול במדינות סוררות, כוללת את החיסול (כלכלי - משפטי) הממוקד של ההנהגה מצד אחד והדגשת החיץ בין ה"עם" ל"הנהגה". במקרה שלנו, זה קל מאוד כי מעל 75% מהישראלים רוצים הנהגה חדשה, אבל כדי שזה יעבוד - העם הישראלי חייב להראות (ברחובות!) שהוא נאבק בהנהגה.
כפי שבית המשפט העליון ראה את התמיכה הציבורית ופסק נגד ההפיכה המשטרית, כך בדיוק הממשל האמריקאי חייב לראות שהעם בישראל נאבק בממשלת ישראל.
אתמול היתה התעוררות אדירה ברחובות. זה לא "קפלן של פעם" וזה גם לא יהיה "קפלן של פעם". תנועת בחירות עכשיו מובילה כבר 15 שבועות מאבק שמטרתו הדחופה ביותר היא החזרת החטופים, והדרך להחזרת החטופים היא על ידי החלפת הממשלה = קביעת תאריך לבחירות עכשיו.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אברהם פריינד: יו״ר ׳דגל התורה׳ ח״כ משה גפני: ״האמת היא שהיינו פורשים מהקואליציה על נושא 'אופק חדש' אבל ההוראה הייתה מגדולי התורה שבזמן מלחמה לא ליצור בעיות חדשות, ואני אומר לכם פה לא נרפה מהעניין, אין אצלינו ייאוש בדבר הזה!״.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישי כהן: ‏זה מה שאומר הערב בכיר בסיעות החרדיות: ״אין סיבה לצרף את גדעון סער לקבינט המלחמה כדי לשרת את הקמת המפלגה שלו בעת מלחמה. אם מצרפים את סער - אין סיבה שבן גביר וסמוטריץ׳ לא יצורפו, הם מייצגים 14 מנדטים. סער בא לעשות עלינו סיבוב פוליטי, צריך להמשיך באחדות עם גנץ, היא חשובה יותר. סער מאיים לפרוש? שיפרוש״.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:
ובכן, מסתבר שלא רק איל ולדמן כבר נבחר כזוכה פרס ישראל אלא לא אחר מאשר הראשון לציון הרב יצחק יוסף.
הרב זוכה בפרס ישראל לספרות תורנית, אך הפרס יוענק לו לאחר שקרא לרדת מהארץ אם יגוייסו תלמידי ישיבות.
וכך אם יתקיים הטקס ביום העצמאות הזה כפי שדורשים מהשר יקבל את הפרס הנחשב ביותר של מדינת ישראל מי שקרא לעזוב את המדינה.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:
ובכן, מסתבר שלא רק איל ולדמן כבר נבחר כזוכה פרס ישראל אלא לא אחר מאשר הראשון לציון הרב יצחק יוסף.
הרב זוכה בפרס ישראל לספרות תורנית, אך הפרס יוענק לו לאחר שקרא לרדת מהארץ אם יגוייסו תלמידי ישיבות.
וכך אם יתקיים הטקס ביום העצמאות הזה כפי שדורשים מהשר יקבל את הפרס הנחשב ביותר של מדינת ישראל מי שקרא לעזוב את המדינה.
הודעה מאת לשכת הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף : ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לראשון לציון שליט״א את ׳פרס ישראל׳ בגין מפעלו התורני ועל אף שמדובר בהחלטה המבטאת 50 שנות יצירה הלכתית, הרי שלא זו העת ולא זו השעה.

בהתאם לכך מבקש כבוד הראשון לציון למסור: כי ״אילו היה ידוע לו על הגשתו כמועמד לקבלת ׳פרס ישראל׳ היה פועל למנוע זאת. אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה.ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
מרדכי הלפרין ב'קול חי': יו״ר ש״ס אריה דרעי בסיעה: ״שמעתם בוודאי על העלילה שכביכול מנעתי את המשלחת לקטאר בגלל שזה לא פיקוח נפש. האמת התבררה מהר מאד שזה שקר, אבל הכי כאב לי שמשחקים ברגשות של משפחות החטופים״, כשהוא מותח ביקורת על התקשורת וליברמן שתקף אותו על סיפור שלא היה.

עוד מהלפרין ב'קול חי': אריה דרעי עקץ את ליברמן שבכלל צפוי להתנגד לעסקה - ״כשיגיע השלב להצביע על העסקה - נראה אז מי באמת דואג לפיקוח נפש ומי מצביע בעדה״. והוסיף: ״לצערי, מחפשים אותנו כי אנחנו בצד הלא נכון של המפה הפוליטית מבחינתם״.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון: בדיון המדיני-ביטחוני הסגור, נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו אם נושא ההסברה מטופל מספיק טוב.
"ברור שלא", ענה נתניהו.
אחד הנוכחים הגיב: "זה פונקציה של כסף",
ועל כך אמר נתניהו: "זה לא כסף. הבעיה היא שאין אנשים. אתה מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה"
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אמיר אטינגר: פרטים חדשים על הפיצול במחנה הממלכתי: גנץ אמר לגדעון סער בימי המו״מ לממשלת חירום: ״במלחמה אין הסכמים״. גנץ מתלונן רבות על כך שנתניהו לא מכבד הסכמים, אבל המשפט הנ״ל נאמר לסער שדרש את המקום השני בקבינט המלחמה - לאור ההסכם בין השניים בו נכתב שכל תפקיד שני שייך לסער.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה