לימוד נהיגה דברים יסודיים להצלחה בטסט

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
יש כבר כמה פורומים על דברים דומים, ועוד הרבה דברים ישנים, אני רוצה לתת כאן כמה דברים חשובים מאוד, בהתנצלות אם חלקם כבר הובאו, כל דבר חשוב, לקרוא לאט ולהפנים.
1. נהיגה היא מהראש ולא בידיים והרגליים. כלומר, הראש מחליט לאיפה לנסוע ורואה מה יש לפניו, כל הזמן להביט קדימה, ולראות גם לכל הכיוונים.
מי שבודק את עצמו איך הוא על ההגה, וכשהוא מסובב הוא מסתכל על ההגה, או שמתכנן בראש איך ללחוץ על הגז/ברקס זה סימן שהוא עוד לא בעניין. כל הדיוקים זה בהתחלה בשיעורים עד שמתרגלים.
כשאדם קולט לנהוג הוא פועל עם הראש בלבד! וכל שאר הפעולות נעשות אוטומטית, לא להתמקד בהם ולא במדרכה הצמודה או הרכב ליד אלא לאן אני נוסע.

2. הלחץ. כולם כבר דברו על זה, כי יכול להיות שיודעים כבר באמת לנהוג אבל להיות במבחן זה מלחיץ, בפרט כשעל הפרק עומדת ההכרעה הגורלית... וכבר כתבו על זה המון עצות, מתפילות סגולות צדקה וכדורי הרגעה. עד שינה טובה, אכילה, מוזיקה וכו' צריך לבדוק את כולם ולנסות.
אבל יש עוד עצה, להכניס לראש משהו אחר, שלא כל המח יהיה מלא במבחן ובספק הצלחתו, צריך לחשוב מראש על נושא מעניין שיכול לתפוס את הראש, אולי אפי' חדשות ברקע. כמובן לא יותר מדי שלא יסיח דעת מהנסיעה, אבל שיצליח לעניין אותך מספיק בשביל לשחרר את המח.

3. לחץ מהבוחן. באופן טבעי שמישהו שעוקבים אחריך בכל תנועה, ו-לפעמים רק- מחפשים אותך האם ובמה אתה בסדר ובמה לא, דבר כזה משבש את הדעת.
יש לזה כמה פתרונות ולפניכם אחד נוסף. לבטל את הבוחן. כלומר, לא להסתכל עליו בכלל, לא לנסות לראות אם הוא מרוצה ולא לנסות לרַצות אותו. אפילו לא צריך לדעת איך הוא נראה, כאילו זה איזה טרמפיסט שהצטרף לנסיעה, בעז"ה לא תפגשו שוב.

4. כהמשך לזה, בעת ספק. אם לא ברור מה לעשות עכשיו, למשל הולך רגל מרחוק, לדבר לעצמנו, להגיד לעצמי אני מספיקה אותו, או טוב נחכה לו. ולמשל מאחורי רכב שנעצר לומר יוצאים לעקיפה... הבוחן יכול להתרגז, או שהוא ישתוק בכעס, או שהוא ימלמל משהו מתחת לשפם. הוא גם עלול להביע דעה ולהתערב לטוב או למוטב, אבל לא לפחד ממנו ולא להגיב שוב. הנסיעה כרגע בידיים שלי מי הוא בכלל.

5. הבוחן יושב בימין. צריך להשים לב שההסתכלות שלו היא מכיוון קצת שונה, ולכן הוא עלול לראות לפנינו הרבה דברים, כמו קו עצירה [בפרט כשהכביש עקום לשמאלה] הולכי רגל, תמרורים ועוד. הוא גם יותר רואה את ההיצמדות לימין ואת הנתיב מהכיוון שלו, צריך להשים לב לזה. כמובן לא לשנות מהכללים אבל לקלוט את הראיה שלו.

6. הכלל הידוע של מתיחת הצוואר. להסתכל במראות לפני כל פניה, עצירה, וסתם כך מדי פעם לתקשורת, כולל מראת אמצע. ולסובב את הראש ולא רק את העניים. כמובן בזהירות שכמבואר ב-1 הנהיגה היא בראש, צריך מיד להחזיר את המבט למקום, לאיפה שתסתכל לשם תבוא. בכלל זה שידור מיומנות בהפעלת הרכב בכיוון המראות, המושב, ההגה, והרגלים.

7. מהירות זהירה. כשנוסעים באזורים צפופים, או בכיכרות, פניות, סיבובים ומעברי חציה, לנהוג פחות מהמהירות המותרת, להימנע מהצורך לעשות פעולות פתאומיות. כמובן לא לנסוע מדי לאט כי זה גם עילה לפסילה, אבל באזור עירוני ובפרט צפוף מומלץ לנסוע 10+ מתחת למותר. לשים לב שיש לפעמים תמרור של 30 וגם עם כולם על 60, הם כבר עם רישיון... כדאי גם לשמור על מהירות עקבית סביב מד מסוים, שישדר מקצועיות ונסיעה נעימה ללא האצות והאטות מיותרות. בפרט באזורים מהירים חשוב מאוד לא להיות מדי לאט, ולשמור על מהירות קבועה [ע"י נעילת הגז/ברקס בעליה/ירידה במצב מסוים].

כמובן שלפני הכל ואחרי הכל מבלעדי עוזך ועזרתך אין עצה וישועה.
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בכניסה לרכב:
-להדליק אורות
-לכוון מראה
-לכוון כיסא

להקפיד על:
-לאחוז הגה בשני ידיים
-איתות ביציאה/כניסה לחניה
-הסתכלויות במראות כולל הזזת הראש שיהיה ברור לטסטר
-שמירת מרחק מרכבים שיראו את הגלגלים שלהם גם בעצירה
-לשמור על נתיב ימני כשאפשר
-איתות במעבר נתיב
-איתות לפני יציאה מכיכר
-איתות לפני פניה
-מהירות סבירה, לא יותר מ50 בעיר, ולהאט ל30 לפני פסי האטה, האטה גם לפני מעבר חציה
-עצירה מלאה בתמרור עצור לפני קו העצירה
-זכות קדימה להולכי רגל שמתקרבעם למעבר חציה
-זכות קדימה לרכבים הנמצאים בתוך הכיכר

-כיכר דו נתיבי:
ימינה וישר - להיכנס ולצאת מהנתיב הימני, שמאלה או פרסה: להיכנס ולצאת מהנתיב השמאלי

-פניות:
פניה ימינה -
צמוד למדרכה ולא בקשת רחבה
פניה שמאלה -
מחד סטרי לחד סטרי: קשת רחבה משמאל לשמאל
פניה שמאלה מדו סטרי לחד סטרי: קשת רחבה ממרכז לשמאל
פניה שמאלה מדו סטרי לדו סטרי: קשת רחבה מימין לימין
פניה שמאלה מדו סטרי לדו סטרי עם 2 נתיבים: קשת רחבה מימין לנתיב השמאלי

-זכות קדימה בפניות:
ללא תמרור -
פניה ימינה: זכות קדימה עבורי
ישר: זכות קדימה לרכב הבא מימין
שמאלה או פרסה: זכות קדימה לרכב הבא מימין וגם להבא ממול

עם תמרור זכות קדימה או עצור -
צריך לתת זכות קדימה לכל הרכבים
 
נערך לאחרונה ב:

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
-כיכר דו נתיבי:
ימינה וישר - להיכנס ולצאת מהנתיב הימני, שמאלה או פרסה: להיכנס ולצאת מהנתיב השמאלי
לשים לב לעבור נתיב מוקדם, ולא כשכבר מתקרבים למעבר חציה. חשוב מאוד בכל מעבר נתיב, להסתכל חזק מראה שמאלית ומראה אמצע שלא מעכבים רכב אחר. לעבור בעדינות לא חד, ובמהירות! לא להאט, בפרט בעקיפה שצריך אפי' קצת להאיץ במיוחד בכביש מהיר. ולא לשכוח איתות ומבטים כשחוזרים לימין. בכלליות תמיד שמור על הנתיב שלך, ועל המיקום שלך בנתיב.

עם תמרור זכות קדימה או עצור -
צריך לתת זכות קדימה לכל הרכבים
מלבד אם לך יש מז""ק ולהם עצור. חשוב להתרגל להשים לב לתמרורים שלהם.
כשהזכות שלך תמשיך קדימה בלי היסוס, כשאתה מהסס הם עלולים לחשוב שנתת להם זכות ולהיכנס ויתחיל בלאגן, בסיוע גערות הבוחן.

כמובן לא לשכוח בהתנעה לראות שכל הנורות כבו -שכולם חגורים, ואין איזה דלת שלא נסגרה. ובסיום לאבטח את הרכב !
בהצלחה רבה
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
בכניסה לרכב:
-להדליק אורות
-לכוון מראה
-לכוון כיסא

להקפיד על:
-לאחוז הגה בשני ידיים
-איתות ביציאה/כניסה לחניה
-הסתכלויות במראות כולל הזזת הראש שיהיה ברור לטסטר
-שמירת מרחק מרכבים שיראו את הגלגלים שלהם גם בעצירה
-לשמור על נתיב ימני כשאפשר
-איתות במעבר נתיב
-איתות לפני יציאה מכיכר
-איתות לפני פניה
-מהירות סבירה, לא יותר מ50 בעיר, ולהאט ל30 לפני פסי האטה, האטה גם לפני מעבר חציה
-עצירה מלאה בתמרור עצור לפני קו העצירה
-זכות קדימה להולכי רגל שמתקרבעם למעבר חציה
-זכות קדימה לרכבים הנמצאים בתוך הכיכר

-כיכר דו נתיבי:
ימינה וישר - להיכנס ולצאת מהנתיב הימני, שמאלה או פרסה: להיכנס ולצאת מהנתיב השמאלי

-פניות:
פניה ימינה -
צמוד למדרכה ולא בקשת רחבה
פניה שמאלה -
מחד סטרי לחד סטרי: קשת רחבה משמאל לשמאל
פניה שמאלה מדו סטרי לחד סטרי: קשת רחבה ממרכז לשמאל
פניה שמאלה מדו סטרי לדו סטרי: קשת רחבה מימין לימין
פניה שמאלה מדו סטרי לדו סטרי עם 2 נתיבים: קשת רחבה מימין לנתיב השמאלי

-זכות קדימה בפניות:
ללא תמרור -
פניה ימינה: זכות קדימה עבורי
ישר: זכות קדימה לרכב הבא מימין
שמאלה או פרסה: זכות קדימה לרכב הבא מימין וגם להבא ממול

עם תמרור זכות קדימה או עצור -
צריך לתת זכות קדימה לכל הרכבים
אויש, בן אדם שעובר טסט באמת הולך לקרוא את זה ולהיות לחוץ כל הזמן שהוא זוכר את כל הפרטים במגילה הזאת?
הוא הרי למד את כל זה בשיעורים
אלו לא 'טיפים' איך לעבור טסט, זה תיאוריה של נהיגה מעשית
 

נועה מ

משתמש מקצוען
ראיתי סרטון של מורה נהיגה שהסביר שהרוב נפסלים על 3 דברים:
1.הצמדות לימין
2.מבטים
3.זכות קדימה
שלושת הדברים האלא היו בראש שלי כל הטסט ועברתי בראשון!(לא רק בגלל זה אבל זה עזר לשים לב לדברים האלא)
 

אורית M

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
עיצוב ואדריכלות פנים
עוד דבר שהרבה נפסלים
שלוקחים פניה מהמקום הלא נכון
כלומר לדוגמא מכביש חד סטרי לכביש חד סטרי פונים משמאל לשמאל ומימין לימין
מכביש חד סטרי לדו סטרי פונים מימין לשמאל וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה