בטחוני פיגוע דקירה בנווה יעקב

חנה חיה

משתמש סופר מקצוען

גבר יהודי נדקר בגבו בשכונה החרדית בירושלים | מצבו מוגדר בינוני | הדוקר נמלט • מתעדכן​

כוחות רבים בדרכם לזירה. הנדקר - יהודי כבן 64 במצב בינוני | מד"א: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים גבר בן 64 במצב קל-בינוני עם פציעות חודרות" | כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר החשוד בדקירה | סכינו של הדוקר נמצאה בזירת הדקירה ברחוב המרכזי של שכונת נווה יעקב​

 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
משטרת ישראל

פיגוע דקירה בירושלים: המחבל בן 14 ממזרח ירושלים​

לפני זמן קצר בלשי תחנת שפט של מחוז ירושלים ושוטרי יס״מ ירושלים עצרו מחבל בן 14 תושב מזרח ירושלים החשוד בביצוע פיגוע דקירה לפני זמן קצר, בתחנת אוטובוס בשכונת נווה יעקב.

המחבל נעצר במהירות בתום סריקות שנערכו ע״י שוטרי מחוז ירושלים, זאת לאחר שנמלט מהמקום.

הפצוע מפיגוע הדקירה, אדם בשנות השישים לחייו, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קל-בינוני. הסכין עמה בוצע הפיגוע נמצאה בזירה ונתפסה ע״י המשטרה.

כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן בזירת האירוע והחלו בביצוע פעולות חקירה. בשעה זו החלה הערכת מצב בזירת הפיגוע ע״י ממ״ז ירושלים.
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
ד"ר מאיר אנטופולסקי, מהיחידה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים, מתאר את מצבו של הפצוע מהפיגוע בירושלים: "הפצוע בן 64 עם פציעות כלי חד, כנראה מסכין. הוא הגיע בהכרה, קיבל טיפול ועבר בדיקות הדמיה. הוא צפוי להתאשפז במחלקה כירורגית, לא נשקפת סכנה לחייו".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הרב צבי טל המתין הבוקר לאוטובוס בשכונת נווה יעקב. לידו עמד מחבל בן 14, הוא לא שם לב אליו עד שהרגיש דקירה עזה בגב: "בהתחלה חשבתי שהוא נתן לי מכה חזקה ופתאום אני מרגיש סכין נעוצה לי בגב"
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ר' צבי טל, בן ה-64 שנפצע בפיגוע הדקירה היום בשכונת נווה יעקב, משחזר בריאיון ממיטתו בבית החולים, את הרגעים הדרמטיים שבהם הכל קרה.

“הייתי צריך לנסוע לאזור התעשייה עטרות, חיכיתי בתחנה לאוטובוס שייקח אותי ובינתיים דיברתי עם הבן שלי. פתאום הרגשתי שמישהו נותן לי מכה חזקה בגב. הסתובבתי אחורה לראות, וראיתי מישהו שברח, אבל הרגשתי משהו שעדיין נשאר בגב שלי”.

“הבנתי שיש שמה סכין. ירדתי לכביש ניסיתי לעצור מכונית. אף אחד לא ראה את זה, אבל הוא בינתיים ברח. ניסיתי לעצור מכוניות, הם לא עצרו כי חשבו שאיזה משוגע אחד הגיע לרקוד בכבישים. לקח קצת זמן עד שמישהו עצר. אמרתי לו שיש לי בעיה. יש לי סכין בגב. הוא לקח אותי חזרה לתחנה. הזעיק את מי שצריך והנה אני פה”.

טל מספר כי המחבל הנתעב הגיע ללא כל התרעה, ובניגוד לאירועים קודמים, המחבל לא זעק כמנהגם את צעקות 'אללה א-כבר'. “לא שמעתי שום צעקה קודם. רק הרגשתי מכה בגב ואחר כך הבנתי שזה סכין. אחר כך כשהוא ברח, ראיתי את המחבל. לא ידעתי לזהות את הגיל שלו, אבל לא חשדתי בכלום. חשבתי שהוא גם מחכה לאוטובוס. מתברר שהוא חיכה לי”.
על הרגשתו לאחר הפיגוע אמר ר' טל כי “ברוך השם חסדי השם מרגישים את הקדוש ברוך הוא בכל צעד ושעל”. הוא הבהיר כי לדעתו ימשיך לנסוע לשם, "אבל לא אנחנו קובעים ומחליטים מה יהיה. אנחנו יושבים פה על חבית חומר נפץ. זה שזה לא קורה כל שנה זה בגלל שיש מישהו ששומר עלינו. אז כשזה קורה – זה כדי שניזכר שזה המצב האמיתי”.
מקור
 
נערך לאחרונה ב:

מה שאני

משתמש מקצוען
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה